eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceŚwiadczenie usług pocztowych dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-08-28

Katowice: Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego
Numer ogłoszenia: 317692 - 2012; data zamieszczenia: 28.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Śląskie, ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 2078562, faks 32 2078578 , strona internetowa www.slaskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.10.00.00 - Usługi pocztowe i kurierskie .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zgodnie z art. 66 ust. 1 w związku z art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a i b oraz art. 67 ust. 3 pkt 1 lit. d w związku z art. 5 ust. 1 lit a pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.). 2. Uzasadnienia wyboru trybu Art. 67 ust. 3 pkt 1 lit. d ustawy Prawo zamówień publicznych wskazuje na zastrzeżone usługi pocztowe w rozumieniu ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo pocztowe (Dz.U. z 2008 r. nr 189, poz. 1159 z późn. zm.), dla których możliwe jest zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki. Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe, Poczta Polska S.A. pełni obowiązek wykonywania zadań operatora publicznego określonych w ww. ustawie. Na podstawie art. 47 operatorowi publicznemu przysługuję wyłączność świadczenia usług pocztowych, zwanych dalej usługami zastrzeżonymi, dla przesyłek o wadze do 50 g. Usługi te mogą być świadczone przez inne podmioty, jednakże za pobraną przez operatora opłatą, nie niższą niż dwu i półkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii, określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego, obowiązującego w danym czasie odpowiednio w obrocie krajowym i zagranicznym. Zaproponowane przez inny podmiot dla usług zastrzeżonych ceny innej niż określona w odpowiednich przepisach i niższej od operatora publicznego wydaje się więc niemożliwe. Pozostałe usługi pocztowe mogą być świadczone przez innych operatorów. Dzięki rejestrowi korespondencji wychodzącej, który jest prowadzony przez Kancelarię Ogólna Urzędu, można określić procentowy udział korespondencji do 50 g w stosunku do całej rejestrowanej korespondencji nadawanej w Urzędzie. Z przeprowadzonej analizy i obliczeń wynika, że ponad 80 % rejestrowanej korespondencji wychodzącej z Urzędu stanowią przesyłki o masie nieprzekraczającej 50 g. Oznacza to, że zdecydowanie większa część korespondencji wysyłanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego mieści się w pojęciu usług zastrzeżonych. Ewentualne przeprowadzenie postępowania na zakup pozostałych usług pocztowych - usług niezastrzeżonych - w trybie konkurencyjnym nie wydaje się być uzasadnione. Pociągałoby to za sobą konieczność stworzenia co najmniej dwóch rejestrów korespondencji wychodzącej, a co za tym idzie konieczność wydatkowania dodatkowych środków na oprogramowanie prowadzące takie dodatkowe rejestry oraz na dodatkową obsługę tych rejestrów. Świadczenie usługi pocztowej przez dwóch różnych operatorów (Wykonawców) pociągałoby za sobą utrudnienia organizacyjne, a co za tym idzie możliwość wystąpienia nieświadomych omyłek, ze względu na: wprowadzenie dwóch pieczęci z numerem umowy, którą poszczególni pracownicy merytoryczni Wydziałów Urzędu zobowiązani są umieszczać w górnej części koperty; podział całej dokumentacji ze względu na konieczność otrzymania potwierdzenia odbioru; konieczność każdorazowo znajomości wagi wysyłanej korespondencji, przed opieczętowaniem, co zmuszałoby poszczególnych pracowników Wydziałów Urzędu do ważenia przesyłek; umieszczanie korespondencji przygotowywanej do rejestracji w Kancelarii Ogólnej Urzędu w odrębnych pojemnikach z nazwą operatora (Wykonawcy) zwiększające ryzyko pomyłki pracownika merytorycznego Wydziału mogącej oznaczać przekroczenie ustawowego terminu doręczenia; przechowywanie dokumentacji przygotowanej do odbioru przez operatów (Wykonawców) w osobnych workach; sporządzanie i drukowanie co najmniej trzech raportów (dokumenty zarejestrowane w systemie, dokumenty zwolnione z rejestru, osobno drugi operator). Dodatkowo udzielenie całego zamówienia jednemu operatorowi (Wykonawcy) Poczcie Polskiej S.A. wiąże się z przyznaniem rabatów i upustów i jest w związku z tym bardziej opłacalne. Mając na uwadze celowe, oszczędne i efektywne wydatkowanie środków finansowych udzielenie całego zamówienia Poczcie Polskiej S.A. jest zasadne. Znaczący jest również fakt, że zgodnie z art. 57 § 5 ust. 2 Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2000 r. nr 98 poz. 1071 z późn. Zm.) - termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Podobnie art. 45 ustawy Prawo pocztowe wskazuje, iż potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego. Zapisy te jednoznacznie wskazują, że czynności administracyjne zostają zachowane i dokonane jedynie za pośrednictwem operatora publicznego, czyli Poczty Polskiej S.A. Dla Urzędu Marszałkowskiego, który działa na podstawie ustaw oraz zgodnie z przepisami prawa jest wymagane, aby działania z zakresu postępowania administracyjnego były skuteczne, co zapewni jedynie usługa świadczona przez operatora publicznego, którym jest Poczta Polska S.A. Wśród korespondencji nadawanej przez poszczególne Wydziały Urzędu Marszałkowskiego znajdują się przesyłki tzw. terminowe (z zachowaniem terminu w rozumieniu Kpa) zarówno o wadze do 50 g jak i powyżej wagi 50g.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Poczta Polska S.A., Plac Młodzieży Powstańczej 7, 40-940 Katowice, kraj/woj. śląskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.