eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Supraśl › ROZBUDOWA I MODERNIZACJA GMINNEGO SYSTEMU GOSPODARKI WODNO- KANALIZACYJNEJ - ETAP III CZĘŚĆ I - BUDOWA WODOCIĄGU I KANALIZACJI SANITARNEJ Z PRZEPOMPOWNIĄ ŚCIEKÓW W ZAŚCIANKACH CZĘŚĆ II - BUDOWA WODOCIĄGU W UL. SPACEROWEJ, CIASNE

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-11

Supraśl: ROZBUDOWA I MODERNIZACJA GMINNEGO SYSTEMU GOSPODARKI WODNO- KANALIZACYJNEJ - ETAP III CZĘŚĆ I - BUDOWA WODOCIĄGU I KANALIZACJI SANITARNEJ Z PRZEPOMPOWNIĄ ŚCIEKÓW W ZAŚCIANKACH CZĘŚĆ II - BUDOWA WODOCIĄGU W UL. SPACEROWEJ, CIASNE
Numer ogłoszenia: 303710 - 2014; data zamieszczenia: 11.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Supraśl , ul. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl, woj. podlaskie, tel. 085 7132725, 7132701, faks 085 7132720, 7132725.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.suprasl.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ROZBUDOWA I MODERNIZACJA GMINNEGO SYSTEMU GOSPODARKI WODNO- KANALIZACYJNEJ - ETAP III CZĘŚĆ I - BUDOWA WODOCIĄGU I KANALIZACJI SANITARNEJ Z PRZEPOMPOWNIĄ ŚCIEKÓW W ZAŚCIANKACH CZĘŚĆ II - BUDOWA WODOCIĄGU W UL. SPACEROWEJ, CIASNE.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: III. Określenie przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych polegających na rozbudowie i modernizacji gminnego systemu gospodarki wodno- kanalizacyjnej - etap III CZĘŚĆ I - BUDOWA WODOCIĄGU I KANALIZACJI SANITARNEJ Z PRZEPOMPOWNIĄ ŚCIEKÓW W ZAŚCIANKACH CZĘŚĆ II - BUDOWA WODOCIĄGU W UL. SPACEROWEJ, CIASNE 1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: CZĘŚĆ I- BUDOWA WODOCIĄGU I KANALIZACJI SANITARNEJ Z PRZEPOMPOWNIĄ ŚCIEKÓW W ZAŚCIANKACH Zadanie obejmuje budowę wodociągu i kan. sanit w ulicach: Szosa Baranowicka, Sosnowa, Dolna, Graniczna, Grecka wraz z przepompownią ścieków sanitarnych, zlokalizowaną zlokalizowanej przy ul. Sosnowej. a) Ul. Szosa Baranowicka dz. nr : 187/1 wraz z działkami przyległymi -sieć wodociągową z rur Pe 160 mm o długości L=556,40 mb - sieć kanalizacji sanitarnej z rur PCV d=0,20 m L=374,60 m Sieć wodociągowa podłączona będzie do istniejącego wodociągu od strony ul. Sosnowej będzie się łączyć z istniejącym wodociągiem PVC d=110 mm ( węzeł W2). Projektowana sieć kanalizacji sanitarnej podłączona będzie do projektowanej przepompowni P1 zlokalizowanej w ul. Sosnowej dz. nr 187/4 . b) Ulica Sosnowa dz. nr 187/4 - sieć kanalizacji sanitarnej z rur PCV d=0,20 m L=166,0 m - przepompownię ścieków sanitarnych P1 wraz z zasilaniem energetycznym - przewód tłoczny od przepompowni Pe 110 mm L=24,10 mb - przyłącze wodociągowe do hydrantu z rur Pe 110 mm o długości L=15,0 m c) Ulica Dolna dz. nr : 299/1, -sieć kanalizacji sanitarnej z rur PCV d=0,20 m L=102,3 m -przewód tłoczny Pe 110 mm L=111,9 mb z podłączonym do kanalizacji w ul. Wiosennej do studni SK56 - demontaż istniejącej kanalizacji PVC d=0,20 m L=49,20 mb - przełączenie istniejących odbiorców do nowej kanalizacji szt. 4 d) Ulica Graniczna dz. nr : 13/31, 126/2, 383,14/21, 14/18, 126/1 -sieć wodociągową z rur Pe 110 mm o długości L=142,00 m -sieć kanalizacji sanitarnej z rur PCV d=0,20 m L=58,0 m Projektowana sieć wodociągowa połączy istniejący wodociąg w ul. Granicznej z magistralą wodociągową Pe 200 mm w ul. Wspólnej. e) Ulica Grecka dz. nr 301/8, 17/83 -sieć wodociągową z rur Pe 160 mm o długości L=310,00 m - ul. Grecka -sieć kan. sanit. z rur PCV d=0,20 m L=309,40 m - odcinek w ul. Greckiej CZĘŚĆ II - BUDOWA WODOCIĄGU W UL. SPACEROWEJ, CIASNE Budowa wodociągu w ul. Spacerowej w Ciasnem na dz. nr 608 z rur Pe 110, o długości ok. L- 181,80. Wodociąg podłączony zostanie do istniejącej sieci wodociągowej DN = 100 mm w miejscu istniejącego węzła hydrantowego zlokalizowanego w ul. Spacerowej na wysokości dz. nr 629/6. Przyłącza wodociągowe nie są w zakresie inwestycji!.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje w okresie 3 lat od udzielenia niniejszego zamówienia podstawowego udzielenie Wykonawcy zamówień uzupełniających, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Zamówienia uzupełniające będą stanowiły nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: część I- 10 000,00 zł (dziesięć tysięcy złotych) część II- 3 000,00 zł (trzy tysiące złotych) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: -pieniądzu, -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, -gwarancjach bankowych, -gwarancjach ubezpieczeniowych, -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać Wadium - przetarg na rozbudowę i modernizację gminnego systemu gospodarki wodno- kanalizacyjnej - etap III- część .................... Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto zamawiającego w Banku Spółdzielczym Oddział w Supraślu, rachunek nr 72 8060 0004 0680 0130 2000 0040. Wadium należy wpłacić przelewem nie później niż do dnia 26.09.2014 r. do godz. 11:00. Za zachowanie terminu do wniesienia wadium uważa się wpływ wadium na konto Zamawiającego najpóźniej w terminie wskazanym powyżej

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, na podstawie oświadczenia (wzór Załącznik nr 2)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, na podstawie: a)oświadczenia w oparciu o art. 22 ust.1 Pzp (wzór Załącznik nr 2) (tożsame dla obu części) oraz b)wykazania przez wykonawcę, że: -w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), wykonał co najmniej 2 zamówienie, których zakres, rodzaj i wartość prac zbliżona jest z robotami dla niniejszego zamówienia, tj. roboty budowlane w zakresie budowy lub przebudowy w branży sanitarnej (w zakresie wodociągów lub kanalizacji sanitarnej) o wartości nie mniejszej niż: część I - 500 000 zł brutto każda, część II- 100 000 zł brutto każda, -roboty winne być potwierdzone dowodami dotyczącymi najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. (Przez najważniejsze roboty budowlane rozumie się roboty wykazywane na potwierdzenie spełnienia opisanego warunku udziału w postepowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, na podstawie: a)oświadczenia w oparciu o art. 22 ust.1 Pzp (wzór Załącznik nr 2) oraz b)wykazania przez wykonawcę, że: - dysponuje lub będzie dysponował osobami do kierowania robotami posiadającymi doświadczenie, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i uprawnienia wymagane przepisami ustawy Prawo budowlane, niezbędne do wykonania zamówienia. Wymaga się dysponowania: -co najmniej jedną osobą do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: posiada opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, na kwotę nie mniejszą niż: Część I- 500 000,00 zł Część II- 100 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz ofertowy, 2. Pełnomocnictwo: w przypadku, gdy wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia oraz w przypadku, gdy osoba reprezentująca podmiot działa w oparciu o pełnomocnictwo, 3.Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, gdy wykonawca wykazuje się wiedzą, doświadczeniem, osobami lub zdolnościami finansowymi innych podmiotów,

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

2. Przewiduje się możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy - w przypadku: 1) wystąpienia konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia z przyczyn określonych w § 3 ust. 4 umowy, 2) wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych siłą wyższą uniemożliwiającą wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie ze szczegółowym opisem, 3) wystąpienia zmiany formy wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 4) gdy jest to korzystne dla Zamawiającego lub spowodowane okolicznościami, za które ponosi on odpowiedzialność, 5) wystąpienia innych okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć w chwili jej zawarcia, pomimo zachowania należytej staranności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.suprasl.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Supraślu, ul. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl, pok. nr 10.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.09.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Supraślu, ul. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl, pok. nr 10.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: CZĘŚĆ I - BUDOWA WODOCIĄGU I KANALIZACJI SANITARNEJ Z PRZEPOMPOWNIĄ ŚCIEKÓW W ZAŚCIANKACH.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: CZĘŚĆ I- BUDOWA WODOCIĄGU I KANALIZACJI SANITARNEJ Z PRZEPOMPOWNIĄ ŚCIEKÓW W ZAŚCIANKACH Zadanie obejmuje budowę wodociągu i kan. sanit w ulicach: Szosa Baranowicka, Sosnowa, Dolna, Graniczna, Grecka wraz z przepompownią ścieków sanitarnych, zlokalizowaną zlokalizowanej przy ul. Sosnowej. a) Ul. Szosa Baranowicka dz. nr : 187/1 wraz z działkami przyległymi -sieć wodociągową z rur Pe 160 mm o długości L=556,40 mb - sieć kanalizacji sanitarnej z rur PCV d=0,20 m L=374,60 m Sieć wodociągowa podłączona będzie do istniejącego wodociągu od strony ul. Sosnowej będzie się łączyć z istniejącym wodociągiem PVC d=110 mm ( węzeł W2). Projektowana sieć kanalizacji sanitarnej podłączona będzie do projektowanej przepompowni P1 zlokalizowanej w ul. Sosnowej dz. nr 187/4 . b) Ulica Sosnowa dz. nr 187/4 - sieć kanalizacji sanitarnej z rur PCV d=0,20 m L=166,0 m - przepompownię ścieków sanitarnych P1 wraz z zasilaniem energetycznym - przewód tłoczny od przepompowni Pe 110 mm L=24,10 mb - przyłącze wodociągowe do hydrantu z rur Pe 110 mm o długości L=15,0 m c) Ulica Dolna dz. nr : 299/1, -sieć kanalizacji sanitarnej z rur PCV d=0,20 m L=102,3 m -przewód tłoczny Pe 110 mm L=111,9 mb z podłączonym do kanalizacji w ul. Wiosennej do studni SK56 - demontaż istniejącej kanalizacji PVC d=0,20 m L=49,20 mb - przełączenie istniejących odbiorców do nowej kanalizacji szt. 4 d) Ulica Graniczna dz. nr : 13/31, 126/2, 383,14/21, 14/18, 126/1 -sieć wodociągową z rur Pe 110 mm o długości L=142,00 m -sieć kanalizacji sanitarnej z rur PCV d=0,20 m L=58,0 m Projektowana sieć wodociągowa połączy istniejący wodociąg w ul. Granicznej z magistralą wodociągową Pe 200 mm w ul. Wspólnej. e) Ulica Grecka dz. nr 301/8, 17/83 -sieć wodociągową z rur Pe 160 mm o długości L=310,00 m - ul. Grecka -sieć kan. sanit. z rur PCV d=0,20 m L=309,40 m - odcinek w ul. Greckiej.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: CZĘŚĆ II - BUDOWA WODOCIĄGU W UL. SPACEROWEJ, CIASNE.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: CZĘŚĆ II - BUDOWA WODOCIĄGU W UL. SPACEROWEJ, CIASNE Budowa wodociągu w ul. Spacerowej w Ciasnem na dz. nr 608 z rur Pe 110, o długości ok. L- 181,80. Wodociąg podłączony zostanie do istniejącej sieci wodociągowej DN = 100 mm w miejscu istniejącego węzła hydrantowego zlokalizowanego w ul. Spacerowej na wysokości dz. nr 629/6. Uwaga! Przyłącza wodociągowe nie są w zakresie inwestycji!.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.