Ogłoszenie z dnia 2016-02-10
Naruszewo: Wykonanie robót dodatkowych w ramach zadania pn. Zmiana sposobu użytkowania i przebudowa mieszkania w budynku Szkoły Podstawowej w Krysku dla potrzeb oddziału przedszkolnego
Numer ogłoszenia: 29048 - 2016; data zamieszczenia: 10.02.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Naruszewo, Naruszewo 19A, 09-152 Naruszewo, woj. mazowieckie, tel. 23 663 10 51, faks 23 663 10 51 wew. 34.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych w ramach zadania pn. Zmiana sposobu użytkowania i przebudowa mieszkania w budynku Szkoły Podstawowej w Krysku dla potrzeb oddziału przedszkolnego.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zakres rzeczowy przedsięwzięcia: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty dodatkowe nie uwzględnione w kosztorysie inwestorskim, przedmiarze ani w projekcie budowlanym wynikłe w trakcie prowadzenia robót budowlanych na podstawie umowy nr RSG.727.5.2015 r. z dn. 2 grudnia 2015 r. na realizację zamówienia pn. Zmiana sposobu użytkowania i przebudowa mieszkania w budynku Szkoły Podstawowej w Krysku dla potrzeb oddziału przedszkolnego. 2. Zakres robót dodatkowych obejmuje: a) Zerwanie posadzki z tworzyw sztucznych (panele podłogowe, wykładzina dywanowa, płytki PCV) z powierzchni 24, 294 m2, b) Zerwanie posadzki cementowej w ilości 69, 294 m2 wraz z wywozem gruzu, c) Położenie izolacji przeciwwilgociowych i przeciwwodnych z folii polietylenowej szerokiej w ilości 69, 294 m2, d) Wylanie posadzki cementowej na całej powierzchni Sali oddziału przedszkolnego (69, 294 m2). 3. Szczegółowy zakres opisany jest w kosztorysie ofertowym sporządzanym przez Kierownika robót budowlanych i Wykonawcę zatwierdzonym przez Inspektora nadzoru budowlanego i Kierownika Zamawiającego oraz w protokole konieczności wykonania robót dodatkowych z dn. 21.12.2015 r. 4. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji jakości na zrealizowany przedmiot zamówienia na wykonane roboty budowlane oraz zastosowane materiały. Termin liczony będzie od daty końcowego odbioru robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Czas udzielonej gwarancji jakości na roboty dodatkowe winien być równy czasowi gwarancji jakości udzielonej w zamówieniu podstawowym. 5. Warunki realizacji robót: a) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z zapisami SIWZ, projektem budowlanym, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi wykonania robót, wiedzą i sztuką budowlaną, przepisami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisami przeciwpożarowymi, stosując się do poleceń Inspektora nadzoru inwestorskiego. b) Wykonawca przed wbudowaniem materiałów zobowiązany jest do przedstawienia Inspektorowi nadzoru dokumentów potwierdzających parametry tych materiałów w celu dokonania kontroli. c) Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić roboty w sposób bezpieczny, nie stwarzający zagrożenia dla osób przebywających na terenie inwestycji, zgodny z załączoną informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. d) Wykonawca wykona przedmiot umowy z materiałów własnych. e) Zamawiający, do użytku własnego, zastrzega sobie prawo żądania od Wykonawcy powykonawczego zestawienia kosztów i ewentualnie innych zestawień powykonawczych, rzeczowo - finansowych, wymaganych np. przez instytucje dofinansowujące realizację zadania. f) Roboty będą wykonywane w obiekcie czynnym, dlatego należy zorganizować je w taki sposób, aby nie narażać pracowników szkoły na niebezpieczeństwo i uciążliwości wynikające z prowadzonych robót. 6. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów równoważnych w stosunku do określonych w dokumentacji projektowej, tzn. nie gorszych, niż wskazane w opisie przedmiotu zamówienia, przy czym nie mogą być one o parametrach gorszych, niż parametry materiałów wskazanych przez Zamawiającego w projekcie, przedmiarze, szczegółowych specyfikacjach technicznych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów potwierdzających parametry tych materiałów. Wszelkie materiały określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Użyte w dokumentacji przetargowej nazwy materiałów nie są obowiązujące i należy przyjąć, iż stanowią wskazania/propozycje i mają na celu jedynie doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Wyroby budowlane, które będą używane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymagania wynikające z przepisów prawa, w tym w szczególności ustawy z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych oraz ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane. 7. Zamawiający we własnym zakresie dokona złożenia wniosku o udzielenia pozwolenia na użytkowanie obiektu do właściwego organu nadzoru budowlanego.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.21.13.10 - Roboty budowlane w zakresie łazienek 45.21.42.10 - Roboty budowlane w zakresie szkół podstawowych 45.21.41.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy przedszkolnych obiektów budowlanych .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21.12.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- DROMARK Marek Drążkiewicz, Wola Młocka 35, 06-452 Ościsłowo, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 7337,51 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 9025,14
Oferta z najniższą ceną: 9025,14 / Oferta z najwyższą ceną: 9025,14
Waluta: PLN .
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
UZASADNIENIE FAKTYCZNE: Podczas robót budowlanych realizowanych na podstawie umowy z dn. 2 grudnia 2015 r. znak RSG.272.5.2015, po zerwaniu warstwy wykończeniowej podłogi składającej się z płytek PCV, wykładziny dywanowej i paneli podłogowych, wylewka betonowa na której położona była warstwa wykończeniowa okazała się być popękana oraz bardzo nierówna. Ponadto jest bardzo pokruszona. Liczne ubytki w posadzce uwidaczniają docieplenie podłogi wykonane z tradycyjnej słomy żytniej stosowanej w rolnictwie. Zgodnie z projektem budowlanym roboty obejmują położenie wykładziny w płytach na powierzchni 45 m2 jako proces dostosowawczy sali oddziału przedszkolnego. Wykonanie robót konieczne jest ze względów technologicznych i estetycznych. Położenie wykładziny na nierównym podłożu skutkować będzie jej niewłaściwym wyglądam a także utrudnioną prawidłową eksploatacją co prowadzić będzie do jej szybkiego zniszczenia. Konieczność wymiany posadzki podłogowej w całej sali przedszkolnej jest niezbędna dla prawidłowego wykonania zadania. Skucie betonu oraz wymiana przestarzałej prymitywnej izolacji podłogowej jest również uzasadnione ekonomicznie, gdyż wykonanie robót zmniejszy wydatki związane z ogrzewaniem tejże sali oraz ograniczy czas oraz koszty związane z wykonaniem powyższych prac jako odrębnego zamówienia. Konieczna jest wymiana obejmująca całą powierzchnię sali oddziału przedszkolnego co generuję potrzebę zerwania pozostałej części warstwy wykończeniowej w ilości 24, 29 m2 a także konieczność ułożenia wykładziny podłogowej w płytach na całej powierzchni Sali oddziału przedszkolnego. UZASADNIENIE PRAWNE: art. 67 ust. 1 pkt 5 Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzą następujące okoliczności: w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamawiający mając na uwadze względy finansowe oraz estetyczne udzielił zamówienia dodatkowego o wartości poniżej 50% wartości realizowanego zamówienia Wykonawcy zamówienia podstawowego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. W związku z powyższym zamówienie jest zgodne z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
INNE PRZETARGI NARUSZEWO
- Zakup używanego, średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP Zaborowo
- Budowa oczyszczalni ścieków sanitarnych na potrzeby budynku przedszkola w Naruszewie w ramach realizacji zadania pn. "Uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie gminy Naruszewo - Etap II"
więcej: przetargi NARUSZEWO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- przebudowa pomieszczeń gastronomicznych w budynku Puszcza
- Likwidacja barier architektonicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami w budynku Urzędu Gminy w Racławicach
- Przebudowa budynku remizy OSP wraz z rozbudową na potrzeby żłobka i Centrum Usług Społecznych
- Remont budynku nr 17 Celestynów
- 35-P-25 Budowa budynku na potrzeby Zakładu Diagnostyki Obrazowej (zaprojektuj i wybuduj)
- Dostawa i montaż instalacji wraz z budową magazynów energii w CEZIB
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.