eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Boguchwała › Budowa i przebudowa drogi gminnej Boguchwała - Wisłoczysko

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-08-25

Boguchwała: Budowa i przebudowa drogi gminnej Boguchwała - Wisłoczysko
Numer ogłoszenia: 292894 - 2009; data zamieszczenia: 25.08.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Boguchwała , ul. Tkaczowa 134, 36-040 Boguchwała, woj. podkarpackie, tel. 017 8755201, faks 017 8755209.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.boguchwala.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa i przebudowa drogi gminnej Boguchwała - Wisłoczysko.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem inwestycji jest budowa i przebudowa ciągu dróg gminnych miedzy ul. Grunwaldzką oraz drogą nr 108913R w Lutoryżu w Gminie Boguchwała. Inwestycja przedmiotowa składa się z trzech odcinków: - Odcinek A - przebudowa drogi gminnej w Boguchwale przez odcinek ul. Grunwaldzkiej i Ogrodowej o długości 1.090 m, w oparciu o pozwolenie na przebudowę AB.7351/5/16/2009 drogi gminnej Boguchwała Wisłoczysko wydane przez Starostę Rzeszowskiego 28 stycznia 2009 r. - Odcinek B - budowa drogi Boguchwała Wisłoczysko w kilometrażu 0+637,34 do km 2+565 o długości 1927.66 m. w oparciu o decyzję Starosty Rzeszowskiego AB.7351/15/1/2009 z 16 marca 2009 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pod nazwą pn. Budowa drogi gminnej Boguchwała Wisłoczysko - zakres od km 0 + 637,34 do km 2 + 565. - Odcinek C - przebudowa drogi gminnej nr 108193R w Boguchwale i Lutoryżu długość: 1.110 m. w oparciu o pozwolenie na przebudowę AB.7351/5/16/2009 drogi gminnej Boguchwała Wisłoczysko wydane przez Starostę Rzeszowskiego 28 stycznia 2009 r. Zakres rzeczowy robót inwestycyjnych: 1. Konstrukcja nawierzchni drogi a. Profilowanie istniejącej podbudowy wraz z zagęszczeniem b. Wykonanie podbudowy tłuczniowej z kruszywa łamanego o grubości 20 cm c. Wykonanie nawierzchni warstwy wiążącej z masy mineralno-bitumicznej (warstwa grubości 4,00 cm po zagęszczeniu), standard II o szerokości: 3,0m; 5,50m oraz 4,00m 2. Konstrukcja chodnika 3. Konstrukcja umocnień pobocza 4. Wykonanie odwodnień 5. Wykonanie poboczy oraz przepustów pod drogą. Prace inwestycyjne ciągu dróg gminnych składają się z trzech etapów: - Etap 1 (odcinek C)- przebudowa drogi gminnej 108193R w Boguchwale i Lutoryżu (długość: 1110m) - Etap 2 (odcinek B) - budowa nowej drogi gminnej na odcinku Boguchwała Centrum i Wisłoczysko w kilometrażu 0+637,34 do km 2+565 (długość: 1927,66m). - Etap 3 (odcinek A) -przebudowa ul. Grunwaldzkiej i Ogrodowej do ul. Akacjowej (długość: 1.090m ) W zakres rzeczowy robót inwestycyjnych wchodzi: Etap 1 - odcinek drogi nr 108193R w Boguchwale i Lutoryżu (długość: 1.110m) Na odcinkach przebudowywanej drogi etapu 1 zrealizowane zostaną następujące prace: - wykonanie koryta na poszerzeniach jezdni gr. warstwy 30 cm na powierzchni 130 m2 - odtworzenie rowów - 150 mb - wykonanie podbudowy na poszerzeniach gr. 20 cm - 130 m2 - wykonanie górnej warstwy podbudowy z kruszyw łamanych gr. 15 cm - pow. 3552 m2 - warstwa wiążąca nawierzchni 4 cm - 3330m2 - warstwa ścieralna nawierzchni 4 cm - 3330m2 - pobocza żwirowa 666 m 2 - przepust z rur fi 40 cm - 6,0 mb - bariera ochronna 2 x 15m Etap 2 - budowa nowej drogi gminnej na odcinku Boguchwała Centrum i Wisłoczysko w kilometrażu 0+637,34 do km 2+565 (długość: 1.927,66m). Konstrukcja nawierzchni Na długości modernizowanej nie przewiduje się zasadniczej zmiany osi drogi oraz niwelety. Dla konstrukcji nawierzchni przebudowywanej drogi przyjęto następujące rozwiązania techniczne: - Warstwa ścierna z betonu asfaltowego o grubości 5,0 cm - Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego o grubości 7,0 cm - Podbudowa z kruszywa tłuczniowego łamanego o grubości 20 cm - Warstwa odcinająca z pospółki o grubości 25,0 cm Konstrukcja chodnika Dla konstrukcji chodnika przyjęto następujące rozwiązania techniczne: - Kostka brukowa wibroprasowana betonowa o grubości 6,0 cm - Warstwa podsypki cementowo - piaskowej 1:4 o grubości 3,0 cm - Warstwa podbudowy z chudego betonu o grubości 10,0 cm - Warstwa odcinająca z pospółki o grubości 15,0 cm - Na zjazdach położenie dodatkowej warstwy z tłucznia o grubości 10,0 cm Konstrukcja umocnień pobocza oraz przepustów pod drogą Dla konstrukcji umocnień pobocza przyjęto następujące rozwiązania techniczne: - Warstwa z pospółki o grubości 15,0 cm - Nawierzchnia z kruszywa łamanego tłuczniowa o grubości 10,0 cm Na przebudowywanym odcinku drogi zostaną odmulone przepusty, a także przedłużone i wybudowane nowe murki czołowe (brakujące) Wykonanie odwodnień Odwodnienie ciągu drogi w początkowym jej ciągu tj. km 0+000 do 0+500 odbywać się będzie poprzez istniejąca kanalizację deszczową. Na km 0+500 - 1+129 po stronie chodnika odprowadzenie wód opadowych odbywać się będzie poprzez studzienki ściekowe przykanalikiem do rowów, zaś po drugiej stronie powierzchniowo do rowów. Na pozostałym odcinku strona prawa powierzchniowo do rowów, a po drugiej stronie odwodnieniem liniowym przez chodnik do rowów. Rowy istniejące zostaną oczyszczone, odtworzone oraz miejscami skorygowane. W trakcie wykonywania prac ziemnych fragmenty rowów zostaną odmulone. Pobocza. Na całej długości zostaną wykonane pobocza utwardzone o szerokości 1,0 m Przebudowa spowoduje uzyskanie następujących parametrów drogi: Klasa drogi: D Kategoria ruchu: KR2 Szerokość jezdni: 6,00 m Szerokość poboczy: 1,0 m Szerokość chodnika: 2,0 m Szybkość projektowana: 40 km/h Obciążenie osi pojazdu: 100 kN/oś Zastosowana technologia modernizacji przedmiotowej inwestycji została zaprojektowana dla prognozowanego natężenia ruchu i ciężaru pojazdów. Etap 3 odcinek ul. Grunwaldzkiej i Ogrodowej do ul. Akacjowej (długość: 1.090m) Na odcinkach przebudowywanej drogi etapu 3 zrealizowane zostaną następujące prace: - wykonanie nowego chodnika na dł. 420m i szer. 1,51 z krawężnikami i obrzeżami - wykonanie koryta pod poszerzenia drogi o szer. poszerzenia 3,30 m i gr. 20 cm - wykonanie dolnej warstwy podbudowy z kruszyw łamanych o gr. warstwy 20 cm - wykonanie górnej warstwy podbudowy na odcinki 420 m x 6,20 m z kruszyw łamanych o grubość warstwy 10 cm - wykonanie warstwy wiążącej na 420 m odcinku drogi i szer. 6,0m, grubość warstwy 4 cm, powierzchnia warstwy wiążącej 2520 m2 - wykonanie w-wy ścieralnej na całym odcinku drogi grubość warstwy 4 cm , powierzchnia 5800 m - wykonanie jednostronnego pobocza z kruszyw, szer. 0,5 m - wykonanie 30 m bariery na odcinku przyległym do skarpy. Wybrane rozwiązanie jest rozwiązaniem optymalnym, a zastosowana technologia zgodna ze sztuką budowlaną. Na całym odcinku drogi gminnej, wariantem alternatywnym dla wariantu inwestycyjnego jest jedynie wariant bezinwestycyjny polegający na niepodejmowaniu realizacji projektu. Jednakże nie jest on rozpatrywany, gdyż jest to sytuacja niekorzystna z punktu widzenia wszystkich zainteresowanych..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg 45.23.31.41 - Roboty w zakresie konserwacji dróg .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium, w wysokości 80 000 PLN, słownie: osiemdziesiąt tysięcy 00/100 złotych. 2. Wadium wnosi się na rzecz GMINY BOGUCHWAŁA, ul. Doktora Tkaczowa 134, 36-040 Boguchwała przed upływem terminu składania ofert. 3. W przypadku przedłużenia okresu związania ofertą należy przedłużyć okres ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, wnieść nowe wadium na przedłużony okres związania ofertą. 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu - PRZELEW; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - ORYGINAŁ; c) gwarancjach bankowych - ORYGINAŁ; d) gwarancjach ubezpieczeniowych - ORYGINAŁ; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - ORYGINAŁ. 4.1. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem z rachunku Wykonawcy na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank BS Niechobrz konto nr 86916300092001000000390010 Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 4.2. Wadium wnoszone w formie określonej w pkt. b), c), d), e) należy złożyć w ORYGINALE w kasie Zamawiającego. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: a) upłynął termin związania ofertą; b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy; c) Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 6. Z zastrzeżeniem ust. 9 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy: a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; b) który został wykluczony z postępowania; c) którego oferta została odrzucona. 7. Zamawiający wymaga ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie ust. 6 pkt. b) i c), jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy tj. a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia; a w szczególności: 1.1. Doświadczenie zawodowe: 2. Wykonali co najmniej 3 roboty w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzieleniem zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. 2. Wykonawca wskaże na druku oferty imię i nazwisko oraz numer uprawnień budowlanych specjalności drogowej do kierowania robotami bez ograniczeń Osoby przewidzianej do pełnienia funkcji Kierownika budowy. Do oferty należy dołączyć kopię ww. uprawnień oraz kopię zaświadczenia o przynależności do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa. 3. Zamawiający dokona oceny czy Wykonawcy spełniają wyżej wymienione warunki na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w § 9. 4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W tym przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia. 4.1. W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, dokumenty, o których mowa w § 9 ust. 1 pkt.1.1. zał. nr 1 oraz § 9 ust. 1 pkt.1.4. ppkt. a) muszą być złożone przez każdego z wykonawców, a pozostałe dokumenty winien złożyć, co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę wspólną. 4.2. Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa w ust. 4 zostanie wybrana Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta powinna zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: 1.1. Formularz oferty z załącznikami: załącznik nr 1: Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy (na załączonym druku); W załącznik nr 1 do Oferty należy wybrać odpowiedni wariant dotyczący potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. W przypadku nie dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca przedstawia pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. załącznik nr 2: Wykaz części zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom (na załączonym druku). Wykonawca wypełnia załącznik zgodnie z § 21; 1.2. Formularz kosztorysu ofertowego z cenami jednostkowymi i wartością robót stanowiącą cenę zamówienia (na załączonych drukach). Uwaga: - Każda strona dokumentów wymienionych w pkt. 1.1., 1.2., (Rozdziałów 2, 3, określonych w § 10 niniejszej instrukcji) powinna być wypełniona przez Wykonawcę bez wyjątku i ściśle według warunków i postanowień zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia bez dokonywania w nich zmian przez Wykonawcę oraz załączona do oferty. - W przypadku, gdy jakakolwiek część powyższych dokumentów nie dotyczy Wykonawcy, wpisuje on - nie dotyczy -. 1.3. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy, zamawiający wymaga dołączenia do oferty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę: a) aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 1.3.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt. 1.3 ppkt.a), składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.3.2. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt. 1.3.1. zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.4. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędne doświadczenie, Zamawiający wymaga dołączenia do oferty: a) wykazu wykonanych w okresie ostatnich 5 lat 3 robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem nazwy zamawiającego, nazwy zadań, ich wartości oraz daty i miejsca wykonania na załączniku nr 3 do Oferty oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (dokumenty te należy ponumerować); Uwzględniane będą roboty budowlane potwierdzone dokumentami, że roboty te zostały wykonane należycie..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.boguchwala.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Boguchwale ul. Doktora Tkaczowa 134, 36-040 Boguchwała I piętro pokój nr 9 Cena wersji drukowanej 100,00 zł.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.09.2009 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Boguchwale ul. Doktora Tkaczowa 134, 36-040 Boguchwała Biuro Obsługi Mieszkańców - parter.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 2.1 Infrastruktura komunikacyjna - schemat B Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.