Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-09-10
Toruń: Budowa podziemnych pojemników do zbierania odpadów komunalnych na terenie zespołu staromiejskiego w Toruniu
Numer ogłoszenia: 236438 - 2015; data zamieszczenia: 10.09.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
| V | zamówienia publicznego |
| zawarcia umowy ramowej | |
| ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Spółka z o.o. , ul. Grudziądzka 159, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6398119, 6398166, faks 056 6398120.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpo.torun.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa podziemnych pojemników do zbierania odpadów komunalnych na terenie zespołu staromiejskiego w Toruniu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wybudowanie 4 zestawów podziemnych pojemników do zbierania odpadów komunalnych na terenie Zespołu Staromiejskiego w Toruniu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Załącznik nr 7 do SIWZ..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.24.50 - Roboty wykopaliskowe na terenach archeologicznych 45.22.20.00 - Roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej 34.92.84.80 - Pojemniki i kosze na odpady i śmieci .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 60.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wymagane w wysokości 15 000,00 zł (piętnaście tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie pojemników podziemnych o wartości co najmniej 200.000,00 zł brutto oraz załączy dowody określające, czy robota ta została wykonana w sposób należyty oraz wskazujące, czy została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach zawartych w ofercie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej: - 1 osobą na stanowisko Kierownika budowy - posiadającą wykształcenie wyższe oraz co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych, pełniącą funkcję Kierownika budowy przy realizacji co najmniej jednej zakończonej inwestycji budowlanej. Osoba ta powinna posiadać ważne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, wydanych na podstawie ustawy Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2006 Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) lub ważne odpowiadające im uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz aktualne członkostwo w Okręgowej Izbie Inżynierów Budownictwa. Przez doświadczenie zawodowe jako Kierownik budowy należy rozumieć faktyczny okres pełnienia funkcji Kierownika robót. Spełnienie warunku dotyczącego przynależności do określonego samorządu zawodowego nie dotyczy osób będących obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394), o ile nie jest to wymagane odrębnymi przepisami Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach zawartych w ofercie.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek znajdowania się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: - posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 400.000,00 zł (słownie: czterysta tysięcy złotych 00/100), a także - jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100). Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach zawartych w ofercie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Gwarancja - 5
IV.2.2)
| przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy PZP, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian w umowie w stosunku do złożonej oferty w następujących okolicznościach i na następujących warunkach. 1) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), wówczas odpowiednio zmienione zostanie wynagrodzenie Wykonawcy brutto, a wynagrodzenie netto pozostanie bez zmian. 2) terminu realizacji przedmiotu umowy, który może ulec zmianie w przypadkach, na które Zamawiający bądź Wykonawca nie mógł mieć wpływu. a) z powodu siły wyższej, w szczególności trudnych warunków pogodowych, b) wystąpienia kolizji z infrastrukturą podziemną, których nie można było przewidzieć na etapie projektowania, c) wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych lub zaniechanych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy, d) wystąpienia innych okoliczności lub zdarzeń uniemożliwiających realizację w wyznaczonym terminie przedmiotu umowy, bez możliwości usunięcia lub likwidacji powyższych okoliczności lub zdarzeń - w szczególności za takie zdarzenie będzie uważane wystąpienie kolizji z nieruchomym zabytkiem archeologicznym. Warunkiem zmiany terminu umownego realizacji przedmiotu umowy jest stwierdzenie przez Zamawiającego, na wniosek Wykonawcy, konieczności zmiany terminu umownego. Przedłużenie terminu realizacji przedmiotu umowy, o którym mowa w niniejszym punkcie, nastąpi o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu robót. 3) zmianę sposobu wykonania przedmiotu umowy, zmianę wynagrodzenia Wykonawcy lub przedłużenie terminu zakończenia robót w przypadku a) zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, b) wystąpienia okoliczności lub zdarzeń uniemożliwiających realizację umowy, bez możliwości usunięcia lub likwidacji powyższych okoliczności lub zdarzeń - w szczególności za takie zdarzenie będzie uważane wystąpienie kolizji z nieruchomym zabytkiem archeologicznym lub z instalacjami, przewodami, liniami, które mogą się ujawnić w czasie prowadzonych robót budowlanych, a nie zostały naniesione na mapy, a także innymi czynnikami losowymi niemożliwymi do przewidzenia i zapobieżenia. c) aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp technologiczny lub gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem umowy, d) wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych lub zaniechanych; 4) zmianę zakresu przedmiotu umowy, w sytuacji odkrycia podczas prowadzenia wykopaliskowych badań archeologicznych reliktów zabytkowej architektury o dużym znaczeniu naukowym i historycznym - w przypadku konieczności rezygnacji z robót w danej lokalizacji, rozliczenie wykonanych robót nastąpi na podstawie średnich cen materiału i pracy sprzętu publikowanych w Środowiskowych metodach kosztorysowania robót budowlanych (wydanych przez Zrzeszenie Biur Kosztorysowania Budowlanego i Stowarzyszenie Kosztorysantów Budowlanych) oraz w oparciu o kwartalne notowania cen i czynników produkcji - wydawnictwa Sekocenbud , lub w przypadku braku wymaganych danych wydawnictwa Orgbud, a w ostatniej kolejności wydawnictwa Bistyp (wg stawek dla regionu za kwartał w którym realizowane były roboty) i Katalogów Nakładów Rzeczowych KNR, a także w oparciu o tabele i kalkulacje branżowe oficjalnie publikowane przez dostawców materiałów oraz urządzeń. 5) zmianę zakresu przedmiotu umowy, w przypadku odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części robót, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności niezależnych od Zamawiającego - w przypadku konieczności rezygnacji z rozpoczętych robót w danej lokalizacji, rozliczenie wykonanych robót nastąpi analogicznie jak w pkt.4). 6) zmianę zakresu przedmiotu umowy, w przypadku odstąpienia przez Zamawiającego w całości od realizacji pojemników w danej lokalizacji - wartość umowy zostanie pomniejszona o odpowiednie wynagrodzenie ryczałtowe wskazane w ofercie Wykonawcy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mpo.torun.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego, pokój 202.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.09.2015 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z TORUNIA
- Zakup sprzętu multimedialnego i komputerowego.
- Wykonanie wewnętrznej instalacji ciepła technologicznego i wody lodowej
- Dostawa czterech agregatów prądotwórczych trójfazowych
- Zakup materiałów biurowych na 2026 r. z wyłączeniem papieru biurowego
- Dostawa kryształów konwertera zintegrowanego w światłowodzie.
- Dostawa: Część 1 - diod laserowych DBR ze zintegrowanym światłowodem izolatorem optycznym. Część 2 - koncentrycznej diody laserowej z pigtailem i zintegrowanym światłowodem.
więcej: przetargi w Toruniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi powiatowej nr 4134W relacji Kampinos - Górki - Dąbrowa - do dr. woj. nr 579 na odcinku 2 641 m
- Remont wybranych pomieszczeń dziekanatu nr 143, 145, 147, 149, 151, 153, 155 i 156 w budynku B Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej.
- Budowa drogi gminnej nr 004707F relacji Piękne Kąty - Katarzynowo (dz. nr 150/2, 149 obręb Piękne Kąty i dz. nr 733/5, 931 obr. Siedlisko)".
- Budowa remizy strażackiej w miejscowości Bielawy
- Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Kodeń
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" (...) przy ul. Rzgowskiej oraz modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" przy ul. Małachowskiego
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





