eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › ZAKUP I DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO, MULTIMEDIALNEGO ORAZ OPROGRAMOWANIA

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-10-26

Warszawa: ZAKUP I DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO, MULTIMEDIALNEGO ORAZ OPROGRAMOWANIA
Numer ogłoszenia: 224993 - 2013; data zamieszczenia: 26.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Centrum Edukacji Nauczycieli Szkół Artystycznych , ul. Nowy Świat 27, 00-029 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8430068, faks 022 8430061.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.censa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZAKUP I DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO, MULTIMEDIALNEGO ORAZ OPROGRAMOWANIA.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa przez Wykonawcę na koszt własny (do siedziby Zamawiającego) sprzętu komputerowego, multimedialnego oraz oprogramowania, o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w pkt 2. Wraz z dostawą, w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany do pierwszego uruchomienia dostarczanego sprzętu i urządzeń, ewentualnego skonfigurowania oraz sprawdzenia poprawności działania. Dodatkowo Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia instruktarzu obsługi sprzętu urządzeń w zakresie nie mniejszym niż 5 godzin zegarowych. Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia był fabrycznie nowy, wolny od wad technicznych i prawnych, dobrej, jakości, dopuszczony do obrotu, zapakowany w oryginalne opakowanie dla danego produktu, zaopatrzone w etykiety identyfikujące dany produkt, określający jego parametry techniczne, jakościowe, funkcjonalne oraz użytkowe. Zamawiający informuje, iż przedmiot zamówienia będzie wykorzystywany do prowadzonej przez Zamawiającego działalności dydaktycznej. W razie zaistnienia takiej potrzeby stosowne zaświadczenie zostanie wydane Wykonawcy na etapie podpisywania umowy. Dla potrzeb porównywalności ofert należy wpisać docelowe stawki podatku VAT jakie będą zastosowane w przypadku wystawienia przez Zamawiającego zaświadczenia, o którym jest mowa w zdaniu pierwszym i drugim. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych według określonego w pkt. 2 podziału. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 2.1. Część I - zestaw do nagrań a) bezprzewodowy zestaw wokalny - 2 kpl, b) bezprzewodowy zestaw prezentacyjny - 2 kpl, c) aktywny spliter antenowy wraz z zasilaczem - 1 kpl, d) uchwyt montażowy do odbiornika zestawu bezprzewodowego - 3 kpl, e) antena dookólna - 2 szt. f) kabel antenowy 5 m - 2 szt. g) para kabli antenowych - 1 kpl, h) mikrofon nagłowny dookólny - 2 szt., i) poprzeczka mikrofonowa - 1 kpl, j) mikser dźwiękowy z wbudowanym interfejsem audio wraz za skrzynią transportową - 1 kpl, k) skrzynia transportowa 19 cali - 1 szt, l) walizka na mikrofony oraz anteny systemu bezprzewodowego - 1 szt. ł) komputer przenośny (notebook) typu I - 1 szt. m) oprogramowanie do rejestracji dźwięku - 1 szt. n) statyw mikrofonowy wysoki - 3 szt. o) statyw mikrofonowy stołowy - 2 szt. p) kabel mikrofonowy 3 m - 8 szt. 2.2. Część II - system wideokonferencyjny a) system wideokonferencyjny - 1 kpl. b) oprogramowanie do prowadzenia wideokonferencji z poziomu komputera PC - 5 szt. c) bezprzewodowa przystawka USB (mikrofon i głośnik) do aplikacji wideokonferencyjnej - 4 szt. d) kamera do obsługi aplikacji wideokonferencyjnej - 4 szt. 2.3. Część III - system do digitalizacji a) system do digitalizacji - 1 szt. 2.4. Część IV - sprzęt komputerowy a) komputer stacjonarny - 7 szt. b) tablet typu I - 25 szt. c) tablet typu II - 20 szt. d) przełącznik sieciowy - 7 szt. e) dysk przenośny - 10 szt. f) pamięć USB - 45 szt. g) komputer przenośny typ I - 2 szt. h) komputer przenośny typ II - 35 szt. i) projektor - 35 szt. j) prezenter - 35 szt. 3. W ramach przedmiotu zamówienia z wyłączeniem oprogramowania, Wykonawca zobowiązany jest do: a) udzielenia minimum: - zestaw do nagrań (każdy element, z wyłączeniem oprogramowania) - 2 letniego okresu gwarancji, - system wideokonferencyjny (każdy element, z wyłączeniem oprogramowania) - 2 letniego okresu gwarancji, - system do digitalizacji (każdy element, z wyłączeniem oprogramowania) - rocznego okresu gwarancji, - komputer stacjonarny - 3 letniego okresu gwarancji, - tablet - 2 letniego okresu gwarancji, - przełącznik sieciowy - 2 letniego okresu gwarancji, - pamięci przenośne i USB - 2 letniego okresu gwarancji, - komputer przenośny (notebook) - 3 letniego okresu gwarancji, - projektor - 3 letniego okresu gwarancji, - prezenter - 3 letniego okresu gwarancji. b) zapewnienia napraw w okresie gwarancji (z wyłączeniem oprogramowania). 4. Termin realizacji zamówienia: w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy. 5. Kod CPV: Główny kod - 32.32.20.00-6 Urządzenia multimedialne Dodatkowe kody: a) 30.20.00.00-1 - Urządzenia komputerowe, b) 30.21.31.00-6 - Komputery przenośne, c) 30.21.32.00-7 - Komputer tablet, d) 30.23.60.00-2 - Różny sprzęt komputerowy, e) 32.33.32.00-8 - Kamery wideo, f) 32.34.10.00-5 - Mikrofony, g) 38.65.21.00-1 - Projektor, h) 48.00.00.00-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne. 6. Termin i sposób płatności - płatne przelewem, jednorazowo po zakończeniu realizacji dostaw w terminie 30 dni od daty otrzymania rachunku (faktury) 7. W okresie gwarancji, Wykonawca zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, zobowiązany będzie, w przypadku wystąpienia usterki jakiegokolwiek elementu przedmiotu zamówienia do jego naprawy w terminie nie dłuższym niż 14 dni od zgłoszenia usterki. Reakcja Wykonawcy na dokonane przez Zamawiającego zgłoszenie - maksymalnie 24 godziny. 8. W przypadkach, o których mowa w punkcie 8, okres gwarancji ulegnie przedłużeniu odpowiednio: 1) w przypadku naprawy - o okres wykonywania naprawy, 2) w przypadku dokonania wymiany - o okres gwarancji. Uwagi: a) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patent czy pochodzenie - należy przyjąć, że Zamawiający, ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie ofert równoważnych, o parametrach techniczno - użytkowych nie gorszych niż te podane w opisie przedmiotu zamówienia - podstawa prawna art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. b) W przypadku złożenia oferty zawierającej zastosowanie rozwiązań równoważnych, udowodnienie ich funkcjonalnej i użytkowej równoważności z systemami (urządzeniami) wskazanymi przez Zamawiającego, leży po stronie Wykonawcy..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Do wysokości 30% zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień co zamówienie podstawowe.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.20.00-6, 30.20.00.00-1, 30.21.31.00-6, 30.21.32.00-7, 30.23.60.00-2, 32.33.32.00-8, 32.34.10.00-5, 38.65.21.00-1, 48.00.00.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium w przedmiotowym postępowaniu.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złożenie oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia. Ocena spełniania warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie oraz dokumenty, które Wykonawca złoży w ofercie, ocena nastąpi według formuły spełnia - nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złożenie oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia oraz złożenie wykazu (wzór w SIWZ) zawierającego zrealizowanie minimum 2 podobnych zamówień, tj. dostawy różnego rodzaju sprzętu i oprogramowania multimedialnego z wyłączeniem urządzeń takich jak telewizory, sprzęt radiofoniczny, rzutniki, tablice interaktywne, o wartości każdego z nich nie mniejszej niż: - w przypadku składania oferty tylko na część I - 25.000,00 zł - w przypadku składania oferty tylko na część II - 50.000,00 zł - w przypadku składania oferty tylko na część III - 30.000,00 zł - w przypadku składania oferty tylko na część IV - 200.000,00 zł i zrealizowanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w przypadku składania ofert na więcej niż jedną część - w zależności od konfiguracji części - należy sumować wymagania kwotowe, tj. jeśli Wykonawca składa ofertę na część I i II - wartość zrealizowanych zamówień winna wynosić nie mniej niż 2 x 75.000,00 zł Ocena spełniania warunku nastąpi w oparciu o dokumenty, które Wykonawca złoży w ofercie, ocena nastąpi według formuły spełnia - nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złożenie oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia. Ocena spełniania warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie oraz dokumenty, które Wykonawca złoży w ofercie, ocena nastąpi według formuły spełnia - nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złożenie oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia. Ocena spełniania warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie oraz dokumenty, które Wykonawca złoży w ofercie, ocena nastąpi według formuły spełnia - nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złożenie oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia. Ocena spełniania warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie oraz dokumenty, które Wykonawca złoży w ofercie, ocena nastąpi według formuły spełnia - nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Zrealizowanie minimum 2 podobnych zamówień, tj. dostawy różnego rodzaju sprzętu i oprogramowania multimedialnego z wyłączeniem urządzeń takich jak telewizory, sprzęt radiofoniczny, rzutniki, tablice interaktywne, o wartości każdego z nich nie mniejszej niż: - w przypadku składania oferty tylko na część I - 25.000,00 zł - w przypadku składania oferty tylko na część II - 50.000,00 zł - w przypadku składania oferty tylko na część III - 30.000,00 zł - w przypadku składania oferty tylko na część IV - 200.000,00 zł i zrealizowanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w przypadku składania ofert na więcej niż jedną część - w zależności od konfiguracji części - należy sumować wymagania kwotowe, tj. jeśli Wykonawca składa ofertę na część I i II - wartość zrealizowanych zamówień winna wynosić nie mniej niż 2 x 75.000,00 zł,;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) oświadczenie Wykonawcy o sposobie realizacji zamówienia, w tym o powierzeniu do wykonania części zamówienia podwykonawcy z podaniem zakresu powierzonych prac (wzór w SIWZ), b) formularz cenowy (wzór w SIWZ). c) formularz oferty (wzór w SIWZ). d) folder lub inne dokumenty, na podstawie których Zamawiający będzie mógł potwierdzić zgodność parametrów proponowanego sprzętu, urządzenia lub oprogramowania z parametrami określonym w SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.censa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Warszawa, ul. Nowy Świat 27.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Warszawa, ul. Nowy Świat 27.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zestaw do nagrań.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: a) bezprzewodowy zestaw wokalny - 2 kpl, b) bezprzewodowy zestaw prezentacyjny - 2 kpl, c) aktywny spliter antenowy wraz z zasilaczem - 1 kpl, d) uchwyt montażowy do odbiornika zestawu bezprzewodowego - 3 kpl, e) antena dookólna - 2 szt. f) kabel antenowy 5 m - 2 szt. g) para kabli antenowych - 1 kpl, h) mikrofon nagłowny dookólny - 2 szt., i) poprzeczka mikrofonowa - 1 kpl, j) mikser dźwiękowy z wbudowanym interfejsem audio wraz za skrzynią transportową - 1 kpl, k) skrzynia transportowa 19 cali - 1 szt, l) walizka na mikrofony oraz anteny systemu bezprzewodowego - 1 szt. ł) komputer przenośny (notebook) typu I - 1 szt. m) oprogramowanie do rejestracji dźwięku - 1 szt. n) statyw mikrofonowy wysoki - 3 szt. o) statyw mikrofonowy stołowy - 2 szt. p) kabel mikrofonowy 3 m - 8 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: System wideokonferencyjny.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: a) system wideokonferencyjny - 1 kpl. b) oprogramowanie do prowadzenia wideokonferencji z poziomu komputera PC - 5 szt. c) bezprzewodowa przystawka USB (mikrofon i głośnik) do aplikacji wideokonferencyjnej - 4 szt. d) kamera do obsługi aplikacji wideokonferencyjnej - 4 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: System do digitalizacji.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: System do digitalizacji - 1 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Sprzęt komputerowy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: a) komputer stacjonarny - 7 szt. b) tablet typu I - 25 szt. c) tablet typu II - 20 szt. d) przełącznik sieciowy - 7 szt. e) dysk przenośny - 10 szt. f) pamięć USB - 45 szt. g) komputer przenośny typ I - 2 szt. h) komputer przenośny typ II - 35 szt. i) projektor - 35 szt. j) prezenter - 35 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.