eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Złocieniec › Dostawa materiałów i sprzętu biurowego. Znak postępowaniaZP/PN-D/11/2008

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-11-05

Złocieniec: Dostawa materiałów i sprzętu biurowego. Znak postępowania: ZP/PN-D/11/2008
Numer ogłoszenia: 299777 - 2008; data zamieszczenia: 05.11.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 1696 , ul. Czwartków 4, 78-524 Złocieniec, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3637600, 3637700, faks 094 3637084.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.biuletyn.mon.gov.pl/?idstrona=49

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Wojskowa Jednostka Budżetowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa materiałów i sprzętu biurowego. Znak postępowania: ZP/PN-D/11/2008.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa nowych materiałów i sprzętu biurowego na potrzeby Jednostki Wojskowej 1696 w Złocieńcu, szczegółowo wymienionych w Załączniku Nr 1 i Załączniku Nr 2 do specyfikacji o wartości szacunkowej mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na poszczególne części (zadania) według Załącznika Nr 1 i Załącznika Nr 2 do specyfikacji, z których każda stanowi odrębną część przedmiotu zamówienia. 1.Wykonawca dostarczy materiały i sprzęt biurowy, będące przedmiotem zamówienia, które: a)odpowiadają wszystkim cechom i parametrom określonym w opisie przedmiotu zamówienia (Formularzu cenowym - Załącznik Nr 1, Nr 2 + Nr 2A); b)są fabrycznie nowe; c)posiadają nienaruszone cechy pierwotnego opakowania 2.Rozładunek i wniesienie przedmiotu zamówienia do wskazanego magazynu należą do obowiązków Wykonawcy. 3.Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia w ofercie asortymentu równoważnego (innego niż podany z nazwy przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia) pod warunkiem, iż oferowany asortyment będzie o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz użytkowych w odniesieniu do asortymentu określonego przez Zamawiającego. Wskazanie przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia asortymentu z nazwy ma na celu określenie minimalnej jakości materiałów i sprzętu biurowego wymaganych przez Zamawiającego. 4.Koszty transportu ponosi Wykonawca. 5.Wykonawca zagwarantuje dostawy towaru własnym transportem na swój koszt i ryzyko, stosownie do potrzeb Zamawiającego i zgodnie z zapotrzebowaniem zgłoszonym przez Zamawiającego pisemnie lub faksem. 6.Wykonawca zobowiąże się dostarczać każdą partię towaru nie później niż w ciągu 2 dni od daty zgłoszenia zamówienia. 7.Wykonawca zagwarantuje dostawy każdej partii towaru do siedziby Zamawiającego (Jednostka Wojskowa 1696; ul. Czwartaków 4; 78-524 Złocieniec) -w godzinach od 8.00 do 14.30- w dniach roboczych (od poniedziałku do piątku) własnym transportem i na własny koszt i ryzyko, stosownie do potrzeb Zamawiającego i zgodnie z zapotrzebowaniem zgłoszonym przez Zamawiającego pisemnie lub faksem. 8.Ceny jednostkowe towaru będą stałe i nie zmienią się w okresie trwania umowy. 9.Należność za dostarczony towar płatna będzie przelewem z rachunku bankowego Zamawiającego w terminie 30 dni od dnia dostarczenia towaru wraz z oryginałem faktury VAT. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. 1. Przedmiot zamówienia został podzielony przez Zamawiającego na 2 części (zadania). 2. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na następujące części zamówienia opisane następująco: Część 1 - Materiały i sprzęt biurowy dla Pionu Szkolenia -wg Załącznika Nr 1 do SIWZ 1)Wykonawca dostarczy materiały i sprzęt biurowy, będące przedmiotem zamówienia, które: a)odpowiadają wszystkim cechom i parametrom określonym w opisie przedmiotu zamówienia (Formularzu cenowym - Załącznik Nr 1); b)są fabrycznie nowe; c)posiadają nienaruszone cechy pierwotnego opakowania 2)Termin przydatności towaru stanowiącego przedmiot zamówienia nie może być krótszy niż 6 miesięcy od daty dostawy. 3)Zamawiający wymaga, aby kleje, foliopisy, długopisy i pisaki były nowe, tj. rok produkcji 2008. 4)Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany asortymentu w ramach zawartej umowy i kwoty. Część 2 - Sprzęt biurowy (kserokopiarki) dla Służby Uzbrojenia i Elektroniki - wg Załącznika Nr 2 do SIWZ 1)Przedmiotem zamówienia jest zakup, dostawa i instalacja, wraz z pierwszym uruchomieniem i przeprowadzeniem szkolenia z zakresu użytkowania przedmiotu zamówienia (kserokopiarek). 2)Wykonawca dostarczy sprzęt biurowy, będący przedmiotem zamówienia, który: a)odpowiada wszystkim cechom i parametrom określonym w opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik Nr 2 i Załącznik Nr 2A ); b)jest fabrycznie nowy; c)posiada nienaruszone cechy pierwotnego opakowania 3)Okres gwarancji na zaoferowany przez Wykonawcę sprzęt nie może być krótszy niż 24 miesiące od daty dostawy. 4)W ramach realizacji zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do: a)przywozu oraz wniesienia urządzeń do siedziby Zamawiającego; b)rozpakowania i podłączenia do sieci zasilającej; c)uruchomienia i wykazania poprawności działania; d)przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi dostarczonego towaru; e)przekazania Zamawiającemu szczegółowych instrukcji obsługi sporządzonych w języku polskim oraz kart gwarancyjnych dla każdego dostarczonego urządzenia 5)Dostarczony fabrycznie nowy przedmiot zamówienia (kserokopiarki), po instalacji powinien być gotowy do pracy i posiadać wszelkie niezbędne do właściwego korzystania instrukcje i certyfikaty w języku polskim. 6)Wszystkie wskazane nazwy urządzeń należy rozumieć jako określenie minimalnych parametrów technicznych i standardów jakościowych. Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia w ofercie asortymentu równoważnego - o parametrach nie niższych niż zamawiany sprzęt (zgodnie z Załącznikiem Nr 2A-Parametry techniczne), pod warunkiem iż oferowany asortyment będzie o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz użytkowych w odniesieniu do asortymentu określonego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia i opisie parametrów technicznych(określonych w Załączniku Nr 2A do Formularza cenowego). Na Wykonawcy ciąży obowiązek udowodnienia, iż proponowane urządzenie jest równoważne do wymaganego (wskazanego) przez Zamawiającego. 7)Wszystkie towary, będące przedmiotem zamówienia, powinny odpowiadać co do jakości wymogom towarów dopuszczonych do obrotu i stosowania oraz spełniać parametry techniczne ujęte w Załączniku Nr 2A(parametry techniczne). 3.Wykonawca może złożyć oferty częściowe na wszystkie części zamówienia. 4. W ramach poszczególnych części zamówienia (zadań) nie dopuszcza się składania ofert częściowych. 5.Oferta musi być kompletna w zakresie poszczególnych części zamówienia. Nieuwzględnienie w danej części, na którą składana jest oferta, chociażby jednej z zamawianych pozycji asortymentowych spowoduje odrzucenie oferty w tej części..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.10.00.00 - Maszyny biurowe, sprzęt i materiały, z wyjątkiem komputerów, drukarek i mebli 30.12.00.00 - Urządzenia fotokopiujące i do druku offsetowego 30.19.00.00 - Różny sprzęt i artykuły biurowe 30.12.30.00 - Maszyny biurowe i przemysłowe 22.80.00.00 - Rejestry, księgi rachunkowe, skoroszyty, formularze i inne wyroby piśmiennicze z papieru lub tektury 22.99.30.00 - Papier fotoczuły, termoczuły lub termograficzny i tektura 24.91.00.00 - Kleje 39.24.00.00 - Wyroby nożownicze 37.82.23.00 - Kredy .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 19.12.2008.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1)spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-4: a)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; b)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; c)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; d)nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia 2)nie są wykluczeni na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 1-10, art. 24 ust. 2 pkt 1-4 ustawy. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach załączonych do oferty a wyszczególnionych w rozdziale VIII SIWZ. W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca musi złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wyszczególnione w rozdziale VIII SIWZ..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania w/w warunków Wykonawca musi złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty wyszczególnione w rozdziale VIII SIWZ, tj.: 1.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie w/w dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę (w przypadku spółek cywilnych zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione w okresie wskazanym wyżej - dla każdego wspólnika). 2.Wypełnione, kompletne następujące załączniki: A). Druk - FORMULARZ OFERTOWY B). Załącznik Nr 1 do SIWZ - FORMULARZ CENOWY- Część 1 C). Załącznik Nr 2 do SIWZ - FORMULARZ CENOWY- Część 2 D). Załącznik Nr 2A do SIWZ - Parametry techniczne - dotyczy Załącznika Nr 2 (Część 2) Wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie części zamówienia lub na wybraną część wypełniając odpowiednio Załącznik Nr 1 ;Załącznik Nr 2 + Załącznik Nr 2A E). Załącznik Nr 3 do SIWZ - OŚWIADCZENIE Wykonawcy, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub o uzyskaniu przewidzianego prawem zwolnienia, odroczenia lub rozłożenia na raty zaległych płatności lub wstrzymaniu w całości wykonania decyzji właściwego organu (US, ZUS lub KRUS) F). Załącznik Nr 4 do SIWZ - OŚWIADCZENIE o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wynikających z przepisów art. 22 ust.1 w związku z art. 44 ustawy Pzp G). Załącznik Nr 5 do SIWZ - OŚWIADCZENIE o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania 3.W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być załączone pełnomocnictwo (o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych do oferty) określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. Wymagania dotyczące Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 4.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 niniejszego rozdziału składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a). nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 4a, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania -wystawionym nie wcześniej niż w terminie określonym w pkt 4a. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: 5.W przypadku, kiedy ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (dot. podmiotów, które złożą ofertę wspólną tzw. konsorcjów oraz spółek cywilnych, z których każdy ze wspólników traktowany jest jako oddzielny przedsiębiorca), wówczas: 1) każda z firm wspólnie składających ofertę - złoży oddzielnie dla każdej z nich dokumenty i oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII w punktach 1, 2E, 2G; 2) Wykonawcy występujący wspólnie - złożą łącznie (wspólnie) jeden komplet dokumentów, o których mowa w Rozdziale VIII w punktach 2A, odpowiednio 2B-2D oraz 2F. Ponadto Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (dot. podmiotów, które złożą ofertę wspólną tzw. konsorcjów oraz spółek cywilnych z zastrzeżeniem jak wyżej) zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą: - pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w pełnomocnictwie należy skonkretyzować postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, z podaniem znaku postępowania i przedmiotu zamówienia).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.biuletyn.mon.gov.pl/?idstrona=49.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ można otrzymać bezpłatnie - na pisemny wniosek adresowany do JW 1696, przesłany pocztą lub faksem lub odebrać osobiście w JW 1696 budynek 25 - kancelaria 127 w godz. 8.00 - 14.00 w dni robocze..

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.11.2008 godzina 11:00, miejsce: Jednostka Wojskowa 1696; ul. Czwartaków 4; 78-524 Złocieniec - Kancelaria Tajna (budynek Nr 25b pom. Nr 135) Jednostki Wojskowej 1696..

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Materiały i sprzęt biurowy dla Pionu Szkolenia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa nowych materiałów i sprzętu biurowego dla Pionu Szkolenia na potrzeby Jednostki Wojskowej 1696 w Złocieńcu, szczegółowo wymienionego w Załączniku Nr 1 do specyfikacji, o wartości szacunkowej mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. 1)Wykonawca dostarczy materiały i sprzęt biurowy, będące przedmiotem zamówienia, które: a)odpowiadają wszystkim cechom i parametrom określonym w opisie przedmiotu zamówienia (Formularzu cenowym - Załącznik Nr 1); b)są fabrycznie nowe; c)posiadają nienaruszone cechy pierwotnego opakowania 2)Termin przydatności towaru stanowiącego przedmiot zamówienia nie może być krótszy niż 6 miesięcy od daty dostawy. 3)Zamawiający wymaga, aby kleje, foliopisy, długopisy i pisaki były nowe, tj. rok produkcji 2008. 4)Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany asortymentu w ramach zawartej umowy i kwoty..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.10.00.00-0, 30.19.00.00-7, 30.12.30.00-7, 22.80.00.00-8, 22.99.30.00-7, 24.91.00.00-6, 39.24.00.00-6, 37.82.23.00-9.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.12.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Sprzęt biurowy (kserokopiarki) dla Służby Uzbrojenia i Elektroniki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa nowego sprzętu biurowego (kserokopiarek) dla Służby Uzbrojenia i Elektroniki na potrzeby Jednostki Wojskowej 1696 w Złocieńcu, szczegółowo wymienionego w Załączniku Nr 2 do specyfikacji, o wartości szacunkowej mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. 1)Przedmiotem zamówienia jest zakup, dostawa i instalacja, wraz z pierwszym uruchomieniem i przeprowadzeniem szkolenia z zakresu użytkowania przedmiotu zamówienia (kserokopiarek). 2)Wykonawca dostarczy sprzęt biurowy, będący przedmiotem zamówienia, który: a)odpowiada wszystkim cechom i parametrom określonym w opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik Nr 2 i Załącznik Nr 2A ); b)jest fabrycznie nowy; c)posiada nienaruszone cechy pierwotnego opakowania 3)Okres gwarancji na zaoferowany przez Wykonawcę sprzęt nie może być krótszy niż 24 miesiące od daty dostawy. 4)W ramach realizacji zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do: a)przywozu oraz wniesienia urządzeń do siedziby Zamawiającego; b)rozpakowania i podłączenia do sieci zasilającej; c)uruchomienia i wykazania poprawności działania; d)przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi dostarczonego towaru; e)przekazania Zamawiającemu szczegółowych instrukcji obsługi sporządzonych w języku polskim oraz kart gwarancyjnych dla każdego dostarczonego urządzenia 5)Dostarczony fabrycznie nowy przedmiot zamówienia (kserokopiarki), po instalacji powinien być gotowy do pracy i posiadać wszelkie niezbędne do właściwego korzystania instrukcje i certyfikaty w języku polskim. 6)Wszystkie wskazane nazwy urządzeń należy rozumieć jako określenie minimalnych parametrów technicznych i standardów jakościowych. Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia w ofercie asortymentu równoważnego - o parametrach nie niższych niż zamawiany sprzęt (zgodnie z Załącznikiem Nr 2A-Parametry techniczne), pod warunkiem iż oferowany asortyment będzie o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz użytkowych w odniesieniu do asortymentu określonego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia i opisie parametrów technicznych(określonych w Załączniku Nr 2A do Formularza cenowego). Na Wykonawcy ciąży obowiązek udowodnienia, iż proponowane urządzenie jest równoważne do wymaganego (wskazanego) przez Zamawiającego. 7)Wszystkie towary, będące przedmiotem zamówienia, powinny odpowiadać co do jakości wymogom towarów dopuszczonych do obrotu i stosowania oraz spełniać parametry techniczne ujęte w Załączniku Nr 2A(parametry techniczne)..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.10.00.00-0, 30.12.00.00-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.12.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.