eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 703 na odcinku od km 22+650 do km 23+600 w miejscowości Janków w ramach zadania pn. Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 703 Porczyny - Łowicz wraz z budową obwodnicy m. Piątek

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-02-14

Łódź: Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 703 na odcinku od km 22+650 do km 23+600 w miejscowości Janków w ramach zadania pn. Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 703 Porczyny - Łowicz wraz z budową obwodnicy m. Piątek
Numer ogłoszenia: 23323 - 2013; data zamieszczenia: 14.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi , ul. Sienkiewicza 3, 90-113 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6162270, 71, faks 042 6162273.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw.lodz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 703 na odcinku od km 22+650 do km 23+600 w miejscowości Janków w ramach zadania pn. Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 703 Porczyny - Łowicz wraz z budową obwodnicy m. Piątek.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 703 na odcinku od km 22+650 do km 23+600 w miejscowości Janków w ramach zadania pn. Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 703 Porczyny - Łowicz wraz z budową obwodnicy m. Piątek. Zakres robót obejmuje: -rozbiórka i budowa konstrukcji jezdni wraz z poboczami -budowa chodników -budowa zatok autobusowych -rozbudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej z drogą powiatową -rozbiórka i budowa zjazdów wraz z przepustami -rozbiórka istniejącego mostu na rzece Zian wraz z dojazdami (po uzyskaniu przez Zamawiającego decyzji pozwolenia na użytkowanie nowego mostu stałego) -budowa mostu na rzece Zian z umocnieniem koryta rzeki w rejonie mostu -rozbiórka 3 szt. przepustów i budowa jednego przepustu pod koroną drogi -przebudowa rowów drogowych -budowa kanalizacji deszczowej -przebudowa sieci wodociągowej -budowa oświetlenia drogowego -przebudowa sieci elektroenergetycznej NN -przebudowa sieci teletechnicznej W cenie zamówienia Wykonawca uwzględni koszt ewentualnego utrzymania dróg objazdowych i dojazdowych oraz ich bieżącej naprawy. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za powstałe szkody w wyniku uszkodzenia urządzeń melioracji wodnych szczegółowych w stosunku do osób trzecich oraz jest zobowiązany do ich usunięcia na własny koszt. Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie do rozwiązania kolizji urządzeń melioracji wodnych oraz melioracji gruntów nie ujętych w ewidencji wód kolidujących z realizowaną inwestycją w sposób zapewniający prawidłowy odpływ wód. Brak obowiązku prowadzenia nadzoru archeologicznego oraz ratowniczych badań wykopaliskowych. Do dnia 30.09.2013 r. Wykonawca zobowiązany jest wykonać nowy obiekt mostowy wraz z dojazdami, w zakresie umożliwiającym przełożenie ruchu na nowy obiekt, celem dokonania rozbiórki istniejącego obiektu oraz przekazać Zamawiającemu w w/w terminie komplet dokumentów powykonawczych (wymaganych prawem budowlanym, w tym inwentaryzację powykonawczą określającą również światło pod obiektem mostowym tzn. zawierającą m.in. rzędne: spodu przęsła mostu, koryta rzeki) w celu uzyskania przez Inwestora pozwolenia na użytkowanie powyższych obiektów. Nieuzasadnione opóźnienie w przekazaniu dokumentacji powykonawczej nie będzie podstawą do ewentualnego wydłużenia terminu zakończenia umowy. Po zakończeniu wszystkich robót Wykonawca wykona inwentaryzację powykonawczą i sporządzi mapę dla całego zrealizowanego zakresu robót wraz z potwierdzeniem przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, a następnie przekazać Zamawiającemu. Na etapie robót ziemnych Wykonawca zobowiązany jest przedstawić opinię uprawnionego geologa na temat warunków gruntowych i ich zgodności z dokumentacją techniczną..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, do wysokości 30% zamówienia podstawowego i polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45.22.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów i tuneli, szybów i kolei podziemnej 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.11.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 243 600,00 PLN (słownie: dwieście czterdzieści trzy tysiące sześćset złotych 00/100).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: 1)Co najmniej 2 zadania obejmujące przebudowę, rozbudowę lub budowę drogi klasy technicznej min. G (o długości min. 0,9 km każde) z pełną wymianą konstrukcji nawierzchni i ułożeniem warstwy ścieralnej z SMA. Wartość każdego zadania nie może być niższa niż 4,5 mln PLN (brutto). Co najmniej jedno z zadań powinno obejmować przebudowę, rozbudowę lub budowę: -zatok autobusowych -przepustów pod koroną drogi -kanalizacji deszczowej, -sieci wodociągowej, -oświetlenia drogowego, -sieci elektroenergetycznej, -sieci teletechnicznej. Wykonawca nie ma obowiązku wykazania powyższych elementów w ramach jednego, tego samego zadania. 2) Co najmniej 2 zadania obejmujące budowę, przebudowę lub rozbudowę drogowego obiektu mostowego na klasę obciążenie A wg PN-85-S-10030 i o rozpiętości przęsła co najmniej 14,00 m. Wartość każdego zadania nie może być niższa niż 1,6 mln PLN (brutto). Wykonawca może wykazać dwa zadania obejmujące jednoczesne spełnienie warunku pkt. 1) i 2) tzn. wykazać dwa zadania obejmujące jednocześnie roboty drogowe, mostowe i infrastrukturę w zakresie zgodnym z ww wymaganiami, uwzględniając wartości wskazane w pkt. 1) dla robót drogowych i 2) dla robót mostowych. Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia. Doświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają wymagania określone wyżej

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zapewni oprócz niżej wymienionej kadry, pozostałą i niezbędną do realizacji całego zakresu przedmiotu zamówienia, posiadającą odpowiednie uprawnienia. Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednim do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi w ofercie kandydatów na każde stanowisko wymienione poniżej: a.Kierownik budowy w specjalności drogowej - 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, która w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od daty składania ofert pełniła funkcję kierownika budowy lub robót przy zadaniach polegających na budowie, przebudowie lub rozbudowie dróg klasy technicznej minimum G, łącznie przez okres min. 24 miesięcy, b.Kierownik robót w specjalności mostowej - 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności mostowej w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, która w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od daty składania ofert pełniła funkcję kierownika budowy lub robót przy zadaniach polegających na budowie, przebudowie lub rozbudowie minimum 2 obiektów mostowych na klasę obciążenia A wg PN-85-S-10030, łącznie przez okres min. 24 miesięcy, c.Kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wod.-kan - 1 osoba posiadająca uprawnienia wykonawcze w zakresie sieci wod.-kan., która w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od daty składania ofert pełniła funkcję kierownika budowy/robót wod.-kan. polegających na budowie, przebudowie lub rozbudowie sieci lub urządzeń wod.-kan. na drodze klasy technicznej minimum G, łącznie przez okres min. 12 miesięcy, d.Kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci elektrycznych i elektroenergetycznych - 1 osoba posiadająca uprawnienia wykonawcze w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od daty składania ofert pełniła funkcję kierownika budowy/robót elektrycznych i elektroenergetycznych polegających na budowie, przebudowie lub rozbudowie sieci lub urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych na drodze klasy technicznej minimum G, łącznie przez okres min. 12 miesięcy, e.Kierownik robót w specjalności telekomunikacyjnej - 1 osoba posiadająca uprawnienia wykonawcze telekomunikacyjne, która w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od daty składania ofert pełniła funkcję kierownika budowy/robót telekomunikacyjnych polegających na budowie, przebudowie lub rozbudowie sieci lub urządzeń telekomunikacyjnych na drodze klasy technicznej minimum G, łącznie przez okres min. 12 miesięcy, Wykonawca może wykazać osoby posiadające uprawnienia odpowiadające wymaganym wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów w tym zakresie. Wykonawca może wykazać osoby będące obywatelami państw członkowskich, które nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające wymaganiom określonym w pkt 1-3 Ustawy z dnia 15.12.2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 ze zm.) oraz posiada odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych. Potencjał kadrowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają wymagania określone wyżej

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiany w umowie będą możliwe w sytuacjach opisanych poniżej, przy czym zmiany terminu muszą być rozpatrywane w powiązaniu z harmonogramem rzeczowo - finansowym: a. jeżeli będą następstwem okoliczności zaistniałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, takich jak wystąpienie znalezisk archeologicznych, niewybuchów, niewypałów, wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne, geologiczne, hydrologiczne, nieprzewidziane kolizje z urządzeniami infrastruktury, b. jeżeli będą następstwem: - wprowadzenie przez Zamawiającego innych wykonawców, - konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub STWiORB, c. jeżeli będą następstwem działań organów administracji państwowej lub samorządowej: - przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., - odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień, d. jeżeli będą następstwem okoliczności niezależnych zarówno od Zamawiającego, jak i od Wykonawcy, tj. wystąpi konieczność przesunięcia terminu przekazania placu budowy lub ograniczenia w jego użytkowaniu, udzielenia zamówień na roboty dodatkowe, których wykonanie wpływa na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego. 2. W przypadku przyznania przez Unię Europejską dofinansowania Projektu, w ramach którego realizowany jest przedmiot niniejszej umowy, do umowy może zostać wprowadzona informacja o przyznanym dofinansowaniu oraz zapisy określające obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy, wynikające z uchwały w sprawie przyznania dofinansowania, miedzy innymi: - określające terminy, zgodnie z którymi powstaje obowiązek przechowywania dokumentacji związanej z realizacją przedmiotu niniejszej umowy, w tym dokumentacji finansowej, w sposób zapewniający dostępność, poufność i bezpieczeństwo, - prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizacją niniejszej umowy, w tym dokumentów finansowych Wykonawcy, 3. Zmiany umowy w stosunku do treści oferty są dopuszczalne również w sytuacji, gdy zmiany nie są istotne. 4. Zmiana terminu wykonania w szczególności może nastąpić w przypadku korekty planu finansowego Zamawiającego lub zmian umowy na warunkach w niej opisanych, także wprowadzenia limitu finansowego. Powyższa zmiana wymaga sporządzenia aneksu do umowy. Zamawiający z odpowiednim wyprzedzeniem powiadomi o takim fakcie Wykonawcę. Wykonawca dostosuje odpowiednio harmonogram realizacji robót do ustalonego limitu finansowego. 5. Ceny jednostkowe za roboty nie podlegają zmianom przez cały okres trwania umowy oprócz ustawowej zmiany stawki podatku VAT. Jeżeli w okresie realizacji umowy nastąpi zmiana stawki podatku VAT (obniżenie lub zwiększenie), za elementy zamówienia wykonane/zafakturowane po dacie zmiany podatku VAT, Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie netto powiększone/pomniejszone o kwotę podatku VAT w nowej wysokości. Zmianę stawki podatku VAT strony potwierdzą aneksem do niniejszej umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdw.lodz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi 90-113 Łódź, ul. Sienkiewicza 3.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.03.2013 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi 90-113 Łódź, ul. Sienkiewicza 3 sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.