eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GdyniaUsługa zorganizowania szkoleń w zakresie1) kurs obsługi kas fiskalnych; 2) kurs komputerowej obsługi programów biurowych; 3) minimum sanitarne; 4) profesjonalna sprzedaż; 5) podstawy rachunkowości i księgowości

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-09-08

Gdynia: Usługa zorganizowania szkoleń w zakresie: 1) kurs obsługi kas fiskalnych; 2) kurs komputerowej obsługi programów biurowych; 3) minimum sanitarne; 4) profesjonalna sprzedaż; 5) podstawy rachunkowości i księgowości
Numer ogłoszenia: 279514 - 2011; data zamieszczenia: 08.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Grabowo 2, 81-265 Gdynia, woj. pomorskie, tel. 058 7810120, 7820124 w. 55, 38, faks 058 7820124 w. 38.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopsgdynia.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa zorganizowania szkoleń w zakresie: 1) kurs obsługi kas fiskalnych; 2) kurs komputerowej obsługi programów biurowych; 3) minimum sanitarne; 4) profesjonalna sprzedaż; 5) podstawy rachunkowości i księgowości.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa zorganizowania szkoleń w zakresie: 1) kurs obsługi kas fiskalnych; 2) kurs komputerowej obsługi programów biurowych; 3) minimum sanitarne; 4) profesjonalna sprzedaż; 5) podstawy rachunkowości i księgowości. 2. Zakup usługi zostanie sfinansowany ze środków dotacji rozwojowej Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki udzielonej Zamawiającemu na realizację projektu Rodzina Bliżej Siebie. 3. Zakres usługi: Wykonawca będzie zobowiązany do zorganizowania szkoleń w powyższym zakresie przy uwzględnieniu następujących wymagań (organizacja każdego z ww. szkoleń musi uwzględniać wszystkie niżej wymienione wymagania): 1) Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom na własność materiały szkoleniowe (tj. podręczniki lub skrypty zgodne z tematyką szkolenia, teczki, płyty CD z materiałami ćwiczeniowymi, notesy, długopisy, ołówki, zeszyty itp.), 2) Każdy z uczestników szkolenia powinien mieć zapewnione samodzielne i odpowiednio (w sposób adekwatny do zakresu danego szkolenia) wyposażone stanowisko do nauki, 3) Zajęcia zostaną przeprowadzone w pomieszczeniu(-ach) dostosowanym(-ych) do prowadzenia zajęć szkoleniowych i odpowiednio w tym celu wyposażonym(-ych) z zapewnionym zapleczem, posiadającym odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa, akustyczne i jakościowe, z dostępem do toalety damskiej i męskiej oraz szatni. Pomieszczenie musi być wyposażone co najmniej w krzesła w ilości odpowiadającej liczbie uczestników szkolenia, stoły i/lub przestrzeń roboczą umożliwiającą swobodne dokonywanie notatek przez uczestników, tablicę sucho ścieralną i/lub tablicę szkolną, flipchart, projektor multimedialny oraz komputer. 4) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków dla wszystkich uczestników szkolenia. 5) Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania i skierowania uczestników na badania lekarskie potwierdzające brak przeciwwskazań do uczestnictwa w danym szkoleniu w wypadku gdy uczestnik nie posiada aktualnych badań w tym zakresie, a takie badania okażą się wymagane w świetle przepisów obowiązującego prawa. 6) Szkolenie powinno zakończyć się oceną nabytych umiejętności i wydaniem certyfikatu, dyplomu lub zaświadczenia o jego ukończeniu, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Z 2006r. Nr 31 poz. 216). Ponadto wydane certyfikaty winny być oznakowane logiem Europejskiego Funduszu Społecznego i informacją, że projekt był współfinansowany ze środków EFS zgodnie z umową, której wzór stanowi załącznik nr 6 SIWZ. 7) Program szkolenia oraz przeprowadzenie szkolenia muszą być zgodne z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Z 2006r. Nr 31 poz. 216) oraz z innymi obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 8) Zajęcia szkoleniowe mogą odbywać się od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem świąt), w przedziale czasowym od 8:00 do 20:00; z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć szkoleniowych w ciągu jednego dnia nie przekroczy sześciu. Przy czym jedna godzina teoretycznych zajęć szkoleniowych = jedna godzina zegarowa (60 min.), a w tym 45 minut zajęć i 15 minut przerwy. W uzasadnionych przypadkach, na wniosek uczestników szkolenia, Zamawiający, po wcześniejszym uzgodnieniu tego z Wykonawcą, dopuszcza zorganizowanie kursu w soboty i niedziele. 9) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji szkolenia tj. list obecności, ankiety oceniającej szkolenie oraz potwierdzenia odbioru przez uczestnika materiałów szkoleniowych oraz wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia. Dokumentacja ta winna być sporządzona według zaleceń Zamawiającego. 10) Zamawiający przekaże Wykonawcy informacje i plakaty dotyczące realizacji szkolenia współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Informacja o tym, że szkolenie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego powinna znaleźć się w miejscu odbywania zajęć. Analogicznie powinny zostać oznakowane materiały edukacyjne zgodnie ze wzorami przekazanymi przez Zamawiającego. 11) Szkolenia, o których mowa w pkt 1 zostaną zorganizowane w 2011r., na podstawie odrębnych, pisemnych zleceń, określających w szczególności: nazwę danego szkolenia, imiona i nazwiska uczestników szkolenia, termin rozpoczęcia i zakończenia zajęć szkoleniowych. 12) Wykonawca po otrzymaniu każdego z odrębnych zleceń przedstawi Zamawiającemu do zaakceptowania Harmonogram danego szkolenia zawierający m. in. nazwę szkolenia, miejsce prowadzenia zajęć szkoleniowych (z podaniem terminów, godzin zajęć szkoleniowych dla poszczególnych wykładów oraz dane wykładowcy/ów). Harmonogramy będą sporządzane zgodnie z zaakceptowanym przez Wykonawcę wzorem stanowiącym załącznik Nr 5 do SIWZ. 13) Wykonawca zobowiązany będzie wystawiać faktury częściowe obejmujące kwoty należnego mu wynagrodzenia na warunkach określonych w Projekcie umowy stanowiącym załącznik Nr 6 do SIWZ. 4. Szczegółowe opisy poszczególnych szkoleń: 1) Kurs obsługi kas fiskalnych a) Na szkolenie będą skierowane 22 osoby. Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia ilości kierowanych osób o nie więcej niż 20%. b) Uczestnicy będą skierowani na szkolenie w 3 grupach maksymalnie 10 osobowych. c) Liczba godzin zajęć szkoleniowych: 30 godzin zegarowych dla każdej grupy d) Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia: Kryteria i warunki techniczne, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunki stosowania tych kas przez podatników, aspekty prawne - 2 godziny zajęć szkoleniowych; Obowiązki podatnika prowadzącego ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących - 3 godziny zajęć szkoleniowych; Rodzaje kas fiskalnych i innych urządzeń współpracujących z kasami fiskalnymi - 2 godziny zajęć szkoleniowych; Prezentacja urządzeń fiskalnych - 3 godziny zajęć szkoleniowych; Ćwiczenia praktyczne na kasach fiskalnych - 10 godzin zajęć szkoleniowych; Podsumowanie (zagadnienia takie jak: obowiązki kasjera, odpowiedzialność materialna, kody kreskowe, zapoznanie się z wyglądem książki serwisowej, samodzielna praca z kasą fiskalną) - 10 godzin zajęć szkoleniowych. 2) Kurs komputerowej obsługi programów biurowych a) Na szkolenie będzie skierowanych 8 osób. Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia ilości kierowanych osób o nie więcej niż 20%. b) Uczestnicy będą skierowani na szkolenie w jednej grupie. c) Liczba godzin zajęć szkoleniowych: 100 godzin zegarowych (w tym 40 godzin praktyki w biurze). d) Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia: podstawy obsługi komputera i systemu operacyjnego Windows - 15 godzin zajęć szkoleniowych; tworzenie i edycja tekstów oraz formułowanie pism w edytorach tekstu (Microsoft Word) - 30 godzin zajęć szkoleniowych; praca z arkuszem kalkulacyjnym (Microsoft Excel) - 30 godzin zajęć szkoleniowych; tworzenie prezentacji (Microsoft Powerpoint) - 15 godzin zajęć szkoleniowych; obsługa przeglądarek internetowych i poczty elektronicznej - 10 godzin zajęć szkoleniowych 3) Minimum sanitarne a) Na szkolenie będzie skierowanych 15 osób. Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia ilości kierowanych osób o nie więcej niż 20%. b) Uczestnicy będą skierowani na szkolenia w dwóch maksymalnie 8 osobowych grupach. c) Liczba godzin zajęć szkoleniowych: 7 godzin zegarowych dla każdej grupy d) Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia: Przedstawienie zasad HACCP (system europejski Hazard Analysis and Critical Control Points); Przepisy prawne i higieniczne dotyczące gastronomii. 4) Kurs profesjonalnej sprzedaży a) Na szkolenie będzie skierowanych 14 osób. Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia ilości kierowanych osób o nie więcej niż 20%. b) Uczestnicy będą skierowani na szkolenia w dwóch maksymalnie 8 osobowych grupach. c) Liczba godzin zajęć szkoleniowych: 70 godzin zegarowych dla każdej grupy. d) Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia: Wizerunek profesjonalnego pracownika - 7 godzin zajęć szkoleniowych; Najważniejsze reguły i zasady profesjonalnej obsługi klienta - 5 godzin zajęć szkoleniowych; Komunikacja i techniki obsługi klienta - 14 godzin zajęć szkoleniowych; Techniki sprzedaży i negocjacje - 14 godzin zajęć szkoleniowych; Merchandising - 7 godzin zajęć szkoleniowych; Dokumentowanie obrotu towaru, operacje rachunkowo - kasowe - 7 godzin zajęć szkoleniowych; Obsługa kas fiskalnych (włącznie z kasami podłączonymi do komputera, czy kasami zaawansowanymi z czytnikiem kodów kreskowych i obsługą kart płatniczych) - 16 godzin zajęć szkoleniowych. 5) Podstawy rachunkowości i księgowości a) Na szkolenie będzie skierowanych 5 osób. Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia ilości kierowanych osób o nie więcej niż 20%. b) Uczestnicy będą skierowani na szkolenia w jednej grupie. c) Liczba godzin zajęć szkoleniowych: 120 godzin zegarowych, z tym zastrzeżeniem, że 50 godzin muszą trwać warsztaty praktyczne z wprowadzenia do programów wykorzystywanych w księgowości, a pozostałe 70 godzin na pozostałe zagadnienia d) Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia: Rachunkowość jako system ewidencji gospodarczej; Zasady rachunkowości; Typy operacji gospodarczych; Dokumentacja operacji gospodarczych; Charakterystyka aktywów i pasywów; Konta podział i funkcjonowanie; Podatek VAT istota, regulacje prawne; Ogólne zasady VAT zawarte w przepisach prawnych; Zasady wystawiania dokumentów VAT; Rejestry oraz deklaracje VAT; Środki trwałe, klasyfikacja, ewidencja, umorzenie, amortyzacja; Układ rodzajowy kosztów; Podatek dochodowy od osób prawnych, zakres podmiotowy, przychody opodatkowane oraz zwolnione, koszty uzyskania przychodów, podstawa opodatkowania; Podatek dochodowy od osób fizycznych, zakres podmiotowy, przychody opodatkowane oraz zwolnione, koszty uzyskania przychodów, podstawa opodatkowania; Rozrachunki podmiotów krajowych; Rozliczenia z pracownikami oraz rozliczenie budżetu; Zajęcia komputerowe z wprowadzeniem do programów wykorzystywanych w księgowości (arkusz kalkulacyjny Excel, Symfonia) - warsztaty praktyczne - 50 godzin zajęć szkoleniowych; Etyka zawodowa.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania działalności stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia został spełniony jeżeli Wykonawca posiada zaświadczenie o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych, prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usług w zakresie organizowania szkoleń o tematyce odpowiadającej przedmiotowi zamówienia, tj.: minimum jedno szkolenie z zakresu - kurs obsługi kas fiskalnych i minimum jedno szkolenie z zakresu - kurs komputerowej obsługi programów biurowych i minimum jedno szkolenie z zakresu - minimum sanitarne i minimum jedno szkolenie z zakresu - profesjonalna sprzedaż i minimum jedno szkolenie z zakresu - podstawy rachunkowości i księgowości. (Uwaga! Wykonawca musi wykazać się zrealizowaniem każdego z ww. szkoleń).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Zaakceptowany przez Wykonawcę wzór Harmonogramu szkolenia, stanowiący Załącznik Nr 5 do SIWZ; 2. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia musi być załączone pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 3. W przypadku gdy formularz ofertowy lub załączone do niego dokumenty są podpisane przez osobę, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji działalności gospodarczej, do oferty należy dołączyć odpowiednie pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 50
  • 2 - Doświadczenie Wykonawcy w przeprowadzeniu, szkoleń z zakresu określonego w przedmiocie zamówienia - 35
  • 3 - Posiadanie przez Wykonawcę certyfikatu jakości usług - 15

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy, na uzasadniony wniosek Wykonawcy/Zamawiającego. Dokonywanie zmian jest możliwe o ile wynika to z okoliczności, których, pomimo zachowania należytej staranności, nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, i zmiany takie są niezależne od woli stron umowy lub są korzystne dla zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mopsgdynia.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni, 81-265 Gdynia, ul. Grabowo 2, w Sekretariacie.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.09.2011 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni, 81-265 Gdynia, ul. Grabowo 2, w Sekretariacie.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zakup usługi zostanie sfinansowany ze środków dotacji rozwojowej Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki udzielonej Zamawiającemu na realizację projektu Rodzina bliżej siebie..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.