eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WrocławRoboty dodatkowe polegające na wykonaniu dodatkowych prac projektowych i robót budowlanych związanych zwiazanych z remontem linii 220 kV D205 Świebodzice - Klecina w celu usunięcia kolizji z AOW w ramach zadania inwestycyjnego pn. Zaprojektowanie i zbudowanie autostradowej obwodnicy Wrocławia - Część 1 zamówieniaŁacznik Kobierzyce od km 0+000,00 do km 2+489,45 oraz autostrada A8 od km 1+603,81 do km 13+500.



Ogłoszenie z dnia 2010-09-06

Wrocław: Roboty dodatkowe polegające na wykonaniu dodatkowych prac projektowych i robót budowlanych związanych zwiazanych z remontem linii 220 kV D205 Świebodzice - Klecina w celu usunięcia kolizji z AOW w ramach zadania inwestycyjnego pn. Zaprojektowanie i zbudowanie autostradowej obwodnicy Wrocławia - Część 1 zamówienia: Łacznik Kobierzyce od km 0+000,00 do km 2+489,45 oraz autostrada A8 od km 1+603,81 do km 13+500.
Numer ogłoszenia: 241761 - 2010; data zamieszczenia: 06.09.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu, ul. Powstańców Śląskich 186, 53-139 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3347370, faks 071 334 73 63, 367 17 69.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty dodatkowe polegające na wykonaniu dodatkowych prac projektowych i robót budowlanych związanych zwiazanych z remontem linii 220 kV D205 Świebodzice - Klecina w celu usunięcia kolizji z AOW w ramach zadania inwestycyjnego pn. Zaprojektowanie i zbudowanie autostradowej obwodnicy Wrocławia - Część 1 zamówienia: Łacznik Kobierzyce od km 0+000,00 do km 2+489,45 oraz autostrada A8 od km 1+603,81 do km 13+500..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Roboty dodatkowe polegające na wykonaniu dodatkowych prac projektowych i robót budowlanych związanych zwiazanych z remontem linii 220 kV D205 Świebodzice - Klecina w celu usunięcia kolizji z AOW w ramach zadania inwestycyjnego pn. Zaprojektowanie i zbudowanie autostradowej obwodnicy Wrocławia - Część 1 zamówienia: Łacznik Kobierzyce od km 0+000,00 do km 2+489,45 oraz autostrada A8 od km 1+603,81 do km 13+500..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25.07.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Budimex SA, ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa, kraj/woj. małopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1955104,06 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1850000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 1850000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 1850000,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W trakcie realizacji robót budowlanych stwierdzono kolizję linii WN 220 kV D-205 z budowaną Autostradową Obwodnicą Wrocławia, której usunięcie jest niezbędne do prawidłowego wykonania umowy podstawowej. Powyższa kolizja nie została uwzględniona w dokumentacji projektowej z następujących powodów: -w dokumentacji projektowej opracowanej w marcu 2007r., Projektant stwierdził kolizję projektowanej AOW z linią napowietrzną 220 kV; -w trakcie opracowania dokumentacji Projektant wystąpił do PSE-Operator S.A. pismem nr PROFIL/B2-A8/068/902/2006 z dnia 2.11.2006r. o uzgodnienie projektu budowlanego przebudowy linii napowietrznej 220 kV D-205 Świebodzice-Klecina w rejonie skrzyżowania z projektowaną AOW; -w odpowiedzi na wystąpienie PSE-Operator (pismo nr IS/S/7830/SN/06/GJ z dnia 22.11.2006r.) poinformował projektanta, że ZWSR Rzeszów opracowuje dokumentację projektową dla przebudowy linia 220/2x110kV, w której uwzględniono usunięcie kolizji ww linii w związku z budową AOW. PSE Operator S.A. zapewnił, że zrealizuje docelową przebudowę linii WN na odcinku kolidującym z AOW w III kwartale 2007r. Zważywszy na fakt, iż do dnia 27.07.2009r. PSE Operator S.A. nie podjął żadnych kroków celem realizacji wyżej wspomnianego zobowiązania, Zamawiający zdecydował o udzieleniu Wykonawcy umowy podstawowej zamówienia dodatkowego na tymczasowe usunięcie wspomnianej kolizji na czas prowadzenia budowy AOW. Umowa na wymieniony zakres robót została zawarta 31.07.2009r. Roboty wykonano w terminie 2 miesięcy od podpisania umowy. Wykonanie dodatkowego (tymczasowego) słupa przelotowego, było konieczne ponieważ w rejonie tym AOW będzie przebiegać w nasypie o przewyższeniu około 6 m w stosunku do istniejącego terenu. Budowa słupa spowodowała zwiększenie odległość przewodów od budowanych nasypów oraz konstrukcji jezdni AOW i uniemożliwiła kontynuowanie robót podstawowych na tym odcinku. Pozostawienie istniejącej linia WN bez przebudowy powodowałoby zagrożenie bezpieczeństwa pracowników realizujących AOW i uniemożliwiało wykonanie robót podstawowych. Równocześnie Zamawiający kontynuował rozmowy z PSE Operator S.A. w sprawie docelowej przebudowy linii WN w rejonie AOW. Jednakże mimo licznych spotkań i korespondencji utwierdzającej Zamawiającego w przekonaniu, że PSE Operator S.A zrealizuje we własnym zakresie wyżej wymienione roboty, do dnia dzisiejszego ( tj. 09.07.2010r- powiadomienia Prezesa UZP o wszczęciu niniejszego postępowania), PSE Operator S.A. nie podjął żadnych działań w tym kierunku, zaś wybudowana linia tymczasowa, dostosowana dla rozwiązania kolizji z placem budowy AOW, na dzień dzisiejszy nie spełnia wymogów skrzyżowania z wybudowaną autostradą. W tej sytuacji zarządca drogi jakim jest GDDKiA, stosownie do treści art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 ze zm.), zobowiązany jest do usunięcia kolizji, ponieważ budowa drogi w miejscu jej przecięcia się z linią energetyczną, powoduje naruszenie tych urządzeń i konieczność zmian dotychczasowego ich stanu. Po gruntownej analizie, Zamawiający doszedł do wniosku, że najkorzystniejszym pod względem ekonomicznym i technicznym rozwiązaniem, będzie wymiana istniejących słupów przelotowych nr 116-117 na słupy wyższe i mocniejsze, tak samo umiejscowione, co spełni wymogi formalne art. 43 ustawy o drogach publicznych i ograniczy, konieczny do wykonania przebudowy, czas wyłączenia linii oraz nie będzie wymagało przeprowadzenia długotrwałej procedury uzyskania pozwolenia na budowę i decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W związku z powyższym Zamawiający zamierza zlecić Wykonawcy umowy podstawowej opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie j.w. oraz wykonanie robót budowlanych związanych z docelowym usunięciem kolizji. Udzielenie niniejszego zamówienia dodatkowego pozostaje w ścisłym związku z realizacją zamówienia podstawowego. Wykonanie robót dodatkowych warunkuje wykonanie zamówienia podstawowego, natomiast ich zaniechanie uniemożliwi uzyskanie przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie. Nadzór budowlany nie wyda w/w pozwolenia ponieważ nie będzie normatywnej skrajnia dla nowobudowanej drogi, co może doprowadzić do uszkodzenia linii zapewniającej ciągłość dostaw energii elektrycznej dla Wrocławia i południowo-zachodniej części Polski. Roboty te nie mogą być realizowane przez innego Wykonawcę ponieważ prowadzone będą w pasie drogowym nowobudowanej AOW i ingerują w zakres robót objętych zamówieniem podstawowym. Wykonawca robót podstawowych dysponuje doświadczeniem i zapleczem technicznym dla realizacji ww prac ponieważ zamówienie podstawowe obejmuje także przebudowę linii WN ale w innej lokalizacji. W/w roboty dodatkowe powinny być realizowane przez Wykonawcę robót podstawowych, gdyż wprowadzenie innego Wykonawcy na przedmiotowe roboty uniemożliwiłoby określenie odpowiedzialności w przypadku powstałych wad oraz utrudniłoby dochodzenie roszczeń z tytułu powstania tych wad, w ramach gwarancji. Ponadto zlecenie robót innej firmie wiąże się z roszczeniami finansowymi i terminowymi Wykonawcy, wynikającymi z utrudnień na budowie. Wykonanie robót przez inną firmę wiązałoby się także z poniesieniem przez Zamawiającego znacznych kosztów związanych z organizacją dodatkowego zaplecza budowy, placów na składowanie materiałów czy też dróg technologicznych dla tej firmy. 2/ Uzasadnienie prawne: Podstawę prawną w powyższym zakresie stanowi w szczególności przepis art. 67 ust. 1 pkt.5 lit. a) i b) ustawy Pzp - udzielenie dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczającym łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a: 1)z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielnie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów 2)wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.