eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RadomPrzygotowanie i wydawanie posiłków profilaktycznych dla pracowników Policji KMP/KPP/KP nr postępowania 85/14

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-03

Radom: Przygotowanie i wydawanie posiłków profilaktycznych dla pracowników Policji KMP/KPP/KP nr postępowania 85/14
Numer ogłoszenia: 209587 - 2014; data zamieszczenia: 03.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Komenda Wojewódzka Policji z siedzibą w Radomiu , ul. 11 Listopada 37/59, 26-600 Radom, woj. mazowieckie, tel. 48 3453103, faks 48 3452002.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.mazowiecka.policja.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowanie i wydawanie posiłków profilaktycznych dla pracowników Policji KMP/KPP/KP nr postępowania 85/14.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: PRZYGOTOWANIE I WYDAWANIE POSIŁKÓW PROFILAKTYCZNYCH DLA PRACOWNIKÓW POLICJI KMP/KPP/KP Posiłek profilaktyczny to zupa z wkładką + gorący napój - posiłek musi posiadać wartość kaloryczną około 1500 kcal. 1. Z możliwością konsumpcji posiłku w punkcie gastronomicznym Wykonawcy zamówienia, przy czym siedziba Wykonawcy świadczącego usługi restauracyjne dla poszczególnych jednostek policji (dla zadania od 1 do 20) musi znajdować się w odległości 1000m od siedziby jednostki lub w obrębie administracyjnym miasta z koniecznością dowozu posiłku do danej jednostki policji. 2. Koszt surowca /posiłek/ 2,99 zł + 100% marży gastronomicznej - 5,98 zł Koszt surowca /napój/ 1,00 zł +100% marży gastronomicznej - 2,00 zł (napój) Wartość posiłku + napój gorący łącznie z należnym podatkiem VAT - 7,98 zł brutto 3. Marża gastronomiczna nie może przekroczyć 100% wysokości marży, jaką Wykonawca zaoferuje, nie może przekroczyć 100% kosztu surowca (wsadu) do przygotowania posiłków wg. ww. stawek. 4. Usługi restauracyjne świadczone będą dla pracowników Policji, KWP/KMP/KPP w dni powszednie w godzinach od 8.00 do 15.00. Posiłki powinny być wydawane w czasie regulaminowych przerw w pracy, w zasadzie po 3-4 godzinach pracy (czas przerwy wynosi 30 min.). Zadanie, nazwa jednostki oraz szacunkowa Ilość posiłków /szt./ 1.KWP zs. w Radomiu -330-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 2.KMP Ostrołęka -330-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 3.KMP Płock-220-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 4.SPPP Płock-110-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 5.KMP Radom-220-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 6.KP Pionki-110-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 7.KMP Siedlce-330-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 8.KPP Białobrzegi-110-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 9.KPP Grójec-110-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 10.KPP Kozienice-110-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 11.KPP Lipsko-110-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 12.KPP Maków Mazowiecki -110-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 13.KPP Mława-220-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 14.KPP Ostrów Mazowiecka -110-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 15.KPP Płońsk-110-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 16.KPP Przasnysz-110-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 17.KPP Pułtusk-220-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 18.KPP Szydłowiec-110-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 19.KPP Wyszków-220-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; 20.KPP Zwoleń-110-Szacunkowa Ilość posiłków /szt./; Termin wykonania zamówienia nie wcześniej niż od dnia 01.11.2014r. do dnia 31.03.2015r..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 20.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.03.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie uszczegóławia tego warunku. Do oferty należy dołączyć oświadczenie o spełnianiu warunków wymaganych w art. 22 ust. 1

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie uszczegóławia tego warunku. Do oferty należy dołączyć oświadczenie o spełnianiu warunków wymaganych w art. 22 ust. 1

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie uszczegóławia tego warunku. Do oferty należy dołączyć oświadczenie o spełnianiu warunków wymaganych w art. 22 ust. 1

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie uszczegóławia tego warunku. Do oferty należy dołączyć oświadczenie o spełnianiu warunków wymaganych w art. 22 ust. 1

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie uszczegóławia tego warunku. Do oferty należy dołączyć oświadczenie o spełnianiu warunków wymaganych w art. 22 ust. 1

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Formularz Ofertowy Wykonawcy. 2.W przypadku udzielenia pełnomocnictwa - oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona przez notariusza. 3. Odnośnie dokumentu z III.4.3.1 jeśli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaję się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym, albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem przy zachowaniu terminu wystawienia wymaganego dla tego rodzaju dokumentu. 4.W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów,- Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dysponowania niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 5.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w tym także w przypadku spółki cywilnej) wymagane jest określenie pełnomocnika do ich reprezentowania w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona przez notariusza, z którego powinien wynikać zakres umocowania dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, należy załączyć do oferty.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.mazowiecka.policja.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Komenda Wojewódzka Policji zs. w Radomiu ul. 11-go Listopada 37/59 26-600 Radom Sekcja Zamówień Publicznych przy KWP zs. w Radomiu pokój 801 (8- piętro)..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.10.2014 godzina 09:00, miejsce: Komenda Wojewódzka Policji zs. w Radomiu ul. 11-go Listopada 37/59 26-600 Radom Sekcja Zamówień Publicznych przy KWP zs. w Radomiu pokój 801 (8- piętro)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie nr 1A.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KWP zs. w Radomiu - szacunkowa ilość posiłków - 330.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie nr 1B.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KMP Ostrołęka- szacunkowa ilość posiłków - 330.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie nr 1C.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KMP Płock - szacunkowa ilość posiłków - 220.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zadanie nr 1D.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - SPPP Płock - szacunkowa ilość posiłków - 110.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zadanie nr 1E.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KMP Radom - szacunkowa ilość posiłków - 220.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Zadanie nr 1F.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KP Pionki- szacunkowa ilość posiłków - 110.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Zadanie nr 1G.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KMP Siedlce- szacunkowa ilość posiłków -330.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Zadanie nr 1H.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KPP Białobrzegi- szacunkowa ilość posiłków - 110.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Zadanie nr 1I.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KPP Grójec - szacunkowa ilość posiłków -110.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Zadanie nr 1J.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KPP Kozienice szacunkowa ilość posiłków - 110.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Zadanie nr 1K.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KPP Lipsko - szacunkowa ilość posiłków -110.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Zadanie nr 1 L.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KPP Maków Mazowiecki - szacunkowa ilość posiłków - 110.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: Zadanie nr 1Ł.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KPP Mława- szacunkowa ilość posiłków -220.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: Zadanie nr 1M.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KPP Ostrów Mazowiecki - szacunkowa ilość posiłków - 110.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 15 NAZWA: Zadanie nr 1 N.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KPP Płońsk- szacunkowa ilość posiłków - 110.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 16 NAZWA: Zadanie nr 1 O.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KPP Przasnysz - szacunkowa ilość posiłków -110.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 17 NAZWA: Zadanie nr 1 P.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KPP Pułtusk- szacunkowa ilość posiłków - 220.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 18 NAZWA: Zadanie nr 1 R.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KPP Szydłowiec - szacunkowa ilość posiłków - 110.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 19 NAZWA: Zadanie nr 1 S.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KPP Wyszków - szacunkowa ilość posiłków - 220.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 20 NAZWA: Zadanie nr 1 T.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa jednostki - KPP Zwoleń - szacunkowa ilość posiłków - 110.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.