eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mysłowice › Szkolenia w zakresie aktywizacji społecznej uczestników projektu Ja= Sukces

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-08-01

Mysłowice: Szkolenia w zakresie aktywizacji społecznej uczestników projektu Ja= Sukces
Numer ogłoszenia: 300123 - 2016; data zamieszczenia: 01.08.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak


Nazwa projektu lub programu
projekt pozakonkursowy "Ja= Sukces", współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Osi Priorytetowej: IX Włączenie społeczne, Działanie: 9.1. Aktywna integracja, Poddziałanie: 9.1.6. Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych wykluczeniem społecznym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej lub wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, krajowy numer identyfikacyjny 344718000000, ul. ul. Gwarków  24, 41-400   Mysłowice, woj. śląskie, państwo , tel. 322 221 289, e-mail , faks 322 221 289.
adres strony internetowej www.mops.myslowice.pl



Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
1.
2.
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, krajowy numer identyfikacyjny 344718000000, ul. ul. Gwarków  24, 41-400   Mysłowice, woj. śląskie, państwo , tel. 322 221 289, e-mail , faks 322 221 289.
adres strony internetowej www.mops.myslowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać pod adresem (URL)



Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
http://www.mops.myslowice.bip.info.pl


Dostęp do dokumentów zamówienia jest ograniczony- więcej informacji można uzyskać pod adresem



Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie


adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
pocztą, kurierem lub osobiście
Pod adres:
ul.Gwarków 24, 41-400 Mysłowice


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnodostępne


Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Szkolenia w zakresie aktywizacji społecznej uczestników projektu Ja= SukcesNumer referencyjny: DA.331-06/16
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny


II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi
II.1.3)
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części



II.1.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Część I: Trening kompetencji społecznych dla osób bezrobotnych oraz nieaktywnych zawodowo Liczba uczestników: 20 osób dorosłych - uczestników/uczestniczek projektu Liczba dzieci wymagających opieki podczas zajęć ich rodzica: 10 (w wieku od 2 do 12 lat) Czas trwania: 5 dni (4 noclegi) w terminie: 23.08-29.08.2016 r. (pobyt powinien rozpocząć się i zakończyć obiadem) Liczba godzin zajęć w formie warsztatów: 35 godzin lekcyjnych na osobę (5 dni) Program szkolenia do zrealizowania: Dzień 1 wyjazd z parkingu przy ul. Gwarków w Mysłowicach (obok boiska sportowego), pobyt zaczyna się od obiadu. Program szkolenia (35 godzin lekcyjnych) Część II: Trening umiejętności społecznych z elementami planowania rodziny dla osób przebywających bądź opuszczających pieczę zastępczą oraz młodzieży pochodzącej z rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym. Liczba uczestników: 14 osób (młodzież w wieku 11-21 lat) - uczestników/uczestniczek projektu Czas trwania: 5 dni (4 noclegi) w terminie: 23-29.08.2016 r. (pobyt powinien rozpocząć się i zakończyć obiadem) Liczba godzin zajęć w formie warsztatów: 32 godziny lekcyjne na osobę (5 dni) Wyjazd z parkingu przy ul. Gwarków w Mysłowicach (obok boiska sportowego), pobyt zaczyna się od obiadu,

II.1.5) Główny kod CPV - Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80570000-0
II.1.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia: Wartość bez VAT: 52610
Waluta:

PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.1.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakończenia: 29/08/2016


II.1.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Wymagany jest wpis do rejestru o którym mowa w ustawie o usługach turystycznych (Dz.U. 2016 poz. 187) opis sposobu dokonania oceny tego warunku: na podstawie przedstawionego wpisu oraz oświadczenia.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wymagania wobec kadry prowadzącej kurs: - doświadczenie w prowadzeniu szkoleń podanej tematyce dla grupy adekwatnej - min. 3 szkolenia w ostatnich 3 latach, dla grupy min. 10 osób. - wykształcenie wyższe psychologiczne, uprawnienia trenerskie ( poparte odpowiednimi certyfikatami), adekwatne do tematyki szkolenia.
Czy zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: tak
III.1.4) Informacje dodatkowe

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE WYKONAWCA NIE PODLEGA WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
tak

III.4) WYKAZ DOKUMENTÓW I OŚWIADCZEŃ, KTÓRE WYKONAWCA SKŁADA W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO NA POTWIERDZENIE OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY:

- zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; - zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; - odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; - oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; - oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; - oświadczenie wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy; - oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy; - oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716); - oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

III.5) WYKAZ DOKUMENTÓW I OŚWIADCZEŃ, KTÓRE WYKONAWCA SKŁADA W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO NA POTWIERDZENIE OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
- świadczenie, że kadra prowadzącej kurs posiada: doświadczenie w prowadzeniu szkoleń podanej tematyce dla osób bezrobotnych/młodzieży - min. 3 szkolenia w ostatnich 3 latach, dla grupy min. 10 osób oraz wykształcenie wyższe psychologiczne, uprawnienia trenerskie ( poparte odpowiednimi certyfikatami), adekwatne do tematyki szkolenia, - wykaz przeprowadzonych szkoleń j.w - wypis z rejestr wojewody dot. usług turystycznych III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
- wykaz przeprowadzonych szkoleń przez wykazaną kadrę innych niż wykazanych do potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu a spełniających te same wymagania. Za każde powielenie spełniania warunku udziału w postępowaniu wykonawca uzyska 10 pkt. max w tym kryterium można uzyskać 50 pkt. Przy wykazaniu większej ilości osób przewidzianych do realizacji zamówienia, zostanie oceniona osoba spełniająca warunek udziału w postępowaniu i posiadająca najmniej dodatkowego doświadczenia.

III.6) WYKAZ DOKUMENTÓW I OŚWIADCZEŃ, KTÓRE WYKONAWCA SKŁADA W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO NA POTWIERDZENIE OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

nie


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dodatkowe informacje:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Dodatkowe informacje:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Dodatkowe informacje:

Czy w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:Czy przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej? (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) : nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
Kryteria

KryteriaZnaczenie
Cena50
doświadczenie kadry50


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne (jeżeli dotyczy)
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Dodatkowe informacje


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań :
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Należy podać informacje na temat etapów dialogu:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Dodatkowe informacje:

IV.4) Licytacja elektroniczna Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin otwarcia licytacji elektronicznej

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy


Dodatkowe informacje:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany z przyczyn niezależnych od wykonawcy w zakresie osób prowadzących szkolenie pod warunkiem, że będą to osoby o doświadczeniu, wykształceniu i kwalifikacjach nie gorszych od doświadczenia, wykształcenia i kwalifikacji kadry wykazanej w załączniku do oferty, miejsca szkolenia pod warunkiem, że będzie ono spełniać warunki określone w siwz oraz terminu realizacji umowy z przyczyn nie leżących po stronie wykonawcy (np. choroba uczestników szkolenia).
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.08.2016 godzina: 12:00,


Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich muszą być sporządzone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofertypolski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: 31/08/2016
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

Część nr: 1    Nazwa: Trening kompetencji społecznych dla osób bezrobotnych oraz nieaktywnych zawodowo

1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Liczba uczestników: 20 osób dorosłych - uczestników/uczestniczek projektu Liczba dzieci wymagających opieki podczas zajęć ich rodzica: 10 (w wieku od 2 do 12 lat) Czas trwania: 5 dni (4 noclegi) w terminie: 23.08-29.08.2016 r. (pobyt powinien rozpocząć się i zakończyć obiadem) Liczba godzin zajęć w formie warsztatów: 35 godzin lekcyjnych na osobę (5 dni) Program szkolenia do zrealizowania: Dzień 1 wyjazd z parkingu przy ul. Gwarków w Mysłowicach (obok boiska sportowego), pobyt zaczyna się od obiadu. Program szkolenia (35 godzin lekcyjnych) powinien obejmować m.in. następującą tematykę: autodiagnoza (słabe i mocne strony, uzdolnienia), efektywna automotywacja (pasje i zainteresowania, potrzeby i pragnienia), wzmacnianie poczucia własnej wartości. komunikacja interpersonalna i asertywność w kontaktach międzyludzkich; właściwe odbieranie przekazu (aktywne słuchanie), konstruktywne wyrażanie siebie (komunikat "JA"), niewerbalne środki wyrazu (m.in. mowa ciała), zakłócenia w komunikowaniu się, budowanie pozytywnych relacji interpersonalnych (asertywna krytyka, pochwała, prośba, odmowa), stawianie i obrona swoich granic radzenie sobie ze stresem; rozpoznawanie bodźców-stresorów, analiza reakcji i zachowań w stresie - profil odporności psychicznej, skutki przewlekłego stresu, konstruktywne sposoby radzenia sobie ze stresem (eliminacja/akceptacja), ćwiczenia z technik psychorelaksacyjnych. zarządzanie konfliktem i konstruktywne rozwiązywanie konfliktów; przyczyny i fazy konfliktu, własne emocje i reakcje w sytuacjach konfliktu (mechanizmy obronne), polubowne sposoby rozwiązywania sporów (negocjowanie, szukanie rozwiązań), ćwiczenia z technik zastępowania agresji, zarządzanie emocjami stawianie sobie nowych wyzwań; wyznaczanie celów i strategii ich osiągania zgodnie z wartościami (metoda SMART), wzmocnienie pewności siebie i swojej sprawczości, proces podejmowania decyzji podsumowanie szkolenia (przypomnienie i utrwalenie wszystkich poruszanych tematów). Szkolenie kończy się obiadem i odwiezieniem uczestników szkolenia do Mysłowic, na parking przy boisku sportowym na ul. Gwarków. Szczegółowy program szkolenia oraz harmonogram pobytu wykonawca jest zobowiązany dostarczyć zamawiającemu w terminie określonym w umowie, a zamawiający ma prawo nanieść poprawki w programie szkolenia oraz harmonogramie. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia list obecności oraz dziennika zajęć, opatrzonych wymaganymi logotypami (udostępnionymi przez zamawiającego). Cel szkolenia: Podniesienie kompetencji społecznych uczestników projektu (szczególnie w w/w zakresach). Osiągnięcie celu należy udokumentować wykorzystując odpowiednie narzędzia pomiaru efektywności szkolenia (kwestionariusze ankiet, testy itp.) Szkolenie grupowe powinno zakończyć się także wydaniem odpowiedniego certyfikatu, opatrzonego wymaganymi logotypami (udostępnionymi przez zamawiającego). Materiały dydaktyczne i inne: Wykonawca w celu realizacji przedmiotu zamówienia zapewni optymalną ilość materiałów niezbędnych do przeprowadzenia spotkań (np. podręcznik w wydaniu książkowym o treści zgodnej z tematyką spotkań, zeszyt min. 60 kartkowy, ołówek, długopis, teczka na materiały szkoleniowe). Kadra Wykonawca zapewni odpowiednio wykwalifikowaną kadrę, której powierzy realizację przedmiotu zamówienia. Wymagania wobec kadry prowadzącej kurs: - doświadczenie w prowadzeniu szkoleń podanej tematyce dla osób bezrobotnych- min. 3 szkolenia w ostatnich 3 latach, dla grupy min. 10 osób. - wykształcenie wyższe psychologiczne, uprawnienia trenerskie ( poparte odpowiednimi certyfikatami), adekwatne do tematyki szkolenia. Opieka nad uczestnikami: Wykonawca zapewni ze swej strony koordynatora działań pobytu odpowiedzialnego za: zbiórkę, dowóz uczestników wyjazdu (z dziećmi) tam i z powrotem, zapewnienie bezpieczeństwa, organizację zajęć szkoleniowych oraz czasu wolnego i wypoczynku. Opieka nad dziećmi: 1. Wykonawca na czas nieobecności osób dorosłych (odbywających zajęcia w ramach nin. zamówienia) winien zapewnić opiekę nad małoletnimi dziećmi dostosowaną do wieku dzieci i sprawowaną przez doświadczoną kadrę (2 opiekunki). 2. Wykonawca winien zapewnić co najmniej 3 propozycje animacji dla dzieci, także podczas niesprzyjających warunków atmosferycznych (w szczególności: zabawy ruchowe na powietrzu, spacer po okolicy z możliwością zwiedzenia miejscowych atrakcji, kino, przejście na miejscowy plac zabaw, zajęcia plastyczno-ruchowe na terenie Ośrodka itp). W trakcie zajęć nad zbiornikami wody, wykonawca jest zobowiązany zapewnić opiekę ratownika. Zakwaterowanie: 1.Obiekt posiadający udogodnienia dla rodzin z małymi dziećmi oraz osób niepełnosprawnych o standardzie pokoi 3 *** w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 16 listopada 2011r zmieniającym rozporządzenie w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie (Dz.U. z 2011r Nr 259 poz. 1553) powinien: mieścić się w miejscowości atrakcyjnej pod względem turystycznym, posiadać salę szkoleniową, miejsce zabaw dla dzieci w budynku Ośrodka, plac zabaw dla dzieci, miejsce do zajęć rekreacyjnych. 2. Wykonawca zapewni uczestnikom zakwaterowanie w pokojach 2-3 osobowych z pełnym węzłem sanitarnym (tj. umywalką, WC, prysznicem z ciepłą i zimną wodą), wyposażonych w łóżka jednoosobowe, stolik, krzesła oraz szafki na odzież a także z dostępem do TV. Uczestnicy zostaną zakwaterowani w sposób uwzględniający płeć lub rodzinę (rodzic z dziećmi), a w przypadku nieparzystej liczby osób zapewniony zostanie pokój jednoosobowy lub dwuosobowy do pojedynczego wykorzystania. 3.Wykonawca zapewni dostępność wody mineralnej w pokojach w ilości 1,5 l dziennie/osobę dorosłą. Wyżywienie: 1. Wykonawca zapewni w cenie usługi pełne i urozmaicone wyżywienie polegające na przygotowaniu i zaserwowaniu 3 posiłków dziennie (za wyjątkiem dnia przyjazdu i wyjazdu) na każdego uczestnika wyjazdu w postaci: śniadania w formie "szwedzkiego stołu", dwudaniowego obiadu (z porcją mięsa lub ryby) z deserem i napojem oraz kolacji. Zamawiający nie dopuszcza możliwości serwowania ciepłego obiadu w formie dań gotowych typu fast-food oraz gotowych zup typu instant. Ponadto wykonawca winien uwzględnić potrzeby żywieniowe dzieci zapewniając rodzicom na ich życzenie dostęp do takich produktów żywnościowych jak np. gorące mleko, płatki śniadaniowe, czekolada lub kakao w proszku (w szczególności podczas śniadania i kolacji). 2. W trakcie odbywania zajęć warsztatowych Wykonawca zapewni codziennie uczestnikom poczęstunek w postaci: dobrej jakości kawy i herbaty (bez ograniczeń), mieszanych drobnych artykułów spożywczych (np. paluszki, krakersy, kruche ciasteczka, babeczki, rurki w ilości min. 100 g/osobę), zimnych napojów (np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/osobę) oraz dodatków takich jak: cukier, mleczko, cytryna. W trakcie sprawowania opieki nad dziećmi, Wykonawca winien zaplanować przerwy w zajęciach animacyjnych, podczas których dzieci będą mogły spożyć drobną przekąskę składającą się z zestawu: np. drożdżówka/pączek/porcja owoców sezonowych oraz napoju np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/dziecko. Transport: 1. Wykonawca zapewni w cenie usługi transport uczestników (z dziećmi) i ich bagażu na miejsce wykonywania usługi i z powrotem - pojazdem z ilością miejsc pozwalającą na komfortowe, swobodne podróżowanie zgłoszonej do wyjazdu grupie uczestników, sprawnym technicznie, dopuszczonym do ruchu drogowego, przeznaczonym do przewozu dzieci w wieku od 2 do 12 lat. 2. W drodze powrotnej - na czas podróży, Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi wyjazdu napoje na drogę (np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/osobę). Miejsce szkolenia: Musi znajdować się poza miastem Mysłowice i miastami ościennymi, w miejscowości atrakcyjnej pod względem turystycznym i rekreacyjnym. Czas wolny: W czasie wolnym od zajęć należy zapewnić uczestnikom oraz ich dzieciom efektywną i atrakcyjną organizację czasu wolnego. Wykonawca winien zapewnić co najmniej 2 formy organizacji czasu wolnego (w tym wycieczkę po okolicy), w szczególności wykorzystując dostępność miejscowych atrakcji takich jak źródła termalne, skanseny dawnej zabudowy, obiekty muzealne (stałe i czasowe ekspozycje), parki krajobrazowe itp. W przypadku, gdy proponowana animacja znajduje się poza obiektem, Wykonawca zapewni transport autokarem tam i z powrotem. Wymagania dodatkowe: 1. Wykonawca winien ubezpieczyć wszystkich uczestników wyjazdu od następstw nieszczęśliwych wypadków na okres od dnia rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia do dnia jego zakończenia. 2. Wykonawca oznaczy pomieszczenie, w którym realizowane będzie szkolenie, zgodnie z logotypami otrzymanymi przez Zamawiającego. Odpowiednie oznakowanie winno znaleźć się również na dokumentach związanych z realizacją warsztatów oraz materiałach przekazywanych uczestnikom warsztatów. 3. Wykonawca zrealizuje dokumentację fotograficzną szkolenia (na płycie CD). Zajęcia szkoleniowe, zakwaterowanie, wyżywienie oraz sprawowanie opieki nad dziećmi Wykonawca winien zapewnić w obrębie jednego obiektu O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Wymagany jest wpis do rejestru o którym mowa w ustawie o usługach turystycznych (Dz.U. 2016 poz. 187) opis sposobu dokonania oceny tego warunku: na podstawie przedstawionego wpisu oraz oświadczenia.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80570000-0
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 19810
Waluta:

PLN
4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 29/08/2016
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
Cena


Część nr: 2    Nazwa: Trening umiejętności społecznych z elementami planowania rodziny dla osób przebywających bądź opuszczających pieczę zastępczą oraz młodzieży pochodzącej z rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym.

1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Liczba uczestników: 14 osób (młodzież w wieku 11-21 lat) - uczestników/uczestniczek projektu Czas trwania: 5 dni (4 noclegi) w terminie: 23-29.08.2016 r. (pobyt powinien rozpocząć się i zakończyć obiadem) Liczba godzin zajęć w formie warsztatów: 32 godziny lekcyjne na osobę (5 dni) Program szkolenia: Wyjazd z parkingu przy ul. Gwarków w Mysłowicach (obok boiska sportowego), pobyt zaczyna się od obiadu, Program szkolenia powinien zawierać następującą tematykę: -komunikacja i asertywność w kontaktach międzyludzkich; wyrażanie siebie (komunikat ja"), zakłócenia w komunikowaniu się, budowanie pozytywnych relacji interpersonalnych (asertywna krytyka, pochwała, prośba, odmowa), stawianie i obrona swoich granic (4 godziny lekcyjne) -zarządzanie konfliktem i jego efektywne rozwiązywanie; przyczyny konfliktów, zapobieganie nieporozumieniom, konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów i odpowiedzialność za osoby uczestniczące, elementy treningu zastępowania agresji (9 godzin lekcyjnych) - rodzina i jej funkcje, rozwój psychoseksualny, higiena okresu dojrzewania (4 godziny lekcyjne) - odpowiedzialne zachowania w sferze płciowości - profilaktyka (przed)wczesnego macierzyństwa oraz chorób przenoszonych drogą płciową, pornografia (4 godziny lekcyjne) - przyczyny stresu i jego niwelowanie; profil odporności psychicznej, konstruktywne sposoby radzenia sobie ze stresem, ćwiczenia z technik psychorelaksacyjnych (5 godzin lekcyjnych) - uzależnienia (m.in. Internet, środki psychoaktywne) - 4 godziny lekcyjne - podsumowanie szkolenia (przypomnienie i utrwalenie wszystkich poruszanych tematów)- 2 godziny lekcyjne Szkolenie kończy się obiadem i odwiezieniem uczestników szkolenia do Mysłowic na parking przy boisku sportowym na ul. Gwarków. Szczegółowy program szkolenia oraz harmonogram pobytu wykonawca jest zobowiązany dostarczyć zamawiającemu w terminie określonym w umowie, a zamawiający ma prawo nanieść poprawki w programie szkolenia oraz harmonogramie. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia list obecności oraz dziennika zajęć, opatrzonych wymaganymi logotypami (udostępnionymi przez zamawiającego). Cel szkolenia: Nabycie umiejętności społecznych związanych m.in. z planowaniem rodziny. Osiągnięcie celu należy udokumentować wykorzystując odpowiednie narzędzia pomiaru efektywności szkolenia (kwestionariusze ankiet, testy itp.) Szkolenie grupowe powinno zakończyć się także wydaniem odpowiedniego certyfikatu, opatrzonego wymaganymi logotypami (udostępnionymi przez zamawiającego). Materiały dydaktyczne i inne: Wykonawca w celu realizacji przedmiotu zamówienia zapewni optymalną ilość materiałów niezbędnych do przeprowadzenia spotkań (np. podręcznik w wydaniu książkowym o treści zgodnej z tematyką spotkań, zeszyt min. 60 kartkowy, ołówek, długopis, teczka na materiały szkoleniowe). Kadra Wykonawca zapewni odpowiednio wykwalifikowaną kadrę, której powierzy realizację przedmiotu zamówienia. Wymagania wobec kadry prowadzącej kurs: - doświadczenie w prowadzeniu szkoleń podanej tematyce dla młodzieży - min. 3 szkolenia w ostatnich 3 latach, dla grupy min. 10 osób. - wykształcenie wyższe psychologiczne, uprawnienia trenerskie ( poparte odpowiednimi certyfikatami), adekwatne do tematyki szkolenia. Opieka nad uczestnikami: Wykonawca zapewni ze swej strony osobę szkolącą oraz opiekuna przez całą dobę - również na czas podróży - w tym koordynatora działań pobytu odpowiedzialnego za: zbiórkę, dowóz uczestników wyjazdu tam i z powrotem, zapewnienie bezpieczeństwa, organizację zajęć oraz czasu wolnego i wypoczynku. Zakwaterowanie: 1.Obiekt o standardzie pokoi 3 *** w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 16 listopada 2011r zmieniającym rozporządzenie w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie (Dz.U. z 2011r Nr 259 poz. 1553) powinien: mieścić się w miejscowości atrakcyjnej pod względem turystycznym, posiadać salę szkoleniową, miejsce zabaw dla dzieci w budynku Ośrodka, plac zabaw dla dzieci, miejsce do zajęć rekreacyjnych. 2. Wykonawca zapewni uczestnikom zakwaterowanie w pokojach 2-4 osobowych z pełnym węzłem sanitarnym (tj. umywalką, WC, prysznicem z ciepłą i zimną wodą) wyposażonych w łóżka jednoosobowe, stolik, krzesła oraz szafki na odzież, z dostępem do TV. Uczestnicy zostaną zakwaterowani w sposób uwzględniający płeć, a w przypadku nieparzystej liczby osób zapewniony zostanie pokój jednoosobowy lub dwuosobowy do pojedynczego wykorzystania. 3. Wykonawca zapewni dostępność wody mineralnej w pokojach w ilości 1,5 l dziennie/osobę. Wyżywienie: 1.Wykonawca zapewni w cenie usługi pełne i urozmaicone wyżywienie polegające na przygotowaniu i zaserwowaniu 3 posiłków dziennie (za wyjątkiem dnia przyjazdu i wyjazdu) na każdego uczestnika wyjazdu w postaci: śniadania w formie "szwedzkiego stołu", dwudaniowego obiadu (z porcją mięsa lub ryby) z deserem i napojem oraz kolacji. Zamawiający nie dopuszcza możliwości serwowania ciepłego obiadu w formie dań gotowych typu fast-food oraz gotowych zup typu instant. 2. W trakcie odbywania zajęć warsztatowych Wykonawca zapewni codziennie uczestnikom poczęstunek w postaci: dobrej jakości kawy i herbaty (bez ograniczeń), mieszanych drobnych artykułów spożywczych (np. paluszki, krakersy, kruche ciasteczka, babeczki, rurki w ilości min. 100 g/osobę), zimnych napojów (np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/osobę) oraz dodatki takie jak: cukier, mleczko, cytryna. Transport: 1. Wykonawca zapewni w cenie usługi transport uczestników i ich bagażu na miejsce wykonywania usługi i z powrotem - pojazdem z ilością miejsc pozwalającą na komfortowe, swobodne podróżowanie zgłoszonej do wyjazdu grupie uczestników, sprawnym technicznie, dopuszczonym do ruchu drogowego. 2. W drodze powrotnej - na czas podróży, Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi wyjazdu napoje na drogę (np. woda mineralna, soki w ilości 0,5 l/osobę). Czas wolny: W czasie wolnym od zajęć należy zapewnić uczestnikom efektywną i atrakcyjną organizację czasu wolnego. Wykonawca winien zapewnić co najmniej 2 formy organizacji czasu wolnego (w tym wycieczkę po okolicy), w szczególności wykorzystując dostępność miejscowych atrakcji takich jak źródła termalne, skanseny dawnej zabudowy, obiekty muzealne (stałe i czasowe ekspozycje), parki krajobrazowe itp. W przypadku, gdy proponowana animacja znajduje się poza obiektem, Wykonawca zapewni transport autokarem tam i z powrotem. W trakcie zajęć nad zbiornikami wody, wykonawca jest zobowiązany zapewnić opiekę ratownika. Miejsce szkolenia: Musi znajdować się poza miastem Mysłowice i miastami ościennymi, w miejscowości atrakcyjnej pod względem turystycznym i rekreacyjnym. Wymagania dodatkowe: 1. Wykonawca ubezpieczy wszystkich uczestników wyjazdu od następstw nieszczęśliwych wypadków na okres od dnia rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia do dnia jego zakończenia. 2. Wykonawca oznaczy pomieszczenie, w którym realizowane będzie szkolenie, zgodnie z logotypami otrzymanymi przez Zamawiającego. Odpowiednie oznakowanie winno znaleźć się również na dokumentach związanych z realizacja warsztatów oraz materiałach przekazywanych uczestnikom warsztatów. 3. Wykonawca zrealizuje dokumentację fotograficzną szkolenia (na płycie CD). Zajęcia szkoleniowe, zakwaterowanie oraz wyżywienie dla uczestników Wykonawca zapewni w obrębie jednego obiektu. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Wymagany jest wpis do rejestru o którym mowa w ustawie o usługach turystycznych (Dz.U. 2016 poz. 187) opis sposobu dokonania oceny tego warunku: na podstawie przedstawionego wpisu oraz oświadczenia.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80570000-0
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 19810
Waluta:

PLN
4) Czas trwania lub termin wykonania: data zakończenia: 29/08/2016
5) Kryteria oceny ofert:

KryteriaZnaczenie
Cena


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.