eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawabudowa dojazdu do boiska Koncertowa wraz z parkingiem

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-12-09

Warszawa: budowa dojazdu do boiska Koncertowa wraz z parkingiem
Numer ogłoszenia: 238877 - 2009; data zamieszczenia: 09.12.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów , al. Komisji Edukacji Narodowej 61, 02-777 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5457100, faks 022 5457291.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ursynow.waw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: budowa dojazdu do boiska Koncertowa wraz z parkingiem.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa dojazdu do boiska Koncertowa wraz z parkingiem. Przedmiot zamówienia obejmuje: Rozebranie nawierzchni asfaltowej i podbudowy jezdni, nawierzchni i podbudowy chodników z płyt betonowych, krawężników i obrzeży z wywozem materiałów z rozbiórki na odległość do 20 km, odpowiednio do wytwórni asfaltu lub kruszarni. Wykonanie drogi dojazdowej szerokości 5 m, wraz z chodnikami o szerokości 2 m oraz parkingami na 51, 10 i 11 stanowisk. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: 1) Dokumentacja projektowa - załącznik nr 1 A do Ogłoszenia/Umowy zamieszczony na stronie internetowej: www.ursynow.waw.pl; 2) Opis przedmiotu zamówienia: - załącznik nr 1 B do Ogłoszenia/Umowy zamieszczony na stronie internetowej: www.ursynow.waw.pl; 3) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - załącznik nr 1C do Ogłoszenia/Umowy zamieszczony na stronie internetowej: www.ursynow.waw.pl;.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45.23.11.00 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.23.24.00 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.23.32.00 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45.23.32.80 - Wznoszenie barier drogowych 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego .

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.05.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust.1 pkt 1-3 ustawy Pzp oraz w art. 22 ust.1 pkt 4, w tym: 1.1. Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie) wykonał (tj. zakończył) co najmniej dwie roboty polegające na budowie lub przebudowie drogi (wraz z przynależną jej infrastrukturą tj. oświetleniem i odwodnieniem), z których jedna o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 złotych brutto; 1.2. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia legitymującymi się odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem, a w szczególności co najmniej jedną osobą: a) wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika budowy , posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności drogowej co najmniej w ograniczonym zakresie lub odpowiednie, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i potwierdzoną przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o Samorządach Zawodowych Architektów, Inżynierów Budownictwa oraz Urbanistów (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.), b) wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika robót sanitarnych, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych lub odpowiednie, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i potwierdzoną przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o Samorządach Zawodowych Architektów, Inżynierów Budownictwa oraz Urbanistów (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.), c) wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika robót elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiednie, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i potwierdzoną przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o Samorządach Zawodowych Architektów, Inżynierów Budownictwa oraz Urbanistów (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.), d) wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika robót konstrukcyjno-budowlanych , posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej co najmniej w ograniczonym zakresie lub odpowiednie, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i potwierdzoną przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o Samorządach Zawodowych Architektów, Inżynierów Budownictwa oraz Urbanistów (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.) e) wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika prac w zakresie zieleni (ogrodniczych), posiadającą: wykształcenie co najmniej średnie o kierunku ogrodnictwo lub architektura krajobrazu i co najmniej dwuletnie doświadczenie w realizowaniu zamówień z zakresu gospodarka zielenią. lub w przypadku, gdy Wykonawca nie dysponuje samodzielnie powyżej wskazanymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a będzie polegać w tym zakresie na zdolnościach innym podmiotów - w celu udowodnienia Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi osobą przedstawi pisemne zobowiązanie tych podmiotów do udostępnienia niniejszych osób. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w systemie 1 lub 0, zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w pkt 2. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty o których mowa w art. 25 ust. 1 zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa do ich złożenia - stosując zasady art. 26 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobligowany jest do dostarczenia niżej wymienionych dokumentów: 2.1. Oświadczenia, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Pzp - potwierdzającego spełnienie warunku określonego w pkt III.2) 1. Ogłoszenia. Niniejsze oświadczenie winno być sporządzone zgodnie z treścią załącznika nr 3 do Ogłoszenia zamieszczonego na stronie internetowej Zamawiającego- www.ursynow.waw.pl lub w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia 3A do Ogłoszenia zamieszczonego na stronie internetowej Zamawiającego- www.ursynow.waw.pl. Zabronione jest wprowadzanie jakichkolwiek zmian w treści załącznika. 2.2. Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia - potwierdzającego spełnienie warunku określonego w pkt III.2) 1. Ogłoszenia. 2.3. Wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje) - potwierdzającego spełnienie warunku określonego w pkt III.2) 1 oraz 1.1. Ogłoszenia. Niniejszy wykaz winien być zgodnym z treścią załącznika nr 4 do Ogłoszenia zamieszczonego na stronie internetowej Zamawiającego- www.ursynow.waw.pl. Zabronione jest wprowadzanie jakichkolwiek zmian w treści załącznika. 2.4. Wykazu osób, którymi dysponuje, lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności - potwierdzającego spełnienie warunku określonego w pkt III.2) 1 oraz 1.2. Ogłoszenia. Niniejszy wykaz winien być zgodnym z treścią załącznika nr 5 do Ogłoszenia zamieszczonego na stronie internetowej Zamawiającego- www.ursynow.waw.pl. Zabronione jest wprowadzanie jakichkolwiek zmian w treści załącznika. 2.4. a) Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt III.2) 2.4. Ogłoszenia, Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. UWAGA! Zgodnie z opinią Urzędu Zamówień Publicznych pn. Zobowiązanie do udostępnienia wykonawcy osób zdolnych do wykonania zamówienia - art. 22 ust. 1 pkt 2 Pzp przedstawioną w Informatorze Urzędu Zamówień Publicznych Nr 3 - zobowiązanie do udostępnienia Wykonawcy osoby wskazanej w wykazie osób zdolnych do wykonania zamówienia może pochodzić zarówno od podmiotu trzeciego dysponującego taką osobą (np. pracodawcy kierującego pracownika do pracy u wykonawcy - art. 1741 Kodeksu pracy), jak i od samej osoby wskazanej w tym wykazie (np. zobowiązanie do podjęcia zatrudnienia u wykonawcy). 2.5. Dokumentów stwierdzających, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia - potwierdzających spełnienie warunku określonego w pkt III.2) 1 oraz 1.2. Ogłoszenia. 3. Wykonawcy zagraniczni składają dokument wymieniony w punkcie III.2) 2.2. Ogłoszenia zgodnie z wymogami określonymi w tym punkcie, bądź też tożsamy odpowiednik wymaganego dokumentu stosowany w kraju właściwym dla Wykonawcy potwierdzający, że nie otwarto ich likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Wyszczególniony powyżej dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Dokument sporządzony w języku obcym składany jest wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentu, o których mowa powyżej - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 4.1. Oświadczenie wymienione w pkt III.2) 2.1. Ogłoszenia w zakresie: art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają wspólnie - przy czym w zakresie art. 22 ust.1 pkt 4 każdy z Wykonawców potwierdza z osobna, iż nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, natomiast w zakresie art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Pzp Wykonawcy potwierdzają wspólnie (tj. przez umocowanego Pełnomocnika), iż określone przez Zamawiającego warunki spełniają razem. 4.2. Dokument wymieniony w pkt III.2) 2.2. Ogłoszenia winien przedłożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z osobna, tak aby samodzielnie potwierdzić spełnianie warunku, którego dotyczy. 4.3. Dokumenty wymienione w pkt III.2) 2.3., III.2) 2.4., III.2) 2.5. Ogłoszenia oraz III.2) 2.4. a) Ogłoszenia - jeżeli dotyczy, winien przedłożyć jeden albo więcej Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, tak aby potwierdzić łącznie spełnianie warunku, którego dotyczy..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: licytacja elektroniczna.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna: http://aukcje.um.warszawa.pl

IV.3.7) Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: www.ursynow.waw.pl

IV.3.8) Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych: Wykonawca, pobiera ze wskazanej w ogłoszeniu o przedmiotowej licytacji - strony internetowej - wzór wniosku wraz z załącznikami. Następnie, w przypadku zainteresowania udziałem w licytacji elektronicznej, składa wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Złożenie wniosku jednocześnie oznacza akceptację warunków licytacji i postanowień umowy. Zamawiający, po weryfikacji nadesłanych wniosków, informuje Wykonawców o wyniku kwalifikacji oraz zaprasza do składania ofert (postąpień) wszystkich Wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu. Treść zaproszenia zawierać będzie adres strony internetowej, na której odbywać się będzie licytacja oraz parametry licytacji elektronicznej (data, godzina otwarcia, czas trwania i warunki zamknięcia licytacji). Następnie za pośrednictwem operatora platformy do zakwalifikowanych do udziału w licytacji Wykonawców przekazywana jest informacja o sposobie rejestracji na platformie licytacyjnej. Informacja ta przekazywana jest na wskazane we wnioskach Wykonawców adresy e-mail. Po otrzymaniu informacji Wykonawca rejestruje się na platformie aukcyjnej pod adresem http://aukcje.um.warszawa.pl postępując zgodnie z przekazaną procedurą rejestracji. Otrzymany kod dostępu Wykonawca będzie mógł zmienić na nowy - określony przez siebie. Komputer użytkownika powinien spełniać następujące wymagania: musi być wyposażony w procesor 733 MHz lub wyższy i posiadać co najmniej 512 pamięci RAM, posiadać zainstalowany system operacyjny MS Windows XP lub wyższy, posiadać zainstalowaną przeglądarkę internetową Microsoft Internet Explorer 6.0. albo Mozilla, posiadać połączenie z siecią Internet o szybkości transmisji nie mniejszej niż 128 kb/s..

IV.3.9) Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień: 1. W trakcie licytacji Wykonawca podaje cenę brutto (z VAT) za wykonanie całego zamówienia. W toku licytacji elektronicznej Zamawiający na bieżąco przekazuje wszystkim wykonawcom informacje o pozycji składanych przez nich ofert, liczbie Wykonawców biorących udział w licytacji, a także o cenach złożonych przez nich ofert, z tym, że do momentu zamknięcia licytacji elektronicznej nie ujawnia informacji umożliwiających identyfikację Wykonawców. 2. Zaproponowana przez Wykonawcę cena będzie stała w czasie objętym umową. Ryzyko konieczności wykonania wszelkich prac towarzyszących mogących pojawić się w trakcie realizacji zamówienia, zmiany kursów walut, ceł itp. Obciąża Wykonawcę i należy je uwzględnić w ofercie. Zapłata nastąpi zgodnie z warunkami umowy - wzór umowy zamieszczony został w pkt IV.3.13) 8. Ogłoszenia. 3. Zamawiający dopuszcza prowadzenie rozliczeń z Wykonawcą jedynie w walucie polskiej. Dodatkowo nadmienia się, iż składanie ofert (postąpień) w licytacji elektronicznej musi być także wyrażone w walucie polskiej. 4. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która zawierać będzie w chwili zamknięcia licytacji elektronicznej, najniższą cenę brutto za realizację całego zamówienia. 5. Po zamknięciu licytacji elektronicznej w terminie, o którym mowa w pkt IV.3.13) 6.1. Ogłoszenia - Wykonawca, który został zwycięzcą licytacji elektronicznej ma obowiązek przekazać Zamawiającemu kosztorys ofertowy sporządzony przez Wykonawcę na podstawie szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia z tym, że łączna ryczałtowa cena zamówienia brutto musi być co najwyżej równa ryczałtowej cenie za realizację zamówienia, która wygrała licytację elektroniczną. Wszystkie ceny muszą być ustalone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Kosztorys ofertowy traktowany będzie przez Zamawiającego jako podstawa ustalania zaawansowania robót przy płatnościach częściowych, ewentualnych rozliczeń za roboty zamienne lub w przypadku, o którym mowa w art.145 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Minimalna wysokość postąpień - 10 000,00 zł. 7. Cena wywoławcza: 1 942 530,42 zł.

IV.3.10) Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

  • etap nrczas trwania etapu
    120 minut

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu? nie.

IV.3.11) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: 17.12.2009 godzina 10:00, miejsce: SIEDZIBA ZAMAWIAJACEGO PRZY AL. KEN 61, WYDZIAŁ INFRASTRUKTURY, POK. NR 407.

IV.3.12) Termin otwarcia licytacji elektronicznej: Zamawiający przewiduje otwarcie licytacji elektronicznej w dniu 28/12/2009 r. o godz. 10:00. Ostateczny termin licytacji Zamawiający poda w zaproszeniu do udziału w licytacji elektronicznej..

Termin zamknięcia licytacji elektronicznej: 28/12/2009 r. godz. 10:20.

Warunki zamknięcia licytacji elektronicznej: Zamawiający zamyka licytację, gdy w podstawowym czasie nie zostanie złożona żadna oferta (postąpienie) lub, gdy w ciągu 5 minut od złożenia oferty przez jednego z Wykonawców nie zostanie złożona inna oferta (postąpienie), jednakże nie wcześniej niż po upływie 20 minut od otwarcia licytacji..

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: IV.3.13)Informacje dodatkowe,w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej(jeżeli dotyczy):1.Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami a)Wszelkie oświadczenia,zawiadomienia oraz informacje przekazywane są za pomocą faksu,natomiast wnioski wraz z zał. przekazywane są w formie pisemnej.b)Zam.i Wyk.od momentu otwarcia do momentu zamknięcia licytacji przekazują wnioski,oświadczenia i inne informacje drogą elektroniczną.c)Osobami uprawnionymi do kontaktu z Wyk.są:w zakresie dot.przedmiotu zamówienia:A.Sędzimierz tel.225457224fax225457220w zakresie dot.zagadnień formalno-prawnych:W.Grubatel.225457334fax225457332w zakresie dot.licytacji elektronicznej R.Jóźwik tel.22 4431409,fax:4431402 2.Opis sposobu przygotowywania wniosku2.1.Wniosek musi zawierać:2.1.1.Wypełniony form. wniosku,zgodny z treścią zał.nr2 do Ogłoszenia,zamieszczonego na str.internet. Zam.(www.ursynow.waw.pl)2.1.2.Oświadczenia i dokumenty,wymagane postanowieniami pktIII.2)2.Ogłoszenia,potwierdzające spełnienie przez Wyk. warunków udziału w postępowaniu;2.1.3.Wyk.wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zam.publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zam.publicznego.Niniejsze pełnomocnictwo musi określać:temat postępowania,którego dot.pełnomocnictwo,wykonawców(nazwy i dokładne adresy)ubiegających się o udzielenie zamów.,wskazanie-pełnomocnika,zakres umocowania.Pełnomocnictwo musi być podpisane przez wszystkich uprawnionych Wyk.występujących wspólnie oraz załączone do wniosku w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.UWAGA!W przypadku spółki cywilnej,której wspólnicy traktowani są jako Wyk.ubiegający się wspólnie o zamówienie-jeżeli umowa spółki lub uchwała spółki stanowi inaczej,niż przedstawicielstwo ustawowe(z którego wynika,iż uprawnienie do reprezentowania spółki cywilnej,przysługuje każdemu ze wspólników z osobna),zobligowani są załączyć powyżej wyszczególnione pełnomocnictwo.2.1.4.Jeżeli wniosek,w tym wszelkie oświadczenia i dokumenty-zostaną podpisane przez osobę albo osoby działające na podstawie pełnomocnictwa,do wniosku należy załączyć właściwe pełnomocnictwo w formie oryg.lub kopii poświadczonej za zgodność z oryg.przez notariusza.2.2.Wniosek musi być sporządzony w jęz.polskim.Każdy dok.składający się na wniosek i sporządzony w jęz.obcym musi być złożony wraz z jego tłumaczeniem na jęz.polski,poświadczonym przez Wyk.2.3.Wniosek,w tym wszelkie oświadczenia i dok.-wymagające podpisu Wyk.,muszą być podpisane,przez osoby uprawnione do reprezentowania Wyk.w obrocie gospodarczym,zgodnie z aktem rejestracyjnym i wymaganiami ustawowymi.2.4.Wszelkie poprawki w treści wniosku muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej wniosek.2.5.Dok.(z wył.pełnomocnictw oraz oświadczenia,o którym mowa poniżej)składane są w formie oryg.lub kopii poświadczonej za zgodność z oryg.przez Wyk. Zam.może żądać przedstawienia oryg.lub notarialnie poświadczonej kopii dok. wyłącznie wtedy,gdy złożona przez Wyk.kopia dok.jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.2.6.Oświadczenie,o którym mowa w pktIII.2)2.1.Ogłoszenia,składane jest w formie oryg.2.7.Zamawiający zaleca,aby str. wniosku były trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane,z zastrzeżeniem sytuacji opisanej w poniższym pkt.2.8.W przypadku gdyby wniosek,w tym oświadczenia lub dok.zawierały informacje, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,Wyk.winien w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec,które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.Informacje te winny być umieszczone w osobnym opakowaniu,str.zaś trwale ze sobą połączone i ponumerowane.2.9.Zastrzeżenie,o którym mowa w pkt powyżej,musi zostać załączone odrębnie do wniosku,lecz w tym samym opakowaniu co wniosek.3.Miejsce i termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej3.1.Wniosek należy złożyć w miejscu i terminie wskazanym w pkt IV.3.11.)Ogłoszenia.3.2.Koperta ma być zaadresow.następująco:URZĄD M.ST.WARSZAWY URZĄD DZ.URSYNÓW WYDZ. INFRASTRUKTURY DLA DZ.URSYNÓW Al.KEN61,02-777Warszawa Wniosek w licytacji elektronicznej na:budowę dojazdu do boiska Koncertowa wraz z parkingiem 3.3.W przypadku błędnego oznakowania przez Wyk.koperty,Zam.nie poniesie z tego tytułu żadnych sankcji.4.Wyk.nie może zlecić Podwyk.wszystkich rodzajów robót objętych niniejszym zamów.Zam.żąda od Wyk.wskazania we wniosku części zamów.,którą zamierza powierzyć Podwyk.5.Zam.będzie żądać od Wyk. zabezp. należyt.wykonania umowy w wysokości5%ceny całkowitej podanej w ofercie.5.1.Zabezp.należyt.wykonania umowy może być wnoszone w jednej lub kilku z następujących form:a)w pieniądzu,b)w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,c)w gwarancjach bankowych,d)w gwarancjach ubezpieczeniowych,e)w poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art.6b ust.5pkt2ustawy z dnia9listopada2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.z2007r.Nr42,poz. 275 z późn.zm.)5.2.W przypadku wnoszenia należytego zabezp.umowy: a)w pieniądzu,odpowiednią kwotę należy wpłacić na konto podane przez Zam.-Bank Handlowy w Warszawie S.A.,82 1030 1508 0000 0005 5001 3037, najpóźniej w dniu podpisania umowy;b)w pozostałych dopuszczanych formach okr.od pkt.5.1.b) do pkt.5.1.e) dok.zabezp.należy złożyć w depozycie w Kasie Urzędu Dz. Ursynów m.st.Warszawy przy Al.KEN 61 najpóźniej w dniu podpisania umowy.5.3.Sposób zwrotu zabezp.okr.jest we wzorze umowy.6.Inf.o formalnościach,jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamów. publ.6.1.Wykonawca/y,którego/ych oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą,zobowiązany/i będzie/ą najpóźniej w dniu podpisania umowy złożyć Zam.:a)kopię potwierdzającą wniesienie zabezp.należytego wykonania umowy,o którym mowa w pktIV.3.13)5.Ogłoszenia.b)kosztorys ofertowy,o którym mowa w pktIV.3.9)5.Ogłoszenia.6.2.Dodatkowo Wyk.wspólnie ubiegający się o udzielenie zamów.,zobowiązani będą nie później niż w dniu podpisania umowy przedłożyć Zam.-umowę regulującą zasady ich współpracy,współdziałania,odpowiedzialności.7.W odniesieniu do art.144 ust.1ustawy PZP-Zam.zastrzega sobie możliwość zmiany warunków umowy na etapie jej realizacji m.in. w zakresie:a)terminu realizacji,gdy:-przedłuża się procedura postępowania,z zastrzeżeniem,iż okres wydłużenia terminu realizacji nie może być dłuższy niż okres,o który procedura się wydłużyła;-pod warunkiem że zaszły okoliczności,których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,a w szczególn.gdy:wystąpią warunki pogodowe uniemożliwiające,ze względów technologicznych prowadzenie robót-pomimo dołożenia przez Wyk.wszelkich starań,z zastrzeżeniem,iż okres wydłużenia terminu realizacji nie może być dłuższy niż okres trwania ww.warunków pogodowych powodujących brak możliwości prowadzenia robót;-realizowane jest zamówienie dodatkowe;b)wykonania prac zamiennych-pod warunkiem,że nie powodują wykroczenia poza przedmiot zamówienia;c)wynagrodzenia umownego-pod warunkiem,że zmiany te są korzystne dla Zam.;d)zmiany osób przewidzianych do nadzoru nad realizacją umowy.8.WZÓR UMOWY W dniu 2009r.w Warszawie pomiędzy:M.st.Warszawą Dz.Ursynów z siedzibą w W-wie(kod 02-777)przy Al.KEN 61zwanym dalej ZamawiającymNIP5252248481,REGON015259640-00138,reprezentowanym przez:P. Zalewskiego-Z-cę Burmistrza Dzielnicy Ursynów,działającego na podstawie udzielonego mu pełnomocnictwa nrGP-0158/1662/2009 r.z dnia25.05.2009 r.a NIP REGONzwanym dalej w tekście Wyk.,reprezentowanym przez w związku z wyborem oferty Wyk.na podstawie przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamów. publ.zgodnie z ustawą z dnia29stycznia2004r.PZP(Dz.U.z2007r.Nr223,poz.1655 z późn.zm.),w trybie licytacji elektronicznej została zawarta umowa o następującej treści:§1 Przedmiot umowy1.Zam.zleca a Wyk.przyjmuje do wykonania robot. budowl.zw.z budową dojazdu do boiska Koncertowa wraz z parkingiem.2.Szczegółowy zakres Przedmiotu umowy określają n/w dok.:1)Dok. projektowa,2)Opis Przedmiotu zamówienia,3)Specyfikacja tech.wykon.i odbioru robót.§2Terminy realizacji1.Rozpoczęcie wykonania Przedmiotu umowy nastąpi niezwłocznie od dnia wprowadzenia na teren robót.2.Termin wykonania Przedmiotu umowy ustala się do dnia30.05.2010 r.(czas trwania umowy określa się od daty podpis.umowy do dnia30.05.2010 r.).3.Za datę zakończenia Przedmiotu umowy przyjmuje się datę powiadomienia Zam.przez Wyk.o gotowości do odbioru końcowego,jeśli roboty zostaną odebrane.4.W przypadku stwierdzenia przez insp. nadzoru inwestorskiego oraz kier.budowy niemożności prowadzenia robót z przyczyn niezależnych od Wyk.,termin okr.w ust.2 niniejszego paragrafu przesuwa się o czas trwania wymienionych przyczyn,o ile przerwy te są udokumentowane odpowiednimi zapisami w Dzienniku Bud.potwierdzonymi przez insp.nadzoru inwestor.,po wprowadzeniu stosownych zmian do umowy w formie aneksu do umowy,podpisanego przez obie strony.§3Obowiązki Wyk.1.Do obowiązków Wyk. należy w szczególności:1)zrealizowanie Przedmiotu umowy określonego w§1zgodnie z:a.zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i należytą starannością, b.warunkami wynikającymi z przepisów techn.i pr. budowl., c.wymogami wynikającymi z obowiązujących Polskich Norm i aprobat techn.,d.zaleceniami insp. nadzoru inwest.,2)zabezpieczenie terenu robót: pomieszczeń,materiałów,sprzętu i narzędzi przez cały okres realizacji Przedmiotu umowy,3)wykonanie Przedmiotu umowy,o którym mowa w§1z mat.własnych oraz przy pomocy urządzeń,którymi dysponuje,4)wykonanie Przedmiotu umowy przy użyciu mat.dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostk.stosow.w budownictwie zgodnie z art.10ustawy z dnia7 lipca1994r.Prawo budowlane(Dz.U.z2006r.Nr156,poz.1118 z późn.zm.)oraz przepisami ustawy z 16 kwietnia2004r.o wyrobach budowlanych(Dz.U.Nr92,poz.881),które posiadają odpowiednie atesty i certyfikaty,5)zapewnienie odpowiednich warunków socjalnych dla pracowników zatrudnionych przy wykonaniu Przedmiotu umowy,6)zapewnienie kompleksowej obsługi geodezyjnej i geotechnicznej oraz niezbędnych nadzorów służb technicznych nad ich urządzeniami znajdującymi się w pasie frontu robót,7)wykonanie projektu zmiany organizacji ruchu na czas robót i wdrożenie tego projektu,8)wykonanie dok. powykonawczej w 2egz.,9)zgłoszenie Zam.na piśmie gotowości do odbioru Przedmiotu umowy.2.Wyk.ponosi pełną odpowiedzialność za zapewnienie i przestrzeganie warunków bezpieczeństwa w czasie wykonywania prac.3.Po zakończeniu robót Wyk.zobowiązany jest uporządkować teren robót,pozostawiając go w stanie nieuszkodzonym i uprzątniętym oraz przekazać go Zam.4.Wyk.jest zobowiązany do ponoszenia odpowiedzialności za powstałe w toku własnych prac odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi,zgodnie z przepisami ustawy z dnia27kwietnia2001r.o odpadach(t.j.-Dz.U.z2007r.Nr39,poz. 251z późn. zm.)oraz ustawy z dnia13września1996r.o utrzymaniu czystości i porządku w gminach(t.j.-Dz.U.z2005r.Nr236,poz.2008z późn.zm.).5.Wyk.ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe podczas wykonywania prac, jak również za roszczenia cywilnoprawne osób trzecich spowodowane działalnością Wyk.w trakcie realizacji umowy.6.Wyk.zobowiązany jest do zawarcia umowy ubezpieczenia obejmującej ryzyka,związane z wykonywaniem Przedmiotu umowy,od utraty,zniszczenia lub uszkodzenia w trakcie wykonywania robót objętych umową,a także w wyniku zdarzeń losowych i w wyniku działania osób trzecich na kwotę nie niższą niż kwota wynagrodzenia brutto za wykonanie przedmiotu umowy,na okres nie krótszy niż od dnia protokolarnego wprowadzenia na teren robót do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót,a także do ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody,wyrządzoneZam.i osobom trzecim przy wykonywaniu umowy.Wyk. dostarczy Zam.kopię zawartej polisy ubezpieczeniowej potwierdzoną za zgodność z oryg.,najpóźniej przed wprowadzeniem na teren budowy.7.Wyk.poniesie wszelkie koszty zw.z zużyciem mediów w zakresie niezbędnym do wykonania Przedmiotu umowy w ramach wynagrodzenia umownego.8.Naruszenie obowiązków wymien.w ust.1do ust.7 może być podstawą do odstąpienia od umowy przez Zam.z przyczyn leżących po stronie Wyk.oraz do naliczenia kar umownych na zasadach okr. w§9ust.1pkt3.§4Obowiązki Zam.1.Zam.wprowadzi Wyk.na teren wykonywania robót na podstawie protokołu wprowadzenia.2.Zam.przystąpi do odbioru wykonanych prac nie później niż w ciągu7dni od daty zgłoszenia przez Wyk. gotowości do odbioru Przedmiotu umowy,pod warunkiem potwierdzenia przez inspektora nadzoru inwestorskiego faktu osiągnięcia zgłoszonej gotowości.3.Zam. odbierze prawidłowo wykonany Przedmiot umowy,na podstawie protokołu odbioru końcowego Przedmiotu umowy,sporządzonego komisyjnie przez przedstawicieli Zam. i Wyk.4.Zam.jest zobowiązany do terminowej wypłaty ustalonego wynagr.§5Podwykonawcy1.W celu sprawnego wykonania robót i zapewnienia dobrej ich jakości,Wyk.dla wykonania Przedmiotu Umowy może zatrudnić Podwyk.Wyk.jest zobowiązany do zatrudnienia wyłącznie Podwyk.mających odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje w zakresie realizacji inwestycji o podobnej skali i charakterystyce rzeczowej.2.W przypadku zamiaru zawarcia umowy z Podwyk,Wyk.będzie zobowiązany do uzyskania uprzedniej zgody Zam.w następ. trybie:1)Wyk.przedstawi Zam.projekt umowy z Podwyk.,2)w terminie 3dni od dnia przedstawienia wniosku Wyk.,Zam.udzieli na piśmie zgody na zawarcie umowy albo podając uzasadnienie-zgłosi sprzeciw lub zastrzeżenia do umowy,3)zgłoszenie w powyższym terminie sprzeciwu lub zastrzeżeń przez Zam.do proponowanej umowy będzie równoznaczne z odmową udzielenia zgody,4)w przypadku odmowy określonej w pkt.3,Wyk.ponownie przedstawi projekt umowy z Podwyk.w powyższym trybie, uwzględniający zastrzeżenia i uwagi zgłoszone przez Zam.3.Wyk.zapewni,aby wszystkie umowy z Podwyk.zostały sporządzone na piśmie i przekaże Zam.kopię każdej umowy z Podwyk.niezwłocznie,lecz nie później niż do3dni od daty jej zawarcia.4.Każda umowa zawarta przez Wyk.z Podwyk.powinna zawierać postanowienie o obowiązku uzyskania zgody Zam.i Wyk.na zawarcie umowy przez Podwyk.z dalszymi Podwyk.Ustalenia ust.1-3stosuje się odpowiednio.5.Zam.nie ponosi odpowiedzialności za zawarcie umowy z Podwyk.bez wymaganej zgody Zam.,zaś skutki z tego wynikające,będą obciążały Wyk.6.Umowa z Podwyk.będzie uważana za zatwierdzoną przez Zam.,jeśli w terminie3dni od dnia przedstawienia projektu umowy wraz z wnioskiem o zatwierdzenie,Zam.nie zgłosi sprzeciwu lub zastrzeżeń do umowy.7.Powyższy tryb udzielenia zgody będzie mieć zastosowanie do wszelkich zmian,uzupełnień oraz aneksów do umów z Podwyk.,a także do umów zawieranych przez Podwyk.z dalszymi Podwyk.(oraz wprowadzania do nich zmian).Wyk.ponosi odpowiedzialność za stosowanie przez Podwyk. powyższego trybu przy zawieraniu umów z dalszymi Podwyk.8.Zlecenie wykonania części robót Podwykonawcom nie zmienia zobowiązań Wyk.wobec Zam. za wykonane roboty.Wyk.jest odpowiedzialny wobec Zam.oraz osób trzecich za działania,zaniechanie działania,uchybienia i zaniedbania Podwyk.w takim samym stopniu,jakby to były działania,uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników.Zam.zastrzega sobie prawo do żądania usunięcia z placu budowy każdego z pracowników Wyk.lub Podwyk.,którzy przez swoje zachowania lub jakość wykonanej pracy dali powód do uzasadnionych skarg.9.Każdy projekt umowy musi zawierać w szczególności postanowienia dotyczące:1)zakresu robót przewidzianego do wykonania,2)terminów realizacji,3)wynagrodzenia,4)rozwiązania umowy z Podwyk.w przypadku rozwiązania niniejszej umowy.§6Nadzór1.Ze strony Zam.obowiązki inspektora nadzoru inwestor.wykonywać będzie 2.Ze str. Wyk obowiązki kier.budowy wykonywać będzie 3.Zakres działania inspektora nadzoru inwestor.i kier.budowy okr.przepisy ustawy Prawo budowlane.4.Wyk.zobowiązany jest stosować się do wszystkich poleceń i instrukcji wydanych przez inspektora nadzoru dot.realizacji zadania.§7Wynagrodzenie1.Za wykonanie Przedmiotu umowy określonego w§1, strony ustalają wynagrodzenie ryczałtowe netto w wysokości zł.+ podatek VAT zł.co łącznie daje kwotę brutto zł(słownie:zł).2.Finansowanie będzie realizowane do wysokości środków przewidzianych na to zadanie w budżecie m.st.Warszawy na poszczególne lata:na rok2009-960000,00zł na rok2010-pozostała kwota3.W wynagrodzeniu określonym w ust.1 mieszczą się wszelkie koszty wykonania Przedmiotu umowy w tym między innymi koszty wbudowywanych urządzeń,koszty transportu,robót przygotowawczych,demontażowych,porządkowych,dokumentacji powykonawczej,informacji o wytworzonych odpadach oraz o sposobach gospodarowania tymi odpadami,obsługi geodezyjnej i geotechnicznej,czasowej organizacji ruchu,opłat za odbiory techniczne,badań itp.4.Rozliczenie wynagrodzenia,o którym mowa w ust.1nastąpi:1)fakturami przejściowymi za roboty odebrane przez Zamawiającego pod względem ilości i jakości,opartych o procentowe zaawansowanie stopnia realizacji Przedmiotu umowy określone przez inspektora nadzoru przy czym łączna wartość faktur przejściowych nie może przekroczyć 95%wartości przysługującego im wynagrodzenia2)fakturą końcową po zakończeniu i odebraniu robót,wystawioną po podpisaniu protokołu odbioru końcowego Przedmiotu Umowy5.Zapłata należności za wykonane roboty będzie realizowana w następujący sposób:1)w przypadku wykonywania części robót będących Przedmiotem Umowy przez Podwyk.,o których mowa w§5,Wyk.składając fakturę,na którą opiewa zakres robót wykonywany również przez Podwyk.,dokona stosownego podziału należności pomiędzy Wyk. i Podwyk.,2)zapłata należności za wykonane roboty będzie następowała w całości,na rzecz Wyk.,3)Wyk.w ciągu14dni od daty przekazania Zam.wystawionej faktury przejściowej przedłoży w siedzibie Zam.kserokopię potwierdzonego przez Bank,przelewu dokonanego na rachunek bankowy Podwyk.,4)w przypadku nie dostarczenia w ww.terminie przez Wyk. kserokopii potwierdzonego przez Bank przelewu Zam.zastrzega sobie prawo do zatrzymania kwoty należnej Podwyk.z bieżącej faktury Wyk.do momentu spełnienia warunku podanego w pkt.3,5)w przypadku faktury końcowej z której Wyk. zobowiązany jest do przekazania należności Podwyk.,Wyk.w terminie siedmiu dni przed terminem płatności faktury przez Zam.,złoży kserokopie potwierdzone przez Bank, przelewów dokonanych na rachunki bankowe Podwyk..Brak potwierdzenia przekazania należności Podwyk.,spowoduje zatrzymanie z faktury końcowej wynagrodzenia należnego Podwyk.,do momentu spełnienia tego warunku.6.Brak zachowania przez Wyk.warunków określonych w ust.5pkt4i 5zwalnia Zam.z zapłaty odsetek z tytułu nieterminowej zapłaty faktur w części dot.zatrzymanych kwot.Ewentualne odsetki wynikające z nieterminowej płatności w stosunku do Podwyk. obciążają Wyk.7.Dla celów wystawienia faktur Str.ustalają co następuje:1)Zam.oświadcza,że jest podatnikiem podatku od towarów i usług VAT,NIP5252248481i jest uprawniony do otrzymywania faktur VAT,2)Wyk. oświadcza,że jest podatnikiem podatku od towarów i usług VAT,NIP---i jest uprawniony do wystawiania faktur VAT8.Za termin zapłaty faktur uznaje się dzień,w którym Zam.polecił swojemu bankowi przelać na wskazany w fakturze rachunek bankowy określoną kwotę.9.Za nieterminowe realizowanie faktur,Wyk.przysługują odsetki ustawowe,z zastrzeżeniem postanowień ust.5.10.Wyk.wystawi faktury na m.st.Warszawa Plac Bankowy3/5 00-950Warszawa,NIP5252248481.11.Jako płatnika należy w fakturze wskazać Dzielnicę Ursynów,al.KEN61,02-777 Warszawa.Fakturę należy złożyć w Wydz.Obsługi Mieszkańców Dz.Ursynów przy al.KEN 61w Warszawie.12.Należności z tytułu realizacji umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze w ciągu21dni od dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT do siedziby Zamawiającego.§8Odbiór1.Wykonawca powiadamia na piśmie Zamawiającego o osiągnięciu gotowości do odbioru końcowego Przedmiotu umowy.2.Zamawiający wyznaczy termin i rozpocznie czynności odbioru nie później niż w siódmym dniu po otrzymaniu zgłoszenia o osiągnięciu gotowości do odbioru Przedmiotu umowy,pod warunkiem potwierdzenia przez inspektora nadzoru inwestorskiego wpisem do Dziennika Budowy faktu osiągnięcia zgłoszonej gotowości.3.Z czynności odbioru sporządza się protokół podpisany przez strony.4.Nieobecność Wykonawcy lub upoważnionego pisemnie pełnomocnika nie wstrzymuje czynności odbioru,Wykonawca traci jednak w tym wypadku prawo do zgłoszenia swoich zastrzeżeń i zarzutów w stosunku do wyniku odbioru.5.Jeśli w toku czynności odbioru zostaną stwierdzone wady dające się usunąć,to Zamawiający odmówi odbioru do czasu ich usunięcia i wyznaczy termin na ich usunięcie.6.Zamawiający może podjąć decyzję o przerwaniu czynności odbioru,jeżeli w czasie tych czynności ujawniono istnienie takich wad, które uniemożliwiają używanie Przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem-aż do czasu usunięcia tych wad.7.Data dokonania odbioru robót po usunięciu wad i usterek jest datą,od której biegną terminy rękojmi i gwarancji oraz zwrotu części zabezpieczenia należytego wykonania umowy.8.W przypadku zaistnienia wad nie dających się usunąć Zam.ma prawo odstąpić od umowy.§9Kary umowne 1.Zam.zastrzega sobie prawo do naliczenia kar umownych w następujących sytuacjach:1)za zwłokę w wykonaniu Przedmiotu umowy w terminie okr. w§2pkt2umowy w wysokości0,5%wartości wynagrodzenia umownego brutto określonego w§7ust.1za każdy rozpoczęty dzień zwłoki,nie więcej niż20%wartości umowy,2)za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze robót lub w okresie gwarancji i rękojmi,w wysokości0,5%wartości wynagrodzenia umownego brutto określonego w§7ust.1za każdy rozpoczęty dzień zwłoki liczony od dnia wyznaczonego na usunięcie wad,nie więcej niż20%wartości umowy,3)za odstąpienie przez którąkolwiek ze Stron od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości20%wartości wynagrodzenia brutto określonego w§7ust.1. 2.W przypadku gdy zwłoka,o której mowa w ust.1pkt1przekroczy14 dni kalendarzowych,a zaawansowanie prac wskazuje,iż prawidłowe wykonanie Przedmiotu umowy wymagałoby okresu dłuższego niż30dni,Zam.może odstąpić w trybie natychmiastowym od umowy.W takim przypadku Wyk.zapłaci karę umowną w wysokości20%wynagrodzenia brutto określonego w§7ust.1.3.W razie,gdy kary umowne nie pokryją poniesionej szkody Zam. zachowuje możliwość dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach przewidzianych w Kodeksie cywilnym.4.W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej,że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,Zam. może odstąpić od umowy w terminie30dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.5.W przypadku,o którym mowa w ust.4,wyk.może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. 6.Zam. zastrzega sobie prawo potrącenia kary umownej z wynagrodzenia należnego Wyk.,bez wcześniejszego wezwania Wyk.do zapłaty tej kary.7.W przypadku odstąpienia od umowy,postanowienia niniejszego paragrafu,§3 ust.8i§12pozostają wiążące dla stron.§10Gwarancja i rękojmia1.Wyk. udziela Zam.gwarancji na wykonane roboty,w ramach której zobowiązuje się do: 1)usunięcia ujawnionych usterek,2)wymiany materiałów i elementów wadliwych, 3)obniżenia ceny w przypadku,gdy usterek i wad nie można usunąć.2.Okres udzielonej gwarancji na wykonane roboty wynosi36miesięcy.3.Okres rękojmi rozszerza się odpowiednio do okresu gwarancji.4.Bieg terminu okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się od dnia dokonania protokolarnego odbioru końcowego Przedmiotu umowy.5.Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumenty gwarancyjne na zamontowane materiały wraz z dokumentami odpowiednich atestów i certyfikatów,wystawione przez ich producentów.6.O wykryciu wady Zamawiający jest obowiązany zawiadomić na piśmie Wykonawcę w terminie14dni od daty jej ujawnienia.7.Istnienie wady powinno być stwierdzone protokolarnie z wyznaczeniem przez Zamawiającego terminu na usunięcie wad.8.Okres gwarancji ulega odpowiedniemu przedłużeniu o czas trwania napraw gwarancyjnych. 9.Dokumentem gwarancyjnym jest niniejsza umowa w zakresie ustalonym w§10. §11Zabezpieczenie należytego wykonania umowy1.Przed podpisaniem umowy Wykonawca wniósł zabezpieczenie należytego wykonania umowy zwane dalej Zabezpieczeniem stanowiące5%Wynagrodzenia brutto określonego w§7ust.1,w łącznej wysokości zł (słownie:)2.W przypadku nie zakończenia realizacji Przedmiotu Umowy w terminie umownym oraz upływu terminu ważności Zabezpieczenia,(gdy nie zostanie wniesione nowe Zabezpieczenie),Zamawiający w celu zabezpieczenia roszczeń wynikających z niniejszej umowy zatrzyma należną kwotę zabezpieczenia z tego tytułu poprzez potrącenie jej z najbliższych faktur(dot.Zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu).3.W ramach Zabezpieczenia,o którym mowa w ust.1,ustala się,że100%wniesionej kwoty będzie stanowiło Zabezpieczenie w okresie realizacji Przedmiotu Umowy.70% wniesionego Zabezpieczenia zostanie zwolnione w ciągu30dni od dnia przekazania przez Wykonawcę Przedmiotu Umowy i przyjęcia go przez Zamawiającego jako należycie wykonanego tj.odebranego,w formie protokołu odbioru końcowego.30%wniesionego Zabezpieczenia przeznaczone będzie na zabezpieczenie ewentualnych roszczeń w okresie rękojmi i gwarancji i zostanie zwolnione nie później niż w15dniu po upływie okresu gwarancji za wady,na podstawie protokółu z przeglądu gwarancyjnego,sprawdzającego stan techniczny Przedmiotu Umowy.4.Kwota Zabezpieczenia wniesiona w pieniądzu będzie podlegała zwrotowi-z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego,na którym były one przechowywane,pomniejszonymi o koszty prowadzenia rachunku,prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy,po należytym wykonaniu zobowiązań umownych,wynikających z niniejszej umowy§12Odstąpienie od umowy 1.Zamawiający jest uprawniony do odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy,jeśli Wykonawca:1)nie podjął wykonania obowiązków wynikających z niniejszej umowy w terminie14dni od daty wprowadzenia na budowę,2)przerwał wykonanie robót z przyczyn nie leżących po stronie Zamawiającego-za wyjątkiem przyczyn spowodowanych siłą wyższą-zaś przerwa trwa dłużej niż14dni,3)realizuje roboty niezgodnie z warunkami technicznymi wykonania robót i nie dokona ich naprawy w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego,4)realizuje roboty niezgodnie z otrzymaną dokumentacją,bez akceptacji przedstawiciela Zamawiającego i nie przystępuje do właściwego wykonania robót w ciągu7dni od daty powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego.2.Odstąpienie od umowy winno być poprzedzone pisemnym wyznaczeniem terminu na podjęcie działań zgodnych z warunkami określonymi w umowie.3.W przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z tytułów wymienionych w ust.1:1)Wykonawca jest zobowiązany do zapłaty Zamawiającemu kar umownych,2)Wykonawca sporządzi przy udziale Zamawiającego protokół inwentaryzacji robót w toku na dzień odstąpienia od umowy. Wykonawca zabezpieczy na swój koszt przerwane roboty w zakresie uzgodnionym przez Strony,a następnie protokolarnie przekaże Zamawiającemu teren robót,3)Zamawiający ustali należne Wykonawcy wynagrodzenie za prace faktycznie wykonane i odebrane na podstawie protokołu odbioru §13 Postanowienia końcowe1.W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązujące, w szczególności ustawy PZP, KC,Prawo budowlane.2.Wyk.zobowiązuje się do informowania o każdej zmianie adresu siedziby pod rygorem uznania za doręczoną korespondencji przesłanej na adres wskazany w umowie. Obowiązek trwa przez cały okres trwania gwarancji na wykonane roboty.3.Prawa i obowiązki wynikające z niniejszej umowy nie mogą być przenoszone na osoby trzecie, bez pisemnej zgody obu Stron.4.Sprawy sporne powstałe na tle realizacji niniejszej umowy rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.5.Wszelkie zmiany warunków umowy oraz oświadczenia jej dotyczące pod rygorem nieważności wymagają formy pisemnej.6.Umowę sporządzono w 4 jednobrzmiących egzemplarzach po 2 egzemplarze dla każdej ze Stron.7.Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych pozyskanych w związku z realizacją niniejszej umowy jak również do zapewnienia Zamawiającemu nadzoru i kontroli nad przetwarzaniem i ochroną w/w danych osobowych. Załączniki:Załącznik Nr 1A - Dokumentacja projektowa Załącznik Nr 1B - Opis Przedmiotu zamówienia;Załącznik Nr 1C - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.Zamawiający Wykonawca 9.Wzór wniosku wraz z załącznikami, dostępny jest w formacie PDF na stronie www.ursynow.waw.pl.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.