eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrakówWykonanie robót dodatkowych związanych z wykonywaniem prac na kontrakcie pnZaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z odnową nawierzchni dk nr 28 na odcinkachNowy Sącz - Mszalnica w km142+070 - 146+530 i Cieniawa - Ptaszkowa w km149+100 - 151+350

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2010-09-15

Kraków: Wykonanie robót dodatkowych związanych z wykonywaniem prac na kontrakcie pn: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z odnową nawierzchni dk nr 28 na odcinkach: Nowy Sącz - Mszalnica w km: 142+070 - 146+530 i Cieniawa - Ptaszkowa w km: 149+100 - 151+350
Numer ogłoszenia: 252531 - 2010; data zamieszczenia: 15.09.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 245759 - 2010r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4172172, 4172179, 4172183, faks 012 4110118.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych związanych z wykonywaniem prac na kontrakcie pn: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z odnową nawierzchni dk nr 28 na odcinkach: Nowy Sącz - Mszalnica w km: 142+070 - 146+530 i Cieniawa - Ptaszkowa w km: 149+100 - 151+350.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zamówienie obejmuje w szczególności: a) wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego z dodatkiem cementu 2-3% o grubości warstwy 20 cm wraz z sączkiem w celu ulepszenia podłoża po wykonywane chodniki przy drodze krajowej nr 28 ; b) wykonanie ścianki szczelnej na przepuście P-19 w km: 150+235 w celu zabezpie-czenia stateczności skarpy; c) wykonanie przebudowy sieci teletechnicznej w km: 142+070; 142+300; 143+610 po stronie prawej drogi krajowej nr 28..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.30 - Roboty budowlane zakresie dróg krajowych 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45.23.33.40 - Fundamentowanie ścieżek ruchu pieszego 45.22.32.10 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali 45.23.23.10 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: Wykonanie robót dodatkowych związanych z wykonywaniem prac na kontrakcie pn: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z odnową nawierzchni dk nr 28 na odcinkach: Nowy Sącz - Mszalnica w km: 142+070 - 146+530 i Cieniawa - Ptaszkowa w km: 149+100 - 151+350

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14.09.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • POLDIM S.A., ul. Kochanowskiego 37a, 33-100 Tarnów, kraj/woj. małopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 334832,51 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 334832,51

  • Oferta z najniższą ceną: 334832,51 / Oferta z najwyższą ceną: 334832,51

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W trakcie wykonywania podbudowy Wykonawca zasygnalizował brak możliwości uzyskania wymaganej grupy nośności podłoża G1 i spełnienia wymagań norm. Po przeprowadzeniu analizy stwierdzono, że w wyniku obfitych deszczy występujących na tym terenie w okresie od maja do lipca znacznie podniósł się poziom wód gruntowych, co spowodowało duże zawilgocenie podłoża i obniżenie jego nośności. Sytuacja ta wymaga przyjęcia nowego rozwiązania dla wykonania podbudowy, tak aby możliwe było uzyskanie wymaganych dla podbudowy parametrów nośności. Z uwagi na powyższe przyjęto rozwiązanie polegające na wykonaniu podbudowy z kruszywa naturalnego z dodatkiem cementu 2-3% o grubości warstwy 20 cm wraz z sączkiem. Rozwiązanie to pozwala na poprawę parametrów zagęszczenia warstw oraz uzyskanie wymaganych parametrów podłoża G1. Zastosowanie sączka odwadniającego będzie umożliwiało w przyszłości odprowadzenie napływających wód podskórnych w przypadku wahań zwierciadła wody gruntowej. Na etapie wykonywania robót ziemnych wystąpiły wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne (maj - lipiec), w postaci intensywnych, ciągłych deszczów oraz znacznego podniesienia poziomu wód gruntowych, w wyniku czego doszło do obrywu i zsuwu gruntu. Sytuacji powyższej nie można było przewidzieć na etapie przygotowywania SIWZ, ponieważ uszkodzenia skarpy wynikają z tegorocznych anomalii pogodowych. Wykonawca, w celu zapobieżenia uszkodzeniom przepustu oraz naruszeniu stabilności nasypu drogowego, zabezpieczył tymczasowo przyczółek wylotowy obiektu. Z uwagi na fakt, iż nadal występują (sierpień) gwałtowne, ponadnormatywne opady deszczu należy wykonać zabezpieczenia docelowe skarpy pod poprzez wykonanie stalowej ścianki szczelnej. Rozwiązanie to zapewni stateczność nasypu oraz umożliwi funkcjonowanie przepustu. Na etapie robót budowlanych okazało się, że przebieg wszystkich sieci zlokalizowanych w pasie drogowym znacznie odbiega od stanu na podkładach geodezyjnych i nie jest możliwe wykonanie przebudowy drogi oraz budowy chodników bez przełożenia części z nich. Po analizie ustalono, że najbardziej uzasadnionym rozwiązaniem, które umożliwi dokończenie robót budowlanych jest przełożenie urządzeń sieci teletechnicznej. Przekładki tych sieci stanowić będą najmniejszy koszt dla inwestora w porównaniu z przekładkami i zabezpieczeniem innych urządzeń obcych takich jak sieć gazu, prądu i wody. Przyjęte rozwiązanie umożliwia zakończenie robót objętych zamówieniem podstawowym w sposób zapewniający jak najmniejsze utrudnienie dla mieszkańców i kierowców. W odniesieniu do wartości realizowanego zamówienia podstawowego, wynoszącej brutto 21 869 190,52 zł. wartość szacunkowa dodatkowego (netto) stanowi 1,5%, zatem nie przekracza 50 % wartości zamówienia podstawowego. Wymienione powyżej roboty dodatkowe nie były objęte zamówieniem podstawowym a konieczność ich wykonania nie była możliwa do przewidzenia na etapie przygotowania postępowania i nie wynika z zaniedbań ani niestaranności Zamawiającego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.