Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-07-20
Koluszki: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów dla osób biorących udział w projekcie systemowym Aktywizacja społeczno-zawodowa na terenie gminy Koluszki, o następującej tematyce Kasjer-sprzedawca z obsługą kas fiskalnych i minimum sanitarnym/Opiekun osób starszych i dzieci z minimum sanitarnym/Magazynier z fakturowaniem i obsługą wózka jezdniowego z wymianą butli gazowej i minimum sanitarnym.Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji w ramach POKL
Numer ogłoszenia: 263428 - 2012; data zamieszczenia: 20.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Koluszkach , ul. Brzezińska 32, 97-040 Koluszki, woj. łódzkie, tel. 0-44 714 58 25, faks 0-44 714 58 25.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mgops-koluszki.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Organizacyjna Gminy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów dla osób biorących udział w projekcie systemowym Aktywizacja społeczno-zawodowa na terenie gminy Koluszki, o następującej tematyce Kasjer-sprzedawca z obsługą kas fiskalnych i minimum sanitarnym/Opiekun osób starszych i dzieci z minimum sanitarnym/Magazynier z fakturowaniem i obsługą wózka jezdniowego z wymianą butli gazowej i minimum sanitarnym.Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji w ramach POKL.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów dla uczestników/uczestniczek biorących udział w projekcie systemowym Aktywizacja społeczno-zawodowa na terenie gminy Koluszki, o następującej tematyce Kasjer-sprzedawca z obsługą kas fiskalnych i minimum sanitarnym Opiekun osób starszych i dzieci z minimum sanitarnym Magazynier z fakturowaniem i obsługą wózka jezdniowego z wymianą butli gazowej i minimum sanitarnym/Szczegółowy opis kursu: Kasjer-sprzedawca z obsługą kas fiskalnych i minimum sanitarnym/Ilość osób: 11 Ilość godzin kursu przypadających na każdego/każdą uczestnika/uczestniczkę: 90 godzin dydaktycznych zajęć, w tym: - zajęcia teoretyczne - 20 godz. dydaktycznych, - zajęcia praktyczne - 70 godz. dydaktycznych. Godzina dydaktyczna = 45 minut Program nauczania powinien zawierać następujące zagadnienia: 1.Podstawa prawa pracy oraz przepisy BHP jako nieodłączny element pracy na stanowisku sprzedawcy z obsługą kasy fiskalnej, 2.Podstawowe przepisy prawne związane ze sprzedażą towarów i usług, 3.Minimum sanitarne - zakończone wyrobieniem książeczki zdrowia do celów sanitarno - epidemiologicznych wraz z wpisem lekarza o dopuszczeniu osoby do pracy gdzie wymagane jest takie uprawnienie, 4.Podstawowe umiejętności sprzedawcy, techniki sprzedaży, 5.Profesjonalna obsługa klienta, 6.Dokumentowanie obrotu towaru, operacje rachunkowo - kasowe na stanowisku sprzedawcy, rodzaje raportów, 7.Budowanie wizerunku firmy, 8.Rodzaje kas fiskalnych, 9.Budowa poszczególnych typów kas fiskalnych, 10.Zasady programowania kas fiskalnych, 11.Czynności związane z obsługą kasy fiskalnej, 12.Zasady BHP obowiązujące przy obsłudze kasy fiskalnej, 13.Praktyczna nauka obsługi kas fiskalnych. Program zajęć powinien zawierać: - nazwę i zakres kursu, - czas i miejsce realizacji kursu, - cele kursu, - plan nauczania z zawarciem tematów zajęć, wymiaru z uwzględnieniem podziału na część teoretyczną i praktyczną kursu, - treści kursu, - wykaz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych Szczegółowy opis realizacji kursu: - zajęcia teoretyczne i praktyczne muszą odbywać się na terenie miasta Koluszki, - zajęcia muszą odbywać się w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00. Wymiar zajęć: minimalnie 5 godziny dydaktyczne, maksymalnie 8 godzin dydaktycznych dziennie zajęć na każdego uczestnika/uczestniczkę. Zamawiający dopuszcza dwie przerwy kawowe i jedną przerwę obiadową podczas przeprowadzania zajęć. W czas trwania kursu nie wlicza się przerw kawowych, przerw obiadowych, ani też żadnych innych przerw technicznych, - Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia wykwalifikowanej kadry trenerskiej, - Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia odpowiednich warunków lokalowych, - Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia uczestnikom badań na nosicielstwo celem wystawienia książeczki do celów sanitarno-epidemiologicznych i pokrycia kosztów wystawienia takiej książeczki wraz z wpisem lekarza o dopuszczeniu osoby do pracy, gdzie wymagane jest takie uprawnienie, - Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia dla każdego uczestnika/uczestniczki cateringu w formie kawa, herbata, kruche ciastka oraz obiad jednodaniowy każdego dnia zajęć (drugie danie: ziemniaki lub frytki, mięso, surówka). Posiłek powinien być podawany w termoizolacyjnym, jednorazowego użytku opakowaniu wraz ze sztućcami jednorazowego użytku, - Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć każdego uczestnika/uczestniczkę kursu w szczegółowy harmonogram przebiegu zajęć, - Wykonawca wyposaży każdego uczestnika/uczestniczkę kursu w materiały dydaktyczne związane z tematyką kursu, przybory biurowe, kasy fiskalne (różne typy kas fiskalnych). Po zakończeniu kursu materiały dydaktyczne związane z tematyką kursu, przybory biurowe stają się własnością uczestnika/uczestniczki kursu, - Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi/uczestniczce kursu indywidualne stanowisko do szkolenia (jedna kasa fiskalna przypadająca na jednego uczestnika kursu), - Kurs zakończy się egzaminem sprawdzającym wiadomości i umiejętności z zakresu kursu, - Wykonawca po zakończeniu kursu wystawi zaświadczenia o ukończonym kursie zgodnie z § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki, z dnia 3 lutego 2006 roku, w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych, - dokumentację zdjęciową z przebiegu realizacji kursu prowadzi Wykonawca. Zamawiający wymaga załączenie co najmniej 20 zdjęć z przebiegu realizacji kursu zamieszczonych na płycie CD/DVD, - listy obecności, listy odbioru materiałów dydaktycznych, przyborów biurowych, listy odbioru obiadów, dzienniki zajęć, ankiety ewaluacyjne, protokół egzaminacyjny, dokumentacje zdjęciową, kserokopie zaświadczeń u ukończonym kursie zgodnie z rozporządzeniem MEN przez każdego uczestnika/uczestniczkę potwierdzonej pieczątką za zgodność z oryginałem prowadzi Wykonawca usługi, - przed i po przeprowadzeniu kursu Wykonawca przeprowadzi ankietę ewaluacyjną z każdym uczestnikiem/uczestniczką kursu, - materiały szkoleniowe, listy obecności na zajęciach, listy potwierdzające odbiór materiałów szkoleniowych i biurowych, listę potwierdzającą odbiór zaświadczeń przez uczestników/uczestniczki, listy potwierdzające odbiór obiadów, dzienniki prowadzonych zajęć, ankiety ewaluacyjne, zaświadczenia, protokół egzaminacyjny oraz sale wykładowe muszą być oznaczone logotypem EFS i POKL zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (zamieszczony na stronie WUP w Łodzi). Szczegółowy opis kursu: Opiekun osób starszych i dzieci z minimum sanitarnym Ilość osób: 10, Ilość godzin kursu przypadających na każdego/każdą uczestnika/uczestniczkę:120 godzin dydaktycznych zajęć, w tym: - zajęcia teoretyczne - 70 godz. dydaktycznych, - zajęcia praktyczne - 50 godz. dydaktycznych. Godzina dydaktyczna = 45 minut Program kursu powinien obejmować następujące zagadnienia: 1.Role i zadania opiekuna osób starszych i dzieci, 2.Psychologiczne i pedagogiczne aspekty opieki nad ludźmi starszymi i dziećmi, 3.Problemy i kwestie społeczne osób potrzebujących opieki oraz sposoby ich rozwiązania, pielęgnowanie podopiecznych, chorych i niesamodzielnych, 4.Na czym podlega wychowanie dzieci - kształtowanie u dzieci właściwych przyzwyczajeń i nawyków, obowiązkowości i systematyczności, doskonalenie sprawności motorycznej i manualnej dziecka, 5.Metodyka czasu wolnego, 6.Higiena osobista i higiena żywienia dzieci oraz osób starszych, 7.Choroby wieku dziecięcego i podeszłego, obserwacja chorego, pomiar podstawowych parametrów, 8.Profilaktyka odleżyn oraz skutki długotrwałego unieruchomienia, 9.Pierwsza pomoc przedlekarska - zasady udzielania pierwszej pomocy, 10.Pomoc w codziennych czynnościach domowych, 11.Aktywizowanie podopiecznego mające na celu zwiększenie jego samodzielności życiowej, 12.Mobilizowanie do aktywnego spędzania czasu wolnego oraz kształtowania zainteresowań, 13.Pomoc przy usprawnianiu ruchowym osób starszych, 14.Współpraca ze środowiskiem dziecka i osoby starszej, 15.Minimum sanitarne - zakończone wyrobieniem książeczki zdrowia do celów sanitarno - epidemiologicznych wraz z wpisem lekarza o dopuszczeniu osoby do pracy, gdzie wymagane jest takie uprawnienie. Program zajęć powinien zawierać: - nazwę i zakres kursu, - czas i miejsce realizacji kursu, - cele kursu, - plan nauczania z zawarciem tematów zajęć, wymiaru z uwzględnieniem podziału na część teoretyczną i praktyczną kursu, - treści kursu, - wykaz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych. Szczegółowy opis realizacji kursu: - zajęcia teoretyczne i praktyczne muszą odbywać się na terenie miasta Koluszki, - zajęcia muszą odbywać się w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00. Wymiar zajęć: minimalnie 5 godzin dydaktycznych, maksymalnie 8 godzin dydaktycznych dziennie zajęć na każdego uczestnika/uczestniczkę. Zamawiający dopuszcza dwie przerwy kawowe i jedną przerwę obiadową podczas przeprowadzania zajęć. W czas trwania kursu nie wlicza się przerw kawowych, przerw obiadowych, ani też żadnych innych przerw technicznych, - Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia wykwalifikowanej kadry trenerskiej, - Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia odpowiednich warunków lokalowych, - Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia uczestnikom badań na nosicielstwo celem wystawienia książeczki do celów sanitarno-epidemiologicznych i pokrycia kosztów wystawienia takiej książeczki wraz z wpisem lekarza o dopuszczeniu osoby do pracy, gdzie wymagane jest takie uprawnienie, - Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia dla każdego uczestnika/uczestniczki cateringu w formie kawa, herbata, kruche ciastka oraz obiad jednodaniowy każdego dnia zajęć (drugie danie: ziemniaki lub frytki, mięso, surówka). Posiłek powinien być podawany w termoizolacyjnym, jednorazowego użytku opakowaniu wraz ze sztućcami jednorazowego użytku, - Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć każdego uczestnika/uczestniczkę kursu w szczegółowy harmonogram przebiegu zajęć, - Wykonawca wyposaży każdego uczestnika/uczestniczkę kursu w materiały dydaktyczne związane z tematyką kursu, przybory biurowe oraz odzież ochronną, zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy dla danego rodzaju zawodu. Po zakończeniu kursu materiały dydaktyczne związane z tematyką kursu, przybory biurowe oraz odzież ochronna stają się własnością uczestnika/uczestniczki kursu, - Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi/uczestniczce kursu indywidualne stanowisko do szkolenia, - Kurs zakończy się egzaminem sprawdzającym wiadomości i umiejętności z zakresu kursu, - Wykonawca po zakończeniu kursu wystawi zaświadczenia o ukończonym kursie zgodnie z § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki, z dnia 3 lutego 2006 roku, w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych; - dokumentację zdjęciową z przebiegu realizacji kursu prowadzi Wykonawca. Zamawiający wymaga załączenie co najmniej 20 zdjęć z przebiegu realizacji kursu zamieszczonych na płycie CD/DVD, - listy obecności, listy odbioru materiałów dydaktycznych, przyborów biurowych, odzieży ochronnej, listy odbioru obiadów, dzienniki zajęć, ankiety ewaluacyjne, protokół egzaminacyjny, dokumentacje zdjęciową, kserokopie zaświadczeń u ukończonym kursie zgodnie z rozporządzeniem MEN przez każdego uczestnika/uczestniczkę potwierdzonej pieczątką za zgodność z oryginałem prowadzi Wykonawca usługi, - przed i po przeprowadzeniu zadania Wykonawca przeprowadzi ankietę ewaluacyjną z każdym uczestnikiem/uczestniczką kursu, - materiały szkoleniowe, listy obecności na zajęciach, listy potwierdzające odbiór materiałów szkoleniowych i biurowych, listę potwierdzającą odbiór zaświadczeń przez uczestników/uczestniczki, listy potwierdzające odbiór obiadów, dzienniki prowadzonych zajęć, ankiety ewaluacyjne, zaświadczenia, protokół egzaminacyjny oraz sale wykładowe muszą być oznaczone logotypem EFS i POKL zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (zamieszczony na stronie WUP w Łodzi). Szczegółowy opis kursu: Magazynier z fakturowaniem i obsługą wózka jezdniowego z wymianą butli gazowej i minimum sanitarnym/Ilość osób: 7 Ilość godzin kursu przypadających na każdego/każdą uczestnika/uczestniczkę:110 godzin dydaktycznych zajęć. Powyższy kurs zostanie podzielony na dwa etapy: -I etap - Magazynier z fakturowaniem w wymiarze 45 godzin dydaktycznych - w tym 20 godzin zajęć teoretycznych i 25 godzin zajęć praktycznych; Uczestnicy którzy zakończą etap pierwszy kursu i przejdą specjalistyczne badania przechodzą do etapu drugiego. -II etap - Obsługa wózka jezdniowego z wymianą butli gazowej i minimum sanitarnym w wymiarze 65 godzin dydaktycznych (zajęcia teoretyczne + praktyczne); Godzina dydaktyczna = 45 minut Program kursu powinien obejmować następujące zagadnienia: I etap: 1.BHP w magazynie i hurtowni, 2.Zasady organizacji gospodarki magazynowej, 3.Dokumentacja magazynowa, 4.Minimum sanitarne - zakończone wyrobieniem książeczki zdrowia do celów sanitarno - epidemiologicznych wraz z wpisem lekarza o dopuszczeniu osoby do pracy, gdzie wymagane jest takie uprawnienie, 5.Obsługa komputera, 6.Obsługa komputerowych programów w gospodarce magazynowej i sprzedaży, 7.Inwentaryzacja magazynu. II etap: 1.BHP przy obsłudze wózków jezdniowych i wymianie butli gazowej, 2.Rodzaje i budowy poszczególnych wózków jezdniowych, 3.Wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa 4.Nauka praktyczna jazdy wózkami jezdniowymi z wymianą butli gazowej. Program zajęć poszczególnych etapów kursu powinien zawierać: - nazwę i zakres kursu, - czas i miejsce realizacji kursu, - cele kursu, - plan nauczania z zawarciem tematów zajęć, wymiaru z uwzględnieniem podziału na część teoretyczną i praktyczną kursu, - treści kursu, - wykaz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych. Szczegółowy opis realizacji kursu: - zajęcia teoretyczne i praktyczne I etapu kursu muszą odbywać się na terenie miasta Koluszki, II etapu na terenie miasta Koluszki /Łódź, - w przypadku realizacji II etapu kursu w Łodzi Wykonawca zapewni dowóz uczestników na szkolenie z Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Koluszkach, ul. Brzezińska 32 na miejsce szkolenia oraz ich przywóz pod ww. Ośrodek po zakończeniu szkolenia. Pojazdy: samochód osobowy/bus w pełni sprawny, spełniający wymogi bezpieczeństwa pojazdów o ilości miejsc odpowiedniej do liczby osób na dane szkolenie, - zajęcia muszą odbywać się w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00. Wymiar zajęć: minimalnie 5 godzin dydaktycznych, maksymalnie 8 godzin dydaktycznych dziennie zajęć na każdego uczestnika/uczestniczkę. Zamawiający dopuszcza dwie przerwy kawowe i jedną przerwę obiadową podczas przeprowadzania zajęć. W czas trwania kursu nie wlicza się przerw kawowych, przerw obiadowych, ani też żadnych innych przerw technicznych, - Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia wykwalifikowanej kadry trenerskiej, - Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia odpowiednich warunków lokalowych, -Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia specjalistycznych badań lekarskich stwierdzających zdolność do odbycia kursu, - Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia uczestnikom badań na nosicielstwo celem wystawienia książeczki do celów sanitarno-epidemiologicznych i pokrycia kosztów wystawienia takiej książeczki wraz z wpisem lekarza o dopuszczeniu osoby do pracy, gdzie wymagane jest takie uprawnienie, - Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia dla każdego uczestnika/uczestniczki cateringu w formie kawa, herbata, kruche ciastka oraz obiad jednodaniowy każdego dnia zajęć (drugie danie: ziemniaki lub frytki, mięso, surówka). Posiłek powinien być podawany w termoizolacyjnym, jednorazowego użytku opakowaniu wraz ze sztućcami jednorazowego użytku, - Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć każdego uczestnika/uczestniczkę kursu w szczegółowy harmonogram przebiegu zajęć, - Wykonawca wyposaży każdego uczestnika/uczestniczkę kursu w materiały dydaktyczne związane z tematyką szkolenia, przybory biurowe oraz odzież ochronną, zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy dla danego rodzaju zawodu. Po zakończeniu kursu materiały dydaktyczne związane z tematyką kursu, przybory biurowe oraz odzież ochronna stają się własnością uczestnika/uczestniczki kursu, - Kurs zakończy się egzaminem sprawdzającym wiadomości i umiejętności z zakresu kursu, - Wykonawca po zakończeniu kursu wystawi zaświadczenia o ukończonym kursie zgodnie z § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki, z dnia 3 lutego 2006 roku, w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych, - dokumentację zdjęciową z przebiegu realizacji kursu prowadzi Wykonawca. Zamawiający wymaga załączenie co najmniej 20 zdjęć z przebiegu realizacji kursu zamieszczonych na płycie CD/DVD, - listy obecności, listy odbioru materiałów dydaktycznych, przyborów biurowych, odzieży ochronnej, listy odbioru obiadów, dzienniki zajęć, ankiety ewaluacyjne, protokół egzaminacyjny, dokumentacje zdjęciową, kserokopie zaświadczeń u ukończonym kursie zgodnie z rozporządzeniem MEN przez każdego uczestnika/uczestniczkę potwierdzonej pieczątką za zgodność z oryginałem prowadzi Wykonawca usługi, - przed i po przeprowadzeniu kursu Wykonawca przeprowadzi ankietę ewaluacyjną z każdym uczestnikiem/uczestniczką szkolenia, - materiały szkoleniowe, listy obecności na zajęciach, listy potwierdzające odbiór materiałów szkoleniowych i biurowych, listę potwierdzającą odbiór zaświadczeń przez uczestników/uczestniczki, listy potwierdzające odbiór obiadów, dzienniki prowadzonych zajęć, ankiety ewaluacyjne, zaświadczenia, protokół egzaminacyjny oraz sale wykładowe muszą być oznaczone logotypem EFS i POKL zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (zamieszczony na stronie WUP w Łodzi).
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00 - Usługi szkolenia zawodowego 55.52.00.00 - Usługi dostarczania posiłków 60.14.00.00 - (1) Nieregularny transport osób .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonej przedmiotem zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, tj. Wykonawca znajduje się w rejestrze instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert wykonał w sposób należyty co najmniej 5 kursów z każdego rodzaju, będącego przedmiotem zamówienia, dla grupy co najmniej 3 osób każde, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia oraz posiada dokument(y) potwierdzające, że dany kurs został wykonany lub jest wykonywany należycie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca dysponuje podczas realizacji kursów co najmniej 1 salą szkoleniową zlokalizowaną na terenie miasta Koluszki (dotyczy kursów A, B, C); wyposażoną w sprzęt niezbędny do prawidłowej realizacji zajęć teoretycznych i praktycznych kursu. W przypadku realizacji II etapu kursu - Magazynier z fakturowaniem i obsługą wózka jezdniowego z wymianą butli gazowej i minimum sanitarnym na terenie miasta Koluszki/Łódź Wykonawca powinien dysponować co najmniej jedną salą szkoleniową zlokalizowaną na terenie miasta Koluszki /Łódź. Ponadto Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony wówczas gdy Wykonawca wskaże minimum 2 osoby do realizacji każdego kursu opisanego w załącznikach A, B, C niniejszej SIWZ, posiadające wykształcenie kierunkowe, a także wykaże, że każdy wskazany prowadzący posiada doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 2 kursów dla grupy co najmniej 3 osób każde odpowiadające tematyce poszczególnych kursów opisanych w niniejszej SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca dysponuje podczas realizacji kursów co najmniej 1 salą szkoleniową zlokalizowaną na terenie miasta Koluszki (dotyczy kursów A, B, C); wyposażoną w sprzęt niezbędny do prawidłowej realizacji zajęć teoretycznych i praktycznych kursu. W przypadku realizacji II etapu kursu - Magazynier z fakturowaniem i obsługą wózka jezdniowego z wymianą butli gazowej i minimum sanitarnym na terenie miasta Koluszki/Łódź Wykonawca powinien dysponować co najmniej jedną salą szkoleniową zlokalizowaną na terenie miasta Koluszki /Łódź. Ponadto Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony wówczas gdy Wykonawca wskaże minimum 2 osoby do realizacji każdego kursu opisanego w załącznikach A, B, C niniejszej SIWZ, posiadające wykształcenie kierunkowe, a także wykaże, że każdy wskazany prowadzący posiada doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 2 kursów dla grupy co najmniej 3 osób każde odpowiadające tematyce poszczególnych kursów opisanych w niniejszej SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi opłaconą polisę OC na kwotę nie niższą niż 100 000.00 zł w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
Na ofertę składają się wszystkie dokumenty i załączniki wymagane niniejszą SIWZ: 1. w celu potwierdzenia posiadania uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonej przedmiotem zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). 2. w celu potwierdzenia posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia Wykonawca dołącza do oferty podpisane oświadczenie wraz z wykazem co najmniej 5 kursów z każdego rodzaju, będącego przedmiotem zamówienia, dla grupy co najmniej 3 osób każde, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia. (załącznik nr 4 do SIWZ). Do każdej z wymienionych przez Wykonawcę kursów, należy załączyć dokument(y) potwierdzające, że dany kurs został wykonany lub jest wykonywany należycie. 3. w celu potwierdzenia warunku posiadania /dysponowania/ potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca dołączy do oferty wypełnione i podpisane oświadczenie stanowiące załącznik nr 5 do SIWZ. W przypadku gdy inny podmiot udostępni Wykonawcy na czas realizacji zamówienia salę szkoleniową, wyposażenie sali albo sprzęt niezbędny do prowadzenia kursu, wówczas w momencie podpisania umowy z Zamawiającym należy załączyć do oferty pisemne zobowiązanie tego podmiotu do oddania mu do dyspozycji wyposażenia albo sprzętu na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 4. w celu potwierdzenia znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Wykonawca dołączy do oferty dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia OC na kwotę nie niższą niż 100 000.00zł w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia. 5. w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, Wykonawca dołączy do oferty następujące dokumenty: a)Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie w art. 24 ustawy-załącznik nr 3 do SIWZ, b)Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy; c)Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; d)Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; e)Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; f)Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 6. do złożonej oferty załączyć harmonogram realizacji poszczególnych kursów z uwzględnieniem dat, godzin i miejsca, szczegółowego programu przebiegu poszczególnych kursów - załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ, 7. do złożonej oferty załączyć preliminarz kosztów poszczególnych kursów, stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ, Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mgopskoluszki.wikom.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Koluszkach
ul. Brzezińska 32
95 - 040 Koluszki
woj. łódzkie.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.07.2012 godzina 08:30, miejsce: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Koluszkach ul. Brzezińska 32 95 - 040 Koluszki woj. łódzkie pok. nr 1.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt Aktywizacja społeczno-zawodowa na terenie gmniny Koluszki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z KOLUSZEK
- Dostawa specjalnego lekkiego samochodu kwatermistrzowskiego Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej powiatu łódzkiego wschodniego z siedzibą w Koluszkach
- Przebudowa ulicy Traugutta w Koluszkach.
- Budowę oświetlenia ulicznego w Gminie Koluszki.
- Budowa oświetlenia ulicznego w Gminie Koluszki.
- Zakup biurek z regulacją wysokości oraz ergonomicznych foteli w ramach projektu pn. ,, Pracuj bezpiecznie w Gminie Koluszki ".
więcej: przetargi w Koluszkach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Organizacja Dnia Pracownika Socjalnego dla pracowników MOPR w ramach Projektu "Pomoc dla Pomagających" ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Organizacja i przeprowadzenie szkolenia z podnoszenia kompetencji kadr Samorządowego Centrum Kultury w Mielcu
- Kompleksowa usługa cateringowa na potrzeby spotkania rozpoczynającego projekt BAS4WIND - Kompozyty z włóknami bazaltowymi dla zrównoważonej energetyki wiatrowej.
- Przeprowadzenie szkolenia "Obsługa i programowanie sterowników PLC (Siemens)" w ramach projektu pn.: "W pogoni za technologią - nowoczesne kształcenie zawodowe odpowiedzią na przyszłe potrzeby"
- Przeprowadzenie szkolenia "Obsługa robotów Kuka" w ramach projektu pn.: "W pogoni za technologią - nowoczesne kształcenie zawodowe odpowiedzią na przyszłe potrzeby"
- Usługa cateringu dla dzieci, które będą uczęszczać do trzech przedszkoli w 2026 roku w dzielnicy Ursus m. st. Warszawy
więcej: Usługi dostarczania posiłków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.