eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocławmodernizacja wraz z remontem kotła parowego typu OP230/K-1 w EC Wrocław

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2005-06-09

POZYCJA 26957

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU SEKTOROWYM - dostawy Wrocław: modernizacja wraz z remontem kotła parowego typu OP230/K-1 w EC Wrocław Czy niniejsze zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): Tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Oficjalna nazwa i adres zamawiającego: Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA S.A., do kontaktów: Kazimiera Majewska, ul. Łowiecka 24, 50-220 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3238120, fax 071 3238950, e-mail: kogeneracja@kogeneracja.com.pl, www.kogeneracja.com.pl. 2) Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: Zespół Elektrocieplowni Wrocławskich KOGENERACJA SA, Wiesław Zięty, ul. Łowiecka 24, 50-220 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071/32-38-168, fax 071/32-38-950, e-mail: wieslaw.ziety@kogeneracja.com.pl, www.kogeneracja.com.pl. 3) Adres, pod którym można uzyskać dokumentację: Zespół Elektrocieplowni Wrocławskich KOGENERACJA SA, Kazimiera Majewska, ul. Łowiecka 24, 50-220 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071/32-38-294, fax 071/32-38-950, e-mail: kazimiera.majewska@kogeneracja.com.pl, www.kogeneracja.com.pl. 4) Adres, na którym należy przesłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Zespół Elektrocieplowni Wrocławskich KOGENERACJA SA, Kancelaria Spółki budynek A pok. Nr 107, ul. Łowiecka 24, 50-220 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071/32-38-173, fax 071/32-38-111.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Rodzaj zamówienia na roboty budowlane: 1.2) Rodzaj zamówienia na dostawy: kupno. 1.3) Rodzaj zamówienia na usługi: 1.4) Czy jest to umowa ramowa: Nie. 1.5) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: modernizacja wraz z remontem kotła parowego typu OP230/K-1 w EC Wrocław. 1.6) Opis/przedmiot zamówienia: Etap I 1. Opracowanie projektu i wykonanie dokumentacji. 2. Dostawa i montaż części ciśnieniowej kotła w technologii ścian szczelnych: a. bez uwzględnienia wymiany walczaka, b. z uwzględnieniem wymiany walczaka. 3. Dostawa i montaż układu elektrycznego zasilania kotła. 4. Wykonanie prac remontowych na urządzeniach i instalacjach pomocniczych kotła. 5. Wykonanie badań na rurociągu pary świeżej i wybranych komorach kotła. 6. Usługi w zakresie AKPiA niezbędnym do bezpiecznej eksploatacji kotła oraz: - wydanie zatwierdzonych przez CLDT algorytmów zabezpieczeń kotła, - wydanie założeń do modernizacji kotła dla branży AKPiA, dla przeprowadzenia docelowej modernizacji bloku BC 1. 7. Wykonanie pomiarów kontrolnych, przeprowadzenie optymalizacji kotła oraz wykonanie pomiarów gwarancyjnych. 8. Przeprowadzenie szkoleń obsługi oraz rozruchu próbnego kotła po Etapie I modernizacji. Etap II 1. Dostosowanie istniejących bądź dostawa i zabudowa nowych palników pyłowych gwarantujących wymagane parametry pracy kotła, 2. Dostawa i montaż elementów instalacji rozpałkowej. 3. Dostawa i montaż elementów do modernizacji młynów węglowych EM-70 wraz z remontem przekładni. 4. Dostawa i montaż zmodernizowanych wentylatorów młynowych. 5. Dostawa i montaż instalacji zdmuchiwaczy popiołu. 6. Wykonanie pomiarów kontrolnych, przeprowadzenie optymalizacji kotła oraz wykonanie pomiarów gwarancyjnych. 7. Przeprowadzenie szkoleń obsługi oraz rozruchu próbnego kotła po Etapie II modernizacji. 1.7) Miejsce wykonywania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw: KOGENERACJA SA Elektrocieplownia Wrocław, 50-220 Wrocław, ul. Łowiecka 24. Kod NUTS: 1.8) Nomenklatura 1.8.1) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 29.83.64.32 - Kotły grzewcze wytwarzające parę Kod CPV wg słownika 2008: 42.16.20.00 - Kotły grzewcze wytwarzające parę Oryginalny kod CPV: 50.53.11.00 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji kotłów grzewczych Kod CPV wg słownika 2008: 50.53.11.00 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji kotłów grzewczych 1.8.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 1.9) Podział zamówienia na części: Nie. 1.10) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 1.11) Odstąpienie od obowiązku stosowania specyfikacji europejskich: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia 2.1) Całkowita wartość lub zakres zamówienia: wartość zamówienia powyżej 400.000,00 euro. 2.2) Opcje. Opis i termin, w którym mogą być wykonane: Termin wykonania: Etap I: od dnia 20.03.2006r. - do dnia 10.10.2006r. Etap II: od dnia 20.03.2008r. - do dnia 20.07.2008r. - szczegółowe informacje zawarte w SIWZ. 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: data rozpoczęcia: 20.03.2006; data zakończenia: 20.07.2008;

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia 1.1) Wymagane wadia i gwarancje: Wadium w wysokosci 200.000,- PLN. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 1.2) Główne war. finans. i płatności i/lub odwoł. do odp. przepisów: 1. Środki przeznaczone na finansowanie są środkami własnymi zamawiającego. 2. Zapłata należności zostanie dokonana w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury. 3. Zamawiający wymaga wniesienia przez podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości przedmiotu umowy osobno dla ETAPU I i ETAPU II prac tj. ceny ofertowej brutto podanej w ofercie dla ETAPU I i ETAPU II. Dla ETAPU I - najpóźniej w dniu podpisania umowy, dla ETAPU II - 7 dni przed rozpoczęciem prac. 1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa dostawców, wykonawców lub usługodawców, której udzielono zamówienia: Zamawiający wymaga aby w przypadku grupy wykonawców obowiązywała forma konsorcjum. 2) Warunki uczestnictwa 2.1) Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy, dostawcy, lub usługodawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne: O udział w przetargu w trybie negocjacji z ogłoszeniem może ubiegać się wykonawca który: 1. spełnia warunki wynikające z art. 22 ust. 1 oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych 2. złoży w terminie wniosek o dopuszczeniu do udziału w postępowaniu w trybie negocjacji z ogłoszeniem, z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami. 3. spełnia minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne, takie jak poniżej:. 3.1. wykaże się rocznym obrotem w ostatnich dwóch latach obrotowych nie niższym niż 60.000.000,- zł/rok, 3.2. jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 4.000.000 PLN, 3.3. w ciągu ostatnich 5 lat od daty publikacji ogłoszenia w kraju zamawiającego lub innym kraju członkowskim Unii Europejskiej wg stanu na dzień 01.05.2004r. zrealizował jako główny wykonawca modernizację kotła parowego o wydajności powyżej 200 ton pary w zakresie części ciśnieniowej lub budowę kotła parowego o wydajności powyżej 200 ton pary na godzinę. 3.4. posiada wdrożony system zarządzania jakością (np. ISO lub równorzędny) w zakresie działalności odpowiadającej przedmiotowi zamówienia 3.5. dysponuje osobami do realizacji zamówienia, posiadającymi uprawnienia do sprawowania funkcji kierownika robót. Kierownik robót przewidziany do realizacji zamówienia będzie miał min. 3 -letnie doświadczenie w branży energetycznej 3.6. w przypadku, kiedy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia wówczas wymaga się aby żaden z nich nie podlegał wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych, każdy z wykonawców był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej i przynajmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie spełnił warunki wymienione w pkt 3.1. - 3.5. 4. Ocena spełnienia warunków wymaganych będzie dokonywana metodą spełnia/nie spełnia. Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają wszystkie warunki udziału w postępowaniu będzie większa od 7, zamawiający zaprosi do składania ofert 7 wykonawców, którzy otrzymali najwyższą ocenę na podstawie następujących kryterium: 4.1. ilość modernizacji kotłów parowych o wydajności powyżej 200 ton pary w zakresie części ciśnieniowej lub budów kotłów parowych o wydajności powyżej 200 ton pary na godzinę wykonanych jako główny wykonawca. Podstawą weryfikacji będą kopie referencji (listy uwierzytelniające) z poprzednio wykonanych przez wykonawcę remontów i modernizacji, wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat od daty publikacji ogłoszenia w kraju zamawiającego lub innym kraju członkowskim Unii Europejskiej wg stanu na dzień 01.05.2004r. - 10 pkt/szt, 4.2. ilość modernizacji instalacji paleniskowych obniżających emisję NOx wykonanych jako główny wykonawca dla kotłów pyłowych. Podstawą weryfikacji będą kopie referencji (listy uwierzytelniające) z poprzednio wykonanych przez wykonawcę remontów i modernizacji, wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat od daty publikacji ogłoszenia w kraju zamawiającego lub innym kraju członkowskim Unii Europejskiej wg stanu na dzień 01.05.2004r. - 10 pkt/szt, 4.3. ilość wykonanych napraw walczaków lub modernizacji osprzętu wewnętrznego walczaków. Podstawą weryfikacji będzie oświadczenie wykonawcy z poprzednio wykonanych przez wykonawcę przedmiotowych remontów, wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat od daty publikacji ogłoszenia w kraju zamawiającego lub innym kraju członkowskim Unii Europejskiej wg stanu na dzień 01.05.2004r. - 2 pkt/szt, 4.4. ilość aplikacji stosowania betonów typu Plicast HyMor 2800 lub równoważnych, zbrojonych włóknami stalowymi. Podstawą weryfikacji będzie oświadczenie wykonawcy z poprzednio wykonanych przez wykonawcę przedmiotowych aplikacji, wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat od daty publikacji ogłoszenia w kraju zamawiającego lub innym kraju członkowskim Unii Europejskiej wg stanu na dzień 01.05.2004r. - 1 pkt/szt,. 2.1.1) Stan prawny - wymagane dokumenty: Oświadczenie o spełnieniu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, że wykonawca: 1. posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień 2. posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia 3. znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia 4. nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, a także przedłoży wymagane dokumenty: 5. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 6. dokumenty potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, o, ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych 7. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sadowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 4-8 wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert ; 8. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 9 wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 9. aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert 10. zaświadczenie podmiotu uprawnionego, potwierdzające posiadanie certyfikowanego Systemu Zarzadzania Jakością (ISO lub równoważne) w zakresie działalności odpowiedniej do przedmiotu zamówienia 11. w przypadku gdy wykonawcy wspólnie ubiegaja się o udzielenie zamówienia - dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z zapisem art 23 Prawo zamówień publicznych 12. jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa wyżej składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; - nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższych dokumentów oraz informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 2.1.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa - wymagane dokumenty: 1 Sprawozdanie finansowe, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu albo w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, inne dokumenty określające obroty, zysk oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres 2 Informacja banku, w którym wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 3 Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 2.1.3) Zdolność techniczna - wymagane dokumenty: 1. Lista referencyjna z przeprowadzonych modernizacji kotłów parowych o wydajności minimum 200 ton pary na godzinę w zakresie części ciśnieniowej lub budowy kotłów parowych o wydajności minimum 200 ton pary na godzinę z podaniem ich wartości netto, charakteru wykonawcy (główny, podwykonawca),dni), dat wykonania i odbiorców wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat od daty publikacji ogłoszenia w kraju zamawiającego lub innym kraju członkowskim Unii Europejskiej wg stanu UE na dzień 01.05.2004r., oraz złożenia dokumentów potwierdzających, że zostały wykonane należycie (czyli listów uwierzytelniających). 2. Lista referencyjna wykonanych modernizacji instalacji paleniskowych obniżających emisję NOx na kotłach pyłowych. z podaniem ich wartości netto, charakteru wykonawcy (główny, podwykonawca), dat wykonania i odbiorców wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat od daty publikacji ogłoszenia w kraju zamawiającego lub innym kraju członkowskim Unii Europejskiej wg stanu UE na dzień 01.05.2004r., oraz złożenia dokumentów potwierdzających, że zostały wykonane należycie (czyli listów uwierzytelniających). 3. Oświadczenia o ilości przeprowadzonych naprawach walczaków lub modernizacji osprzętu wewnętrznego walczaków z podaniem ich ilości, wartości netto, charakteru wykonawcy (główny, podwykonawca), dat wykonania i odbiorców, wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat od daty publikacji ogłoszenia w kraju zamawiającego lub innym kraju członkowskim Unii Europejskiej wg stanu UE na dzień 01.05.2004r 4. Oświadczenie z wykonanych aplikacji wykonania betonów typu Plicast HyMor 2800 lub równoważne, zbrojonych włóknami stalowymi z podaniem ich wartości netto, charakteru wykonawcy (główny, podwykonawca), dat wykonania i odbiorców, wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat od daty publikacji ogłoszenia w kraju zamawiającego lub innym kraju członkowskim Unii Europejskiej wg stanu UE na dzień 01.05.2004r. 5. Wykaz podmiotów i osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. W celu potwierzdenia kwalifikacji niezbednych do wykonania zamówienia zamawiający bedzie wymagał nastepujących dokumentów: uprawnienia dozorowe w zakresie naprawy urządzeń ciśnieniowych, uprawnienia typu D osób kierujących pracami dla wymaganego zakresu prac na urządzeniach energetycznych i cieplno-mechanicznych. 2.1.4) Inne informacje: 1. Dokumenty o których mowa w części III.2) należy dołączyć do wniosku w formie oryginału lub kopii potwierdzonej przez wykonawcę zgodnie z zasadami reprezentacji i opatrzonej klauzulą za zgodność z oryginałem, 2. W przypadku kiedy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia wówczas wymaga się, aby każdy z wykonawców złożył dokumenty opisane w pkt III. 2.1.1)., III.2.1.2). 3. Dokumenty składane przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, powinny mieć formę oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii, tłumaczonych na język polski i poświadczone przez polskie placówki konsularne, stosownie do obowiązujących przepisów, 4. Wniosek o udział w przetargu w trybie negocjacji z ogłoszeniem, oświadczenia i informacje wykonawcy w formie pisemnej, podpisane przez osoby uprawnione wraz z wymaganymi dokumentami, połączone w jedną całość, należy złożyć w 2 egzemplarzach papierowych (oryginał i 1 kopia). Wszystkie zapisane strony powinny być parafowane przez osobę podpisującą wniosek i ponumerowane kolejnymi numerami stron. 3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi 3.1) Czy świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: Nie. 3.2) Czy osoby prawne będą zobow. do wskazania nazwisk oraz kwalifikacji zawod. pracowników odpowiedz. za wyk. zamówienia: Tak.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Rodzaj procedury: negocjacje z uprzednim ogłoszeniem. 1.1) Wcześniejsze ogłoszenia dotyczące tego samego zamówienia 1.1.1) Okresowe ogłoszenie informacyjne dotyczące tego samego zamówienia: 1.1.2) Inne wcześniejsze ogłoszenie: 1.4) Liczba przedsiębiorców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert: 7. 2) Kryteria oceny ofert: Oferta najbardziej korzystna ekonomicznie pod względem: Kolejność według znaczenia: Nie. Kryteria określone tak jak w dokumentach zamówienia: Tak. 3) Informacje o charakterze administracyjnym 3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego: RP/P-125/05. 3.2) Warunki uzyskania dokumentów zamówienia oraz dokumentów dodatkowych: 3.3) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału: 15.07.2005 godzina 14:00. 3.4) Wysłanie zaproszenia do składania ofert do wybranych kandydatów (w procedurze ograniczonej i negocjacyjnej): przybliżona data: 25.07.2005. 3.5) Język lub języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski. 3.6) Termin związania ofertą: 3.7) Warunki dotyczące otwarcia ofert 3.7.1) Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: 3.7.2) Data, godzina i miejsce:

SEKCJA VI: INNE INFORMACJE

VI.1) Czy publikacja ogłoszenia jest nieobowiązkowa: Nie. 2) O ile dotyczy, wskazać, czy zamówienie ma charakter powtarzający się okresowo oraz podać przybliżone terminy publikacji kolejnych ogłoszeń: 3) Czy zam. dot. projektu/programu finans. ze środków UE: Nie. 4) Informacje dodatkowe: 5) Data wysłania ogłoszenia: 02.06.2005.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.