eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁódźMODERNIZACJA INFORMATORIUM I SALI SZKOLENIOWEJ WRAZ Z DOSTAWĄ I MONTAŻEM WYPOSAŻENIA ORAZ DOSTAWA URZĄDZEŃ I OSPRZĘTU DO MODERNIZACJI SIECI LAN DLA URZĘDU STATYSTYCZNEGO W ŁODZI w ramach zadania z HRF:Modernizacja sieci LAN w jednostkach statystyki publicznej wraz z zapewnieniem dostępu do Internetu ; Modernizacja regionalnych ośrodków informacji wraz z adaptacją pomieszczeń i budową stanowisk pracy; realizowanego w ramach projektu System Informacyjny Statystyki Publicznej - 2 (SISP-2) ......

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-25

Łódź: MODERNIZACJA INFORMATORIUM I SALI SZKOLENIOWEJ WRAZ Z DOSTAWĄ I MONTAŻEM WYPOSAŻENIA ORAZ DOSTAWA URZĄDZEŃ I OSPRZĘTU DO MODERNIZACJI SIECI LAN DLA URZĘDU STATYSTYCZNEGO W ŁODZI w ramach zadania z HRF:Modernizacja sieci LAN w jednostkach statystyki publicznej wraz z zapewnieniem dostępu do Internetu ; Modernizacja regionalnych ośrodków informacji wraz z adaptacją pomieszczeń i budową stanowisk pracy; realizowanego w ramach projektu System Informacyjny Statystyki Publicznej - 2 (SISP-2) ......
Numer ogłoszenia: 282168 - 2014; data zamieszczenia: 25.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Statystyczny w Łodzi , ul. Suwalska 29, 93-176 Łódź, woj. łódzkie, tel. 0-42 6839266, faks 0-42 6845488.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://lodz.stat.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: MODERNIZACJA INFORMATORIUM I SALI SZKOLENIOWEJ WRAZ Z DOSTAWĄ I MONTAŻEM WYPOSAŻENIA ORAZ DOSTAWA URZĄDZEŃ I OSPRZĘTU DO MODERNIZACJI SIECI LAN DLA URZĘDU STATYSTYCZNEGO W ŁODZI w ramach zadania z HRF:Modernizacja sieci LAN w jednostkach statystyki publicznej wraz z zapewnieniem dostępu do Internetu ; Modernizacja regionalnych ośrodków informacji wraz z adaptacją pomieszczeń i budową stanowisk pracy; realizowanego w ramach projektu System Informacyjny Statystyki Publicznej - 2 (SISP-2) .......

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: MODERNIZACJA INFORMATORIUM I SALI SZKOLENIOWEJ - w zakresie prac remontowych ścian, sufitów oraz podłóg (demontaż, przygotowanie podłoży, montaż nowych powierzchni), demontażu i montażu oświetlenia, elementów wykończeniowych itp.; DOSTAWA I MONTAŻ WYPOSAŻENIA INFORMATORIUM I SALI SZKOLENIOWEJ w postaci mebli biurowych; DOSTAWA I MONTAŻ URZĄDZEŃ KLIMATYZACYJNYCH DO MODERNIZACJI SIECI LAN - montaż w miejscu wskazanym przez Zamawiającego; DOSTAWA URZĄDZEŃ I OSPRZĘTU DO MODERNIZACJI SIECI LAN. Szczegółowy opisy przedmiotu zamówienia oraz jego wielkość i zakres określony jest w SIWZ wraz z załącznikami..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00-1, 39.10.00.00-3, 30.20.00.00-1, 39.71.72.00-3, 31.30.00.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest obowiązany wnieść wadium w kwocie: Dla Części I: 3600 zł (słownie: trzy tysiące sześćset złotych) Dla Części II : 1400 zł ( słownie: jeden tysiąc czterysta złotych) Dla Części III : 1000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) Dla Części IV : 1200 zł (słownie: jeden tysiąc dwieście złotych) Wadium należy wnieść w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku według formuły spełnia/nie spełnia, na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) Dla Części I - Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie, jeżeli przedstawi wykaz co najmniej dwóch robót budowlanych, polegających na budowie, odbudowie, rozbudowie, nadbudowie, przebudowie, montażu, remoncie budynku o wartości nie niższej niż 180 000,00 PLN brutto, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszej części zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku według formuły spełnia/nie spełnia, na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów. 2) Dla Części II - Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie, jeżeli przedstawi wykaz co najmniej dwóch dostaw o wartości nie niższej niż 70 000,00 PLN brutto, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot niniejszej części zamówienia wraz z załączeniem dowodów określających, czy dostawy te zostały zrealizowane w sposób należyty. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku według formuły spełnia/nie spełnia, na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów. 3)Dla Części III i IV - Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczegółowych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać. Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 8.1 SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi wymienione poniżej kwalifikacje i doświadczenie: Dla Części I a) Kierownik budowy - 1 osoba, która posiada: - uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83, poz. 578, z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, - co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy. b) co najmniej 1 osoba, która posiada: - uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83, poz. 578, z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej funkcji z wymienionych powyżej. Dla Części II, III i IV Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczegółowych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać. Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 8.1. SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości: Dla Części I - nie mniejszej niż 180 000 zł, Dla Części II - nie mniejszej niż 70 000 zł Dla Części III - nie mniejszej niż 55 000 zł, Dla Części IV - nie mniejszej niż 70 000 zł. W celu wykazania, że wykonawca posiada zdolność ekonomiczną i finansową Zamawiający wymaga przedstawienia informacji, o której mowa w pkt 8.4. SIWZ. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku według formuły spełnia/nie spełnia, na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,), zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dotyczy Części I: 1. Zmiany i uzupełnienia postanowień umowy mogą być dokonywane w granicach określonych w art. 144 ust. 1 ustawy. 2. Przewiduje się możliwość zmiany treści umowy w przypadku: 1) zaistnienia okoliczności skutkujących koniecznością dokonania zmian w zakresie przedmiotu umowy, których nie można było przewidzieć w momencie zawierania umowy, 2) zaistnienia przerwy w realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, 3) gdy niezbędna jest zmiana sposobu wykonania przedmiotu umowy, o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego oraz konieczna w celu prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, 4) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy wynikającej z czynników obiektywnych lub niezależnych od Stron, tj.: zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i zapobieżenia zdarzenie występujące po zawarciu umowy, uniemożliwiające należyte wykonanie przez Stronę jej obowiązków. 3. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności wskazanych w ust.2.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://lodz.stat.gov.pl/zamowienia-publiczne-us-1127/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Statystyczny w Łodzi ul. Suwalska 29, 93-176 Łódź.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Statystyczny w Łodzi ul. Suwalska 29, 93-176 Łódź pok.107.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: MODERNIZACJA INFORMATORIUM I SALI SZKOLENIOWEJ.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Modernizacja ma polegać na pracach remontowych: - demontażu istniejących powierzchni sufitów, ścian oraz podłóg, - przygotowaniu podłoża sufitów, ścian oraz podłóg, - montażu nowych powierzchni sufitów, ścian oraz podłóg, - demontażu i montażu oświetlenia, elementów wykończeniowych, gniazd elektrycznych i sieciowych. Po zakończeniu prac należy sporządzić dokumentację powykonawczą. Szczegółowy opis oraz wielkość i zakres zamówienia określa SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 22.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: DOSTAWA I MONTAŻ WYPOSAŻENIA INFORMATORIUM I SALI SZKOLENIOWEJ.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Prace polegające na: - dostawie wyposażenia w postaci mebli biurowych, - montażu dostarczonego wyposażenia, Po wykonaniu montażu wykonawca zobowiązany jest do uprządkowania pomieszczeń i usunięcia powstałych w trakcie prac odpadów, opakowań, śmieci itp. Szczegółowy opis oraz wielkość i zakres zamówienia określa SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.10.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: DOSTAWA I MONTAŻ URZĄDZEŃ KLIMATYZACYJNYCH DO MODERNIZACJI SIECI LAN.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Prace polegające na: - dostawie urządzeń klimatyzacyjnych, - montażu urządzeń klimatyzacyjnych w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, Po wykonaniu montażu wykonawca zobowiązany jest do uprządkowania pomieszczeń i usunięcia powstałych w trakcie prac odpadów, opakowań, śmieci itp. Szczegółowy opis oraz wielkość i zakres zamówienia określa SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.71.72.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: DOSTAWA URZĄDZEŃ I OSPRZĘTU DO MODERNIZACJI SIECI LAN.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa urządzeń i osprzętu, które mają być pełnowartościowe, fabrycznie nowe, wolne od wad technicznych, dobrej jakości, nieużywane, nieuszkodzone i oryginalnie zapakowane..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.20.00.00-1, 31.30.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.