eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrakówWykonanie robót dodatkowych związanych z wykonywaniem prac na kontrakcie pnZaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z odnową nawierzchni dk nr 28 na odcinkachGrybów - Biała Niżna w km154+900 - 156+788 oraz w km157+167 - 158+800

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-09-10

Kraków: Wykonanie robót dodatkowych związanych z wykonywaniem prac na kontrakcie pn: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z odnową nawierzchni dk nr 28 na odcinkach: Grybów - Biała Niżna w km: 154+900 - 156+788 oraz w km: 157+167 - 158+800
Numer ogłoszenia: 248799 - 2010; data zamieszczenia: 10.09.2010
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4172172, 4172179, 4172183, faks 012 4110118 , strona internetowa www.krakow.gddkia.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych związanych z wykonywaniem prac na kontrakcie pn: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z odnową nawierzchni dk nr 28 na odcinkach: Grybów - Biała Niżna w km: 154+900 - 156+788 oraz w km: 157+167 - 158+800.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie następujących robót budowlanych; a) wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego z dodatkiem cementu 2-3% o grubości warstwy 20 cm w celu ulepszenia podłoża pod wykonywane chodniki przy drodze krajowej nr 28; b) wykonanie ścianki szczelnej na przepuście P-6 w celu zabezpieczenia stateczności skarpy; c) wykonanie drenażu francuskiego w km: 157+167 do 158+800 oraz zabezpieczenia skarpy przed spływami z powodu podniesienia zwierciadła wód gruntowych i nawodnienia podłoża w km: 155+300 - 155+800 (strona lewa); d) wykonanie przebudowy sieci teletechnicznej w km: 155+330; 158+520; 158+560 po stronie prawej drogi krajowej nr 28.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.30 - Roboty budowlane zakresie dróg krajowych 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45.23.33.40 - Fundamentowanie ścieżek ruchu pieszego 45.22.32.10 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali 45.23.23.10 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Wykonawca zasygnalizował brak możliwości uzyskania wymaganej grupy nośności podłoża G1 i spełnienia wymagań norm. Po przeprowadzeniu analizy stwierdzono, że w wyniku obfitych deszczy występujących na tym terenie w okresie od maja do lipca znacznie podniósł się poziom wód gruntowych, co spowodowało duże zawilgocenie podłoża i obniżenie jego nośności. Sytuacja ta wymaga przyjęcia nowego rozwiązania dla wykonania podbudowy, tak aby możliwe było uzyskanie wymaganych dla podbudowy parametrów nośności. Z uwagi na powyższe przyjęto rozwiązanie polegające na wykonaniu podbudowy z kruszywa naturalnego z dodatkiem cementu 2-3% o grubości warstwy 20 cm. Rozwiązanie to pozwala na poprawę parametrów zagęszczenia warstw oraz uzyskanie wymaganych parametrów podłoża G1. Na etapie wykonywania robót ziemnych wystąpiły wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne (maj - sierpień), w postaci intensywnych, ciągłych deszczów oraz znacznego podniesienia poziomu wód gruntowych, w wyniku czego doszło do obrywu i zsuwu gruntu. Sytuacji powyższej nie można było przewidzieć na etapie przygotowywania SIWZ, ponieważ uszkodzenia skarpy wynikają z tegorocznych anomalii pogodowych. Wykonawca, w celu zapobieżenia uszkodzeniom przepustu oraz naruszeniu stabilności nasypu drogowego, zabezpieczył tymczasowo przyczółek wylotowy obiektu. Z uwagi na fakt, iż nadal występują (sierpień) gwałtowne, ponadnormatywne opady deszczu należy wykonać zabezpieczenia docelowe skarpy pod poprzez wykonanie stalowej ścianki szczelnej. Rozwiązanie to zapewni stateczność nasypu oraz umożliwi funkcjonowanie przepustu. Podczas prac związanych z profilacją od strony północnego stoku natrafiono na stały silny napływ wody gruntowej i wód podskórnych ze stoku. Wzmożony napływ wód powierzchniowych z przyległego terenu powoduje niszczenie skarp i ich obrywy. Biorąc pod uwagę także obecną aurę z dużą ilością opadów konieczne jest wprowadzenie dodatkowego rozwiązania zabezpieczającego przed napływem wody i rozmyciem skarp przedmiotowy odcinek przeciwskarpy. Po obserwacji stwierdza się potrzebę wykonania na długości 100 mb zabezpieczenie płaszczyzny przeciwskarp drogowych od napływu wody poprzez wbudowanie sączka z rury perforowanej o średnicy 150 mm owiniętym geosyntetykiem w obsypce piaskowej oraz wzmocnienie skarp w postaci wymiany gruntu na kruszywo łamane w miejscach zniszczonych skarp. Na etapie robót budowlanych okazało się, że przebieg wszystkich sieci zlokalizowanych w pasie drogowym znacznie odbiega od stanu na podkładach geodezyjnych i nie jest możliwe wykonanie przebudowy drogi oraz budowy chodników bez przełożenia części z nich. Po analizie ustalono, że najbardziej uzasadnionym rozwiązaniem, które umożliwi dokończenie robót budowlanych jest przełożenie urządzeń sieci teletechnicznej. Przekładki tych sieci stanowić będą najmniejszy koszt dla inwestora w porównaniu z przekładkami i zabezpieczeniem innych urządzeń obcych takich jak sieć gazu, prądu i wody. Przyjęte rozwiązanie umożliwia zakończenie robót objętych zamówieniem podstawowym . W odniesieniu do wartości realizowanego zamówienia podstawowego, wynoszącej brutto 11.563.343,18 zł wartość szacunkowa dodatkowego (netto) stanowi 4,0%, zatem nie przekracza 50 % wartości zamówienia podstawowego. Do chwili obecnej nie udzielono żadnego zamówienia dodatkowego do przedmiotowej umowy podstawowej. Wymienione powyżej roboty dodatkowe nie były objęte zamówieniem podstawowym a konieczność ich wykonania nie była możliwa do przewidzenia na etapie przygotowania postępowania i nie wynika z zaniedbań ani niestaranności Zamawiającego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   Nazwa: Wykonanie robót dodatkowych związanych z wykonywaniem prac na kontrakcie pn: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z odnową nawierzchni dk nr 28 na odcinkach: Grybów - Biała Niżna w km: 154+900 - 156+788 oraz w km: 157+167 - 158+800.

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • POLDIM S.A., ul. Kochanowskiego 37a, 33-100 Tarnów, kraj/woj. małopolskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.