eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowicePODNIESIENIE NIWELETY KRAWĘŻNIKA I WYKONANIE DODATKOWYCH STUDNI KANALIZACYJNYCH WRAZ Z PRZYKANALIKAMI ROBOTY DODATKOWE DO UMOWYNR WD/P/090525/3/1 Z DNIA 7 SIERPNIA 2009 R PRZEBUDOWA DROGI - ODWODNIENIE, CHODNIKI, NAWIERZCHNIA ETAP III. REMONT NAWIERZCHNI JEZDNI DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 494 OD KM 37+200 DO KM 39+800 W MIEJSCOWOŚCI PRZYSTAJŃ

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2010-08-20

Katowice: PODNIESIENIE NIWELETY KRAWĘŻNIKA I WYKONANIE DODATKOWYCH STUDNI KANALIZACYJNYCH WRAZ Z PRZYKANALIKAMI ROBOTY DODATKOWE DO UMOWY: NR WD/P/090525/3/1 Z DNIA 7 SIERPNIA 2009 R PRZEBUDOWA DROGI - ODWODNIENIE, CHODNIKI, NAWIERZCHNIA ETAP III. REMONT NAWIERZCHNI JEZDNI DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 494 OD KM 37+200 DO KM 39+800 W MIEJSCOWOŚCI PRZYSTAJŃ
Numer ogłoszenia: 226213 - 2010; data zamieszczenia: 20.08.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 217281 - 2010r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach, ul. Lechicka 24, 40-609 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 7819211, faks 032 781 92 00.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PODNIESIENIE NIWELETY KRAWĘŻNIKA I WYKONANIE DODATKOWYCH STUDNI KANALIZACYJNYCH WRAZ Z PRZYKANALIKAMI ROBOTY DODATKOWE DO UMOWY: NR WD/P/090525/3/1 Z DNIA 7 SIERPNIA 2009 R PRZEBUDOWA DROGI - ODWODNIENIE, CHODNIKI, NAWIERZCHNIA ETAP III. REMONT NAWIERZCHNI JEZDNI DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 494 OD KM 37+200 DO KM 39+800 W MIEJSCOWOŚCI PRZYSTAJŃ.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: PODNIESIENIE NIWELETY KRAWĘŻNIKA I WYKONANIE DODATKOWYCH STUDNI KANALIZACYJNYCH WRAZ Z PRZYKANALIKAMI ROBOTY DODATKOWE DO UMOWY: NR WD/P/090525/3/1 Z DNIA 7 SIERPNIA 2009 R PRZEBUDOWA DROGI - ODWODNIENIE, CHODNIKI, NAWIERZCHNIA ETAP III. REMONT NAWIERZCHNI JEZDNI DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 494 OD KM 37+200 DO KM 39+800 W MIEJSCOWOŚCI PRZYSTAJŃ.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17.08.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • MEGA BRUK USŁUGI W ZAKRESIE BUDOWNICTWA DROGOWEGO JACEK SZTOLCMAN - LIDER KONSORCJUM., ul. Górnicza 1, 42-100 Kłobuck, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 87960,12 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 100000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 100000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 100000,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Roboty stanowią zamówienie dodatkowe nie objęte zamówieniem podstawowym, a od ich wykonania uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego - podczas realizacji ww. zadania stwierdzono potrzebę wykonania robót dodatkowych, których nie można było przewidzieć przed zawarciem umowy i przystąpieniem do robót, a zachodzi konieczność wykonania ich w ramach tego zadania przy zachowaniu tych samych norm, parametrów i standardów. Remont DW 494 w m. Przystajń jest realizowany w cyklu dwuletnim w latach 2009/2010. W okresie od maja do lipca 2010 r. na terenie powiatu kłobuckiego miały miejsce ulewne deszcze. Dokumentacja projektowa opracowana w 2005 r. zakładała usprawnienie spływu wód powierzchniowych z jezdni poprzez : - dokonanie korekty niwelety jezdni, - wykonanie umocnienia pobocza, - wykonanie regulacji i odtworzenia istniejących rowów przydrożnych wraz z usunięciem namułu, - umocnienie dna rowu w miejscach przekroczenia spadku podłużnego w rowie. Realizowane zadanie wg dokumentacji projektowej opracowanej w 2005 r. zakładało remont systemu odwodnieniowego w/w zakresie o dł. 1,1 km na kwotę 214.228,68 zł (wg cen kosztorysu ofertowego). Należy przy tym zaznaczyć, że istniejący system odwodnieniowy obliczony i wykonany został na średnioroczne opady deszczu (stan zastany - przejęty przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach w 1999 r.). W związku z powyższym stało się koniecznym wykonanie dodatkowego odwodnienia korpusu drogowego i zabezpieczenie przed dużym napływem wód z terenów przyległych do pasa drogowego. Pociąga to za sobą podniesienie niwelety krawężnika (wraz z przyległą kostką betonową) celem ukierunkowania spływu wód opadowych. Na korygowanym odcinku należy wykonać również dodatkowo 4 studzienki kanalizacji deszczowej. Weryfikacja zakresu prac (robót dodatkowych) nastąpiła w wyniku ulewnych deszczy, czyli okoliczności których Zamawiający nie mógł wcześniej przewidzieć, jak również zaistniała sytuacja nie powstała z winy Zamawiającego. Z dalszych długotrwałych prognoz wynika, że sytuacja ta może się powtórzyć. Zaniechanie przez Zamawiającego prac remontowych usprawniających działanie systemu odwodnieniowego może skutkować obniżeniem trwałości nawierzchni jezdni, a nawet uszkodzeniami. Ma to również wpływ na zachowanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Wartość robót dodatkowych wynosi 87 960,12 zł netto i została określona na podstawie kosztorysu inwestorskiego. Wartość robót podstawowych objętych umową nr WD/P/090523/3/1 z dnia 07.08.2009 r. to 2 175 994,16 zł netto. Roboty wykazane powyżej nie były możliwe do przewidzenia przez Zamawiającego na etapie przygotowania Kontraktu, a ich wykonanie jest konieczna dla zrealizowania zadania podstawowego. Wykonanie robót dodatkowych stało się konieczne i wynikło z sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia przez Zamawiającego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.