eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › Obsługa i organizacja 2 konferencji

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-06-25

Lublin: Obsługa i organizacja 2 konferencji
Numer ogłoszenia: 219336 - 2012; data zamieszczenia: 25.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Apelacyjny w Lublinie , ul. Obrońców Pokoju 1, 20-950 Lublin, woj. lubelskie, tel. 081 5348782, faks 081 5348782.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lublin.sa.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa i organizacja 2 konferencji.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest organizacja i obsługa 2 konferencji, jednej konferencji organizowanej dla służb finansowych z sądów powszechnych apelacji lubelskiej oraz drugiej konferencji organizowanej dla sędziów z sądów powszechnych apelacji lubelskiej. 2) Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 następujące części i szczegółowo opisany w załącznikach nr 1 i 2 do SIWZ: I CZĘŚĆ - organizacja i obsługa konferencji służb finansowych z sądów powszechnych apelacji lubelskiej w terminie 17-19 września 2012 r. w liczbie 68 osób - załącznik nr 1 do SIWZ. II CZĘŚĆ - organizacja i obsługa konferencji sędziów z sądów powszechnych apelacji lubelskiej w terminie 1-3 października 2012 r. w liczbie 90 osób - załącznik nr 2 do SIWZ. 3) Istotne dla stron postanowienia, zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załączniki nr 6 i 7 do SIWZ..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.00.00.00-0, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3, 55.31.10.00-3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 3.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • A. DLA CZĘŚCI I: Zamawiający wymaga, wykazania przez Wykonawcę, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, (a jeśli okres działalności jest krótszy - w tym okresie), została wykonana co najmniej jedna usługa w zakresie organizacji i obsługi konferencji o wartości co najmniej 15 000 zł brutto i uczestników konferencji w liczbie co najmniej 30 osób. Przez organizację i obsługę konferencji, rozumie się organizację konferencji poprzez zapewnienie usług hotelarskich i restauracyjnych wraz z udostępnieniem sali konferencyjnej (sal konferencyjnych) oraz czynny udział w obsłudze konferencji podczas jej trwania dla ww. liczby osób. Warunek ten zostanie spełniony poprzez złożenie przez Wykonawcę wykazu usług podobnych (w załączeniu wzór formularza do ewentualnego wykorzystania - załącznik nr 5A do SIWZ) informujący, że zrealizował co najmniej jedną usługę w zakresie organizacji i obsługi konferencji, w tym świadczenie usług o wartości co najmniej 15 000 złotych brutto i uczestników konferencji w liczbie co najmniej 30 osób. W przypadku składania oferty wspólnej, Wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny wykaz usług. Wraz z wykazem należy złożyć dokument potwierdzający, że usługa w zakresie organizacji i obsługi konferencji została wykonana należycie (np. referencje itp.). B. DLA CZĘŚCI II: Zamawiający wymaga, wykazania przez Wykonawcę, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, (a jeśli okres działalności jest krótszy - w tym okresie), została wykonana co najmniej jedna usługa w zakresie organizacji i obsługi konferencji o wartości co najmniej 50 000 zł brutto i uczestników konferencji w liczbie co najmniej 70 osób. Przez organizację i obsługę konferencji, rozumie się organizację konferencji poprzez zapewnienie usług hotelarskich i restauracyjnych wraz z udostępnieniem sali konferencyjnej (sal konferencyjnych) oraz czynny udział w obsłudze konferencji podczas jej trwania dla ww. liczby osób.. Warunek ten zostanie spełniony poprzez złożenie przez Wykonawcę wykazu usług podobnych (w załączeniu wzór formularza do ewentualnego wykorzystania - załącznik nr 5B do SIWZ) informujący, że zrealizował co najmniej jedną usługę w zakresie organizacji i obsługi konferencji o wartości co najmniej 50 000 złotych brutto i uczestników konferencji w liczbie co najmniej 70 osób. W przypadku składania oferty wspólnej, Wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny wykaz usług. Wraz z wykazem należy złożyć dokument potwierdzający, że usługa w zakresie organizacji i obsługi konferencji została wykonana należycie (np. referencje itp.).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • A. DLA CZĘŚCI I: Zamawiający wymaga, wykazania przez Wykonawcę, że: I. dysponuje w ramach tego samego obiektu hotelowego co najmniej: a) 8 pokojami hotelowymi do jednoosobowego wykorzystania z pełnym węzłem sanitarnym; b) 30 pokojami hotelowymi do dwuosobowego wykorzystania z pełnym węzłem sanitarnym; c) 2 salami konferencyjnymi, w tym jedna na 68 osób i druga na min. 20 osób, d) 12 miejscami parkingowymi; II. oraz, że obiekt: a) położony w promieniu 120 km od Lublina, w miejscowości powyżej 3 tys. mieszkańców do 100 tys. mieszkańców, b) zapewnia standard nie niższy niż hotele zaszeregowane w kategorii trzygwiazdkowej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 roku w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie (tj. Dz. U. z 2006 r., Nr 22, poz. 169 z późn.zm.). B. DLA CZĘŚCI II: Zamawiający wymaga, wykazania przez Wykonawcę, że: I. dysponuje w ramach tego samego obiektu hotelowego co najmniej: a) 16 pokojami hotelowymi do jednoosobowego wykorzystania z pełnym węzłem sanitarnym; b) 37 pokojami hotelowymi do dwuosobowego wykorzystania z pełnym węzłem sanitarnym; c) 3 salami konferencyjnymi, w tym dwie dla 30 osób i jedna dla 60 osób; d) 20 miejscami parkingowymi; II. oraz, że obiekt: a) położony w województwie lubelskim w miejscowości powyżej 3 tys. mieszkańców do 100 tys. mieszkańców, b) zapewnia standard nie niższy niż hotele zaszeregowane w kategorii trzygwiazdkowej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 roku w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie (tj. Dz. U. z 2006 r., Nr 22, poz. 169 z późn.zm.). Warunek ten zostanie spełniony poprzez złożenie przez Wykonawcę oświadczenia (w załączeniu wzór formularza do ewentualnego wykorzystania - załącznik nr 5C do SIWZ) zawierający wykaz pokoi, sali konferencyjnych i zaplecza postojowego, a także odpowiednich oświadczeń Wykonawcy w zakresie wskazanym w pkt I lit a) i b) lub pkt II lit a) i b).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lublin.sa.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Sąd Apelacyjny w Lublinie ul. Obrońców Pokoju nr 1 20-950 Lublin.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.07.2012 godzina 08:30, miejsce: Oferty należy składać w Biurze Podawczym prowadzonym przez Oddział Administracyjny Sądu Apelacyjnego w Lublinie przy ul. Obrońców Pokoju 1, 20 - 950 Lublin..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Organizacja i obsługa konferencji służb finansowych z sądów powszechnych apelacji lubelskiej..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: I. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie organizacji i obsługi konferencji dla służb finansowych z sądów powszechnych apelacji lubelskiej, w liczbie 68 osób, w okresie trzech dni od 17 września 2012 r. do 19 września 2012 r., z zastrzeżeniem, że Zamawiający może zmniejszyć liczbę uczestników konferencji maksymalnie o 10 osób poprzez podanie jej liczy w terminie do dwóch dni przed rozpoczęciem konferencji. II. Przez organizację i obsługę konferencji, rozumie się organizację konferencji poprzez zapewnienie usług hotelarskich i restauracyjnych wraz z udostępnieniem sal konferencyjnych oraz czynny udział w obsłudze konferencji podczas jej trwania dla ww. liczby osób, itp. na zasadach określonych w pkt I do V niniejszego Załącznika do SIWZ. III. Miejsce realizacji usług: hotel położony w promieniu 120 km od Lublina, w miejscowości powyżej 3 tys. mieszkańców do 100 tys. mieszkańców i zapewniający standard nie niższy niż hotele zaszeregowane w kategorii trzygwiazdkowej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 roku w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie (tj. Dz. U. z 2006 r., Nr 22, poz. 169 z późn.zm.). IV. Zakres usługi: 1. Pokoje hotelowe dla uczestników szkolenia: Wykonawca zapewnia zakwaterowanie dla 68 osób w pokojach 1, 2, - osobowych z tym, że Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udostępnił: a) 8 pokoi do 1-osobowego wykorzystania, b) 30 pokoi do 2-osobowego wykorzystania. Pokoje powinny być wyposażone co najmniej w: pojedyncze miejsca do spania (łoża małżeńskie będą wykorzystane jednoosobowo), szafę ubraniową, łazienkę z wanną lub kabiną natryskową, umywalkę, lustro, WC. Wykluczone są dostawki w pokojach. 2. Sala konferencyjna z wyposażeniem: Sale konferencyjno - szkoleniowe będą znajdować się w hotelu, w którym zakwaterowani będą uczestnicy szkolenia. Wykonawca zapewnia: a) w dniu 17.09.2012 r. jedną salę konferencyjną dla 68 osób, b) w dniach 18 i 19 września 2012 r. - dwie sale konferencyjno-szkoleniowe, z tym, że jedna dla 20 osób, zaś druga dla 48 osób. Sale powinny być dostosowane do potrzeb przeprowadzenia zajęć w formie wykładu, odpowiednio oświetlone oraz wyposażone w: klimatyzację, ekran lub białą ścianę do projekcji, rzutnik multimedialny, Internet, tablicę, gąbkę oraz flamastry do tablicy, krzesła, stoliki, nagłośnienie. 3. Zaplecze gastronomiczne (kuchnia i sala restauracyjna będą znajdować się w hotelu, w którym zakwaterowani będą uczestnicy szkolenia) i wyżywienie. 4. Czynny udział w organizacji i obsłudze konferencji podczas jej trwania 1) Wykonawca odda do dyspozycji Zamawiającego osobę odpowiedzialną za organizację i obsługę konferencji. 6. Miejsca parkingowe znajdujące się na terenie hotelu: dla minimum 12 samochodów. 7. Ewentualna opłata klimatyczna musi być uwzględniona w całościowej opłacie za usługę. Wykonawca nie może żądać wniesienia opłaty klimatycznej bezpośrednio od uczestników konferencji..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.00.00.00-0, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3, 55.31.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Organizacja i obsługa konferencji sędziów z sądów powszechnych apelacji lubelskiej..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: I. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie organizacji i obsługi konferencji dla 90 sędziów orzekających w wydziałach rodzinnych, pracy i ubezpieczeń społecznych w sądach powszechnych apelacji lubelskiej w okresie trzech dni, tj. od 1 października 2012 r. do 3 października 2012 r., z zastrzeżeniem, że Zamawiający może zmniejszyć liczbę uczestników konferencji maksymalnie o 10 osób poprzez podanie jej liczy w terminie do dwóch dni przed rozpoczęciem konferencji. II. Przez organizację i obsługę konferencji, rozumie się organizację konferencji poprzez zapewnienie usług hotelarskich i restauracyjnych wraz z udostępnieniem sal konferencyjnych oraz czynny udział w obsłudze konferencji podczas jej trwania dla ww. liczby osób, itp. na zasadach określonych w pkt I do V niniejszego Załącznika do SIWZ. III. Miejsce realizacji usług: hotel położony w województwie lubelskim w miejscowości powyżej 3 tys. mieszkańców do 100 tys. mieszkańców i zapewniający standard nie niższy niż hotele zaszeregowane w kategorii trzygwiazdkowej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 roku w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie (tj. Dz. U. z 2006 r. Nr 22 poz. 169). IV. Zakres usługi: 1. Pokoje hotelowe dla uczestników konferencji: Wykonawca zapewnia zakwaterowanie dla 90 osób w pokojach 1, 2, - osobowych z tym, że Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udostępnił: a) 16 pokoi do 1-osobowego wykorzystania, b) 37 pokoi do 2-osobowego wykorzystania. Pokoje powinny być wyposażone co najmniej w: pojedyncze miejsca do spania (łoża małżeńskie będą wykorzystane jednoosobowo), szafę ubraniową, łazienkę z wanną lub kabiną natryskową, umywalkę, lustro, WC. Wykluczone są dostawki w pokojach. Pokoje winny znajdować się w obrębie jednego budynku hotelowego. 2. Sale konferencyjne z wyposażeniem: Sale konferencyjno-szkoleniowe będą znajdować się w hotelu, w których zakwaterowani będą uczestnicy szkolenia. Wykonawca zapewnia: a) w dniach 1 i 2 października 2012 r. - 2 sale konferencyjno-szkoleniowe dla 60 i 30 osób, b) w dniu 3 października 2012 r. - 3 sale konferencyjno-szkoleniowe, każda dla 30 osób. Powinny być one dostosowane do potrzeb przeprowadzenia zajęć w formie wykładu, odpowiednio oświetlone oraz wyposażone w: nagłośnienie, klimatyzację, ekran lub białą ścianę do projekcji, rzutnik multimedialny, Internet, tablicę, gąbkę oraz flamastry do tablicy, stoliki, krzesła. 3. Zaplecze gastronomiczne (kuchnia i sala restauracyjna będą znajdować się w hotelu, w którym zakwaterowani będą uczestnicy szkolenia) i wyżywienie: 4. Czynny udział w organizacji i obsłudze konferencji podczas jej trwania 1) Wykonawca odda do dyspozycji Zamawiającego osobę odpowiedzialną za organizację i obsługę konferencji. 6. Miejsca parkingowe znajdujące się na terenie hotelu: dla minimum 20 samochodów osobowych. 7. Ewentualna opłata klimatyczna musi być uwzględniona w całościowej opłacie za usługę. Wykonawca nie może żądać wniesienia opłaty klimatycznej bezpośrednio od uczestników konferencji..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.00.00.00-0, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3, 55.31.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 3.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.