eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Oleśnica › Przebudowa przepustu w Dziesławicach na drodze powiatowej nr 1490 D

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-09-28

Oleśnica: Przebudowa przepustu w Dziesławicach na drodze powiatowej nr 1490 D
Numer ogłoszenia: 253638 - 2015; data zamieszczenia: 28.09.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 223108 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy, ul. Wojska Polskiego 52c, 56-400 Oleśnica, woj. dolnośląskie, tel. 071 3981667, 3993244, faks.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa przepustu w Dziesławicach na drodze powiatowej nr 1490 D.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie p. n. Przebudowa przepustu w Dziesławicach na drodze powiatowej nr 1490 D. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.00.00-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane 45.22.11.10-6 - Roboty budowlane w zakresie mostów 2. Przewidywany zakres robót: 1) Roboty przygotowawcze, 2) Roboty rozbiórkowe, 3) Budowa. 3. Przedmiot inwestycji: Przedmiotem inwestycji jest wykonanie przebudowy przepustu w Dziesławicach na drodze powiatowej nr 1490 D. 4. Zakres inwestycji. Zakres inwestycji obejmuje remont przepustu w Dziesławicach na działce nr 261 w ciągu drogi powiatowej nr 1490 D Węgrowa - Biskupice w km 5+298 wraz z remontem drogi oraz rowów odwadniających w obrębie remontowanego przepustu. Remont przepustu oraz drogi powiatowej nr 1490 D w jego obrębie obejmuje: odtworzenie krawędzi jezdni, remont nawierzchni jezdni z ułożeniem nowych warstw konstrukcyjnych, ścięcie poboczy i umocnienie destruktem asfaltowym, odtworzenie, umocnienie i oczyszczenie rowów przydrożnych, remont istniejącego przepustu żelbetowego, ramowego o świetle 120x230 cm na przepust łukowo-kołowy wykonany z rury stalowej, zlokalizowany w km 5+298. LOKALIZACJA INWESTYCJI Inwestycja zlokalizowana jest na terenie Gminy Międzybórz w powiecie Oleśnickim, województwie Dolnośląskim. Przedmiotowy odcinek drogi i przepust zlokalizowany jest w miejscowości Dziesławice na działce nr 261, na drodze powiatowej nr 1490 D, w km 5+298, na odcinku pomiędzy miejscowościami Węgrowa i Biskupice. STAN ISTNIEJACY Droga powiatowa przebiega w terenie płaskim o małych różnicach wysokości. W ciągu drogi znajdują się rowy przydrożne, które w znacznej części są zamulone. Na nawierzchni stwierdzono niewielkie spękania, zapadnięcia oraz sporadyczne ubytki. Krawędzie jezdni są w przeważającej części są zachowane w dobrym stanie. Pobocza również są w zadowalającym stanie technicznych, jedynie w części są przerośnięte co uniemożliwia sprawne odwodnienie nawierzchni jezdni. Remontowany przepust to obiekt o konstrukcji żelbetowej ramy. Rozpiętość w świetle wynosi 2,3 m przy wysokości 1,2 m. Ściany czołowe są zwieńczone gzymsami z kapinosem wystającymi poza obrys płyty pomostowej 12 cm i zakończone na poziomie płyty pomostowej. Na gzymsach zainstalowane są nitowane balustrady stalowe wykonane z ceowników, kątowników i płaskowników, zlokalizowane tylko na odcinku obiektu. Płyta pomostowa od spodu wykazuje liczne przecieki i wykwity soli co pozwala stwierdzić iż izolacja na obiekcie jest uszkodzona lub w ogóle jej nie ma. Podobnie stan techniczny przyczółków wykazuje złe funkcjonowanie izolacji strefy zaplecznej oraz duże oddziaływanie dynamiczne na obiekt z uwagi na spękania ścian czołowych a także liczne ubytki części przyczółka prawobrzeżnego. Powoduje to stan zagrożenia bezpieczeństwa konstrukcji i uniemożliwia poprawną eksploatację obiektu. Stan rowów na wlocie i wylocie jest niezadowalający. Rowy są zamulone i częściowo porośnięte roślinnością ich kształt w przekroju poprzecznym jest prawidłowy. Zarówno od strony wody dolnej jak i górnej koryto wymaga odmulenia i profilacji z uwagi na lokalne przeciwspadki i zastoiska. Dodatkowo bezpośrednio przy obiekcie a także na krawędziach rowów znajdują się istniejące drzewa, które zmniejszają bezpieczeństwo na obiekcie oraz przepustowość cieku wodnego. STAN DO WYKONANIA BRANŻA DROGOWA PARAMETRY TECHNICZNE DROGI Klasa drogi: Z; Prędkość projektowa: Vp = 40 km/h; Szerokość jezdni: 5,50 m; Szerokość pasa ruchu: 2,75 m; Szerokość poboczy w obrębie przepustu: 1,0 i 1,5 m; Kategoria ruchu: KR3. PLAN SYTUACYJNY Wykonywana trasa drogi powiatowej nr 1490 D na rozpatrywanym odcinku przebiega na odcinku łuku poziomego zmieniającego płynnie pochylenie poprzeczne jezdni. W przekroju przepustu istniejące pochylenie poprzeczne jezdni wynosi 5,0 %. Docelowo nie ulegnie ono zmianie. Jezdnię należy wykonać o szerokości 5,5 m. Drogę w przekroju poprzecznym na odcinku przebudowy wykonać o jednostronnym pochyleniu i pochyleniu 5,0%. Umocnione destruktem asfaltowym pobocze na odcinku drogowym, a także w obrębie remontowanego przepustu wykonać szerokości 1,0 i 1,5 m. Pozostała część za barierami drogowymi stanowi grunt nieumocniony. Ze względu na fakt wykonania barier energochłonnych SP 09/1 oraz barieroporęczy sztywnej BSP 160/1 w obrębie remontowanego przepustu, zachodzi potrzeba zapewnienia odpowiedniej szerokości pracującej, która wynosi odpowiednio - dla bariery drogowej SP 09/1 jest to W=0,8m (W2) - dla barieroporęczy BSP 160/1 jest to W=0,6m (W1) Dlatego też przewidziano zwiększenie szerokości pobocza po obydwu stronach drogi na końcach odcinków przewidzianych do zastosowania barier. Zmiana szerokości pobocza zostanie zrealizowana na odcinku z zachowaniem skosu 1:10. Pobocze na odcinku prostym wykonać o pochyleniu jednostronnym równym 6% od strony wody dolnej natomiast od strony wody górnej pochylenie pobocza na odcinku 1 m pokrywa się z pochyleniem jezdni i wynosi 5% a następnie przechodzi w pochylenie 6% skierowane w stronę rowu przydrożnego. PROFIL PODŁUŻNY Droga w profilu podłużnym w miarę możliwości prowadzona jest zgodnie z istniejącymi spadkami podłużnymi. Oś drogi prowadzona jest po istniejącej osi drogi powiatowej. W celu odtworzenia nawierzchni poza strefą pełnej odbudowy konstrukcji jezdni i poboczy przewidziano strefę dowiązania nawierzchni na długości 2,0 m. Pochylenie podłużne zjazdu znajdującego się bezpośrednio w sąsiedztwie remontowanego przepustu należy dostosować do stanu istniejącego. KONSTRUKCJE NAWIERZCHNI Konstrukcja nawierzchni drogi powiatowej nr 1490 D bezpośrednio nad przepustem Z uwagi na ograniczona grubość naziomu nad przepustem, oraz ze względów konstrukcyjnych dla tego typu obiektów (wymagana zasypka piaskowa gr. Min. 10 cm zagęszczona do 0,95 w skali Proctora wokół rury przepustu), bezpośrednio nad przepustem zastosowano konstrukcję nawierzchni drogowej o grubości 38 cm. warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 35/50 gr. 5 cm; warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W 35/50, gr. 6 cm; podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego AC22P 35/50, gr. 7 cm; podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5, gr. 20 cm; Konstrukcja pobocza umocnionego (droga główna i odtwarzany zjazd) warstwa destruktu asfaltowego gr. 10 cm. Umocnienie skarp i dna rowu kostka kamienna wtopiona w beton C30/37 gr. 10 cm z zalaniem szczelin (skarpa) kostka kamienna wtopiona w beton C16/20 gr. 10 cm z zalaniem szczelin (dno rowu) obsiew mieszanką traw na pozostałej części materiał uzupełniający (humus) Konstrukcja połączenia nowej i istniejącej nawierzchni Konstrukcja połączenia nowej i istniejącej nawierzchni powinna być dostosowana do pozostawianej części konstrukcji istniejącej nawierzchni oraz połączona z nią schodkowo. Na jezdni istniejącej należy wyznaczyć linię styku nowej i istniejącej nawierzchni oraz rozebrać istniejącą nawierzchnię z wykonaniem schodków na kolejnych warstwach. Przesunięcie kolejnych warstw nawierzchni (schodków) powinno być równe 2,0 m. Dodatkowo w celu zabezpieczenia przed pojawieniem się spękań w miejscu połączenia starej z nową nawierzchnią, pod warstwą wiążącą na schodku łączącym podbudowę bitumiczną z istniejącą nawierzchnią należy ułożyć geosiatkę na szerokości równej 2,0 m. PRZEPUST W zakresie prac przy przepuście pod drogą powiatową nr 1490 D w km 5+298 w związku z tym iż istniejąca szerokość na obiekcie nie pozwala na wykonanie normatywnych poboczy oraz zastosowanie barier, a także mając na uwadze bardzo zły stan techniczny obiektu zdecydowano o remoncie całkowitym tego obiektu. Istniejący obiekt o konstrukcji żelbetowej ramy przewidziany jest do rozbiórki, a w jego miejsce należy wykonać przepust o kształcie łukowo-kołowym o świetle poziomym 2,28 m i pionowym 1,70 m. Długości przepustu w osi wynosi 18,75 m, długość całkowita z uwzględnieniem skosów 20,40 m. Wszystkie elementy konstrukcji są zabezpieczane antykorozyjnie przez producenta. Dotyczy to zarówno elementów konstrukcyjnych jak i elementów połączeń. Podstawowym sposobem zabezpieczenia antykorozyjnego jest powłoka cynkowa o grubości 42 ?m dwustronnie, co odpowiada 42 ?m grubości powłoki z każdej strony blach oraz powłoka polimerowa grubości 250 ?m. Zarówno na wlocie i wylocie zastosowano umocnienie wykonane z bloku betonowego 80x40 cm betonu C25/30, takie rozwiązanie zapobiega podmywaniu terenu pod obiektem. Przepust będzie wykonywany w istniejącym nasypie. Skarpy wykopu należy wykonać o pochyleniu 1;1. Warstwy zasypowe przepustu powinny spełniać wymagania co do maksymalnej średnicy ziaren kruszywa 31,5 mm w bezpośrednim sąsiedztwie ściany rury i w jej otoczeniu do 50cm. W pozostałej strefie dopuszcza się zastosowanie kruszywa o większym uziarnieniu. Grunt zasypowy powinien spełniać następujące wymagania: wskaźnik różnoziamistości Cu>5,0, wskaźnik krzywizny 1 6m/dobę. Bezpośrednio nad warstwą zasypową grubości 20 cm, oraz o zagęszczeniu ls=0,95 wg Proctora należy ułożyć hydroizolację z folii hydroizolacyjnej. Służy ona zabezpieczeniu elementu stalowego przed wodą opadową przenikającą z powierzchni i działa jak parasol sprowadzając wodę do rury drenarskiej, pochylenie podłużne hydroizolacji jest zgodne z pochyleniem przepustu i wynosi 1%, pochylenie poprzeczne folii wynosi 12%. Aby sprawnie odprowadzić wody opadowe spływające po folii hydroizolacyjnej wykonać drenaż, rury drenarskie zostaną ułożone w jednakowych odległościach po obu stronach przepustu, mierząc od osi przepustu. Spadek podłużny rury drenarskiej jest taki sam jak spadek podłużny przepustu PD3 i jest równy 1%. Rura drenarska zostanie posadowiona na fundamencie betonowym o wymiarach 10x30 cm wykonanego z betonu C16/20, długość drenażu wynosi około 14,50 m. Rura drenarska zostanie zasypana warstwą żwiru filtracyjnego grubości 20 cm owiniętego geowłókniną. Koniec rury drenarskiej od strony wlotu zostanie zaślepiony, natomiast drugi jej koniec od strony wylotu będzie wyprowadzony poza umocnienie nasypu z kostki kamiennej i będzie stanowił odprowadzenie wód z drenażu. Woda spływa po folii do rur drenarskich, z których odprowadzana jest poza nasyp drogowy do rowu. Na skarpie u wylotu rur drenarskich przewidziano umocnienie skarpy kostką kamienną. Pod konstrukcję przepustu należy przygotować fundament kruszywowy o grubości 30 cm, dla którego minimalny wskaźnik zagęszczenia powinien wynosić 1,0 w skali Proctora. Dodatkowo bezpośrednio na warstwie fundamentu należy przewidzieć wykonanie luźnej podsypki żwirowo-piaskowej o grubości 7,5 cm ułożonej tak aby karby rury mogły się w niej swobodnie zagłębić, umożliwiając pełną współpracę rury z wykonanym wcześniej fundamentem kruszywowym. Układanie zasypki powinno odbywać się równomiernymi warstwami z każdej ze stron przepustu, przy czym należy pamiętać, że grubość każdej z zagęszczanych warstw w stanie luźnym nie powinna przekraczać 30 cm. Wskaźnik zagęszczenia każdej z warstw nie może być mniejszy od ls=1,03 wg próby Proctora, w bezpośrednim sąsiedztwie rury dopuszcza się zmniejszenie zagęszczenia do wskaźnika Is=0,95. Zagęszczenie warstw zasypki należy wykonywać lekkim sprzętem (płyty lub stopy wibracyjne). Do czasu wykonania pełnej wysokości zasypki nad konstrukcją nie dopuszcza się zagęszczania mechanicznego ciężkim sprzętem. Szczególnie starannie należy wykonywać zasypkę wspierającą w strefie pachwinowej rury. W celu wykonania obiektu o długości 20,40 m odcinki rur łączy się za pomocą złączek opaskowych. Odwodnienie przepustu realizowane jest za pomocą ukształtowania nawierzchni drogowej i spadków poprzecznych jezdni. Woda kierowana jest do krawędzi jezdni, aby bezpośrednio spłynąć po poboczu, a dalej po skarpie nasypu do rowu bocznego. Przewidziano też miejsce pod przyszły krawężnik i chodnik zlokalizowany od strony wody górnej. Na wlocie i wylocie przepustu należy umocnić skarpy oraz dno rowu za pomocą kostki kamiennej 18/20cm wtopionej w beton gr. 10 cm z wypełnieniem szczelin zaprawą cementową. Zakres umocnień został pokazany w części rysunkowej. Całość umocnienia jest ograniczona obrzeżem betonowym 8x30x100cm posadowionym na ławie betonowej. Dno przepustu wykonać jako umocnione z materiału analogicznego jak na skarpach, zastosowano kostkę kamienną o dwóch wymianach 18/20cm i 9/11cm wtopioną w beton o grubości 10 cm. Dno przepustu wykonano z obustronnym spadkiem w kierunku osi wynoszącym 6%. Od strony wody dolnej przewidziano próg betonowy o wysokości 40 cm który jest odtworzeniem istniejącego w tym miejscu progu. Za progiem należy wykonać umocnienie narzutem kamiennym o grubości 50 cm i zakończyć to umocnienie palisadą z kołków drewnianych o długości 120 cm i średnicy 7 cm. Od strony wody górnej umocnienie jest ograniczone gurtem betonowym z betony C25/30 o wymiarach 30x80cm. W celu zabezpieczenie ruchu drogowego, w obszarze przepustu PD3 pod drogą powiatową wykonać bariery energochłonne typ SP 09/1, bezpośrednio nad przepustem przewiduje się ustawienie barieroporęczy BSP 160/1 po stornie wody górnej i bariery mostowej SP-06M/1 długości pięciu metrów, i posadowionej na ławie fundamentowej. Zarówno barierę jak barieroporęcz należy lokalizować w taki sposób aby odległość lica prowadnicy wynosiła nie mniej niż 1,00 m licząc od krawędzi pasa ruchu dla bariery SP-06M/1 i 1,50 m dla barieroporęczy BSP 160/1, pamiętając o zapewnieniu odpowiednich szerokości pracujących dla bariery SP-06M/1 W=1,3 m, dla barieroporęczy BSP 160/1 W=0,6m, aby spełnić warunki stosowania barier oraz barieroporęczy, w miejscach ich występowania należy odpowiednio poszerzyć pobocza. Od strony wody dolnej za obiektem przewiduje się barierę wbijana SP-09/1 o szerokości pracującej W=0,8m. Nie przewiduje się zmiany odwodnienia w stosunku do istniejącego. Wody opadowe z nawierzchni jezdni odprowadzane są za pośrednictwem spadków podłużnych i poprzecznych do rowów przydrożnych. Jako odwodnienie przedmiotowego odcinka drogi powiatowej nr 1490 D wykonać rowy otwarte o nachyleniu skarp nie mniejszym niż 1:1,5 i pochyleniu przeciwskarp nie mniejszym niż 1:1. Na fragmentach odcinka gdzie niweleta dna rowu nie ulega zmianie przewidziano jedynie oczyszczenie rowu i profilację skarpy rowu. Ze względu na fakt wykonania barier energochłonnych SP 09/1 barier typu mostowego SP 06M/1 oraz barieroporęczy sztywnej BSP 160/1 w obrębie remontowanego przepustu, zachodzi potrzeba zapewnienia odpowiedniej szerokości pracującej, która wynosi odpowiednio dla bariery drogowej SP 09/1 jest to W=0,8 m (W2) dla bariery typu mostowego SP 06M/1 jest to W1=3 m (W4) dla barieroporęczy BSP 160/1 jest to W=0,6 m (WI) Pobocza na odcinku prostym wykonać o pochyleniu jednostronnym równym 6%. Technologia robót remontu przepustu została założona z możliwością utrzymania połówkowego ruchu na obiekcie bez konieczności całkowitego zamykania drogi. BARIERY ENERGOCHŁONNE W celu zabezpieczenie ruchu drogowego, w obszarze przepustu pod drogą powiatową wykonać bariery energochłonne typ SP 09/1, bezpośrednio nad przepustem przewiduje się ustawienie barieroporęczy BSP 160/1 długości pięciu metrów, po stronie wody górnej na ławie fundamentowej a po przeciwnej stronie obiektu bariery typu mostowego SP 06m/1. Zarówno barierę jak barieroporęcz należy lokalizować w taki sposób aby wymagana odległość lica prowadnicy wynosiła nie mniej niż 1,0 m licząc od krawędzi pasa ruchu dla bariery i 1,50 m dla barieroporęczy, pamiętając o zapewnieniu szerokości pracującej odpowiednio W=0,6 i 0,8m, aby spełnić warunki stosowania barier oraz barieroporęczy, w miejscach ich występowania. ODWODNIENIE Nie przewiduje się zmiany odwodnienia w stosunku do istniejącego. Wody opadowe z nawierzchni jezdni odprowadzane są za pośrednictwem spadków podłużnych i poprzecznych do rowów przydrożnych. Jako odwodnienie przedmiotowego odcinka drogi powiatowej wykonać rowy otwarte o nachyleniu skarp nie mniejszym niż 1:1,5 i pochyleniu przeciwskarp nie mniejszym niż 1:1. Na fragmentach odcinka gdzie niweleta dna rowu nie ulega zmianie przewidziano jedynie oczyszczenie rowu i profilację skarpy rowu. DOCELOWA ORGANIZACJA RUCHU W ramach przedmiotowego zadania nie przewiduje się zmian w dotychczasowej organizacji ruchu. Jezdnia nie posiada oznakowania poziomego i nie przewiduje się jego docelowego miejscowego stosowania. TYMCZASOWA ORGANIZACJA RUCHU Projekt tymczasowej organizacji ruchu na czas robót prowadzonych na przedmiotowym odcinku objęty jest po stronie inwestora. Organizacja robót (w tym zapewnienie przepływu wód cieku wodnego) nie jest objęty tym opracowaniem i będzie po stronie wykonawcy robót. INWENTARYZACJA ZIELENI OPIS CZYNNOŚCI INWENTARYZACYJNYCH a) przeprowadzenie identyfikacji rodzajowo-gatunkowej w nomenklaturze polsko-łacińskiej. (wg W. Senety, W. Bugały) b) ustalenie parametrów morfologicznych drzew i cech charakterystycznych: obwód i średnica pnia na wysokości pierśnicy tj. 130 cm, ogólny stan zdrowotności wg pięciostopniowej skali. c) ustalenie stanu zdrowia drzew w pięciostopniowa skali zdrowotności: 1. (5) drzewa zupełnie zdrowe, bez ubytków i obecności szkodników, 2. (4) drzewa z częściowo obumierającymi cieńszymi gałęziami w wierzchołkowych partiach korony, z obecnością szkodników i patogenów występujących w nieznacznym stopniu (pojedyncze egzemplarze), 3. (3) drzewa, które mają obumarłe gałęzie i pojedynczo konary w wierzchołkowej partii korony, uszkodzenia strzały i zaatakowane w znacznym stopniu przez szkodniki i patogeny, 4. (2) drzewa z częściowo obumarła koroną, uszkodzeniami korzeni, strzały i dużymi ubytkami tkanki drzewnej, z obecnością szkodników i patogenów; drzewa zamierające, 5. (1)drzewa martwe, d) określenie powierzchni krzewów, e) naniesienie brakujących drzew i krzewów na podkład mapowy, f) opracowanie dokumentacji: część opisowa - w formie tabelarycznej, część graficzna - plany sytuacyjne w skali 1:100/1:200 (1 arkusz). ZINWENTARYZOWANA ZIELEŃ Lp. Oznaczenie na planie Nazwa polska Nazwa łacińska Obwód na wys. 1,3 m [cm] Średnica na wys. 1,3 m [cm] Stan zdrowia (5-b.dobry; 1-zły) Przeznaczenie; uwagi 1 1 Jesion wyniosły Fraxinus excelsior 230 73,2 5 wyciąć 2 2 Jesion wyniosły Fraxinus excelsior 142 45,2 5 wyciąć 3 3 Jesion wyniosły Fraxinus excelsior 166 52,9 4 wyciąć 4 4 Jesion wyniosły Fraxinus excelsior 183 58,3 5 wyciąć 5 5 Klon zwyczajny Acer platanoides 42+46+77+86+86+98 13,4+14,6+24,5+27,4+27,4+31,2 4 wyciąć 6 6 Klon zwyczajny Acer platanoides 56 17,8 4 wyciąć 7 7 Klon zwyczajny Acer platanoides 69 22 4 wyciąć 8 8 Klon zwyczajny Acer platanoides 40 12,7 5 wyciąć 9 9 Leszczyna pospolita Corylus avellana 36 11,5 5 wyciąć 10 10 Leszczyna pospolita Corylus avellana 34+40+43+67 10,8+12,7+13,7+21,3 4 wyciąć Łącznie inwentaryzowano 6 drzew (14 pni) do wycinki i 4 pnie do wykarczowania. PLAN WYCINKI Lp. Oznaczenie na planie Nazwa polska Nazwa łacińska Obwód na wys. 1,3 m [cm] Średnica na wys. 1,3 m [cm] Stan zdrowia (5-b.dobry; 1-zły) Przeznaczenie; uwagi 1 1 Jesion wyniosły Fraxinus excelsior 230 73,2 5 wyciąć 2 2 Jesion wyniosły Fraxinus excelsior 142 45,2 5 wyciąć 3 3 Jesion wyniosły Fraxinus excelsior 166 52,9 4 wyciąć 4 4 Jesion wyniosły Fraxinus excelsior 183 58,3 5 wyciąć 5 5 Klon zwyczajny Acer platanoides 42+46+77+86+86+98 13,4+14,6+24,5+27,4+27,4+31,2 4 wyciąć 6 6 Klon zwyczajny Acer platanoides 56 17,8 4 wyciąć 7 7 Klon zwyczajny Acer platanoides 69 22 4 wyciąć 8 8 Klon zwyczajny Acer platanoides 40 12,7 5 wyciąć 9 9 Leszczyna pospolita Corylus avellana 36 11,5 5 wyciąć 10 10 Leszczyna pospolita Corylus avellana 34+40+43+67 10,8+12,7+13,7+21,3 4 wyciąć Łącznie do wycinki przewidziano 6 drzew (14 pni) i 10 pni do wykarczowania. ZABEZPIECZENIE DRZEWOSTANU ISTNIEJACEGO Na placu budowy wszystkie drzewa przeznaczone do zachowania, narażone na uszkodzenie, należy skutecznie zabezpieczyć, zgodnie z wymogami prawa budowlanego i ustawy o ochronie przyrody. Przepisy te dotyczą skutecznego zabezpieczenia roślin w części nadziemnej oraz podziemnej, co odnosi się zarówno do bezpośredniego zabezpieczenia drzew, jak i sposobu prowadzenia prac budowlanych. ZABEZPIECZANIE PNI DRZEW Zabezpieczenia muszą chronić pnie drzew przed uszkodzeniami mechanicznymi, zasypaniem oraz uszkodzeniem składowanym materiałem. Teren wokół pnia drzewa powinien być zabezpieczony niską zaporą uniemożliwiającą do niego dostęp. Wygrodzenie o charakterze ogrodzenia należy zlokalizować w odległości minimum 1 m od pnia drzewa. Jeżeli takie rozwiązanie jest niemożliwe, należy bezwzględnie, na cały okres budowy, pnie oszalować deskami, wypełniając przestrzeń pomiędzy pniem a deską matami słomianymi lub zrolowaną jutą, które będą amortyzowały ewentualne uderzenia z zewnątrz. Wysokość oszalowania powinna sięgać do wysokości dolnych gałęzi koron drzew. Dolny koniec deski powinien opierać się na podłożu, nie na nabiegach korzeniowych. Przy wykonywaniu zabezpieczeń pni niedopuszczalne jest wbijanie w nie gwoździ. ZABEZPIECZANIE KORZENI I KORON DRZEW Najlepszym sposobem ochrony jest wygrodzenie powierzchni w obrysie korony i wyznaczenie dróg poza obrysem korony drzewa. Wytyczając drogi komunikacyjne dla obsługi budowy należy uwzględnić rosnące w terenie drzewa. Wszystkie drogi tymczasowe dla obsługi budowy należy wytyczać poza zasięgiem koron i systemów korzeniowych drzew. Nie wolno dopuścić do poruszania się pojazdów powodujących zagęszczanie gruntu i obrywanie korzeni. Jeżeli jednak istnieje konieczność wytyczenia drogi w obrębie korony lub korzeni drzewa, należy wykonać ją ze specjalnych elementów, izolując podłoże warstwą gruboziarnistego żwiru lub innych podobnych materiałów. Przy drzewach nie wolno składować materiałów budowlanych oraz innych rzeczy mogących spowodować jakiekolwiek uszkodzenia drzew. W przypadku głębokich wykopów w zasięgu korzeni drzew należy wykonywać specjalne ekrany zabezpieczające systemy korzeniowe, z zastosowaniem podłoża biologicznie czynnego, które umożliwi szybszą odbudowę korzeni. Wszystkie prace w obrębie brył korzeniowych powinny być prowadzone ręcznie. Wyznacznikiem zasięgu obszaru prac ręcznych jest zazwyczaj obrys korony drzewa. Cięcia żywych części koron należy wykonywać tylko w ostateczności, pod nadzorem osoby uprawnionej. 5. Szczegółowy przedmiot zamówienia określają n/w załączniki stanowiące dokumentację projektową i Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót: Załącznik nr 9 do SIWZ - Dokumentacja projektowa. 6. Wykonawca musi udzielić minimum 36 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty, licząc od dnia odbioru końcowego robót i podpisanego (bez uwag) protokołu odbioru oraz minimum 36 miesięcy rękojmi od dnia odbioru przedmiotu zamówienia. 7. Załatwienie wszystkich formalności i koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia leżą po stronie Wykonawcy robót. 8. Podczas realizacji inwestycji Wykonawca udostępni Zamawiającemu możliwość kontroli materiałów budowlanych, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia w szczególności w zakresie ich jakości, posiadanych certyfikatów, itp. 9. W szczególnie uzasadnionych okolicznościach, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to np. okoliczności: a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego, b) powodujące poprawę parametrów technicznych, c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmianę obowiązujących przepisów. Powyższe zmiany, muszą być każdorazowo zatwierdzane w formie pisemnej przez Zamawiającego. Wprowadzone zmiany nie mogą powodować zmiany ceny wykonania przedmiotu zamówienia. 10. UWAGA: 10.1. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam, gdzie w treści dokumentów składających się na opis przedmiotu zamówienia i w samym opisie zostały wskazane znaki towarowe, patenty, pochodzenie lub normy, Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie, produkty, itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się więc zaproponowanie w ofercie odpowiedników równoważnych o właściwościach nie gorszych i gwarantujących osiągnięcie parametrów nie niższych od wymaganych przez Zamawiającego. 10.2. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie Wykonawca może przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. opisanych w opisie przedmiotu zamówienia, ale muszą gwarantować spełnienie zdefiniowanych tam wymagań Zamawiającego. 11. Zamawiający żąda, aby Wykonawca wskazał w ofercie część zamówienia, której wykonanie chce powierzyć podwykonawcom. Jeżeli Wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części zamówienia podwykonawcy to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 1A do SIWZ.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.00.00-5, 45.22.11.10-6.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.09.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ELEKTROMEX Sp. z o. o., ul. Broniewskiego 16, 63-600 Kępno, kraj/woj. wielkopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 603753,19 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 259843,06

  • Oferta z najniższą ceną: 259843,06 / Oferta z najwyższą ceną: 412613,45

  • Waluta: PLN .


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.