eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrakówKorekta przebiegu planowanej obwodnicy Zakopanego (korekta wariantu wybranego) w ramach zadania pn. Budowa obwodnicy Zakopanego - zamówienie dodatkowe do umowy 2/2010 zawartej w dniu 25.05.2010 r.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-11-30

Kraków: Korekta przebiegu planowanej obwodnicy Zakopanego (korekta wariantu wybranego) w ramach zadania pn. Budowa obwodnicy Zakopanego - zamówienie dodatkowe do umowy 2/2010 zawartej w dniu 25.05.2010 r.
Numer ogłoszenia: 253683 - 2012; data zamieszczenia: 30.11.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 248635 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Tatrzański, ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane - Pełnomocnik Zamawiającego Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, ul. Głowackiego 56, 30-085 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 637 90 00, faks 12 638 26 63.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Korekta przebiegu planowanej obwodnicy Zakopanego (korekta wariantu wybranego) w ramach zadania pn. Budowa obwodnicy Zakopanego - zamówienie dodatkowe do umowy 2/2010 zawartej w dniu 25.05.2010 r..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie aktualizacji korekty przebiegu planowanej obwodnicy wraz z docelowym pozyskaniem decyzji środowiskowej dla nowego przebiegu wariantu preferowanego w ramach umowy 2/2010. Decyzja o zmianie przebiegu wariantu preferowanego powinna być poprzedzona analizą działek, po których nowy wariant miałby przebiegać, pod katem sprawdzenia, czy nie zostały wydane pozwolenia na budowę w tym obszarze (a także decyzje o warunkach zabudowy) Szczegółowy zakres robót określono oraz warunki wykonania i odbioru określają Szczegółowe Specyfikacje Techniczne.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.11.00 - Usługi dodatkowe w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29.11.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Konsorcjum firm: Lider: KLOTOIDA Bajor, Zygmunt Sp. jawna, Partner Pracownia Inżynierska KLOTOIDA Sp. z o.o., ul. Bochenka 16 a, 30-693 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 61000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 72570,00

  • Oferta z najniższą ceną: 72570,00 / Oferta z najwyższą ceną: 72570,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamawiający zawarł umowę numer 2/2010 w dniu 25.05.2010 z Konsorcjum firm Lider: KLOTOIDA Mirosław Bajor, Andrzej Zygmunt Sp. j. PARTNER: Pracownia Inżynierska KLOTOIDA Sp. z o.o. na wykonanie Budowa obwodnicy Zakopanego - wielowariantowa koncepcja połączenia drogi powiatowej nr K 1656 z DW 958 wraz z programem funkcjonalno - użytkowym oraz ekspertyzą statyczno - wytrzymałościową wraz z projektami przebudowy estakady w ciągu drogi powiatowej nr K 1656 oraz uzyskaniem decyzji administracyjnych pozwalających na realizację przebudowy estakady, sprawowanie nadzoru autorskiego. W trakcie realizacji umowy stwierdzono konieczność wykonania korekty przebiegu obwodnicy (wariantu preferowanego (I czerwonego) w jego północnej części, od strony drogi powiatowej), celem ograniczenia ingerencji w istniejące i planowane zabudowania, a tym samym uniknięcia konfliktów społecznych. W tej sprawie został złożony wniosek przez proboszcza Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej w Zakopanem w ramach prowadzonego przez Burmistrza Zakopanego postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy łączącej drogę powiatową nr K 1656 z drogą wojewódzką nr 958. Zmiana na obecnym etapie przygotowania inwestycji jest uzasadniona. Zmodyfikowanie wniosku o decyzje środowiskową w zakresie wariantu preferowanego pozwoli ją uzyskać w ramach tego samego postępowania. Zmiana przebiegu zapewni ochronę terenów przeznaczonych pod budowę mieszkaniową, co wiąże się z możliwością uniknięcia niepotrzebnych napięć społecznych. Przesunięcie planowanej obwodnicy jest również korzystne z ekonomicznego punktu widzenia -w znacznym stopniu ograniczy koszty planowanej inwestycji - tj. koszty wykupu gruntów, których nie można traktować jako koszty kwalifikowane - czyli refinansowane ze środków unijnych. Obecnie wyceniony koszt wykupu gruntów pod obwodnicę to ok. 57 mln zł. W przypadku odsunięcia się wariantu od w/w zaplanowanej budowy mieszkaniowej, koszty te spadną do ok. 25 mln zł, co nawet wziąwszy pod uwagę wydłużenie obwodnicy i zwiększenie kosztów robót budowlanych, jest korzystniejsze zarówno z punktu widzenia finansowania zadania z wkładu krajowego, jak i kosztów wartości całkowitej. Decyzja o zmianie przebiegu wariantu preferowanego będzie poprzedzona analizą działek, po których nowy wariant miałby przebiegać, pod kątem sprawdzenia, czy nie zostały wydane pozwolenia na budowę w tym obszarze (a także decyzje o warunkach zabudowy). Konieczność zmiany przebiegu wariantu preferowanego jest uzasadniona, ale niestety nie była możliwa do przewidzenia przez Jednostkę Projektującą i Zamawiającego. Okoliczności te w myśl ustawy Prawo zamówień publicznych -podstawa prawna: art. 67 ust. 1, pkt 5, uzasadniają zakwalifikowanie wykonania danej usługi w zakresie dodatkowego opracowania. Nadmienia się, iż wykonanie przedmiotu umowy podstawowej (umowa nr 2/2010), w zakresie określonym w umowie jw., jest ściśle uzależnione od aktualizacji pozyskanej dokumentacji oraz pozyskania decyzji środowiskowej dla nowego wariantu przebiegu trasy. Zaistniałe okoliczności z uwagi na koordynacje oraz gwarancję i rękojmię wykonania umowy wskazują na konieczność, aby umowa podstawowa, jak i dodatkowa były wykonane przez tego samego Projektanta - Konsorcjum firm, LIDER: KLOTOIDA Mirosław Bajor, Andrzej Zygmunt Sp. j. PARTNER; Pracownia Inżynierska KLOTOIDA Spółka z o.o.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.