Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-01-23
Warszawa: Wykonanie prac związanych z usuwaniem skutków awarii, które wystąpiły podczas uruchomienia stanowisk badawczych w Laboratorium Badania Łożysk
Numer ogłoszenia: 26622 - 2014; data zamieszczenia: 23.01.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Lotnictwa, al. Krakowska 110/114, 02-256 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8460011, faks 022 8466567 , strona internetowa www.ilot.edu.pl (zakładka: przetargi i ogłoszenia)
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytut badawczy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie prac związanych z usuwaniem skutków awarii, które wystąpiły podczas uruchomienia stanowisk badawczych w Laboratorium Badania Łożysk.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: przygotowanie modyfikacji kodu, testy nowej wersji oprogramowania oraz planowane testy uruchomieniowe w Instytucie Lotnictwa w terminie 3 dni roboczych, od daty podpisania umowy, - przygotowanie modyfikacji kodu, testy nowej wersji oprogramowania oraz testy uruchomieniowe w Instytucie Lotnictwa w terminie 4 dni roboczych, od daty podpisania umowy, - stworzenie symulatora wymiany danych wraz z monitorem obciążenia kontrolera w terminie 4 dni roboczych, od daty podpisania umowy, - wykonanie symulacji zatrzymań awaryjnych i sprawdzenie stabilności i pewności działania systemu w terminie 2 tygodni, od daty podpisania umowy, - przetestowanie stabilności pracy modułów sterownika, wymiana modułów w celu porównania parametrów pracy oraz symulacja działania maszyny mająca na celu odtworzenie zdarzenia awarii wymiany danych i dogłębne zbadanie kodu programu w celu zlokalizowania przyczyn awarii..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.00.00.00 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Laboratorium Badania Łożysk Instytutu Lotnictwa w Warszawie prowadzi działalność badawczą w zakresie testowania łożysk i systemów dystrybucji oleju wykorzystywanych w lotniczych silnikach odrzutowych. Do tego celu wykorzystuje zaprojektowane samodzielnie, wysoce wyspecjalizowane i dostosowane do wymagań testów dwa stanowiska badawcze, których system automatycznego sterowania i akwizycji danych powstał w oparciu o platformę sprzętową National Instruments oraz dedykowane oprogramowanie stworzone i dostarczone przez firmę Veritech. Firma Veritech opracowała, dostarczyła i uruchomiła oprogramowanie na dwóch stanowiskach badawczych w Instytucie Lotnictwa. Jest to oprogramowanie prototypowe, które powstało przy współpracy inżynierów Instytutu Lotnictwa (projektujących i nadzorujących budowę stanowisk) oraz inżynierów firmy Veritech tworzących oprogramowanie sterująco - akwizycyjne. Oprogramowanie powstałe w wyniku współpracy jest oprogramowaniem bardzo złożonym i skomplikowanym. Firma Veritech, jako jedyna na rynku, była w stanie z powodzeniem podjąć się tak złożonego zadania programistycznego. Inżynierowie firmy Veritech pisząc oprogramowanie sterująco - akwizycyjne do stanowiska badawczego zapoznali się ze stanowiskiem i jego funkcjonowaniem. Jest to jedyny zespół programistów, który przy takiej złożoności kodu może z powodzeniem wprowadzać poprawki i zmiany w funkcjonowaniu oprogramowania. Na etapie uruchomienia stanowisk badawczych oraz ich pracy doszło do pięciu awarii, które wymagają zaangażowania pracy firmy programistycznej. Wszystkie poniżej opisane przypadki uniemożliwiają Efektywne prowadzenie badań i muszą być usunięte lub skorygowane przez inżynierów znających kod programu i funkcjonowanie stanowiska. 1.Awaria - Urwanie się wału wrzeciona na etapie uruchomia pierwszego testu. W czerwcu 2013 roku, podczas uruchomienia testu na pierwszym stanowisku badawczym, awarii uległ wał wrzeciona, na którym zainstalowana była głowica testowa. W wyniku wykonanej analizy zdarzenia jako przyczynę wskazano błędną konstrukcję zastosowanego wrzeciona. Podjęto decyzję o potrzebie zaprojektowania nowego wrzeciona o nowej konstrukcji wymagającej innego sposobu smarowania łożysk i oczujnikowania. W związku z tym, pojawiła się niemożliwa do zaplanowania wcześniej konieczność wprowadzenia zmian z programie sterującym. Prace może wykonać jedynie firma Veritech jako twórca oprogramowania sterującego stanowiskiem badawczym. Całkowite opóźnienie wynikłe z zaistaniałej sytuacji to 7 miesięcy. Firma Veritech wprowadzi w tym celu obsługę sprzętową ośmiu dodatkowych sygnałów pomiarowych wraz z wykrywaniem progów alarmowych oraz zmiany interfejsu operatora polegające na wizualizacji stanu wrzeciona oraz wartości mierzonych. Przygotowanie modyfikacji kodu, testy nowej wersji oprogramowania oraz planowane testy uruchomieniowe w Instytucie Lotnictwa łącznie zajmą 3 dni robocze przy udziale jednego inżyniera. 2.Modyfikacja napędu głównego wynikająca ze zobowiązań umownych dostawcy zewnętrznego Na początku lipca 2013 roku, producent napędu głównego zobowiązał się odebrać z ILOT i zmodyfikować napęd główny stanowiska, w celu spełnienia wymagań określonych przez ILOT w złożonym wcześniej zamówieniu. Napęd pierwotnie dostarczony przez dostawcę mógł pracować z maksymalną prędkością 22 000 obr/min, natomiast w zamówieniu jako prędkość maksymalną określono 29 000 obr/min. Efektem prac modernizacyjnych producenta z USA było zainstalowanie na silniku dodatkowego układu chłodzenia wału cieczą. Nieprzewidziana wcześniej zmiana, o której ostatecznym kształcie ILOT został poinformowany około połowy września, zaskutkowała koniecznością wprowadzenia zmian do programu sterującego. Prace może wykonać jedynie twórca oprogramowania - firma Veritech. W tym celu dodana zostanie obsługa sprzętowa dwóch kanałów pomiarowych wraz z wykrywaniem progów alarmowych, rozbudowa logiki sterującej o sprawdzanie stanu układu chłodzenia wału silnika podczas rozruchu oraz modyfikacja interfejsu operatora o wizualizację wartości mierzonych i stanu układu chłodzenia. Przygotowanie modyfikacji kodu, testy nowej wersji oprogramowania oraz planowane testy uruchomieniowe w Instyctucie Lotnictwa łącznie zajmą 4 dni robocze przy udziale jednego inżyniera. 3.Awaria karty sieciowej kontrolera National Instruments Awaria karty sieciowej kontrolera National Instruments wiązała się z 3 dniowym przestojem w prowadzeniu testu i pracą inżynierów Veritech lokalnie w ILOT przy testach komunikacji sieciowej i obciążenia procesora oraz w siedzibie firmy Veritech w Krakowie przy diagnostyce niedziałającej karty. Wykrycie przyczyn awarii wymaga stworzenia symulatora wymiany danych wraz z monitorem obciążenia kontrolera. Prace muszą być przeprowadzone na terenie Instytutu Lotnictwa i w siedzibie firmy Veritech, zajmą łącznie ok 4 dni robocze przy udziale dwóch inżynierów. 4.Awaria kontrolera National Instruments i w efekcie zniszczenie obiektu testowego Zaistniała awaria była wyjątkowo poważna w skutkach, gdyż zniszczeniu uległ jedyny dostępny na świecie obiekt testowy. Szczegółowego raportu dotyczącego przyczyn zdarzenia zażądał Klient będący równocześnie właścicielem zniszczonego łożyska. Awaria wiązała się z trzytygodniowym przestojem, podczas którego inżynierowie firmy Veritech uczestniczyli w diagnozowaniu zaistniałej sytuacji na miejscu w Warszawie oraz w Krakowie. Konieczne okazało się wprowadzenie modyfikacji w oprogramowaniu w celu poprawienia algorytmów diagnostycznych i interakcji z systemem bezpieczeństwa. Inżynierowie firmy Veritech wezmą udział w kilkudniowych testach pracy maszyny po usunięciu przyczyn awarii. Wykonane będą symulacje zatrzymań awaryjnych i kompleksowo sprawdzona stabilność i pewność działania systemu, który programowali. Czas poświęcony na zdiagnozowanie i usunięcie przyczyn awarii a następnie testy oraz ponowne uruchonie maszyny to 2 tygodnie. 5.Awaria wymiany danych pomiędzy kontrolerami National Instruments W diagnozowanie przyczyn awarii, wymianę wadliwych elementów i testy poprawności działania po ponownym uruchomieniu zaangażowani byli i będą inżynierowie firmy Veritech jako osoby najbardziej kompetentne i znające stworzone przez siebie oprogramowanie. W tym celu przetestowana będzie stabilność pracy każdego z kilkunastu modułów fizycznych sterownika, liczne wymiany modułów w celu porównania parametrów pracy. Przeprowadzone będą również symulacje działania maszyny mające na celu odtworzenie zdarzenia awarii wymiany danych. Programiści firmy Veritech dogłębnie zbadają kod programu w celu zlokalizowania przyczyn awarii. Przytoczonych powyżej przypadków awarii nie dało się w żaden sposób przewidzieć i zaplanować na etapie podpisywania umów z firmą Veritech i uzgadniania zakresu prac. Inżynierowie Veritech są niezbędni do usunięcia przyczyn zaistniałych awarii i podjęcia kroków zmierzających do zapobiegnięcia wystąpieniu podobnych w przyszłości. Są także niezastąpieni przy wprowadzaniu opisanych powyżej wymaganych modyfikacji.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
VERITECH Sp. z o.o, ul. 1 Maja 21/3, 41-706 Ruda Śląska, kraj/woj. śląskie.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa sprzętu komputerowego dla FINA
- Dostawa monitorów na potrzeby funkcjonowania Instytutu Badawczego IDEAS (nr postępowania: 25/WNP-000014)
- Dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem, oraz akcesoriów komputerowych na potrzeby Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie
- Świadczenie usługi audytu bezpieczeństwa przetwarzania danych w Rządowej Chmurze Obliczeniowej (RChO)
- Wykonanie robót budowlanych związanych z remontem lokali mieszkalnych przed ponownym zasiedleniem położonych na osiedlu we Wrocławiu przy ul. Koszarowej 6-8
- Utrzymanie i konserwacja siłowni plenerowych, boisk i placów zabaw zlokalizowanych na terenie parków i skwerów Dzielnicy Ochota w Warszawie
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa wyposażenia i pomocy dydaktycznych
- Cyberbezpieczna Gmina Kołbiel
- Zakup i dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania dla Urzędu Statystycznego w Białymstoku
- Gmina Osieczna cyberbezpiecznym samorządem
- Dostawa i wdrożenie systemu do zarządzania oświatą i jednostkami nieoświatowymi w Gminie Miejskiej Mielec - II postępowanie
- Migracja środowiska Microsoft Exchange Server 2016 do wersji Exchange Server Subscription Edition (SE)
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





