eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Dostawa artykułów papierniczych i biurowych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-01-18

Łódź: Dostawa artykułów papierniczych i biurowych
Numer ogłoszenia: 27126 - 2013; data zamieszczenia: 18.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty , ul. Zachodnia 47, 91-066 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 2535600, faks 042 2535702.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.1usbaluty.lodz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa artykułów papierniczych i biurowych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa artykułów papierniczych i biurowych w zakresie Pakietu 1: 1.papieru składanki firmy Drescher lub równoważnego 375x12 1+0 - 2.000 arkuszy w paczce papier o gramaturze nie mniejszej niż 60gm2, 240x12 1+0 - 2.000 arkuszy w paczce papier o gramaturze nie mniejszej niż 60gm2, 240x12 1+2 - 600 arkuszy w paczce, 240x12 1+1 - 900 arkuszy w paczce, 2.papieru składanki komputerowej przekaz pocztowy 180x4 1 6 1+0 - 6.000 arkuszy w paczce, przelew bankowy klejony multiflexem 180x4 1 6 1+3 - 1.000 arkuszy w paczce, 3.rolek offsetowych do maszyn liczących 57x30 - 100 szt. w kartonie w zakresie Pakietu 2: kopert C-6 białych, samoprzylepnych, bez okienka, kopert C-6 białych, samoprzylepnych, z okienkiem prawym, kopert C-5 białych, samoprzylepnych, kopert C-4 białych, samoprzylepnych, kopert B-4 o rozmiarze 250x353x40mm, samoprzylepnych, kopert DL białych samoprzylepnych z okienkiem prawym, kopert z zabezpieczeniem powietrznym (bąbelki wewnętrzne) rozm.120x175 mm, kopert z zabezpieczeniem powietrznym (bąbelki wewnętrzne) na CD w zakresie Pakietu 3: 1.segregatorów z mechanizmem dźwigowym i dociskaczem: A4 z okuciem, oklejonych poliolefiną o szerokości grzbietu 50 mm, A4 z utwardzonego kartonu o szerokości grzbietu 75 mm, A4 z okuciem, oklejonych poliolefiną o szerokości grzbietu 75 mm, A5 oklejonych zewnątrz i wewnątrz poliolefiną o szerokości grzbietu 75 mm 2.koszulek na dokumenty A4 groszkowych, A5 groszkowych, 3.zeszytów A4 kratka, w twardej oprawie (sztywnej), 96 kartkowych, A5 kratka, w twardej oprawie (sztywnej), 96 kartkowych, 4.bloków biurowych A4 kratka, kartki z papieru nie ekologicznego, 100 kartkowych, A5 kratka, kartki z papieru nie ekologicznego, 100 kartkowych, 5.pudeł archiwizacyjnych w rozmiarze 325x280x100mm, 6.dzienników korespondencyjnych - w twardej (sztywnej) oprawie, 96 kartkowych, w zakresie Pakietu 4: 1.teczek na dokumenty formatu A4, wiązanych, białych, wykonanych z tektury o gramaturze minimum 275-300 gm2, 2.teczek na dokumenty formatu A4, białe, wiązane, wykonane z tektury o gramaturze minimum 350-400 gm 2 bez żadnych nadruków na pierwszej stronie; zakładka dolna i górna min. 8,5 cm, zakładka boczna min. 10 cm, teczka ma zawierać min. 3 bigi (po 5 mm szerokości każdy), które wliczane są do szerokości zakładek, 3.skoroszytów na dokumenty formatu A4 zwykłych białych, wykonanych z tektury o gramaturze minimum 275-300 gm2 4.skoroszytów na dokumenty formatu A4 zwykłych, białych, wykonanych z tektury o gramaturze minimum 350-400 gm2, bez żadnych nadruków na pierwszej stronie, 5.skoroszytów oczkowych A4, białych z możliwością wpinania dokumentów od góry i od dołu listwy, wykonanych z tektury o gramaturze minimum 275-300 gm2, 6.skoroszytów 1/2 A4 oczkowych, białych z możliwością wpinania dokumentów od góry i od dołu listwy, wykonanych z tektury o gramaturze minimum 275-300 gm2, 7.teczek z gumką, na dokumenty formatu A4, białych, wykonanych z tektury o gramaturze minimum 350 gm2, 8.teczek preszpanowych z 2 gumkami narożnymi, na dokumenty formatu A4 (mix kolor), wykonanych z tektury o gramaturze minimum 380 gm2 Przez produkt równoważny Zamawiający rozumie produkt o tych samych parametrach lub lepszych niż produkt określony w SIWZ. W przypadku wątpliwości ze strony Zamawiającego obowiązek udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy. Przedmiot zamówienia określony jest w zestawieniu asortymentowym, stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ, w którym podane są maksymalne ilości i miejsce do wprowadzenia ceny jednostkowej brutto oraz wartości całości zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo realizacji zamówienia w ilościach asortymentowych uzależnionych od rzeczywistych potrzeb. Ilości artykułów papierniczych i biurowych wskazane w zestawieniu asortymentowym są wielkościami szacunkowymi i mogą być zmniejszane. Fakt niewykorzystania przewidzianych przez Zamawiającego ilości maksymalnych lub niezrealizowania maksymalnej wartości umowy nie stanowi podstawy do roszczeń odszkodowawczych Wykonawcy z tytułu niezrealizowania umowy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.93.30-1, 30.19.76.41-1, 30.19.93.40-5, 30.19.92.30-1, 30.19.95.00-5, 22.85.30.00-4, 22.85.21.00-8, 22.81.50.00-6, 22.81.60.00-3, 22.11.00.00-4, 22.85.10.00-0.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania tego warunku będzie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena będzie wg kryterium spełnia - nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania tego warunku będzie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena będzie wg kryterium spełnia - nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania tego warunku będzie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena będzie wg kryterium spełnia - nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania tego warunku będzie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena będzie wg kryterium spełnia - nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania tego warunku będzie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena będzie wg kryterium spełnia - nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. IX ust. 3 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty muszą być wystawione w terminach określonych w pkt. IX ust. 3 SIWZ. 2.W przypadku oferty składanej przez Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia do oferty należy dołączyć aktualny dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawców. 3.Wszystkie wymagane dokumenty winny być złożone w formie oryginału lub kserokopii. Dokumenty, które Wykonawca przedstawi w formie kserokopii muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę poprzez umieszczenie na nich formułki Za zgodność z oryginałem i własnoręcznym podpisem Wykonawcy. W przypadku stwierdzenia, iż przedstawione kserokopie dokumentów są nieczytelne lub budzą wątpliwości, co do ich prawdziwości, Zamawiający będzie żądać od Wykonawcy przedstawienia oryginałów. 4.W przypadku, gdy ofertę lub składane oświadczenia podpisuje osoba inna niż wynika to z treści załączonych dokumentów określających prawo do reprezentacji Wykonawcy, ma on obowiązek załączenia w oryginale pełnomocnictwa lub kopii poświadczonej notarialnie. 5.Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający przewiduje zmiany zawartej umowy w przypadku zmiany stawki podatku VAT. Wynagrodzenie brutto Wykonawcy ulega wówczas przeliczeniu zgodnie z nową stawką podatku VAT. 2.Zmiana postanowień zawartej umowy w ww. zakresie może nastąpić wyłącznie za zgodą stron, wyrażoną w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.1usbaluty.lodz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź - Bałuty ul. Zachodnia 47 91-066 Łódź pok. 217.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.01.2013 godzina 10:00, miejsce: Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź - Bałuty ul. Zachodnia 47 91-066 Łódź pok. 217.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: pakiet nr 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.papier składanka firmy Drescher lub równoważny 375x12 1+0 - 2.000 arkuszy w paczce papier o gramaturze nie mniejszej niż 60gm2, 240x12 1+0 - 2.000 arkuszy w paczce papier o gramaturze nie mniejszej niż 60gm2, 240x12 1+2 - 600 arkuszy w paczce, 240x12 1+1 - 900 arkuszy w paczce, 2.papier składanka komputerowa przekaz pocztowy 180x4 1 6 1+0 - 6.000 arkuszy w paczce, przelew bankowy klejony multiflexem 180x4 1 6 1+3 - 1.000 arkuszy w paczce, 3.rolki offsetowe do maszyn liczących 57x30 - 100 szt. w kartonie w ilościach maksymalnych wskazanych w zał. nr 4 do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.93.30-1, 30.19.76.41-1, 30.19.93.40-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: pakiet nr 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: koperty C-6 białe, samoprzylepne, bez okienka, koperty C-6 białe, samoprzylepne, z okienkiem prawym, koperty C-5 białe, samoprzylepne, koperty C-4 białe, samoprzylepne, koperty B-4 o rozmiarze 250x353x40mm, samoprzylepnych, koperty DL białe samoprzylepne z okienkiem prawym, koperty z zabezpieczeniem powietrznym (bąbelki wewnętrzne) rozm.120x175 mm, koperty z zabezpieczeniem powietrznym (bąbelki wewnętrzne) na CD w ilościach maksymalnych wskazanych w zał. nr 4 do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.92.30-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Pakiet nr 3.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.segregatory z mechanizmem dźwigowym i dociskaczem: A4 z okuciem, oklejone poliolefiną o szerokości grzbietu 50 mm, A4 z utwardzonego kartonu o szerokości grzbietu 75 mm, A4 z okuciem, oklejone poliolefiną o szerokości grzbietu 75 mm, A5 oklejone zewnątrz i wewnątrz poliolefiną o szerokości grzbietu 75 mm 2.koszulki na dokumenty A4 groszkowe, A5 groszkowe, 3.zeszyty A4 kratka, w twardej oprawie (sztywnej), 96 kartkowe, A5 kratka, w twardej oprawie (sztywnej), 96 kartkowe, 4.bloki biurowe A4 kratka, kartki z papieru nie ekologicznego, 100 kartkowe, A5 kratka, kartki z papieru nie ekologicznego, 100 kartkowe, 5.pudła archiwizacyjne w rozmiarze 325x280x100mm, 6.dzienniki korespondencyjne - w twardej (sztywnej) oprawie, 96 kartkowe, w ilościach maksymalnych wskazanych w zał. nr 4 do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.95.00-5, 22.85.30.00-4, 22.81.50.00-6, 22.81.60.00-3, 22.11.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Pakiet nr 4.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.teczki na dokumenty formatu A4, wiązane, białe, wykonane z tektury o gramaturze minimum 275-300 gm2, 2.teczki na dokumenty formatu A4, białe, wiązane, wykonane z tektury o gramaturze minimum 350-400 gm 2 bez żadnych nadruków na pierwszej stronie; zakładka dolna i górna min. 8,5 cm, zakładka boczna min. 10 cm, teczka ma zawierać min. 3 bigi (po 5 mm szerokości każdy), które wliczane są do szerokości zakładek, 3.skoroszyty na dokumenty formatu A4 zwykłe białe, wykonane z tektury o gramaturze minimum 275-300 gm2 4.skoroszyty na dokumenty formatu A4 zwykłe, białe, wykonane z tektury o gramaturze minimum 350-400 gm2, bez żadnych nadruków na pierwszej stronie, 5.skoroszyty oczkowe A4, białe z możliwością wpinania dokumentów od góry i od dołu listwy, wykonane z tektury o gramaturze minimum 275-300 gm2, 6.skoroszyty 1/2 A4 oczkowe, białe z możliwością wpinania dokumentów od góry i od dołu listwy, wykonane z tektury o gramaturze minimum 275-300 gm2, 7.teczki z gumką, na dokumenty formatu A4, białe, wykonane z tektury o gramaturze minimum 350 gm2, 8.teczki preszpanowe z 2 gumkami narożnymi, na dokumenty formatu A4 (mix kolor), wykonane z tektury o gramaturze minimum 380 gm2 w ilościach maksymalnych wskazanych w zał. nr 4 do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 22.85.21.00-8, 22.85.10.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.