Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2016-08-31
Og³oszenie nr 303898 - 2016 z dnia 2016-08-31 r.
Brzeg Dolny: Dostawa oleju opa³owego lekkiego
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Dostawy
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowanianie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
tak
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Gmina Brzeg Dolny, REGON: 931934934, ul. Kolejowa 29, 56-120 Brzeg Dolny, Burmistrz Stanis³aw Jastrzêbski, tel. 713195117, fax 71 3195 683, e-mail: um@brzegdolny.pl,
Dolnobrzeski O¶rodek Kultury, REGON: 000634584, ul. Kolejowa 29, 56-120 Brzeg Dolny, Dyrektor Danuta Ch³ód, tel. 71 3195252 e-mail: dok@brzegdolny.pl,
¦rodowiskowy Dom Samopomocy w Brzegu Dolnym, REGON: 005943841, ul. Kolejowa 27A, 56-120 Brzeg Dolny, Kierownik Anna Chr±chol, tel./fax 71 3199048, e-mail: sds@brzegdolny.pl
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Brzeg Dolny, krajowy numer identyfikacyjny
93193493400000, ul.
ul. Kolejowa 29
,
56120
Brzeg Dolny, woj.
dolno¶l±skie, pañstwo
, tel.
71 319 51 17, e-mail
d.luchowski@brzegdolny.pl, faks
71 319 56 83.
Adres strony internetowej (URL): www.brzegdolny.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
Zamawiaj±cy wspólnie przeprowadzaj±cy postêpowanie upowa¿nili Gminê Brzeg Dolny do przeprowadzenie postêpowania i zawarcia umowy w ich imieniu i na ich rzecz.
Wykonawca zawrze jedn± umowê, z Gmin± Brzeg Dolny.
Wykonawca zobowi±zany bêdzie wystawiæ odrêbne faktury na zamawiaj±cych wspólnie udzielaj±cych zamówienia.
Szczegó³owe zasady rozliczenia za przedmiot zamówienia zawiera wzór umowy - za³±cznik nr 4 do og³oszenia.
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
tak
http://bip.brzegdolny.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
nie
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
tak
adres
za pomoc± portalu e-puap pod adresem http://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta, z podpisem elektronicznym z certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym e-puap, np. poprzez przes³anie pisma ogólnego na skrzynkê Urzêdu Miejskiego w Brzegu Dolnym.
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
pisemnie za po¶rednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r.-Prawo pocztowe, osobi¶cie lub za po¶rednictwem pos³añca
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
nie
Adres:
Urz±d Miejski w Brzegu Dolnym, ul. Kolejowa 29, 56-120 Brzeg Dolny
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Dostawa oleju opa³owego lekkiego
Numer referencyjny: ZP.271.09.2016
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
nie
II.2) Rodzaj zamówienia: dostawy
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Zakres zamówienia obejmuje dostawê oleju opa³owego lekkiego zgodnie z norm± PN-C-96024, w szacowanej ilo¶ci 105 m3: 85 m3 do kot³owni w budynku przy ul. Kolejowej 29 oraz 20 m3 do kot³owni w budynku przy ul. Kolejowej 27B w Brzegu Dolnym, w partiach, w terminie do 28.04.2017. Minimalne parametry zamawianego oleju opa³owego: a) gêsto¶æ w temp. 15°C: maks. 860 kg/m3, b) warto¶æ opa³owa: min. 42,6 MJ/kg, c) temperatura zap³onu: min. 56°C, d) lepko¶æ kinematyczna w temp. 20°C: maks. 6,00 mm2/s, e) temperatura p³yniêcia: maks. - 20°C, f) zawarto¶æ siarki: max. 0,10 %(m/m), g) zawarto¶æ wody: maks. 200 mg/kg, h) zawarto¶æ zanieczyszczeñ sta³ych maks. 24 mg/kg, i) barwa czerwona. Jednorazowa dostawa wynosiæ bêdzie ok. 7 m3 do kot³owni na ul. Kolejowej 29 oraz ok. 4 m3 do kot³owni na ul. Kolejowej 27B.
II.5) G³ówny kod CPV: 09.13.51.00 - Olej opa³owy
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakoñczenia: 28/04/2017
II.9) Informacje dodatkowe: Ze wzglêdu na b³êdy w dzia³aniu Biuletynu Zamówieñ Publicznych zamawiaj±cy jednoznacznie informuje, ¿e zamówienie udzielane jest w trybie licytacji elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieñ publicznych.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
O zamówienie mog± siê ubiegaæ Wykonawcy posiadaj±cy aktualn± koncesjê na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi. Wykonawca potwierdza spe³nianie warunku poprzez z³o¿enie stosownego o¶wiadczenia na formularzu wniosku o dopuszczenie do licytacji (za³±cznik nr 1 do og³oszenia). Nie ma obowi±zku przedstawiania samej koncesji.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie precyzuje tych warunków.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie precyzuje tych warunków.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
nie
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
nie
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
nie
1) za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; 2) za¶wiadczenie w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu. Powo³uj±c siê na art. 26 ust. 2f ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia przez wykonawcê wy¿ej wymienionych dokumentów wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZPIII.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Inne dokumenty które nale¿y przed³o¿yæ wraz z wnioskiem: 1) Listê podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23, albo informacjê o tym, ¿e wykonawca nie nale¿y do grupy kapita³owej (Za³±cznik nr 3 do og³oszenia); 2) Pe³nomocnictwo (w przypadku sk³adania oferty wspólnej lub gdy osoba upowa¿niona do reprezentowania Wykonawcy dzia³a na podstawie pe³nomocnictwa).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony
licytacja elektroniczna
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
tak,
Informacja na temat wadium
1. Wadium w postêpowaniu zostaje ustalone w wysoko¶ci 5 000 z³ (s³ownie z³otych: piêæ tysiêcy 00/100).
2. Nie nale¿y sk³adaæ wadium wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu. Wadium nale¿y wnie¶æ po otrzymaniu zaproszenia do sk³adania ofert w licytacji. Zaproszenie to zostanie wys³ane najpó¼niej w dniu 14 wrze¶nia 2016 r. Zgodnie z tre¶ci± og³oszenia, licytacja rozpocznie siê w dniu 20 wrze¶nia 2016 r. Wykonawcy zaproszeni do licytacji zobowi±zani bêd± do wniesienia wadium najpó¼niej do godziny 15:00 dnia 19 wrze¶nia 2016 r.
O terminie wniesienia wadium ka¿dy wykonawca zostanie powiadomiony ponownie wraz z przekazanym zaproszeniem do sk³adania ofert.
3. Wadium mo¿na wnosiæ w formie: 1) pieniê¿nej; 2) porêczenia bankowego lub porêczenia spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym; 3) gwarancji bankowej; 4) gwarancji ubezpieczeniowej; 5) porêczenia udzielanego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. Nr 42, poz 275).
4. Wadium wniesione w formie pieniê¿nej nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek Zamawiaj±cego: Bank Spó³dzielczy Oborniki ¦l±skie Oddzia³ Brzeg Dolny nr 25 9583 1022 0100 0130 2001 0015
5. W przypadku zamiaru wniesienia wadium w formach, o których mowa w ust. 3 pkt 2-5, orygina³ dokumentu nale¿y przekazaæ zamawiaj±cemu przed up³ywem terminu o którym mowa w ust. 2. Wadium wniesione w tych formach musi spe³niaæ nastêpuj±ce wymogi: 1) musi byæ wystawione na Gminê Brzeg Dolny, ul. Kolejowa 29, 56-10 Brzeg Dolny, 2) zawieraæ w swej tre¶ci o¶wiadczenie gwaranta (porêczyciela), w którym zobowi±zuje siê on do bezwarunkowej wyp³aty kwoty wadium na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego zawieraj±ce o¶wiadczenie, i¿ zasz³a jedna z przes³anek wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
6. Wadium musi byæ wniesione na okres zwi±zania ofert± (15 dni), bieg tego okresu rozpoczyna siê w dniu otwarcia licytacji.
7. Zamawiaj±cy zatrzyma wadium wraz z odsetkami je¿eli Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: 1) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie; 2) zawarcie umowy sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy.
8. W przypadku wadium wnoszonego w pieni±dzu, jako termin wniesienia wadium przyjêty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiaj±cego.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Nie przewiduje siê zawarcia umowy ramowej.
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) nie
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
| etap nr | czas trwania etapu |
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu: nie
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
| Kryteria | Znaczenie |
| Cena | 100 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
https://licytacje.uzp.gov.pl
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:http://bip.brzegdolny.pl
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:1. Licytacja elektroniczna zostanie przeprowadzona na Platformie Licytacji Elektronicznej udostêpnionej przez Urz±d Zamówieñ Publicznych pod adresem: https://licytacje.uzp.gov.pl 2. Wymagania formalne: 2.1.Wykonawca chc±cy wzi±æ udzia³ w licytacji elektronicznej jest zobowi±zany do dokonania uprzedniej rejestracji na platformie licytacji elektronicznych Urzêdu Zamówieñ Publicznych, zwanej dalej platform±, zamieszczonej na stronie: https://licytacje.uzp.gov.pl (o ile nie jest jeszcze zarejestrowany). Korzystanie z platformy jest bezp³atne. Jedynym warunkiem jest zarejestrowanie siê w systemie (nie jest wymagany podpis elektroniczny). 2.2. aby Zamawiaj±cy mia³ mo¿liwo¶æ dopuszczenia Wykonawcy do udzia³u w licytacji, Wykonawca wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej musi przekazaæ Zamawiaj±cemu swój LOGIN, który otrzyma po zarejestrowaniu siê na platformie. W przypadku podania przez Wykonawcê niew³a¶ciwego LOGINU (LOGIN nale¿y podaæ dok³adnie stosuj±c te same znaki, w tym du¿e i ma³e litery je¿eli takie zastosowano przy rejestracji) b±d¼ nie przekazania go Zamawiaj±cemu wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej, Wykonawca zobowi±zany jest do jego przekazania Zamawiaj±cemu najpó¼niej do godz. 15:00 na dzieñ przed terminem otwarcia licytacji. Nie dostarczenie prawid³owego LOGINU w terminie okre¶lonym powy¿ej bêdzie traktowane jako odst±pienie Wykonawcy od dalszego postêpowania. 2.3. Ze wzglêdu na czêste b³êdy pope³niane przez Wykonawców przy rejestracji na portalu licytacji, Zamawiaj±cy przypomina, ¿e podczas procesu rejestrowania nale¿y wybraæ status "WYKONAWCA". 3. Wymagania techniczne: Wykonawca powinien posiadaæ urz±dzenia informatyczne, umo¿liwiaj±ce sprawne korzystanie z systemu, tj. komputer klasy PC z systemem operacyjnym Windows/Linux z zainstalowan± przegl±dark± internetow± MS Internet Explorer w wersji 6.0 lub wy¿szej albo Mozilla Firefox w wersji 2.0 lub wy¿szej, pod³±czony do sieci Internet 4. Wykonawca ma prawo z³o¿yæ tylko jeden wniosek o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej.
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:1. Wykonawcy, którzy otrzymaj± zaproszenie do udzia³u w licytacji elektronicznej, po zalogowaniu siê na platformie, uzyskaj± mo¿liwo¶æ sk³adania ofert. 2. Nie jest wymagany podpis elektroniczny. 3. Warunkiem uczestnictwa w licytacji jest wniesienie wadium na okres zwi±zania ofert± (15 dni). 4. Ofertê sk³ada siê w postaci elektronicznej. Grosze nale¿y oddzieliæ od z³otych kropk±. 5. Od momentu otwarcia licytacji do jej zamkniêcia Wykonawcy sk³adaj± kolejne, korzystniejsze oferty za 1 m3 oleju opa³owego brutto, które podlegaj± automatycznej klasyfikacji na podstawie ceny. System umo¿liwia sk³adanie wy³±cznie ofert o cenie ni¿szej ni¿ oferta wiod±ca w danym momencie. 6. W toku licytacji Wykonawcy oferuj± rzeczywist± cenê brutto za dostawê 1m3 oleju opa³owego. W tym miejscu zamawiaj±cy wskazuje jak nale¿y obliczaæ cenê: 6.1. Oferowana cena brutto powinna obejmowaæ wynagrodzenie za wszystkie obowi±zki przysz³ego wykonawcy, niezbêdne do zrealizowania przedmiotu zamówienia wraz z obowi±zuj±cym podatkiem VAT. 6.2. Podstaw± do obliczenia ceny brutto powinna byæ jednostkowa (za 1 m3) cena netto producenta oleju opa³owego, bêd±cego dostawc± dla Wykonawcy, z dnia 31.08.2016r., podana na stronie internetowej producenta (lub w inny sposób, który zamawiaj±cy bêdzie móg³ zweryfikowaæ). Do jednostkowej ceny producenta wykonawca zobowi±zany jest doliczyæ w³asny upust/mar¿ê, a ca³o¶æ powiêkszyæ o obowi±zuj±c± stawkê podatku VAT, zaokr±glaj±c otrzyman± warto¶æ do dwóch miejsc po przecinku. 6.3. Zamawiaj±cy sugeruje pos³ugiwanie siê tre¶ci± za³±cznika nr 5 do og³oszenia przy obliczeniu ceny brutto podawanej w licytacji. 7. Zamawiaj±cy okre¶li³ minimaln± wysoko¶æ post±pienia na 1 z³ brutto. 8. Oferta z³o¿ona w toku licytacji przestaje wi±zaæ, gdy inny Wykonawca z³o¿y³ ofertê korzystniejsz±. Wykonawca nie mo¿e cofn±æ raz z³o¿onej oferty. U¿ytkownicy ponosz± odpowiedzialno¶æ za informacje wprowadzone do systemu i konsekwencje z tego wynikaj±ce. 9. W trakcie licytacji elektronicznej system na bie¿±co udostêpnia wszystkim Wykonawcom na platformie informacje o pozycji z³o¿onych przez nich ofert, liczbie Wykonawców bior±cych udzia³ w licytacji elektronicznej oraz cenach z³o¿onych przez nich ofert, z tym ¿e do momentu zamkniêcia licytacji elektronicznej nie ujawnia siê informacji umo¿liwiaj±cych identyfikacjê Wykonawców. 10. Jedynym kryterium wyboru bêdzie cena. 11. Licytacja elektroniczna jest licytacj± jednoetapow±, zakoñczy siê po up³ywie 5 minut od momentu z³o¿enia ostatniego post±pienia. 12. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia wykonawcy, który zaproponuje najni¿sz± cenê brutto za 1 m3 oleju opa³owego. 13. Wykonawca, który zaoferuje najkorzystniejsz± cenê brutto za dostawê 1m3 oleju opa³owego przed podpisaniem umowy zobowi±zany jest do wype³nienia formularza cenowego (stanowi±cego za³±cznik nr 5 do og³oszenia - nie nale¿y sk³adaæ tego za³±cznika wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej). UWAGA: cena jednostkowa brutto za 1m3 oleju opa³owego zadeklarowana w licytacji elektronicznej musi byæ bezwzglêdnie to¿sama (identyczna) z cen± potwierdzon± pisemnie w za³±czniku nr 5 do niniejszego og³oszenia, tj. formularzu cenowym. 14. Zamawiaj±cy bêdzie weryfikowa³ zadeklarowan± w formularzu cenowym (za³±czniku nr 5 do og³oszenia) cenê producenta oleju z dnia 31.08.2016 aby potwierdziæ prawdziwo¶æ wyliczonego upustu/mar¿y Wykonawcy. Ewentualne b³êdy rachunkowe w formularzu obci±¿aj± wykonawcê.
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja jednoetapowa
Czas trwania: Licytacja trwa do up³ywu terminu na z³o¿enie post±pienia, które za ka¿dym razem wynosi 5 minut
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
nie
Data: 07/09/2016 godzina: 15:00
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
20/09/2016, godz. 11:00
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:Up³ywa 5 minut po z³o¿eniu ostatniego post±pienia.
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Umowa zostanie zawarta na warunkach okre¶lonych w za³±czniku nr 4 do niniejszego og³oszenia (do pobrania na stronie internetowej Zamawiaj±cego http://bip.brzegdolny.pl)
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Zamawiaj±cy nie wymaga zabezpieczenia
Informacje dodatkowe:
1. Za³±cznikami do og³oszenia s±: Za³±cznik nr 1 - Wniosek o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej; Za³±cznik nr 2 - O¶wiadczenie Wykonawcy sk³adane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych; Za³±cznik nr 3 - O¶wiadczenie nt. grupy kapita³owej; Za³±cznik nr 4 - Wzór umowy; Za³±cznik nr 5 - Formularz cenowy; Za³±czniki te opublikowane s± na stronie internetowej Zamawiaj±cego http://bip.brzegdolny.pl 2. Wymagania odno¶nie pe³nomocnictwa (w przypadku sk³adania oferty wspólnej lub gdy osoba upowa¿niona do reprezentowania Wykonawcy dzia³a na podstawie pe³nomocnictwa). Je¿eli osoba/osoby podpisuj±ca wniosek i dokumenty o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu dzia³a na podstawie pe³nomocnictwa, to pe³nomocnictwo to musi w swej tre¶ci jednoznacznie wskazywaæ uprawnienie do podpisania wniosku i dokumentów. Pe³nomocnictwo to musi zostaæ do³±czone do wniosku i musi byæ z³o¿one w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em notarialnie. 3. Forma dokumentów i o¶wiadczeñ innych ni¿ pe³nomocnictwa: 1) O¶wiadczenia, dotycz±ce wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolno¶ciach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy oraz dotycz±ce podwykonawców, sk³adane s± w oryginale 2) Dokumenty inne ni¿ o¶wiadczenia, o których mowa w pkt 1, sk³adane s± w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em. 3) Po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolno¶ciach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które ka¿dego z nich dotycz±. 4. Wszelkie poprawki lub zmiany w tek¶cie Wniosku o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej powinny byæ parafowane przez osobê uprawnion± do wystêpowania w imieniu Wykonawcy (osobê podpisuj±c± wniosek). 5. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie sk³adane na podstawie art. 25a ust. 1 Ustawy (wg wzoru okre¶lonego w za³±czniku nr 2 do og³oszenia) sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Dokumenty te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 6. Postanowienia dotycz±ce podmiotów, które maj± siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej stosuje siê odpowiednio. 6.1. Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w og³oszeniu - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie zalega z op³acaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne albo ¿e zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu. Dokument, lub dokumenty, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem tego terminu. 6.2. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust. 6.1, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 6.3. W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez wykonawcê maj±cego siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba której dokument dotyczy o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych przed³o¿onego dokumentu. 7. PRAWID£OWO SPORZ¡DZONY WNIOSEK O DOPUSZCZENIE DO UDZIA£U W LICYTACJI POWINIEN ZAWIERAÆ CO NAJMNIEJ: 1) Formularz wniosku (za³±cznik nr 1 do og³oszenia); 2) O¶wiadczenie Wykonawcy sk³adane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych (Za³±cznik Nr 2 do og³oszenia); 3) Listê podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23, albo informacjê o tym, ¿e wykonawca nie nale¿y do grupy kapita³owej (Za³±cznik nr 3 do og³oszenia); 4) za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; 5) za¶wiadczenie w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu 6) Pe³nomocnictwo (w przypadku sk³adania oferty wspólnej lub gdy osoba upowa¿niona do reprezentowania Wykonawcy dzia³a na podstawie pe³nomocnictwa. 8. Do kontaktów Zamawiaj±cy upowa¿nia: p. Daniel Luchowski, tel. 71 319 5117 wew. 210. 9. Dopuszcza siê porozumiewanie faksem pod numerem 71 3195 683 i drog± e-mail na adres um@brzegdolny.pl, z zastrze¿eniem ust. 10. 10. Wniosek wraz z za³±cznikami musi byæ z³o¿ony w formie pisemnej lub elektronicznie za pomoc± portalu e-puap pod adresem http://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta, z podpisem elektronicznym z certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym e-puap, np. poprzez przes³anie pisma ogólnego na skrzynkê Urzêdu Miejskiego w Brzegu Dolnym.. Tym samym dla dokumentów przesy³anych na ewentualne wezwanie z art. 26 ust. 3 pzp, równie¿ dopuszczalna jest wy³±cznie taka forma przes³ania.
IV.5) ZMIANA UMOWYPrzewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania istotnych zmian do umowy na podstawie art. 144 ust. 1 Ustawy w przypadku konieczno¶ci przed³u¿enia terminu wykonania umowy w zale¿no¶ci od warunków atmosferycznych. Ilo¶æ 105 m3 zamawianego oleju jest podana szacunkowo ze wzglêdu na niemo¿liwo¶æ przewidzenia warunków atmosferycznych w sezonie grzewczym 2016/2017. Rzeczywista ilo¶æ zamawianego oleju wynikaæ bêdzie wynikaæ z partii faktycznie zleconych przez Zamawiaj±cego (zgodnie z § 3 ust. 3 umowy). Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do zwiêkszenia lub zmniejszenia ilo¶ci zakupionego oleju opa³owego, w zale¿no¶ci od bie¿±cych potrzeb zale¿nych od warunków atmosferycznych wystêpuj±cych w okresie obowi±zywania Umowy. Wykonawcy nie przys³uguj± ¿adne roszczenia z tytu³u niewykorzystanej (niezamówionej) ilo¶æ oleju. Cena oleju opa³owego bêdzie mog³a ulec waloryzacji w stosunku do ceny umownej (podanej w ofercie)przy uwzglêdnieniu zmiany ceny oleju przez producenta. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy spowodowana zmian± ceny producenta nie bêdzie wymagaæ zmiany Umowy. Zmiana stawki podatku od towarów i us³ug równie¿ nie bêdzie wymagaæ zmiany Umowy. Do obliczania ceny ka¿dej dostawy bêdzie przyjmowana za podstawê ostatnia, dostêpna przed dat± dostawy / wystawienia faktury, cena jednostkowa producenta oleju opa³owego, podana w jego cenniku oraz zaoferowana przez Wykonawcê sta³a mar¿a/upust. Zmiany postanowieñ umowy bez stosunku do tre¶ci oferty wybranego Wykonawcy bêd± dokonywane sukcesywnie, tak aby jak najlepiej oddaæ istotê przedmiotu zamówienia oraz w celu wyeliminowania nieskutecznych zapisów umownych. Strona d±¿±ca do zmiany umowy ka¿dorazowo obowi±zana jest przedstawiæ na pi¶mie argumenty przemawiaj±ce za dokonaniem zmian do umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 07/09/2016, godzina: 15:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 15 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
INNE PRZETARGI Z BRZEGU DOLNEGO
wiêcej: przetargi w Brzegu Dolnym »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- DOSTAWA OLEJU OPA£OWEGO LEKKIEGO L-1 DO KOT£ÓW CO NA POTRZEBY OKRÊGOWEGO O¦RODKA WYCHOWAWCZEGO W MROZACH W ROKU 2026
- Dostawa oleju opa³owego
- Dostawa oleju opa³owego lekkiego na rok 2026
- Dostawy oleju opa³owego lekkiego na potrzeby Szko³y Podstawowej w Psarach w 2026 roku
- Dostawa oleju napêdowego do celów opa³owych do kot³owni w Le¶nym O¶rodku Edukacyjnym w Jedlni-Letnisko w roku 2026
- Zakup i dostawa oleju opa³owego
wiêcej: Olej opa³owy »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





