eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowy Sącz › PCFE 3421/46/10 Zamówienie na dostawę i montaż mebli

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-10-15

Nowy Sącz: PCFE 3421/46/10 Zamówienie na dostawę i montaż mebli
Numer ogłoszenia: 288765 - 2010; data zamieszczenia: 15.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowe Centrum Funduszy Europejskich , ul. Nawojowska 118, 33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie, tel. 18 41 41 804, faks 18 41 41 700.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PCFE 3421/46/10 Zamówienie na dostawę i montaż mebli.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa i montaż mebli w ramach projektu Rozbudowa i wyposażenie CKUiP w Marcinkowicach i Grybowie jako wzmocnienie oferty Południowomałopolskiej Sieci Edukacji Zawodowej: 1) Zabudowa narożna wykonana z płyty HDF o grubości min. 18 mm, kolor jasny orzech: - szafa narożna o wymiarach: wys. 260 cm, gł. 55 cm, szer. 100 cm, z 6 obrotowymi półkami, szafa z półkolistymi drzwiami częściowo przeszklonymi od wysokości 130 cm do 260cm; - 3 szafy o wymiarach: wys. 260 cm, szer. 80 cm i gł. 55 cm, z 6 półkami, maksymalne obciążenie półki 65 kg, zabudowane drzwiami 2 skrzydłowymi podzielone w połowie szafy. 2) Szafa kelnerska - 1 szt. - wykonana z płyty HDF o grubości min. 18 mm, wymiary: wys. 145, gł. 48, szer. 94 cm, kolor jasny orzech: - szuflady - 2 szt., z przegródkami na sztućce, szuflady winny przesuwać się po prowadnicach teleskopowych z blokadą zabezpieczająca wypadanie; - szafki - 2 szt. z zamykanymi drzwiczkami, z środkową półką wewnętrzną; - podwyższenie z dwoma półkami. 3) Barek z ladą - narożny, wykonany z płyty HDF o grubości min. 18 mm, kolor jasny orzech; wymiary: powierzchnia zabudowy 292 x 169 cm, lada barowa zaokrąglona; meble umożliwiające zabudowę zmywarki o wymiarach 475 x 520 x 650 mm, zlewozmywaka 465x465x185 mm oraz kostkarki o wymiarach: 400 x 500 x: 800 mm; meble zawierające minimum 5 szafek i 5 półek; szafki wiszące otwarte z lustrami i zamknięte; oświetlenie sufitowe, wieszaki grupowe na kieliszki - 1 szt. 4) Stół - fornir jasny orzech, utwardzony HDF o grubości min. 30 mm, podstawa - noga drewniana bukowa, oskrzynia sklejkowa drewniana, połączenia kątowniki metalowe dwuśrubowe; wymiary: 110 x 90 cm, wysokość 75 cm - 3 szt. 5) Stół - fornir jasny orzech, utwardzony HDF o grubości min. 30 mm, podstawa - noga drewniana bukowa, oskrzynia sklejkowa drewniana, połączenia kątowniki metalowe dwuśrubowe; wymiary: 90 x 90 cm, wysokość 75 cm - 5 szt. 6) Stół o śr. 90 cm - fornir jasny orzech, utwardzony HDF o grubości min. 30 mm, podstawa - noga drewniana bukowa, oskrzynia sklejkowa drewniana, połączenia kątowniki metalowe dwuśrubowe; wysokość 75 cm - 2 szt. 7) Stół o śr. 110 cm - fornir jasny orzech, utwardzony HDF o grubości min. 30 mm, podstawa - noga drewniana bukowa, oskrzynia sklejkowa drewniana, połączenia kątowniki metalowe dwuśrubowe; wysokość 75 cm - 1 szt. 8) Krzesła - drewniane o wzmocnionej konstrukcji, oparcie drewniane ażurowe poziome, tapicerowane siedzisko w kolorze orzech, krzesło w kolorze jasny orzech - 80 szt. 9) Biurko - fornir jasny orzech, utwardzony HDF o grubości min. 30 mm, podstawa - noga drewniana bukowa, oskrzynia sklejkowa drewniana, połączenia kątowniki metalowe dwuśrubowe; wymiary 120 x 60 x 76 cm; dwie szafki zamykane - 1 szt. 10) Stolik wykonany z płyty wiórowej i laminowanej grubość min. 18 mm, z miejscem na komputer, wyposażony w wysuwaną półkę na klawiaturę, stolik na kółkach, w kolorze jasny orzech, wymiary szerokość 130 cm, głębokość 58 cm, wysokość 75 cm - 1 szt. 11) Biurko - wykonane z HDF o grubości min. 18 mm, kolor jasny orzech, posiadające dwie zamykane szuflady; wymiary: 130 x 60 x 76 cm - 2 szt. 12) Stoły - wykonane z HDF o grubości min. 18 mm, składane, stelaż czarny, kolor blatów: jasny orzech, wymiary: 130 x 50 x 75 cm - 15 szt. 13) Wózek do stołów - wózek specjalistyczny do przewożenia wyżej wymienionych stołów - 1 szt. 14) Krzesła - stelażowe, siedzisko i oparcie sklejka barwiona, z oparciem od góry zaokrąglonym, stelaż metalowy czarny, kolor jasny orzech - 2 szt. 15) Krzesło obrotowe z profilowanym oparciem i podłokietnikami, tapicerowane, kolor czarny - 2 szt. 16) Krzesła na kółkach, z obiciem tapicerskim w kolorze czarnym, z podłokietnikami, nogi metalowe w kolorze czarnym - 15 szt. 17) Regał pod komputer i drukarkę - zestaw wyposażony w półki stałe: pod klawiaturę, drukarkę oraz jednostkę centralną, trzy półki środkowa lekko wysunięta, blat i półki wykonane z płyty wiórowej laminowanej o grubości min. 18 mm, obrzeża zabezpieczone PCV; kolor jasny orzech; wymiary: długość 85 cm, szerokość 42 cm, wysokość 84 cm - 1 szt. 18) Stoły pod stanowiska komputerowe - 1osobowe, stelaż na bazie rury prostokątnej 40 x 20 mm oraz kwadratowej 20 x 20 mm; wyposażony w stałą półkę pod klawiaturę, blat wykonany ze sklejki liściastej z laminowaną powierzchnią roboczą; kolor stelaża: czarny; kolor płyt: jasny orzech; wymiary: 70 x 67 x 76 cm - 15 szt. 19) Lada recepcyjna - wykonana z płyty HDF o grubości min. 30 mm; wysokość blatu od podłogi 76 cm, wysokość pulpitu do obsługi 110 cm, obniżenie dla osoby niepełnosprawnej 90 cm, półka odkładcza od strony holu 60 cm, szerokość półki odkładczej 20 cm, szerokość lady recepcyjnej 60 cm.(narożna). Kolor orzech jasny - 1 szt. 20) Łóżko jednoosobowe ze stelażem - wykonane z drewna, wymiary 90 x 200 cm, wysokość: tył 74 cm, przód 55cm, kolor klon vancouver jasny - 2 szt. 21) Materac - kieszonkowy, sprężynowy, antyalergiczny, z nakładką ochronną wykonaną z wierzchu z frote 100% bawełny, od spodu z nieprzemakalnego i oddychającego poliestru PCV, nadający się do prania i sterylizowania, suszenia w suszarce; materac pasujący do łóżka o wymiarach 90 x 200 cm - 2 szt. 22) Nocny stolik przy łóżku - wykonany z drewna, szerokość 45 cm, głębokość 45 cm, wysokość 50 cm, w kolorze klon vancouver jasny - 2 szt. 23) Krzesła - siedzisko i oparcie tapicerowane, okleina meblowa typu legno jasne, pionowe lub poprzeczne; kolor krzesła: klon vancouver jasny, kolor tapicerki: gorzkie kakao - 1 szt. 24) Stolik okolicznościowy - wykonany z płyty HDF o grubości min. 18 mm; okrągły, o średnicy 60 cm, w kolorze klon vancouver jasny - 1 szt. 25) Regał na środki czystości - chromowany, regał o nośności półki 90 kg; wymiary: 170 x 95 x 33 cm, Atest PZH, liczba półek 4, kolorystyka (Atest PZH ) grafit, system montażu skręcany - 1 szt. 26) Mebel umożliwiający schowanie walizki - wykonany z płyty HDF o grubości min. 30 mm; wymiary: wysokość 62 cm, szerokość 75 cm, głębokość - 50 cm; w kolorze klon vancouver jasny - 1 szt. 27) Biblioteczka - regał na dokumenty, wykonana z płyty HDF o grubości min. 30 mm; wymiary (szer./gł./wys.): 80x42x191 cm, kolor: jasny orzech, od góry do połowy oszklona, dolna część zamykana z półkami, część zamknięta biblioteczki zamykana na klucz, biblioteczka ma zawierać 5 półek - 1 szt. 28) Pomocnik kelnerski - drewniany, na kółkach, 2 półkowy, o wymiarach (wys./głęb./szer.) 100 x 60 x 97 cm; w kolorze jasny orzech - 1 szt. 29) Szafa z dwuskrzydłowymi drzwiami przesuwanymi - wykonana z płyty HDF o grubości min. 30 mm, kolor: klon vancouver jasny; wewnątrz: minimum 5 półek oraz drążek o długości minimum 60 cm, wymiary: 220 x 199 x 66 cm - 1 szt. 30) Wieszak ścienny na wierzchnią odzież, wymiary: 20 cm x 40 cm, 5 uchwytów ze stali nierdzewnej matowej, płyta meblowa, kolor płyty klon vancouver - 1 szt. 31) Fotele - wymiary: wys. 64, szer. 82, głęb. 86 cm, kolor tkaniny meblowej: gorzkie kakao - 2 szt. 32) Pufa z funkcją spania - wymiary: wys. 40, szer. 70, głeb. 75 cm, struktura wewnętrzna: konstrukcja metalowa, materiał wewnętrzny: profilowana pianka poliuretanowa, podstawa: stal chromowana, obicie: tkanina, kolor tkaniny: gorzkie kakao - 1 szt. 33) Biurko - wykonane z HDF o grubości min. 18 mm; biurko posiadające boczną szafkę z 3 szufladami i boczną szafkę umożliwiającą zabudowę chłodziarki (wymiary chłodziarki - wysokość 54, szerokość 57 cm, głębokość 55 cm), wymiary biurka: 200 x 65 x 78 cm, kolor: klon vancouver jasny - 1 szt. 34) Szafka bieliźniana - wykonane z HDF o grubości min. 18 mm, dwuskrzydłowa, z 4 półkami i 1 szufladą na dole, detale w kolorze aluminium (nóżki, uchwyt), kolor klon vancouver jasny, wymiary: (wysokość/szerokość/głębokość) 199 x 80 x 36 cm - 1 szt. 35) Aneks wypoczynkowy składający się z kanapy, 2 foteli i stolika - kanapa dwuosobowa o wymiarach 143 x 89 x 87 cm, kolor tapicerki: ciemny popiel lub czarny - 1 szt. - fotel o wymiarach 93 x 118 x 62 cm, kolor tapicerki: ciemny popiel lub czarny - 2 szt. - stolik - konstrukcja wykonana za stali nierdzewnej, blat ze szkła hartowanego, wymiary stolika: 1250 x 439 x 700 cm - 1 szt. 36) Toaletka - biurko wykonane z HDF o grubości min. 18 mm, w kolorze klon vancouver jasny, z dwoma szufladami, wymiary: 78 x 100 x 50 cm; lustro bez ramy, wymiary lustra 60 x 100 cm - 1 szt. 37) Hockery - twarde, drewniane o wzmocnionej konstrukcji, oparcie drewniane ażurowe poziome, siedzisko twarde, kolor: jasny orzech; wymiary: wysokość całkowita 106 cm, szerokość 40 cm, głębokość siedziska 40 cm, wysokość siedziska 80 cm - 4 szt. Ponadto: - Wszystkie zamawiane meble powinny być wykonane z materiałów odpornych na działanie pary wodnej, wysokiej temperatury, alkoholu, promieni UV, substancji chemicznych oraz ścieranie. - Meble winny spełniać wymagania wszystkich, aktualnie obowiązujących norm. - Wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia (m.in. transport, ubezpieczenie, montaż) pokrywa Wykonawca. - Za dostarczone meble (w tym ubezpieczenie, koszty dojazdu, dostawy, montaż, transport i stan techniczny) odpowiada Wykonawca do czasu protokolarnego odbioru zrealizowanego zamówienia przez Zamawiającego. - Wykonawca dostarczy meble zgodnie z zamówieniem Zamawiającego na następujący adres: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Pawła II w Krynicy-Zdroju, ul. Nadbrzeżna 3, 33 - 380 Krynica-Zdrój.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.10.00.00 - Meble 39.14.13.00 - Szafy 39.12.12.00 - Stoły 39.11.20.00 - Krzesła 39.11.31.00 - Fotele 39.12.11.00 - Biurka 39.13.10.00 - Regały biurowe 39.14.31.10 - Łóżka i kanapy oraz specjalne meble tapicerowane 39.13.60.00 - Wieszaki na odzież 39.14.31.21 - Garderoby .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 21.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Z uwagi na wartość przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający na potwierdzenie spełniania tego warunku udziału w postępowaniu wymaga złożenia oświadczenia w trybie art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych -(oświadczenie to stanowi zał. nr 2 do specyfikacji). Zamawiający dokona oceny spełniania warunków zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie informacji zawartych w dostarczonych dokumentach i oświadczeniach wymaganych w specyfikacji

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Zamawiający na potwierdzenie spełniania tego warunku udziału w postępowaniu wymaga złożenia oświadczenia w trybie art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - (oświadczenie to stanowi zał. nr 2 do specyfikacji). Zamawiający dokona oceny spełniania warunków zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie informacji zawartych w dostarczonych dokumentach i oświadczeniach wymaganych w specyfikacji

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Zamawiający na potwierdzenie spełniania tego warunku udziału w postępowaniu wymaga złożenia oświadczenia w trybie art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - (oświadczenie to stanowi zał. nr 2 do specyfikacji). Zamawiający dokona oceny spełniania warunków zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie informacji zawartych w dostarczonych dokumentach i oświadczeniach wymaganych w specyfikacji

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający na potwierdzenie spełniania tego warunku udziału w postępowaniu wymaga złożenia oświadczenia w trybie art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - (oświadczenie to stanowi zał. nr 2 do specyfikacji). Zamawiający dokona oceny spełniania warunków zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie informacji zawartych w dostarczonych dokumentach i oświadczeniach wymaganych w specyfikacji

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający na potwierdzenie spełniania tego warunku udziału w postępowaniu wymaga złożenia oświadczenia w trybie art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - (oświadczenie to stanowi zał. nr 2 do specyfikacji). Zamawiający dokona oceny spełniania warunków zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie informacji zawartych w dostarczonych dokumentach i oświadczeniach wymaganych w specyfikacji

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat.nowy-sacz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu Wydział Administracyjny, Stanowisko ds. Zamówień Publicznych, pok. 320 ul. Jagiellońska 33, 33-300 Nowy Sącz.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.10.2010 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu Kancelaria Administracyjna pok. 113 ul. Jagiellońska 33, 33-300 Nowy Sącz.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013. Projekt Rozbudowa i wyposażenie CKUiP w Marcinkowicach i Grybowie jako wzmocnienie oferty Południowomałopolskiej Sieci Edukacji Zawodowej.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.