eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi NidzicaWykonanie robót dodatkowych do zadania pn.Remont części dachu zamku w Nidzicy wraz z wymianą instalacji odgromowej.



Ogłoszenie z dnia 2011-09-06

Nidzica: Wykonanie robót dodatkowych do zadania pn.: Remont części dachu zamku w Nidzicy wraz z wymianą instalacji odgromowej.
Numer ogłoszenia: 238285 - 2011; data zamieszczenia: 06.09.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nidzica, Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 625 07 10, faks 089 625 07 11.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych do zadania pn.: Remont części dachu zamku w Nidzicy wraz z wymianą instalacji odgromowej..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót dodatkowych obejmujących przemurowanie 8 sterczyn i murów ogniowych na bryle zachodniej zamku w Nidzicy od strony połaci wschodniej dachu oraz naprawę nie wymienianej instalacji odgromowej zamku, wynikające z protokołu konieczności nr 1 z dnia 22 sierpnia 2011 r..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.23.54 - Roboty budowlane w zakresie zamków 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.31.70.00 - Inne instalacje elektryczne 45.26.19.10 - Naprawa dachów .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02.09.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Krupiński Daniel działający pod nazwą Zakład Budowlany Krupiński Jan Krupiński Daniel, ul. Miłoleśna 5N, 86-300 Grudziądz, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 43866,33 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 40295,00

  • Oferta z najniższą ceną: 40295,00 / Oferta z najwyższą ceną: 40295,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W wykazie zadań inwestycyjnych (rocznych i wieloletnich) przewidzianych do realizacji w 2011 roku, stanowiącym załącznik nr 3 do budżetu Gminy na 2011 rok, zabezpieczono środki finansowe na remont zamku w Nidzicy w kwocie 231 00,00 zł. UMOWA nr TI. 272.8.2011 o roboty budowlane objęte zamówieniem podstawowym została zawarta w dniu 26 maja 2011r. w Nidzicy z Krupińskim Danielem działającym pod nazwą Zakład Budowlany Krupiński Jan Krupiński Daniel z siedzibą 86-300 Grudziądz, ul Miłoleśna 5N. Z §7 ust. 6 i 7 przedmiotowej umowy wynika, że: - w przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych, tzn. nie przewidzianych w projekcie bu-dowlanym, o którym mowa w §1 niniejszej umowy, nie przekraczających 50% wartości realizowanego zamówienia i niezbędnych do jego prawidłowego wykonania będą miały zastosowanie zastosowanie ceny jednostkowe ustalone w kosztorysie ofertowym dla zamówienia podstawowego a w przypadku ich braku - bieżące ceny regionalne materiałów i sprzętu. Rozliczenie tych robót nastąpi na podstawie kosztorysów powykonawczych przygotowanych przez Wykonawcę a zatwierdzonych przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego. - rozpoczęcie wykonania robót o których mowa powyżej może nastąpić wyłączenia na podstawie pi-semnej umowy o zamówienie dodatkowe pod rygorem nieważności. Umowa taka zostanie zawarta na podstawie protokołu konieczności zatwierdzonego przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru oraz kosztorysu ofertowego dla zamówienia dodatkowego sporządzonego przez Wykonawcę i zwe-ryfikowanego przez Inspektora Nadzoru. W trakcie realizacji remontu dachu, po przystąpieniu do wykonywania wymiany instalacji odgromowej, stwierdzono zły stan sterczyn i murów ogniowych przy remontowanej połaci wschodniej dachu. Zarówno sterczyny jak i mury ogniowe nie były objęte projektem i zamówieniem realizowanym na podstawie w/w umowy. Chcąc wymienić instalację odgromową na zamku należy rozpadające się fragmenty sterczyn i murów ogniowych przemurować gdyż niemożliwym jest zamocowanie elementów instalacji odgromowej zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją projektową. Zamówienie podstawowe przewidywało jedynie częściową wymianę spoinowania sterczyn kominów i murów, to dopiero po zdemontowaniu starej instalacji odgromowej i obróbek blacharskich stwierdzono korozję znacznej części cegieł, czego nie można było stwierdzić na etapie projektowania bez dokonania rozbiórki w/w elementów. Odstąpiono od tych czynności na etapie projektowania z uwagi na konieczność poniesienia znacznych kosztów w stosunku do kosztów prac projektowych. Ponadto potwierdzono zły stan istniejącego pokrycia z dachówki na części dachu nie objętej remontem (z wyjątkiem wież) oraz zły stan konstrukcji dachowej krużganków górnych. Niemożliwym jest poruszanie się po tych krużgankach z uwagi na niebezpieczeństwo załamania się krokwi i łat tej części dachu. Z uwagi na zużycie techniczne dachówek - obniżoną ich wytrzymałość na skutek długoletniej eksploatacji, niemożliwym jest chodzenie po tej dachówce i układanie pomostów roboczych dla wymiany instalacji odgromowej. Wobec powyższego wymiana instalacji odgromowej w skrzydle południowym i północnym oraz wschodnim (część pomiędzy wieżami) jest niemożliwa na tym etapie robót. Kontynuację wymiany instalacji odgromowej należy zaplanować w trybie pilnym z jednoczesną wymianą pozostałych pokryć dachowych. Do czasu zabezpieczenia środków na ten cel, Wykonawca wykona w ramach zamówienia dodatkowego przegląd i miejscowe naprawy nie wymienianej instalacji odgromowej oraz sporządzi i dostarczy Zamawiającemu dokumentację z badań tej instalacji. Powyższe ustalono w protokole konieczności nr 1 z dnia 22.08.2011 r.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.