eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona Góra › Roboty dodatkowe nr 1 dla zadaniaPrzebudowa drogi wojewódzkiej nr 279 w m. Ochla



Ogłoszenie z dnia 2012-01-27

Zielona Góra: Roboty dodatkowe nr 1 dla zadania: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 279 w m. Ochla
Numer ogłoszenia: 26954 - 2012; data zamieszczenia: 27.01.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze, Al. Niepodległości 32, 65-042 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 3280300, faks 068 3280332.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty dodatkowe nr 1 dla zadania: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 279 w m. Ochla.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie jednego rzędu palisady z elementów prefabrykowanych 15x12x80 cm na ławie betonowej z oporem (0,178 m3), Ustawienie tablicy E-2a o pow. 3x1,5m, na konstrukcji wsporczej, Montaż lampki dziennej, Wykonanie ścian oporowych z elementów prefabrykowanych typu L wys. 3 m, Wykonanie ogrodzenia z prefabrykowanych elementów betonowych, wys. 1,5m, Wykonanie furtki o wym. 1,1x1,5m z profili ocynkowanych ogniowo, Wykonanie schodów terenowych z płytek chodnikowych, Przełożenie przyłącza gazowego do budynku na ul. Szkolnej na działce nr 241/2..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 09.12.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Drogowe KONTRAKT Sp. z o.o., ul. Szosa Poznańska 17, 66-600 Krosno Odrzańskie, kraj/woj. lubuskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 53521,78 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 54821,10

  • Oferta z najniższą ceną: 54821,10 / Oferta z najwyższą ceną: 54821,10

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Realizując zadanie, Wykonawca zgłasza rozbieżności między dokumentacją projektową, przedmiarem robót, a stanem rzeczywistym w terenie. Po wyniesieniu przez służby geodezyjne osi trasy w teren w sąsiedztwie posesji nr 7 przy ul. Kożuchowskiej w m. Ochla i zastabilizowaniu krawędzi pasa drogowego okazało się, że sytuacyjnie projektowana trasa wpisuje się w działkę drogową, natomiast wysokościowo krawędź chodnika na granicy pasa drogowego wyniesiona jest ponad istniejący teren od 30 do 50 cm. Dodatkowo wykonanie skarpy nasypu za obrzeżem betonowym (na granicy pasa drogowego i działki sąsiedniej) spowoduje wejście z robotami budowlanymi w działkę prywatną. Aby uniknąć wejścia z robotami budowlanymi na działkę nieobjętą decyzją o pozwoleniu na budowę, a jednocześnie wykonać zaprojektowany chodnik, Wykonawca zaproponował ustawienie na granicy pasa drogowego palisady z prefabrykowanych elementów betonowych o wymiarach 15*12*80 cm. Ponadto rozwiązanie takie uchroni Zamawiającego przed ewentualnym sporem z właścicielem działki sąsiedniej o zsuwający się czy rozmywany przez wody opadowe grunt nasypowy z pasa drogowego. Mając na uwadze, że założenia projektowe nie przewidywały i nie uwzględniały powyższych prac, konieczne jest wykonanie robót dodatkowych. Wykonanie palisady z prefabrykowanych elementów betonowych umożliwi wykonanie zaprojektowanego chodnika i uchroni Zamawiającego przed groźbą wejścia z robotami budowlanymi w działki nieobjęte pozwoleniem na budowę, a w konsekwencji przed samowolą budowlaną. Budowa chodnika na rozpatrywanym odcinku jest niezbędna dla poprawy bezpieczeństwa pieszych, głównie dzieci w drodze do szkoły. Wykonanie wnioskowanych robót jest niezbędne do prawidłowego wykonania trwającej inwestycji. Wykonanie dodatkowych robót, staje się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Wykonanie zamówienia podstawowego uzależnione jest od wykonania zamówienia dodatkowego, ponadto z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów i uniemożliwiłoby odebranie całego zakresu robót ze względu na pozostawienie niewykonanych robót wykończeniowych, mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu pieszych. Realizując zadanie, Wykonawca zgłasza rozbieżności między dokumentacją projektową, przedmiarem robót, a stanem rzeczywistym w terenie oraz konieczność wykonania robót nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej i w przedmiarze robót. Projekt docelowej organizacji ruchu został zaktualizowany w styczniu 2011 r. i zatwierdzony decyzją z dnia 04.02.2011 r. znak: DG.III.8022.37.2011.MK. W zaktualizowanej wersji projektu pojawiła się konieczność ustawienia tablicy E-2a oraz montażu lampki dziennej. Projekt budowlany przewidywał montaż ścian oporowych typu L o wysokości do 2,50 m. Z uwagi na kolejne modyfikacje rozwiązań projektowych w sąsiedztwie działki nr 241/2 (Gmina Zielona Góra, mimo posiadanej wiedzy o wydanym pozwoleniu na budowę na rozbudowę ul. Szkolnej, wydając warunki zabudowy działki nr 241/2 nie narzuciła obowiązku nawiązania rzędnej wjazdu na działkę 241/2 do niwelety zaprojektowanej wcześniej drogi w wyniku czego wybudowany został budynek jednorodzinny, posadowiony ok. 1,80 m powyżej projektowanej drogi a jego skomunikowanie z ul. Szkolną w oparciu o wcześniejsze rozwiązania projektowe stało się niemożliwe) powstała konieczność ustawienia 5 szt. ścian oporowych typu L o wysokości 3,0 m, których montażu projekt budowlany nie przewidywał. Dodatkowo zmiana niwelety ul. Szkolnej skutkowała koniecznością przełożenia przyłącza gazowego do budynku na działce nr 241/2. Projekt budowlany przewidywał przestawienie, kolidujących z przebudową drogi, ogrodzeń. Wzdłuż działki nr 411 oraz działki nr 437 przestawienie istniejących ogrodzeń było niemożliwe z uwagi na zły stan techniczny rozebranych ogrodzeń - rozebrane elementy drewniane rozpadły się. Dodatkowo wyniesiona ponad istniejący teren niweleta wskazywała na potrzebę budowy murków oporowych, zapobiegających zsuwaniu się ziemi z terenu pasa drogowego na działki sąsiednie. Biorąc pod uwagę sugestie właścicieli działek oraz możliwą do spełnienia funkcję muru oporowego przez ogrodzenie z prefabrykowanych elementów betonowych, wybrano do realizacji takie rozwiązanie. Jednocześnie w ogrodzeniu działki nr 411 zamontowano furtkę o wym. 1,1x1,5m z profili ocynkowanych ogniowo. Projekt budowlany przewidywał skomunikowanie wejścia do szkoły od strony pętli za pomocą łącznika (chodnika - pochylni) z istniejącymi schodami skarpowymi. Po wyniesieniu w teren przez służby geodezyjne niwelety pętli autobusowej okazało się, że połączenie z istniejącymi schodami możliwe jest tylko poprzez wybudowanie nowego ciągu schodów. Powyższy zakres robót wynikł podczas prowadzenia prac na budowie. Mając na uwadze, że założenia projektowe oraz przedmiar nie uwzględniły wnioskowanych prac, a wykonanie ich jest niezbędne dla właściwej realizacji inwestycji i ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego, konieczne jest wykonanie robót dodatkowych. W związku z powyższym, konieczne jest wykonanie opisanych powyżej robót. Jest to niezbędne do prawidłowego wykonania trwającej inwestycji. Wykonanie dodatkowych robót, staje się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Wykonanie zamówienia podstawowego uzależnione jest od wykonania zamówienia dodatkowego, ponadto z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów i uniemożliwiłoby zakończenia inwestycji zgodnie ze sztuką budowlaną oraz warunkami technicznymi wykonania robót.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.