eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Hel › ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE PRZYGOTOWANIA I DOSTARCZANIA POSIŁKÓW

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-30

Hel: ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE PRZYGOTOWANIA I DOSTARCZANIA POSIŁKÓW
Numer ogłoszenia: 228961 - 2014; data zamieszczenia: 30.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: 115 Szpital Wojskowy z Przychodnią SP ZOZ , ul. Boczna 10, 84-150 Hel, woj. pomorskie, tel. 58 6904260, faks 58 6750050.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalhel.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE PRZYGOTOWANIA I DOSTARCZANIA POSIŁKÓW.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi całodobowe wyżywienie hospitalizowanych pacjentów 115 Szpitala Wojskowego z Przychodnią SP ZOZ w Helu, poprzez świadczenie usług cateringowych w zakresie przygotowywania, na bazie kuchni Wykonawcy i dostarczania gotowych posiłków w wyznaczonym czasie i miejscu do siedziby Zamawiającego. 2. Świadczenie usługi żywienia dla pacjentów szpitala musi się odbywać zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r. (Dz. U. z 2006 r. nr 171, poz. 1225 z późn. zm.) oraz zasadami systemu HACCP. 3. Wykonawca zobowiązany jest do codziennego przygotowywania, gotowania i dowożenia posiłków całodniowych wg norm i zasad żywienia przypisanych placówkom służby zdrowia z uwzględnieniem diet ściśle wg potrzeb Zamawiającego oraz zgodnie z jadłospisem sporządzonym przez dietetyka Wykonawcy, przez okres 12 miesięcy. 4. Przez pojęcie całodobowego wyżywienia pacjenta należy rozumieć: całodzienne wyżywienie jednej osoby (pacjenta) uwzględniające śniadanie, obiad (dwudaniowy) i kolację (ś, o, k). 5. Przygotowywanie posiłków odbywać się będzie z uwzględnieniem nw diet stosowanych w 115 szpitalu: a) dieta łatwostrawna (ś,o,k) wartość energetyczna od 1500 kcal do 2000 kcal wartość odżywcza białko od 70 g do 80 g tłuszcze zwierzęce i roślinne od 50 g do 60 g węglowodany 250 g do 300 g wapń 600 mg 800 mg żelazo 20 mg witamina C od 50 mg do 70 mg witamina A 5000 jm. b) diety indywidualne (skład posiłków według zaleceń lekarskich) cukrzycowa - (ś, II ś, o, podwieczorek, k) wątrobowa - (ś,o,k) żołądkowa - (ś,o,k) zalecenia lekarskie dotyczą zmian w ilości białka, tłuszczów, węglowodanów, witamin oraz wartości odżywczej. Prognozowana średnia ilość żywionych pacjentów: 40 osób na dobę. 6. Wsad do kotła całodobowego wyżywienia jednego pacjenta musi wynosić minimum 7,00 brutto PLN. (Wartość 7,00 brutto PLN odnosi się do aktualnych cen surowca dostępnych na rynku). Na żądanie Zamawiającego wykonawca jest zobowiązany przedłożyć do wglądu Zamawiającego dokumenty potwierdzające zachowanie minimalnej wysokości wsadu do kotła. 7. Zamawiający szacuje, że łączna ilość całodobowych posiłków (diet) w trakcie trwania umowy będzie wynosiła: 14000 diet łatwostrawnych 3000 diet cukrzycowych 150 diet wątrobowych 150 diet żołądkowa 8. Czas dostarczania: śniadanie godz. 07.30 obiad godz. 12.30 kolacja godz. 17.00 9. Posiłki dodatkowe: II śniadanie i podwieczorki (w przypadku diety cukrzycowej) mogą być dostarczane w następujący sposób: drugie śniadanie razem ze śniadaniem, podwieczorek razem z obiadem. 10. Posiłki będą posiadały wartość kaloryczną, białkową i węglowodanową przewidywaną dla poszczególnych diet i grup konsumentów, w jadłospisie będą uwzględnione: śniadania: kawa biała, raz w tygodniu kakao, pieczywo (graham, żytnie, pszenne), dodatek tłuszczowy - masło, dodatek nabiałowy lub dodatek z białka zwierzęcego o niskiej zawartości tłuszczu. II śniadanie w przypadku diety cukrzycowej pięcioposiłkowej: np. jabłko, jogurt naturalny, kanapka z wędliną o niskiej zawartości tłuszczu, kisiel bez cukru, budyń bez cukru, kasza manna bez cukru, suchary bez cukru kefir, maślanka. obiad: zupa, drugie danie składające się ze składnika: węglowodanowy (ziemniaki, makaron, kasze), składnika białkowego, składnika warzywnego (surowego lub przetworzonego), napoju. podwieczorek w przypadku diety cukrzycowej pięcioposiłkowej: np. jabłko, jogurt naturalny, kanapka z wędliną o niskiej zawartości tłuszczu, kisiel bez cukru, budyń bez cukru, kasza manna bez cukru, suchary bez cukru kefir, maślanka. kolacja: gorący napój, pieczywo (graham, żytnie, pszenne), dodatek tłuszczowy masło, dodatek nabiałowy lub dodatek z białka zwierzęcego o niskiej zawartości tłuszczu lub potrawa z białka roślinnego z dodatkiem węglowodanowym, lub potrawa warzywna lub mięsno-warzywna z dodatkiem węglowodanowym. W przypadku dni świątecznych (Wigilia, Wielkanoc) należy uwzględnić potrawy tradycyjne (barszcz z uszkami, karp, potrawy mączne gotowane, ciasta - jabłecznik, babka, biszkopty). 11. Możliwość zwiększenia ilości przygotowywanych posiłków dla dodatkowo żywionych pacjentów w dni świąteczne (od 1 do 5 posiłków). Powyższa sytuacja dotyczy zwiększonego stanu chorych, czyli sytuacji nieprzewidywalnych. 12. Prognozowana liczba dzienna przygotowywanych całodobowych posiłków różnych rodzajów wynosi średnio 40 i zależeć będzie od aktualnej ilości hospitalizowanych pacjentów, 13. Terminy przekazania Wykonawcy informacji dotyczących planowanej ilości żywionych: w dni robocze w godz. 14.30 do 15.30 na dzień następny. dla dni świątecznych w godz. 14.00 do 15.00 dnia przedświątecznego na dni świąteczne. Inne warunki realizacji usługi: 1. Przygotowywanie przez Wykonawcę posiłków na podstawie dekadowych jadłospisów sporządzanych przez dietetyka Wykonawcy z produktów spożywczych zakupionych u dostawców specjalizujących się w sprzedaży tego typu asortymentu. Jadłospisy dekadowe będą przekładane Zamawiającemu na dwa dni przed rozpoczęciem dekady i muszą być zaakceptowane przez Zastępcę Dyrektora Do Spraw Medycznych 115 Szpitala. 2. Umiejscowienie gotowych potraw w dostosowanych pojemnikach do transportu żywności, które posiadają odpowiednie atesty i pozwalających utrzymać odpowiednią temperaturę posiłków. 3. Temperatura dostarczonych posiłków powinna wynosić: dla żywności wymagającej przechowywania w warunkach chłodniczych, wymagających schładzania od 0 - 4 st.C dla potraw poddawanych obróbce termicznej serwowanych na gorąco, temperatura powinna wynosić nie mniej 65 st.C 4. Oznakowanie pojemników jednostkowych dla każdego rodzaju diety, potrawy wraz z godziną umieszczenia potrawy w pojemniku po zakończeniu procesu technologicznego. 5. Wykonanie trzech cykli transportowych w ciągu jednej doby, środkiem transportu dostosowanym do przewozu posiłków i posiadającym dopuszczenie do przewozu posiłków. 6. Dostawę przygotowanych posiłków do Zamawiającego tj. do pomieszczenia wydawania posiłków zlokalizowanego na pierwszym piętrze głównego budynku 115 szpitala. 7. Odbiór brudnych pojemników do transportu żywności. Zmywanie talerzy zabezpiecza Zamawiający. 8. Przygotowanie i dostarczanie zamówionych posiłków przez 7 dni w tygodniu. 9. Wykonawca dobrowolnie będzie poddawał się kontroli Wojskowego Ośrodka Medycyny Prewencyjnej w Gdyni, sanepidu lub innych upoważnionych organów oraz przedstawi Zamawiającemu kopię protokołu z tej kontroli z kontroli. 10. Sprawy sporne z zakresu jakości przyrządzanych i dostarczanych potraw rozpatrywać będzie Wojskowy Ośrodek Medycyny Prewencyjnej w Gdyni. 11.Żaden posiłek przygotowany i dostarczony w ciągu doby nie może powtórzyć się w ciągu tej samej dekady. 12. Przechowywanie z każdego dnia próbek żywnościowych z poszczególnych diet zgodnie z obowiązującymi przepisami. 13. Odbiór, wywóz z terenu szpitala i utylizacja poza terenem szpitalnym resztek pokonsumpcyjnych. 14. Warunki przechowywania posiłków, transport oraz sposób przygotowania pożywienia muszą spełniać wszelkie wymogi sanitarno-epidemiologiczne..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.32.10.00 - Usługi przygotowywania posiłków 55.52.00.00 - Usługi dostarczania posiłków .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przed upływem terminu do składania ofert wskazanym w pkt XII SIWZ musi wnieść wadium przetargowe w wysokości: 8.000,00 zł. 2. Formy wnoszenia wadium określa art.45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto nr 84 1240 5370 1111 0000 5364 7102. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu do składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 4. W celu ułatwienia sprawdzenia ofert uprzejmie prosimy o ile to będzie możliwe o załączenie kserokopii dowodu wpłaty wadium. 5. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, wymagane jest złożenie oryginalnego dokumentu gwarancji/poręczenia. Oryginał gwarancji/poręczenia powinien być umieszczony w ofercie w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z ustawą. Dokument wadium wniesionego w formie gwarancji/poręczenia powinien zawierać klauzulę o gwarantowaniu wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 6. Wadium zostanie zatrzymane w przypadkach określonych art. 46 ust. 4a i 5 oraz zwrócone w przypadkach określonych w art. 46 ust 1÷4 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do: wykazania, że posiada aktualną decyzję o zatwierdzeniu przez właściwego miejscowo (pod względem lokalizacji zakładu przygotowującego posiłki) Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego potwierdzającą, że obiekt spełnia wymagania konieczne do zapewnienia higieny w procesie produkcji i w obrocie środkami spożywczymi oraz do zapewnienia właściwej jakości zdrowotnej tych artykułów w zakresie produkcji żywności, dozwolonych substancji dodatkowych lub innych składników żywności oraz materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością lub obrotem nimi. Decyzja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego ma zawierać zezwolenie na prowadzenie żywienia zbiorowego i realizację usługi w systemie cateringowym.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do: wykazania się w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, iż wykonał minimum dwie usługi w zakresie kompleksowego żywienia pacjentów w placówkach służby zdrowia, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych o wartości nie mniejszej niż 300.000,00 zł. brutto każda oraz załączy dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do: wykazania się dysponowaniem na czas realizacji zamówienia minimum jednym środkiem transportu wraz z aktualną decyzją Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego zatwierdzającą środek transportu służący do wykonywania zamówienia jako spełniający odpowiednie wymagania do celów przewozu środków spożywczych.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do: wykazania się dysponowaniem na czas realizacji zamówienia co najmniej jedną osobą z dyplomem (lub innym dokumentem) dietetyka.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Dokument potwierdzający, że Wykonawca wdrożył obligatoryjny system zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego żywności HACCP. Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, że system został wdrożony lub jest wdrażany z jednoczesnym zobowiązaniem, że na każde wezwanie Zamawiającego przedstawi on dokumenty potwierdzające wdrożenie systemu

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

wypełniony i podpisany formularz cenowy (zał. nr 2 do SIWZ), oryginał pełnomocnictwa, jeżeli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Wsad do kotła - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w sytuacji zmiany ogólno obowiązujących przepisów prawa, w tym prawa podatkowego oraz zmiany dietetyka o ile będzie posiadał odpowiednie kwalifikacje zawodowe.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalhel.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 115 Szpitala Wojskowego z Przychodnią SP ZOZ, 84-150 Hel, ul. Boczna 10.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.11.2014 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat 115 Szpitala Wojskowego z Przychodnią SP ZOZ, 84-150 Hel, ul. Boczna 10 - budynek administracyjny, drugie piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.