eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Połczyn-Zdrój › PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ OGRODNO-POPIELEWO

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2010-07-26

Połczyn-Zdrój: PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ OGRODNO-POPIELEWO
Numer ogłoszenia: 223434 - 2010; data zamieszczenia: 26.07.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 154308 - 2010r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Połczyn-Zdrój, Plac Wolności 3-4, 78-320 Połczyn-Zdrój, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 3666100, faks 94 3666105.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ OGRODNO-POPIELEWO.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie drogi gminnej Ogrodno-Popielewo w ramach realizacji inwestycji p.n. Przebudowa drogi gminnej Ogrodno-Popielewo dla poprawy lokalnej sieci drogowej i podniesienia atrakcyjności turystycznej gminy Połczyn-Zdrój. Zadanie jest dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 Oś priorytetowa 2 Rozwój infrastruktury transportowej i energetycznej Działanie 2.1. Zintegrowany system transportowy województwa Poddziałanie 2.1.2. Lokalna infrastruktura drogowa. Nr umowy o dofinansowanie inwestycji - UDA-RPZP.02.01.02-32-142/09-00 Stan istniejący i założenia wykonawcze. Projektowany do przebudowy odcinek drogi gminnej śródpolnej łączy drogę powiatową Połczyn-Zdrój - Jelonki z drogą powiatową Ogartowo - Kocury. Początek projektowanej do przebudowy drogi (km 0+000,00) znajduje się na lewej krawędzi nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej za wioską Ogrodno i przez kolonię Zdroje kończy się w wiosce Popielewo (km 4+250,00). Na drodze występuje lokalny ruch pojazdów rolniczych i lekkich samochodów dostawczych oraz osobowych. Wskutek długotrwałej eksploatacji i braku właściwego utrzymania (odwodnienia) nawierzchnia gruntowa jest bardzo zniszczona. Odcinki nawierzchni drogi najbardziej zniszczone były i są na bieżąco uzupełniane gruzem, żwirem i żużlem paleniskowym. W okresie występowania większych opadów deszczu, jak również w czasie wiosennych roztopów droga w wielu miejscach jest nie przejezdna. Pobocza ziemne są w wielu miejscach znacznie zawyżone i silnie zakrzaczone. Na projektowanym odcinku występują grunty piaszczyste przepuszczalne oraz piaski zaglinione (grunty słabo przepuszczalne). Poziom wód gruntowych występuje poniżej 2,00m , na odcinku, gdzie poziom wód gruntowych jest na poziomie 1,50 m drogę poprowadzono w nasypie. Całość robót objętych opracowaniem zawiera się w granicach pasa drogowego drogi gminnej (działki nr 66, 62 obręb Ogrodno i działki nr 254, 258, 261 i 40 obręb Popielewo). Szerokość pasa drogowego dla drogi gminnej wynosi od 5,00 do 17,00 m. Istniejący przebieg drogi o nawierzchni gruntowej w wielu miejscach ma nie normatywne spadki podłużne. Wyjeżdżony przez użytkowników ślad drogi nie pokrywa się w części odcinka z granicami pasa drogowego. Ze względu na istniejącą zabudowę i granice pasa drogowego zaszła konieczność ukształtowania sytuacyjnego i wysokościowego drogi tak, aby istniejące zjazdy do zabudowań wysokościowo dostosować do projektowanej niwelety drogi. Konstrukcja nawierzchni dróg będzie następująca (od dołu): -10 cm warstwa odcinająca z piasku; -15 cm dolna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego (mieszanka optymalna o uziarnieniu ciągłym) frakcji 0/31,5 mm; -8 cm górna warstwa podbudowy z mieszanki mineralno - emulsyjnej GE; -powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltową oraz grysami bazaltowymi frakcji 5/8 mm. Prędkość projektowa 30 km/godz. Szerokość nawierzchni 3,00 m plus obustronne pobocza ziemne szerokości po 0,50 m. Ze względu na małą szerokość pasa drogowego skarpy wykopu lub nasypu uformować w pochyleniu 1 : 1. Spadek poprzeczny nawierzchni daszkowy 2%. Drogę w planie poprowadzono tak, aby maksymalnie wykorzystać wyjeżdżony i utwardzony ślad drogi, oraz zminimalizować konieczny zakres robót ziemnych i całość robót wykonać w istniejących granicach pasa drogowego. Istniejące granice pasa drogowego, a także ukształtowanie przyległego terenu wymusiły konieczność zaprojektowania 51 łuków poziomych i dwóch załamań trasy. Minimalny promień łuku pionowego wklęsłego wyniesie 250 m, natomiast minimalny promień łuku pionowego wypukłego wyniesie 300 m. W celu zapewnienia wyminięcia się pojazdów zaprojektowano 12 mijanek. Mijanki będą miały długość po 25,oo m i szerokość 5,00 m (łącznie z nawierzchnią drogi - przejścia z szerokości 3,00 m na 5,00 m wykonać na długości 4,00 m). Konstrukcja nawierzchni na mijankach identyczna z konstrukcją nawierzchni drogi. Lokalizacja mijanek wskazana jest na planie sytuacyjnym i profilu podłużnym drogi. Roboty przygotowawcze i ziemne. W uzgodnieniu z Inwestorem w przedmiarze robót i kosztorysie rodzaj i wielkość robót podzielono na II etapy. Etap I - obejmuje zakres robót od km 0+000,00 do km 2+451,00. Etap II - obejmuje roboty od km 2+451,00 do km 4+250,00. Technologia robót dla obu etapów jest wspólna i należy je wykonać ściśle wg załączonych specyfikacji technicznych. Rosnące w granicach projektowanej nawierzchni drogi oraz pobocza drzewa wyciąć i wykarczować. Rosnące na trasie projektowanej drogi zagajniki, krzaki i samosiewy należy wyciąć i wykarczować. Na podstawie przekroju podłużnego w osi drogi (rysunek nr 3) i przekrojów poprzecznych (rysunek nr 5) wykonać konieczny zakres robót ziemnych. Dodatkowo z korony drogi ( pod nasypy) usunąć zalegającą warstwę humusu grubości średnio 25cm. Humus usunąć poza granice robót ziemnych. Grunt pozyskany z wykopów nie nadaje się do wbudowania i należy wywieźć go poza granice robót w miejsce wskazane przez Inwestora. Dno koryta po wyprofilowaniu zagęścić. Wskaźnik zagęszczenia powyżej 0,98. Materiał użyty do budowy nasypu (piasek, pospółka) musi posiadać właściwą ciągłość uziarnienia gwarantującą prawidłowy stopień zagęszczenia przy optymalnej wilgotności. Wskaźnik zagęszczenia powyżej 0,99. Przepusty. Istniejący w km 0+382 i w km 0+919 przepust pod drogą średnicy 60 cm jest w stanie dobrym, należy go oczyścić. Oczyścić i wyprofilować rowy na wlocie i wylocie przepustu. Na wlocie i wylocie przepustu wykonać ścianki czołowe wg rysunków zawartych w niniejszej dokumentacji. Nawierzchnia drogi (łącznie z mijankami). Dokładne ilości zakresu robót dla poszczególnych warstw konstrukcyjnych nawierzchni zawarte są w przedmiarze robót. Na wyprofilowanym i zagęszczonym dnie koryta wykonać warstwę odcinającą z piasku (z zachowanie projektowanych odsadzek dla poszczególnych warstw konstrukcyjnych). Konstrukcję nawierzchni wykonać wg opisu zawartego w punkcie 4. Szczegóły podane są na przekrojach konstrukcyjnych. Od km 4+150,50 nawierzchnię drogi stanowią żelbetowe podkłady kolejowe szerokości 4,00 m. Na tym odcinku wykonać wyrównanie istniejącej podbudowy z podkładów mieszanką optymalną do projektowanych rzędnych wysokościowych nawierzchni. W obrębie skrzyżowania z drogą powiatową prawoskręt i lewoskręt wykonać promieniem 7,0 m. Wody powierzchniowe z utwardzonej nawierzchni drogi poprzez zaprojektowane spadki podłużne i poprzeczne spłyną do projektowanych odcinków rowu przydrożnego lub na teren przyległy. Nawierzchnia zjazdów. Lokalizację zjazdów do pól, dróg leśnych i zabudowań wskazano na planie sytuacyjnym i profilu podłużnym drogi. Szerokość zjazdów 3,50 m, promienie wyokrąglające po 5,00 m, głębokość uzależniona od ukształtowania terenu przyległego (5,00 do 7,00 m). Pod konstrukcję nawierzchni zjazdów wykonać koryto średniej głębokości do 20cm. Na wyprofilowanym i zagęszczonym dnie koryta wykonać warstwę odcinającą z piasku grubości 10 cm po zagęszczeniu. Nawierzchnię zjazdów wykonać z kruszywa kamiennego łamanego (mieszanki optymalnej) grubości 15 cm po zagęszczeniu. Roboty wykończeniowe. Pobocza ziemne obustronne szerokości po 0,50 m uformować ze spadkiem 6 % od jezdni i powierzchniowo zagęścić. Skarpy nasypu lub wykopu uformować w pochyleniu 1:1,5 lub 1:1 ( w zależności od szerokości pasa drogowego w danym przekroju) i powierzchniowo zagęścić. Dno rowu szerokości 0,40 m. Po wykonaniu robót - w uzgodnieniu z zarządcą drogi powiatowej, tj. Zarządem Dróg Powiatowych w Świdwinie - na drodze powiatowej ustawić odpowiednio znaki drogowe pionowe A-6b i A-6c a przed skrzyżowaniem z drogą powiatową na drodze gminnej ustawić znak drogowy pionowy A - 7 Ustąp pierwszeństwa. Uwagi końcowe Szczegółowy zakres robót opisują - przedmiary robót , wielobranżowa dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót. Przedmiot zamówienia obejmuje również : a/ organizację ruchu dla pieszych i samochodów - opracować należy i zatwierdzić projekt organizacji ruchu , b/ zabezpieczenie przejść dla ludzi, c/ wykonanie pełnej dokumentacji powykonawczej, d/ na dzień podpisania umowy Wykonawca - Kierownik budowy opracuje plan BIOZ jeśli zaistnieją okoliczności wynikające z art.21a ustawy - Prawo budowlane. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. - Wszelkie roboty należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi przepisami w odniesieniu do poszczególnych branż budowlanych, aktualnymi normami i zasadami sztuki budowlanej ze szczególnym uwzględnieniem Prawa budowlanego oraz przepisami BHP. Do wykonawstwa należy zastosować materiały posiadające aprobatę techniczną (ewentualnie atest) oraz przeprowadzać wszystkie konieczne badania techniczne w trakcie realizacji robót. - Na etapie przetargowym Wykonawcy są zobowiązani do szczegółowego zapoznania się ze SIWZ , Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót, Przedmiarem robót oraz terenem budowy , aby wnieść ewentualne zapytania i uwagi przed terminem składania ofert i podpisaniem umowy na realizację zadania. Wykonawca jest odpowiedzialny za : - terminowe i rzetelne prowadzenie księgi obmiarów, - jakość świadczonych robót budowlanych, - należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy, - za szkody wyrządzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.23 - Wymiana nawierzchni drogowej .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zadanie jest dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 Oś priorytetowa 2 Rozwój infrastruktury transportowej i energetycznej Działanie 2.1. Zintegrowany system transportowy województwa Poddziałanie 2.1.2. Lokalna infrastruktura drogowa. Nr umowy o dofinansowanie inwestycji - UDA-RPZP.02.01.02-32-142/09-00..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22.07.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • POL-DRÓG DRAWSKO POMORSKIE S.A., UL. ZŁOCIENIECKA 22a, 78-500 DRAWSKO POMORSKIE, kraj/woj. zachodniopomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1510336,25 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1783171,70

  • Oferta z najniższą ceną: 1783171,70 / Oferta z najwyższą ceną: 2126179,85

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.