Ogłoszenie z dnia 2006-05-24
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi Warszawa: opracowanie koncepcji programowej i materiałów do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi ekspresowej S-1 na odcinku od węzła "Kosztowy II" w Mysłowicach do węzła "Suchy Potok" w Bielsku-Białej w dziedzinie transeuropejskich sieci w zakresie infrastruktury w ramach rocznego programowania w odniesieniu do transportu (TEN-T). Projekt TEN-T 2005/PL/92603-S-S07.55260 Czy niniejsze zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): Tak.
I. 1) Oficjalna nazwa i adres zamawiającego: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, do kontaktów: (załącznik "A"), ul. Żelazna 59, 00-848 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 3758813, fax 022 3758703, e-mail: azaniat@katowice.gddkia.gov.pl, www.gddkia.gov.pl. 2) Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach, Anna Zaniat, ul. Myśliwska 5, 40-017 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 2086210, fax 032 2598710, e-mail: azaniat@katowice.gddkia.gov.pl, www.gddkia.gov.pl. 3) Adres, pod którym można uzyskać dokumentację: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach, Anna Zaniat, ul. Myśliwska 5, 40-017 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 2086210, fax 032 2598710, e-mail: azaniat@katowice.gddkia.gov.pl, www.gddkia.gov.pl. 4) Adres, na którym należy przesłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach, Anna Zaniat, ul. Myśliwska 5, 40-017 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 2086210, fax 032 2598710, e-mail: azaniat@katowice.gddkia.gov.pl, www.gddkia.gov.pl. 5) Rodzaj zamawiającego: szczebel centralny.
II.1) Opis 1.1) Rodzaj zamówienia na roboty budowlane: 1.2) Rodzaj zamówienia na dostawy: 1.3) Rodzaj zamówienia na usługi: 12. 1.4) Czy jest to umowa ramowa: Nie. 1.5) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: opracowanie koncepcji programowej i materiałów do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi ekspresowej S-1 na odcinku od węzła "Kosztowy II" w Mysłowicach do węzła "Suchy Potok" w Bielsku-Białej w dziedzinie transeuropejskich sieci w zakresie infrastruktury w ramach rocznego programowania w odniesieniu do transportu (TEN-T). Projekt TEN-T 2005/PL/92603-S-S07.55260. 1.6) Opis/przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji programowej i materiałów do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi ekspresowej S-1 na odcinku od węzła "Kosztowy II" w Mysłowicach do węzła "Suchy Potok" w Bielsku-Białej. W zakres opracowania wchodzą: 1. Studium Techniczno - Ekonomiczno - Środowiskowe (STEŚ) 2. Studium wykonalności (SW) 3. Materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 4. Koncepcja programowa 5. Materiały do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi 6. Dokumentacja geodezyjna do materiałów do wniosku o ustalenie lokalizacji 7. Mapa do celów projektowania dróg. 1.7) Miejsce wykonywania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw: województwo śląskie. Kod NUTS: PL22. 1.8) Nomenklatura 1.8.1) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.23.20.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania Kod CPV wg słownika 2008: 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania Oryginalny kod CPV: 74.23.15.30 - Usługi opomiarowania dla budownictwa Kod CPV wg słownika 2008: 71.31.53.00 - Usługi opomiarowania dla budownictwa Oryginalny kod CPV: 90.31.50.00 - Usługi ochrony środowiska naturalnego Kod CPV wg słownika 2008: 90.72.00.00 - Ochrona środowiska 1.8.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 1.9) Podział zamówienia na części: Nie. 1.10) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia 2.1) Całkowita wartość lub zakres zamówienia: Powyżej 130 000 EUR i poniżej 5 000 000 EUR. 2.2) Opcje. Opis i termin, w którym mogą być wykonane: nie dotyczy 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: okres w miesiącach: 16;
III.1) Warunki dotyczące zamówienia 1.1) Wymagane wadia i gwarancje: Wadium w wysokości 70 000 PLN (siedemdziesiąt tysięcy złotych) musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: - pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w KREDYT BANK S.A. II/O Katowice Nr rachunku: 85 1500 1445 1214 4001 2982 0000 - poręczeniach bankowych; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późniejszymi zmianami). 1.2) Główne war. finans. i płatności i/lub odwoł. do odp. przepisów: Zgodnie z warunkami umowy. 1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa dostawców, wykonawców lub usługodawców, której udzielono zamówienia: 2) Warunki uczestnictwa 2.1) Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy, dostawcy lub usługodawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne: W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy niewykluczeni na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz. U. Nr 19, poz. 177z 2004r. z póź. zm.) oraz spełniający warunki art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Pzp oraz warunki dodatkowe określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia: A) Potencjał ekonomiczno finansowy Wykonawca musi wykazać: a) średni roczny przychód za ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za wszystkie pełne lata obrotowe (na podstawie "Rachunku zysków i strat" pozycja "Przychód netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów" lub "Przychód netto ze sprzedaży i zrównane z nimi") - w wysokości nie mniejszej niż 10,0 mln zł. b) posiadanie w ostatnim roku obrotowym płynności bieżącej (xpb) liczonej zgodnie ze wzorem: xpb = aktywa obrotowe/zobowiązania krótkoterminowe nie mniejszej niż 1 (jeden). c) posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia na wartość co najmniej 3,0 mln zł. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunki określone w pkt. a) i c). Warunek określony w pkt. b) musi być spełniony przez każdego z Wykonawców działających wspólnie. B) Potencjał kadrowy Wykonawca musi wykazać, że dysponuje następującymi osobami o kwalifikacjach i doświadczeniu opisanych poniżej. Lp./ Stanowisko(funkcja)/ Uprawnienia/ Minimalnaliczbaosób/ Minimalne doświadczenie w opracowywaniu dokumentacji projektowych lub staż pracy na stanowisku jak proponowane 1./ Kierownik Zespołu/ uprawnienia projektowe drogowe lub konstrukcyjno- budowlane bez ograniczeń/ 1/ Kierował opracowaniem minimum 5 dokumentacji projektowych dla budowy lub przebudowy dróg klasy GP lub wyższej 2/ Ekspert ds. analiz ekonomicznych / 1/ Opracował minimum 3 opracowania w zakresie techniczno-ekonomicznym dla budowy lub przebudowy dróg klasy GP lub wyższej 3/ Projektant(branża drogowa)/ uprawnienia projektowe drogowe lub konstrukcyjno budowlane bez ograniczeń/ 3 / Opracował minimum 3 dokumentacje projektowe dla budowy lub przebudowy dróg klasy GP lub wyższej 4/ Sprawdzający (branża drogowa)/ uprawnienia projektowe drogowe lub konstrukcyjno budowlane bez ograniczeń/ 1 / Opracował lub sprawdził minimum 5 dokumentacji projektowych dla budowy lub przebudowy dróg klasyGP lub wyższej 5/ Projektant(branża mostowa)/ uprawnienia projektowe mostowe lub konstrukcyjno budowlane bez ograniczeń/ 2/ Opracował minimum 5 dokumentacji projektowych dla budowy lub przebudowy obiektów mostowych klasy "A" 6/ Sprawdzający (branża mostowa)/ uprawnienia projektowe mostowe lub konstrukcyjno budowlane bez ograniczeń/ 1 / Opracował lub sprawdził minimum 5 dokumentacji projektowych dla budowy lub przebudowy obiektów mostowych klasy "A" 7/ Ekspert Ochrony Środowiska / 1/ Opracował minimum 3 opracowania z zakresu ochrony środowiska dla budowy lub przebudowy dróg klasy GP lub wyższej 8/ Geolog / uprawnienia geologiczne/ 1/ 3-letnie doświadczenie w pracach geologicznych dla inwestycji drogowych 9/ Geodeta/ uprawnienia geodezyjne/ 1/ 3-letnie doświadczenie w wykonywaniu prac z zakresie podziałów nieruchomości pod inwestycje liniowe 10/ Projektant (branża elektryczna)/ uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w danej branży/ 1/ Opracował minimum3 opracowania w branży elektrycznej 11/ Projektant(branża teletechniczna)/ uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w danej branży/ 1/ Opracował minimum 3 opracowania w branży teletechnicznej 12/ Projektant(branża wod.-kan.)/ uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w danej branży/ 1/ Opracował minimum 3 opracowania w branży wod.-kan. 13/ Projektant (branża gazowa)/ uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w danej branży/ 1/ Opracował minimum 3 opracowania w branży gazowej Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek. C) Potencjał techniczny Wykonawca powinien posiadać potencjał techniczny niezbędny do realizacji zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek określony powyżej powinien być spełniony łącznie przez wszystkich wykonawców. D) Doświadczenie Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat, poprzedzających datę składania ofert, wykonał, co najmniej 2 dokumentacje projektowe w zakresie niezbędnym dla budowy dróg GP lub wyższej o długości odcinka drogi min. 10 km dla każdej dokumentacji. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony powyżej. 2.1.1) Stan prawny - wymagane dokumenty: a) Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. b) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert c) Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt od 4 do 8 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. d) Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. e) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Powyższe zaświadczenia muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. f) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt b), d) i e) składa odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 2) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, 3) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu. g) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt b) - f), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju, pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia. Do oferty należy załączyć dokument potwierdzający udzielenia takiego pełnomocnictwa. 2.1.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa - wymagane dokumenty: a) bilans i rachunek zysków i strat za ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. W przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego - inne dokumenty określające obroty, zysk oraz zobowiązania i należności za okres jak w zdaniu poprzednim. b) polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 3 mln zł. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu potwierdzenia spełnienia powyższych warunków, dokumenty wymienione w p. a) winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę, natomiast dokumenty wymienione w p. b) winien przedłożyć w imieniu wszystkich ten, lub ci spośród Wykonawców, w stosunku do których wymagane jest potwierdzenie spełnienia warunku. 2.1.3) Zdolność techniczna - wymagane dokumenty: a) Informację o osobach, które będą skierowane do wykonania zamówienia ("Potencjał kadrowy"). Informacja musi zawierać dane na temat kwalifikacji wskazanych osób potwierdzające spełnienie warunków szczegółowych. Do informacji winny być dołączone kopie uprawnień budowlanych (wraz z aktualnym dokumentem potwierdzającym przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa). b) Informację o doświadczeniu Wykonawcy ("Doświadczenie wykonawcy"). Informacja musi potwierdzać spełnienie warunków szczegółowych. Do informacji winny być dołączone dokumenty potwierdzające, że wymienione w informacji dokumentacje projektowe zostały wykonane należycie W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu potwierdzenia spełnienia powyższych warunków, dokumenty wymienione w p. a) i b) winien przedłożyć w imieniu wszystkich ten, lub ci spośród wykonawców, w stosunku do których wymagane jest potwierdzenie spełnienia warunku. 3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi 3.1) Czy świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: Nie. 3.2) Czy osoby prawne będą zobow. do wskazania nazwisk oraz kwalifikacji zawod. pracowników odpowiedz. za wyk. zamówienia: Tak.
IV.1) Rodzaj procedury: przetarg nieograniczony. 1.1) Czy wybrano już kandydatów: Nie. 1.2) Uzasadnienie wyboru procedury przyspieszonej: 1.3) Wcześniejsze publikacje dotyczące tego samego zamówienia 1.3.1) Wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące tego samego zamówienia: 1.3.2) Inne wcześniejsze publikacje: 1.4) Przewid. liczba dostawców, którzy zostaną zapr. do skład. ofert: 2) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 3) Informacje administracyjne 3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego: S1/KB/1u/2006. 3.2) Warunki uzyskania dokumentów zamówienia oraz dokumentów dodatkowych: dostępne do 04.07.2006, cena - 50 PLN. Warunki i sposób płatności: Przelew kwoty jak wyżej na konto: Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Oddział w Katowicach, ul. Myśliwska 5, 40-017 Katowice. Kredyt Bank S.A. II Oddział Katowice nr konta 72 1500 1445 1214 4006 0635 0000. Kwota bezzwrotna, nie obejmuje kosztów przesyłki kurierskiej, dowód wpłaty należy przesłać faksem na nr podany w załączniku A lub doręczyć osobiście. 3.3) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 05.07.2006 godzina 11:00. 3.4) Wysłanie zaproszenia do składania ofert do wybranych kandydatów (w procedurze ograniczonej i negocjacyjnej): przybliżona data: 3.5) Język lub języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski. 3.6) Termin związania ofertą: liczba dni: 60 od ostat. term. skład. ofert. 3.7) Warunki dotyczące otwarcia ofert 3.7.1) Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: Sesja jawna. 3.7.2) Data, godzina i miejsce: 05.07.2006, godzina 11:15, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Oddział w Katowicach, ul. Myśliwska 5, 40-017 Katowice, pokój 104.
VI.1) Czy publikacja ogłoszenia jest nieobowiązkowa: Nie. 2) O ile dotyczy, wskazać, czy zamówienie ma charakter powtarzający się okresowo oraz podać przybliżone terminy publikacji kolejnych ogłoszeń: 3) Czy zam. dot. projektu/programu finans. ze środków UE: Tak, TEN-T. 4) Informacje dodatkowe: Istotne pośrednie terminy wykonania to: - opracowanie studium techniczno - ekonomiczno - środowiskowego - 4 miesiące, - opracowanie studium wykonalności - 7 miesięcy, - opracowanie materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - 6 miesięcy, - opracowanie koncepcji programowej - 9 miesięcy, - opracowanie materiałów do opinii do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi - 12 miesięcy, - opracowanie materiałów do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi - 16 miesięcy, - dokumentacja geodezyjna do materiałów do wniosku o ustalenie lokalizacji drogi - 16 miesięcy, - mapa do celów projektowania dróg - 3 miesiące od daty zawarcia umowy. 5) Data wysłania ogłoszenia: 12.05.2006.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem, oraz akcesoriów komputerowych na potrzeby Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie
- Świadczenie usługi audytu bezpieczeństwa przetwarzania danych w Rządowej Chmurze Obliczeniowej (RChO)
- Wykonanie robót budowlanych związanych z remontem lokali mieszkalnych przed ponownym zasiedleniem położonych na osiedlu we Wrocławiu przy ul. Koszarowej 6-8
- Utrzymanie i konserwacja siłowni plenerowych, boisk i placów zabaw zlokalizowanych na terenie parków i skwerów Dzielnicy Ochota w Warszawie
- Realizacja dwóch spotkań informacyjno - rozwojowych w grudniu 2025 r. dla członków Konsorcjum Projektu NEEST, jednostek współpracujących i decyzyjnych w kwestii rozwoju Projektu NEEST.
- SUKCESYWNY ZAKUP PALIW PŁYNNYCH DLA SGGW W OKRESIE 18 MIESIĘCY
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie kompleksowej wielobranżowej dokumentacji projektowej dotyczącej poprawy funkcjonalności wybranych pomieszczeń wraz z dostosowaniem Teatru Współczesnego do wymogów bezpieczeństwa pożarowego
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" (...) przy ul. Rzgowskiej oraz modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" przy ul. Małachowskiego
- Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę drogi powiatowej nr 1116G od m. Poddąbie do m. Machowinko (gmina Ustka)
- WYKONANIE MODERNIZACJI ROZDZIELNI ŚREDNIEGO NAPIĘCIA 45315100-9* ST1 NA TERENIE SZPITALA SPECJALISTYCZNEGO IM. L. RYDYGIERA W KRAKOWIE SP. Z O.O.
- Budowa drogi dla pieszych i rowerów w ciągu DW 867 Sieniawa-Hrebenne w ramach projektu: "Nowa jakość Roztocza-rozwój produktów turystycznych zwiększających potencjał turystyki aktywnej na Roztoczu"
- "Modernizacja infrastruktury drogowej - remont dróg gminnych na terenie gminy Sokoły"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





