Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-11-27
Gdynia: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektów Izby Celnej w Gdyni
Numer ogłoszenia: 322244 - 2015; data zamieszczenia: 27.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Izba Celna w Gdyni , ul. Północna 9A, 81-029 Gdynia, woj. pomorskie, tel. 058 6669088, faks 058 6669226.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gdynia.scelna.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Służba Celna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektów Izby Celnej w Gdyni.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektów Izby Celnej w Gdyni. Przedmiot zamówienia został podzielony na 9 zadań: 1) Zadanie 1: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu biurowego oraz zimowe utrzymanie parkingu, placu i ciągów komunikacyjnych przynależnych do nieruchomości Izby Celnej przy ul. Północnej 9A. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.1 do SIWZ. 2) Zadanie 2: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu biurowego, zimowe utrzymanie parkingów i chodników wewnętrznych przynależnych do nieruchomości oraz odśnieżanie dachu budynku przy ul. Przemysłowej 9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.2 do SIWZ. 3) Zadanie 3: świadczenie usługi utrzymania w czystości budynku biurowego skanera RTG, hali skanera RTG, utrzymanie w czystości i zamiatanie placu oraz zimowe utrzymanie placu mieszczącego się na terenie terminala BCT w Gdyni przy ul. Kwiatkowskiego 60. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.3 do SIWZ. 4) Zadanie 4: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu, letnie i zimowe utrzymanie parkingów, placów, ciągów komunikacyjnych i terenów zielonych wraz z drzewami przynależnych do nieruchomości oraz dodatkowo odśnieżanie dachu budynku Magazynowego przy ul. Opłotki 1 w Gdańsku. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.4 do SIWZ. 5) Zadanie 5: świadczenie usługi utrzymania w czystości powierzchni wewnętrznych Wydziału Krajowe Centrum RTG Izby Celnej w Gdyni, mieszczącego się w Gdańskim Parku Naukowo Technologicznym w Gdańsku przy ul. Trzy Lipy 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.5 do SIWZ. 6) Zadanie 6: świadczenie usługi utrzymania w czystości wydzielonej części Magazynu nr 2 mieszczącego się na terenie Morskiego Portu w Gdańsku przy ul. Przemysłowej 20 obejmującej miejsca usytuowania urządzenia rtg do prześwietlania palet HiScan 180180 oraz samo urządzenie wraz z pomieszczeniem obsługi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.6 do SIWZ. 7) Zadanie 7: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu biurowego Urzędu Celnego w Słupsku przy ul. Portowej 13B. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.7 do SIWZ. 8) Zadanie 8: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu biurowego Oddziału Celnego w Tczewie przy ul. Czatkowskiej 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.8 do SIWZ. 9) Zadanie 9: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu biurowego Oddziału Celnego w Kwidzynie przy ul. Lotniczej 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.9 do SIWZ. 2. Zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej obiektów celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00-9, 90.62.00.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 9.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.01.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia/złożenia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca złoży oświadczenie potwierdzające spełnienie warunku ocena spełnienia warunku: wg. formuły spełnia - nie spełnia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca złoży oświadczenie potwierdzające spełnienie warunku ocena spełnienia warunku: wg. formuły spełnia - nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca złoży oświadczenie potwierdzające spełnienie warunku ocena spełnienia warunku: wg. formuły spełnia - nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca złoży oświadczenie potwierdzające spełnienie warunku ocena spełnienia warunku: wg. formuły spełnia - nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca złoży oświadczenie potwierdzające spełnienie warunku ocena spełnienia warunku: wg. formuły spełnia - nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.7)
ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne - należy przedłożyć oświadczenie wykonawcy o zatrudnianiu ponad 50% osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, lub w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego - jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w tych państwach
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gdynia.scelna.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wydział Logistyki ul. Północna 9 A, 81-029 Gdynia, pokój nr 352, III piętro, od poniedziałku do piątku w godz. od 08:00 do 14:00.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.12.2015 godzina 09:30, miejsce: Kancelaria Izby Celnej w Gdyni, ul. Północna 9 A, 81-029 Gdynia, parter, pokój 003.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu biurowego oraz zimowe utrzymanie parkingu, placu i ciągów komunikacyjnych przynależnych do nieruchomości Izby Celnej przy ul. Północnej 9A..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu biurowego oraz zimowe utrzymanie parkingu, placu i ciągów komunikacyjnych przynależnych do nieruchomości Izby Celnej przy ul. Północnej 9A. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.1 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00-9, 90.62.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.01.2016.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu biurowego, zimowe utrzymanie parkingów i chodników wewnętrznych przynależnych do nieruchomości oraz odśnieżanie dachu budynku przy ul. Przemysłowej 9..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu biurowego, zimowe utrzymanie parkingów i chodników wewnętrznych przynależnych do nieruchomości oraz odśnieżanie dachu budynku przy ul. Przemysłowej 9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.2 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00-9, 90.62.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.01.2016.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: świadczenie usługi utrzymania w czystości budynku biurowego skanera RTG, hali skanera RTG, utrzymanie w czystości i zamiatanie placu oraz zimowe utrzymanie placu mieszczącego się na terenie terminala BCT w Gdyni przy ul. Kwiatkowskiego 60..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: świadczenie usługi utrzymania w czystości budynku biurowego skanera RTG, hali skanera RTG, utrzymanie w czystości i zamiatanie placu oraz zimowe utrzymanie placu mieszczącego się na terenie terminala BCT w Gdyni przy ul. Kwiatkowskiego 60. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.3 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00-9, 90.62.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.01.2016.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu, letnie i zimowe utrzymanie parkingów, placów, ciągów komunikacyjnych i terenów zielonych wraz z drzewami przynależnych do nieruchomości oraz dodatkowo odśnieżanie dachu budynku Magazynowego przy ul. Opłotki 1 w Gdańsku..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu, letnie i zimowe utrzymanie parkingów, placów, ciągów komunikacyjnych i terenów zielonych wraz z drzewami przynależnych do nieruchomości oraz dodatkowo odśnieżanie dachu budynku Magazynowego przy ul. Opłotki 1 w Gdańsku. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.4 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00-9, 90.62.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.01.2016.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: świadczenie usługi utrzymania w czystości powierzchni wewnętrznych Wydziału Krajowe Centrum RTG Izby Celnej w Gdyni, mieszczącego się w Gdańskim Parku Naukowo Technologicznym w Gdańsku przy ul. Trzy Lipy 3..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: świadczenie usługi utrzymania w czystości powierzchni wewnętrznych Wydziału Krajowe Centrum RTG Izby Celnej w Gdyni, mieszczącego się w Gdańskim Parku Naukowo Technologicznym w Gdańsku przy ul. Trzy Lipy 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.5 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.01.2016.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: wiadczenie usługi utrzymania w czystości wydzielonej części Magazynu nr 2 mieszczącego się na terenie Morskiego Portu w Gdańsku przy ul. Przemysłowej 20 obejmującej miejsca usytuowania urządzenia rtg do prześwietlania palet HiScan 180180 oraz samo urządzenie wraz z pomieszczeniem obsługi..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: wiadczenie usługi utrzymania w czystości wydzielonej części Magazynu nr 2 mieszczącego się na terenie Morskiego Portu w Gdańsku przy ul. Przemysłowej 20 obejmującej miejsca usytuowania urządzenia rtg do prześwietlania palet HiScan 180180 oraz samo urządzenie wraz z pomieszczeniem obsługi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.6 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.01.2016.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu biurowego Urzędu Celnego w Słupsku przy ul. Portowej 13B..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu biurowego Urzędu Celnego w Słupsku przy ul. Portowej 13B. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.7 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.01.2016.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu biurowego Oddziału Celnego w Tczewie przy ul. Czatkowskiej 6..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu biurowego Oddziału Celnego w Tczewie przy ul. Czatkowskiej 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.8 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.01.2016.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. termin płatności - 5
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu biurowego Oddziału Celnego w Kwidzynie przy ul. Lotniczej 1..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: świadczenie usługi utrzymania w czystości obiektu biurowego Oddziału Celnego w Kwidzynie przy ul. Lotniczej 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku Nr 1.9 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.01.2016.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. termin płatności - 5
INNE PRZETARGI Z GDYNI
- Dostawa 3 sztuk maszyn do rozwijania i naciągania siatek węzłowych projekt: "Ochrona gatunków oraz siedlisk przyrodniczych w obszarach administrowanych przez Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni".
- Dostawa stołów laboratoryjnych na potrzeby Morskiego Instytutu Rybackiego - Państwowego Instytutu Badawczego- powtórka.
- Dostawa kalibratora i hydrofonu
- PRZEDŁUŻENIE SUBSKRYPCJI I GWARANCJI PRODUCENTA DLA URZĄDZEŃ ORAZ ŚWIADCZENIE USŁUGI WSPARCIA TECHNICZNEGO
- Promocja Gminy Miasta Gdynia oraz Gdyńskiego Centrum Sportu jednostki budżetowej przez zespół piłki nożnej mężczyzn podczas rozgrywek o mistrzostwo od III do V Ligi w II połowie 2025 roku
- Wymiana części i wału korbowego silnika pomocniczego na statku Dar Młodzieży - powtórne
więcej: przetargi w Gdyni »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa usługa dozorowania, sprzątania i utrzymania czystości w obiektach oraz terenu wokół siedziby Nadleśnictwa Suchedniów
- "Utrzymanie dróg leśnych Nadleśnictwa Piwniczna w roku 2025"
- Usługa sprzątania obiektów Filii w Ełku Uniwersytetu Warmińsko -Mazurskiego w Olsztynie
- Odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej na drogach powiatowych będących w administracji Powiatowego Zarządu Dróg w Złotoryi
- Zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie Powiatu Tureckiego w sezonie zimowym 2025/2026 - rejon V
- Zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie Powiatu Tureckiego w sezonie zimowym 2025/2026 - rejon IV
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.