eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KwidzynWykonanie modernizacji oświetlenia drogowego na terenie gminy Kwidzyn finansowanej z oszczędności w zużyciu energii elektrycznej i oszczędności w kosztach eksploatacji systemu po przeprowadzeniu modernizacji.

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2008-12-15

Kwidzyn: Wykonanie modernizacji oświetlenia drogowego na terenie gminy Kwidzyn finansowanej z oszczędności w zużyciu energii elektrycznej i oszczędności w kosztach eksploatacji systemu po przeprowadzeniu modernizacji.
Numer ogłoszenia: 261956 - 2008; data zamieszczenia: 15.12.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kwidzyn , ul. Grudziądzka 30, 82-500 Kwidzyn, woj. pomorskie, tel. 055 261-41-51, faks 055 2792306.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminakwidzyn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie modernizacji oświetlenia drogowego na terenie gminy Kwidzyn finansowanej z oszczędności w zużyciu energii elektrycznej i oszczędności w kosztach eksploatacji systemu po przeprowadzeniu modernizacji..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji oświetlenia drogowego na terenie gminy Kwidzyn finansowanej z oszczędności w zużyciu energii elektrycznej i oszczędności w kosztach eksploatacji systemu po przeprowadzeniu modernizacji. 1)Zakres prac obejmuje: Wykonanie modernizacji systemu oświetlenia drogowego na terenie gminy Kwidzyn finansowanej wyłącznie z oszczędności w zużyciu energii elektrycznej i oszczędności w kosztach eksploatacji systemu po przeprowadzeniu modernizacji. Realizacja zamówienia ma na celu: - zmniejszenie energochłonności istniejącego systemu, - zmniejszenie kosztów jego bieżącej eksploatacji, a w tym napraw, remontów, konserwacji, - podniesienie niezawodności funkcjonowania oświetlenia ulicznego, - zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców poprzez polepszenie stanu oświetlenia dróg, - poprawę estetyki Gminy poprzez ujednolicenie systemu, świecenie wszystkich opraw, poprawę równomierności oświetlenia. Na przedmiot zamówienia składa się wykonanie wymiany wyeksploatowanych punktów świetlnych na nowe wykorzystujące energooszczędne lampy sodowe, umożliwienie Zamawiającemu spłaty inwestycji ze środków zaoszczędzonych w budżecie na oświetlenie z tytułu zmniejszenia kosztów eksploatacji zmodernizowanego oświetlenia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z dokumentacją stanowi załącznik do niniejszej SIWZ. Zaleca się, aby Wykonawca zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do prawidłowego przygotowania oferty, a zwłaszcza dokonał wizji lokalnej na terenie przyszłej inwestycji. W zakresie realizacji zadania wykonawca powinien przeprowadzić: -dokonanie uzgodnień przed realizacją modernizacji dotyczących robót energetycznych z właściwym przedsiębiorstwem energetycznym (harmonogramy wyłączeń) - koszty jednego wyłączenia na obwodzie ponosi Zamawiający; -roboty demontażowe starych opraw oraz ich rozliczenie z Urzędem Gminy oraz właściwym przedsiębiorstwem energetycznym; -dodatkowo należy wymienić dwie oprawy oświetleniowe zamontowane na wysięgnikach, na budynku Urzędu Gminy Kwidzyn. Typ opraw jednolity dla całego zadania. -zakup i dostawę nowych opraw, źródeł światła oraz niezbędnego osprzętu do realizacji zadania; -montaż nowych opraw i źródeł światła oraz niezbędnego osprzętu zgodnie z projektem modernizacji oświetlenia pod nadzorem inspektora nadzoru inwestycji wskazanego przez Zamawiającego. -wykonanie pomiarów natężenia oświetlenia sprawdzających zgodność wykonania z wymaganymi parametrami projektu. (Pomiary należy wykonać zgodnie z siatką obliczeniową zastosowana w projekcie, na czterech wskazanych przez Zamawiającego odcinkach dróg. Pomiary należy wykonać w obecności inspektora nadzoru inwestycji wskazanego przez Zamawiającego). Szczegółowy zakres wskazuje dokumentacja projektowo-kosztorysowa załączona do niniejszej specyfikacji. -Zamawiający wymaga, aby oferent udzielił co najmniej 36-miesięcznej gwarancji na wykonane prace oraz zastosowany sprzęt. 2)Finansowanie modernizacji Zamawiający nie zamierza zaciągać kredytu na realizację tej inwestycji w banku. Wykonawca musi sfinansować całą inwestycję z własnych funduszy, natomiast spłata następować będzie w miesięcznych ratach (tylko do wysokości oszczędności w skali roku). Suma w skali roku miesięczny ch rat nie może przekroczyć kwoty oszczędności wynikającej ze zmniejszenia kosztów za energię elektryczną i konserwację, tj.181.800,00 zł. W 2009 roku suma miesięcznych rat nie może przekroczyć kwoty oszczędności wynikającej ze zmniejszenia kosztów za energię elektryczną i konserwację. Dla potrzeb oceny ofert Wykonawca powinien przedstawić system spłaty całej inwestycji z oszczędności w zużyciu energii elektrycznej i konserwacji systemu przy uwzględnieniu poniższych założeń: - spłata następuje w miesięcznych równych ratach (w roku rozliczeniowym) składających się z rat kapitałowych powiększonych o należne odsetki liczone od niespłaconego kapitału; rozpoczęcie spłaty dla porównania ofert należy przyjąć od dnia 01.07.2009r. Ocenie poddana będzie kwota łączna z kosztami finansowymi. - suma w skali roku miesięcznych rat nie może przekroczyć kwoty oszczędności wynikającej ze zmniejszenia kosztów za energię elektryczną i konserwację, tj.181.800,00 zł. - należy przyjąć, że Zamawiający rocznie na zadanie może przeznaczyć 181.800,00 zł. W przypadku pozyskania przez Zamawiającego dodatkowych własnych środków finansowych, a w konsekwencji przyspieszenia spłaty inwestycji, Zamawiający może dokonać wpłaty poza harmonogramem, przy czym odsetki zapłaci tylko od pozostałej do spłaty kwoty. 3)Oferta równoważna Modernizacja systemu oświetlenia powinna być wykonana zgodnie z posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją programową wskazującą konkretne typy i producentów sprzętu. W związku z tym Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych z wykorzystaniem sprzętu nie gorszego od przyjętego w projekcie. Postępowanie takie jest zgodne z art. 29 ustawy Prawo Zamówień Publicznych i nie stanowi naruszenia zasad uczciwej konkurencji. Sprzęt oraz urządzenia przedstawione przez wykonawcę muszą gwarantować co najmniej takie same warunki i parametry, jakie zawiera dokumentacja programowa załączona do niniejszej specyfikacji. Wykonawca pragnący złożyć ofertę opartą na sprzęcie równoważnym zobowiązany jest do załączenia do oferty dokumentów potwierdzających parametry sprzętu równoważnego oraz załączenia wyliczeń parametrów oświetleniowych dróg, potwierdzających osiągnięcie poziomów nie gorszych, niż wymagane przez normę PN-EN 13201. Oferent składający ofertę równoważną powinien fakt ten wyraźnie wskazać w druku oferty oraz podać typy sprzętu w kosztorysach ofertowych. Wymagania oświetleniowe obowiązujące w dokumentacji posiadanej przez Zamawiającego są zgodne z wymaganiami normy PN-EN 13201. Rozwiązania przyjęte w projekcie równoważnym muszą gwarantować wartości parametrów oświetleniowych na poziomie nie mniejszym niż wymagany przez normę PN-EN 13201. Dla wyliczeń, w celu dokonania porównania , należy przyjmować: a)wartości strumienia świetlnego lamp takie same jak w projekcie Zamawiającego b)wysokości zawieszenia opraw takie same jak w projekcie Zamawiającego c)usytuowanie opraw względem krawędzi jezdni (wysięgi) jak w projekcie Zamawiającego d)współczynniki odbicia nawierzchni dróg jak w projekcie Zamawiającego e)kąty pochylenia opraw względem płaszczyzny poziomej jak w projekcie Zamawiającego; w przeciwnym razie oprawa równoważna musi posiadać osobną, niezależną od regulacji układu optycznego, regulację kąta pochylenia f)siatki położenia obserwatorów jak w projekcie Zamawiającego. Prezentacja obliczeń, zawarta w projekcie równoważnym, musi zawierać wszystkie elementy wymienione powyżej w punktach a-g oraz wynikowe wartości wszystkich wymaganych przez normę PN-EN 13201 parametrów świetlnych, wyliczone w tym projekcie dla każdej z dróg. Na Wykonawcy ciąży obowiązek udokumentowania spełnienia wymagań poprzez wykonanie i załączenie do oferty projektu oświetleniowego zawierającego wszystkie elementy zawarte w projekcie Zamawiającego. Zamawiający żąda od Wykonawców składających oferty równoważne złożenia wraz z ofertą próbek opraw i źródeł światła po 1 szt. dla każdego typu - mocy oprawy i źródła światła przewidzianych do zastosowania wraz z ich kartami katalogowymi potwierdzającymi dane techniczne. Zamawiający żąda udostępnienia danych technicznych właściwości opraw - rozsyłu światła opraw oświetleniowych - całej bryły światłości w formie wydruku lub w formie bazy danych umożliwiających na ich podstawie dokonanie wyliczeń parametrów oświetleniowych drogi w ogólnie dostępnym programie komputerowym do wspomagania obliczeń. Udostępnienie winno mieć miejsce równocześnie z chwilą składania ofert lub jeżeli wskazują na to techniczne względy przed złożeniem ofert. Próbki podlegają zwrotowi po upływie terminu związania z ofertą. Wykonawca składający ofertę równoważną, w przypadku wygrania przetargu i realizacji zadania, ponosi pełną odpowiedzialność za osiągnięcie efektu modernizacji. 4)Parametry techniczno-użytkowe, jakimi powinny charakteryzować się równoważne oprawy oświetleniowe i źródła światła: -zastosowane do produkcji opraw oświetleniowych materiały i rozwiązania techniczne muszą gwarantować ich eksploatację przez co najmniej 15 lat, -obudowa oprawy wykonana z ciśnieniowego odlewu aluminium, -oprawy oświetlenia ulicznego muszą być przystosowane do zasilania napięciem 230V, 50Hz, -oprawka na lampę wykonana z porcelany, -oprawy muszą być wyposażone w układ szeregowo-równoległy powodujący zmniejszenie strat mocy na układzie stabilizacyjno-zapłonowym, -komora oprawy i osprzętu wykonana w klasie szczelności IP 66, -w przypadku opraw jednokomorowych wymagana klasa szczelności IP 66, -klosz wykonany z poliwęglanu lub ze szkła, wypukły, -zaczep montażowy powinien stanowić integralną cześć oprawy i umożliwiać montaż na wysięgniku lub bezpośrednio na słupie, -otwieranie oprawy musi odbywać się bez użycia dodatkowych narzędzi, pokrywa nie może być otwierana w kierunku przewodów sieci, -oprawy muszą posiadać regulację rozsyłu układu optycznego poprzez zmianę położenia lampy względem odbłyśnika w co najmniej 3 oznaczonych pozycjach, -odbłyśnik oprawy musi być jednoczęściowy, fasetonowy, wykonany z aluminium o wysokiej czystości, odbłyśnik nie może stanowić jednocześnie obudowy oprawy, -średnia trwałość źródeł światła powinna być na poziomie minimum 18.000 godzin świecenia, -w oprawach musza być zastosowane źródła światła o strumieniu świetlnym: Źródło 70W co najmniej 6.600 lm Źródło 100W co najmniej 10.700 lm Źródła światła wszystkich zastosowanych mocy muszą być tego samego producenta. Oprawy uliczne muszą być produkowane przez jednego producenta. Sprzęt oświetleniowy (oprawy i źródła światła) powinien posiadać deklarację zgodności CE wystawioną przez producenta..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. 30.000,00

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą wykonawcy spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych i nie podlegający wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne z przyczyn przewidzianych w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych. Ocena spełnienia warunków będzie dokonywane na zasadzie spełnia/nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta winna zawierać: formularz ofertowy sporządzony na druku załączonym do SIWZ, dane dotyczące podwykonawców, zatwierdzony projekt umowy, aktualne zaświadczenie z ZUS i Urzędu Skarbowego lub oświadczenie o nie zaleganiu z opłacaniem podatków, opłat i składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne z przyczyn przewidzianych w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych i spełnieniu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych, (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 roku Nr 171, poz. 1058); aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; wykaz wykonanych w okresie 3 lat co najmniej trzech robót o charakterze porównywalnym rzeczowo z przedmiotem zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że zamówienie zostało wykonane należycie (referencje, protokoły odbioru) z wykorzystaniem wzoru załącznik nr 4), w przypadku, gdy o udzielenie zamówienia ubiega się konsorcjum, wówczas wymaga się, aby żaden z jego członków nie podlegał wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, a członkowie łącznie spełnili wyżej wymienione warunki, kosztorys ofertowy. W przypadku oferty równoważnej Wykonawca pragnący złożyć ofertę na sprzęcie równoważnym zobowiązany jest do załączenia do oferty dokumentów potwierdzających parametry sprzętu równoważnego oraz załączenia wyliczeń parametrów oświetleniowych dróg, potwierdzających osiągnięcie poziomów nie gorszych, niż wymagane przez normę PN-EN 13201.Oferent składający ofertę równoważną powinien fakt ten wyraźnie wskazać w druku oferty oraz podać typy sprzętu w kosztorysach ofertowych. Na Wykonawcy ciąży obowiązek udokumentowania spełnienia wymagań poprzez wykonanie i załączenie do oferty projektu oświetleniowego zawierającego wszystkie elementy zawarte w projekcie Zamawiającego; Zamawiający żąda od Wykonawców składających oferty równoważne złożenia wraz z ofertą próbek opraw i źródeł światła po 1 szt. dla każdego typu - mocy oprawy i źródła światła przewidzianych do zastosowania wraz z ich kartami katalogowymi potwierdzającymi dane techniczne. Zamawiający żąda udostępnienia danych technicznych właściwości opraw - rozsyłu światła opraw oświetleniowych - całej bryły światłości w formie wydruku lub w formie bazy danych umożliwiających na ich podstawie dokonanie wyliczeń parametrów oświetleniowych drogi w ogólnie dostępnym programie komputerowym do wspomagania obliczeń. Udostępnienie winno mieć miejsce równocześnie z chwilą składania ofert lub jeżeli wskazują na to techniczne względy przed złożeniem ofert..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gminakwidzyn.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Kwidzyn ul. Grudziądzka 30, 82-500 Kwidzyn pokój nr 32.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.01.2009 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Kwidzyn ul. Grudziądzka 30, 82-500 Kwidzyn pokój nr 14-sekretariat.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.