Ogłoszenie z dnia 2010-02-01
Toruń: Sól wypadowa
Numer ogłoszenia: 27862 - 2010; data zamieszczenia: 01.02.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Spółka z o.o., ul. Grudziądzka 159, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6398119, 6398166, faks 056 6398120.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sól wypadowa.
II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa soli wypadowej luzem, niezbrylającej w I klasie jakości, na potrzeby zimowego utrzymania dróg w ilości 500 Mg..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.92.71.00 - Sól drogowa .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19.01.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Firma Usługowo-Handlowa B i B - H.C. Bartosiewicz spółka jawna, Jodłowa 5, 87-148 Papowo Toruńskie; Łysomice, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 130000 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 122500
Oferta z najniższą ceną: 122500 / Oferta z najwyższą ceną: 122500
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 66 w zw. z art.67 ust.2 pkt.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie prawne: art.66 w związku z art.67 ust.2 pkt. 3) ustaw z dnia 29 stycznia 2004 - Prawo zamówień publicznych Dz. U. z 2007r, Nr 223, poz., 171 z dalszymi zmianami - ze względu na wyjątkową sytuację niewynikająca z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów zamówienia. Uzasadnienie faktyczne: 1. uzasadnienie dla okoliczności wyjątkowej sytuacji nie wynikającej z przyczyn leżących po stronie zamawiającego. Zamawiający przygotował się z należytą starannością do pracy w warunkach zimowych o czym świadczą opisane poniżej fakty. Zamawiający wykonując swoje statutowe zadania w zakresie utrzymania czystości i porządku w mieście przygotowując się do sezonu zimowego przeprowadził procedurę przetargową na wybór dostawcy soli (drogowej i do sporządzania solanki) na potrzeby zimowego utrzymania dróg, ulic i placów na terenie Gminy Miasta Toruń (SD/ZP-17/RZ z dnia 16.07.2009 r.) i zawarł umowę. Umowę zawarto z Kopalnią Soli w Kłodawie. Wielkość zamówienia w ilości 120 000 MG soli drogowej i 600 MG soli do solanki , jak wynika z wieloletniego doświadczenia Spółki zabezpiecza w zupełności potrzeby zamawiającego nawet w warunkach bardzo intensywnych zjawisk atmosferycznych. Zamawiający posiadał również kilkudniowy zapas magazynowy soli. Z uwagi właściwości fizykochemiczne soli tj.: tendencję do zbrylania i rozpuszczanie pod wpływem wilgoci wielkość zapasu i czas magazynowania soli jest ograniczony (w zasadzie jest to bieżące zużycie około 7 dni w warunkach zimowych z uwagi na fakt, że sól magazynowana jest na wolnym powietrzu na utwardzonym placu. Aby zapewnić ciągłość świadczonych usług zawarł w umowie z dostawcą zapis się dostawy soli muszą być zatem realizowane z częstotliwością co 7 dni od dnia zgłoszenia zapotrzebowania. Intensywne opady śniegu i silny mróz powodują, zwiększenie zapotrzebowania na sól w całym kraju. 2. Uzasadnienie dla okoliczność której nie można było przewidzieć. Na etapie prowadzenia postępowania o zamówienia publiczne zamawiający nie mógł przewidzieć, że wykonawca z powodu awarii urządzeń wydobywczych i ostrego (dramatycznego wręcz) ataku zimy nie będzie w stanie realizować zawartej umowy. Realizacja zamówienia w odstawach soli ulega opóźnieniu z przyczyn nie leżących po stronie zamawiającego. Zamawiający zapotrzebowanie na kolejną dostawę złożył dnia 08.01.2010 r. Dostawa winna być zrealizowana do dnia 15.01.2010 r. Wykonawca nie wywiązał się z dostawy i w dniu 19.01.2010 Zamawiający w zasadzie nie miał środków do zwalczania skutków zimy. Zamawiający nie mógł również wcześniej przewidzieć, że w całym kraju zapanują bardzo intensywne zjawiska atmosferyczne, które w niektórych rejonach kraju przybrały charakter klęski żywiołowej . Sytuacja ta spowodowała, że wszystkie możliwe siły i środki z całego kraju są kierowane w rejony szczególnie zagrożone skutkami zimy. Duży popyt soli powoduje zachwianie w dostawach. 3. Uzasadnienie dla okoliczność natychmiastowego wykonania zamówienia- sól jest podstawowym komponentem do sporządzania mieszanek służących do likwidacji oblodzeń i śliskości dróg, placów , chodników (uszarstniania). Zamawiający nie ma innej technologii uszarstniania niż posypywanie solą lub polewanie solanką. Umowa zawarta z Miejskim Zarządem Dróg nakłada na MPO obowiązek likwidacji skutków zimy natychmiast po ich zaistnieniu (wymagania - maksymalnie 2 godziny po ustaniu opadów śniegu należy przystąpić do odśnieżania i w terminie nie dłuższym niż 4 godziny od wystąpienia usunąć slizgawicę i oblodzenia na terenie Gminy). Utrzymanie ładu komunikacyjnego i bezpieczeństwa na drogach i przejściach dla pieszych wymaga natychmiastowego działania.
INNE PRZETARGI Z TORUNIA
- Zakup sprzętu multimedialnego i komputerowego.
- Wykonanie wewnętrznej instalacji ciepła technologicznego i wody lodowej
- Dostawa czterech agregatów prądotwórczych trójfazowych
- Zakup materiałów biurowych na 2026 r. z wyłączeniem papieru biurowego
- Dostawa kryształów konwertera zintegrowanego w światłowodzie.
- Dostawa: Część 1 - diod laserowych DBR ze zintegrowanym światłowodem izolatorem optycznym. Część 2 - koncentrycznej diody laserowej z pigtailem i zintegrowanym światłowodem.
więcej: przetargi w Toruniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zimowe utrzymanie dróg, ulic i chodników na terenie Miasta i Gminy Lidzbark w sezonie zimowym 2025/2026
- "ZAKUP SOLI DROGOWEJ DO ZIMOWEGO UTRZYMANIA DRÓG"
- Zakup wraz z dostawą soli drogowej do zimowego utrzymania dróg powiatowych Powiatu Jędrzejowskiego
- Dostawa soli drogowej z antyzbrylaczem dla Zarządu Dróg Powiatowych w Kraśniku na potrzeby zimowego utrzymania dróg w sezonie 2025/2026
- Dostawa soli drogowej do zimowego utrzymania dróg wojewódzkich i powiatowych zlokalizowanych na terenie powiatu raciborskiego w sezonie zimowym 2025/2026
- Zakup i dostawa soli kamiennej drogowej
więcej: Sól drogowa »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





