Ogłoszenie z dnia 2011-11-18
Gdańsk: Roboty budowlane dodatkowe do zamówienia podstawowego:
BUDOWA MOSTU PRZEZ RZEKĘ WISŁĘ KOŁO KWIDZYNA WRAZ Z DOJAZDAMI W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 90 - Obniżenie poziomu wód gruntowych poprzez wykonanie dodatkowego drenażu na odcinku od km 11+670 - 11+875
Numer ogłoszenia: 302053 - 2011; data zamieszczenia: 18.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku, ul. Subisława 5, 80-354 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 5112400, faks 058 5112405 , strona internetowa www.gddkia.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane dodatkowe do zamówienia podstawowego: BUDOWA MOSTU PRZEZ RZEKĘ WISŁĘ KOŁO KWIDZYNA WRAZ Z DOJAZDAMI W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 90 - Obniżenie poziomu wód gruntowych poprzez wykonanie dodatkowego drenażu na odcinku od km 11+670 - 11+875.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dodatkowych do zamówienia podstawowego BUDOWA MOSTU PRZEZ RZEKĘ WISŁĘ KOŁO KWIDZYNA WRAZ Z DOJAZDAMI W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 90 - Obniżenie poziomu wód gruntowych poprzez wykonanie dodatkowego drenażu na odcinku od km 11+670 - 11+875 (w oparciu o dokumentację wykonawczą). Potrzeba wykonania drenażu na odcinku od km 11+700 do km 11+927 wynikła na etapie realizacji projektu. Z uwagi na występowanie w korycie wysięków wody oraz stwierdzony odmienny od określonego w opracowaniu projektowym rodzaj i stan gruntów zadecydowano o konieczności obniżenia poziomu wód gruntowych na wskazanym odcinku. Projektant zdecydował, że w związku z występującymi w podłożu gruntowym sączeniami konieczne będzie obniżenie poziomu wód gruntowych na odcinku od km 11+670 - do km 11+875 poprzez wykonanie drenażu. Obniżenie poziomu wód poprzez wykonanie drenażu pozwoli na prawidłowe przygotowanie podłoża pod konstrukcję jezdni..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Według badań geotechnicznych, które były podstawą dla opracowania dokumentacji projektowej na odcinku od km 11+670 do km 11+875 w podłożu występują grunty grupy nośności G1 i G2: piaski średnie średnio zagęszczone oraz lokalnie gliny twardoplastyczne. Poziom wody gruntowej stwierdzono na głębokości ok. 20 m poniżej projektowanej niwelety. W czasie realizacji robót Wykonawca, pytaniem w sprawach technicznych nr PT 034 z dnia 28.09.2011 r. poinformował, że na odcinku od km 11+700 do km 11+927 budowanej dk nr 90 w czasie profilowania koryta, stwierdził występowanie w korycie wysięków wody, oraz że rodzaj i stan gruntów występujących w korycie znacznie odbiega od określonych w opracowaniu projektowym. Po przeanalizowaniu dostarczonych dokumentów i wizji w terenie Nadzór potwierdził, że na przedmiotowym odcinku w podłożu zalegają silnie nawodnione grunty kategorii G3 i G4. Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono występowanie piasków pylastych, piasków gliniastych i glin piaszczystych w stanie plastycznym i miękkoplastycznym. Stwierdzono występowanie sączeń wód gruntowych. Występujące warunki gruntowo-wodne scharakteryzowano jako niekorzystne lub złe - grupy nośności G3 i G4, uniemożliwiające wykonanie konstrukcji drogi zgodnie z projektem. Pismem nr MKW/WP/1595/2011 z dnia 10.10.2011 r. Nadzór zwrócił się do Projektanta o przeanalizowanie stwierdzonych na podstawie wykonanych badań odmiennych od zakładanych warunków gruntowo-wodnych i dostosowanie rozwiązań projektowych do warunków występujących w terenie. Projektant po przeanalizowaniu otrzymanych wyników badań, opinii Nadzoru i wizycie na budowie w dniu 26.09.2011 r. zdecydował, że w związku z występującymi w podłożu gruntowym sączeniami konieczne będzie obniżenie poziomu wód gruntowych na odcinku od km 11+670 - do km 11+875 poprzez wykonanie drenażu. Wykonanie dodatkowego drenażu stanowi zakres robót objętych zamówieniem dodatkowym realizowanej inwestycji. Konieczność wykonania zamówienia dodatkowego polegającego na wykonaniu drenażu na odcinku od km 11+670 do km 11+875 po obu stronach jezdni dk nr 90 pozostaje w ścisłym związku z prawidłowym przygotowaniem podłoża pod konstrukcję nawierzchni czyli wykonaniem zamówienia podstawowego. Prawidłowa realizacja zamówienia podstawowego uwarunkowana jest w tym przypadku prawidłowym wykonaniem zamówienia dodatkowego. Konieczne jest, aby roboty objęte zamówieniem dodatkowym wykonane były jako poprzedzające dla robót objętych zamówieniem podstawowym. Niemożliwym jest poprowadzenie ich, bez wcześniejszego wykonania robót związanych z obniżeniem poziomu wód gruntowych poprzez wykonanie drenażu. Na podstawie punktowych badań geologicznych wykonanych dla potrzeb projektu, Projektant nie mógł, na etapie projektowania, przewidzieć stwierdzonych w czasie wykonywania robót, występujących na odcinku od km 11+700 do km 11+927, sączeń wody i wynikającej z tego konieczności obniżenia poziomu wód poprzez wykonanie drenażu. Sytuacja opisana powyżej wyczerpuje przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 5) ppkt b) ustawy Pzp, gdyż wykonanie robót dodatkowych staje się konieczne na wskutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
BUDIMEX S.A., ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
Ferrovial Agroman S.A., Campo de las Naciones Ribera del Loira 42S, Madryt, kraj/woj. Hiszpania.
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Remont estakady drogowej na Węźle Okopowa w Gdańsku
- Budowa ogrodzenia nieruchomości wraz z drogami dojazdowymi, placami na potrzeby składowania i magazynowania sprzętu, materiałów i wyposażenia związanego z ochroną ludności i obroną cywilną.
- Przygotowywanie i dostarczanie posiłków dla placówek opiekuńczo-wychowawczych "Piaskowy Dom", "Morski Dom", "Wichrowy Dom" w Gdańsku
- Zakup i dostawa tabletów z systemem operacyjnym Android do realizacji badań ankietowych przez Urząd Statystyczny w Gdańsku
- Dostawa sprzętu laboratoryjnego w 5 pakietach
- 47/TP/2025 Sukcesywne dostawy substancji chemicznych z podziałem na zadania.
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa dróg gminnych na terenie m. Siemyśl
- Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Skępe
- Przebudowa odcinka drogi leśnej nr L30/06/78 wraz z budową placu składowego zlokalizowanego w leśnictwie Łebień na dz. nr 491 obr. Łebień
- Budowa drogi dla pieszych i rowerów w ciągu DW 867 Sieniawa-Hrebenne w ramach projektu: "Nowa jakość Roztocza-rozwój produktów turystycznych zwiększających potencjał turystyki aktywnej na Roztoczu"
- Remont nawierzchni drogi dla pieszych na ul. Bema w Siedlcach
- Odbudowa mostu w km 0+364 w ciągu DP 1624 O w miejscowości Markowice
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





