eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Podstolice › Zakup lekkiego samochodu ratowniczo - gaśniczego na podwoziu z napędem 4x2

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2009-11-16

Podstolice: Zakup lekkiego samochodu ratowniczo - gaśniczego na podwoziu z napędem 4x2
Numer ogłoszenia: 209113 - 2009; data zamieszczenia: 16.11.2009
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 273834 - 2009r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ochotnicza Straż Pożarna w Podstolicach, , 32-020 Podstolice, woj. małopolskie, tel. 0-12 651 50 82, faks 0-12 278 68 60.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup lekkiego samochodu ratowniczo - gaśniczego na podwoziu z napędem 4x2.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zakup lekkiego samochodu ratowniczo - gaśniczego na podwoziu z napędem 4x2 1.Specyfikacja techniczna dla lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego na podwoziu z napędem 4x2. Samochód ratowniczo-gaśniczy musi być zgodny z następującymi normami: 1.PN-EN 1846-1 : 2000 Samochody pożarnicze. Podział i oznaczenia. 2.PN-EN 1846-2 : 2001 Samochody pożarnicze. Cześć 2: Wymagania ogólne. Bezpieczeństwo i parametry. Lp. Wyszczególnienie 1. Wymagania ogólne 1.1 Samochód nowy, rok produkcji 2009. 1.2 Pojazd pożarniczy powinien być zbudowany i wyposażony zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministrów: Spraw Wewnętrznych i Administracji, Obrony Narodowej i Finansów oraz Sprawiedliwości, z dnia 24.11.2004 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów specjalnych i pojazdów używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej i Straży Pożarnej - Dz. U. Nr 262 z 2004 r., poz.2615. 1.3 Nadwozie pod zabudowę powinno posiadać świadectwo homologacji zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym - DZ. U. Nr 58 z 2003r., poz. 515 z późniejszymi zmianami. 1.4 Nadwozie pojazdu powinno być wyposażone w numer identyfikacyjny oraz tabliczkę znamionową, zgodnie z wymaganiami odrębnych przepisów krajowych. Zabudowa pożarnicza oraz urządzenia dodatkowe na stałe związane z pojazdem powinny być również oznakowane w sposób pozwalający na ich jednoznaczną identyfikację - podanie przynajmniej następujących danych: pełnej nazwy producenta, typu, numeru seryjnego, roku produkcji. 2 Nadwozie - kabina na ramie 2.1 Cały pojazd powinien mieć DMC 3500 kg oraz układ napędu 4x2 - napęd na oś tylną na bliźniaczych kołach. 2.2 Układ wydechowy zapewniający kierowcy i obsłudze pełna ochronę przed poparzeniami i działaniem spalin. Jeśli w pobliżu układu wydechowego znajdują się urządzenia sterujące lub elementy wyposażenia pojazdu, należy zamontować osłony ochronne. 2.3 Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne o nośności dostosowanej do nacisku koła oraz maksymalnej prędkości. 2.4 Pojazd musi zawierać pełnowymiarowe koło zapasowe - 1 szt. oraz komplet kół zimowych. 2.5 Pojazd wyposażony w zaczepy holownicze z przodu i z tyłu, umożliwiające odholowanie samochodu. Zamontowane urządzenia powinny charakteryzować się wytrzymałością umożliwiającą holowanie po drodze maksymalnie obciążonego pojazdu. 2.6 Podwozie samochodu z silnikiem o zapłonie samoczynnym z turbodoładowaniem o mocy nie mniejszej niż 100 KM, spełniający normę spalania spalin minimum EURO 4.Ponadto pojazd powinien być wyposażony w ABS i ESP 2.7 Pojazd wyposażony w minimum 1 poduszkę powietrzną - dla kierowcy. 2.8 Układ kierowniczy - ze wspomaganiem. 2.9 Skrzynia biegów manualna, nie mniej niż 6-cio biegowa - 5 do przodu, 1 do tyłu , zsynchronizowana 2.10 Pojazd wyposażony w kulowy hak holowniczy z gniazdem elektrycznym do przyczepy - znormalizowane gniazdo 12 V 3 Kabina kierowcy jednomodułowa 3.1 Kabina przystosowana do przewozu minimum 6 osób, włącznie z kierowcą, siedzenia skierowane przodem do kierunku jazdy, wyposażona minimum w 4 przeszklone drzwi, wyłożona tapicerką i podsufitką. 3.2 Siedzenia pokryte materiałem łatwym do utrzymania czystości, nienasiąkliwym, odporne na ścieranie. Siedzenia wyposażone w zagłówki i bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Wszystkie pasy dwupunktowe powinny być tego samego typu i firmy. Obsługa zapięć wszystkich pasów powinna być taka sama 3.3 Kabina wyposażona w automatyczne oświetlenie po otwarciu drzwi oraz w przełącznik załączania oświetlenia kabiny, gdy drzwi są zamknięte. 3.4 Drzwi powinny umożliwić odprowadzenia wody z wnętrza kabiny. Krawędzie drzwi oznaczone elementami odblaskowymi lub światłem ostrzegawczym zapalającym się w momencie ich otwarcia. Drzwi kabiny powinny być zamykane jednym kluczykiem dla wszystkich zamków. Drzwi powinny posiadać centralny, podwójnie ryglowany zamek z pilotem. 3.5 Kabina wyposażona w wieszaki na odzież oraz schowek na dokumenty. 4 Instalacja elektryczna 4.1 Wszystkie obwody elektryczne powinny być wyraźnie oznakowane i tak skonstruowane, aby nie było możliwe połączenie ze sobą obwodów o różnych napięciach i/ lub odwrotnej polaryzacji. Instalacja elektryczna powinna być zabezpieczona przed uszkodzeniem mechanicznym, przed korozją oraz działaniem smarów i nadmiernej temperatury w przypadku, gdy urządzenia są narażone na uszkodzenie. W przedziale z agregatem gaśniczym przewody i wiązki powinny być prowadzone w sposób zabezpieczający przed zalaniem wodą. Urządzenie elektryczne powinny zachowywać swoje właściwości pracy w temperaturze od -25oC do + 80 oC i wilgotności względnej od 5% do 96%. 4.2 Nominalna moc wyjściowa alternatora powinna być wystarczająca do zasilenia instalacji elektrycznej pojazdu włącznie z urządzeniami sygnalizacji ostrzegawczej. 4.3 Pojemność akumulatora lub akumulatorów musi być odpowiednia do obciążenia elektrycznego instalacji kompletnego pojazdu. 4.4 Przedział akumulatora powinien być wentylowany, zabezpieczony przed działaniem warunków atmosferycznych, jego konstrukcja powinna zapewnić łatwy dostęp podczas kontroli i konserwacji. 4.5 Wyposażenie elektryczne znajdujące się wewnątrz pojazdu, które może być narażone na działanie wody i kurzu powinno mieć stopień ochronny minimum IP 54. 4.6 Instalacja elektryczna zabudowy powinna być wyposażona w główny wyłącznik prądu, położony w zasięgu kierowcy. Wyłącznik powinien odłączyć akumulator od wszystkich systemów elektrycznych, z wyjątkiem tych, które wymagają stałego zasilania. W tym przypadku instalacja powinna być wyposażona w urządzenie samoczynnie ograniczające prąd ładowania ww obwodów w przypadku nadmiernego rozładowania akumulatorów. Wyłączenie głównego wyłącznika prądu podczas pracy silnika nie powinno spowodować powstania zaburzeń impulsywnych większych niż 6V 4.7 Wszystkie skrytki na zewnątrz kabiny powinny mieć oświetlenie wewnętrzne, załączane i wyłączane najlepiej przez otwarcie i zamknięcie drzwi skrytki. W kabinie powinien być zainstalowany wyłącznik do odcięcia zasilania oświetlenia skrytek. 5 Zabudowa pożarnicza kontenerowa 5.1 Zabudowa samonośna z profili odpornych na korozję. W celu zapewnienia jak najniższego położenia środka ciężkości, zbiornik wody i skrytki powinny być tak usytuowane, aby najcięższe wyposażenie było umieszczone jak najniżej w pojeździe. 5.2 Konstrukcja samochodu i materiały powinny być tak dobrane, aby samochód był zabezpieczony przed działaniem korozji, przy czym zabudowa sprzętowa i zbiornik na wodę powinny być w całości wykonane z materiałów nierdzewnych. Konstrukcja powinna zabezpieczać przed gromadzeniem się wody, brudu i substancji korozyjnych, pomiędzy i wewnątrz elementów konstrukcyjnych. Dobór materiałów na części współpracujące powinien zapobiegać powstawaniu korozji galwanicznej. Stopnie, szczeble i podesty do chodzenia powinny być wykonane z materiałów odpornych na korozję bez pokrycia farbą oraz niestwarzających niebezpieczeństwa poślizgu. Jeżeli zastosowano profile zamknięte z materiału podatnego na korozję, należy zabezpieczyć antykorozyjnie elementy wewnętrzne. Zabezpieczenie powierzchni powinno być wykonane zgodnie z instrukcją producenta środka zabezpieczającego. Wszystkie pokrycia zabezpieczające powinny być kompatybilne - niereagujące ze sobą, gdy się stykają. 5.3 Wszystkie uchwyty, przyciski oraz elementy wymagające bezpośredniego uruchomienia ręcznego powinny być widoczne z miejsca obsługi -podłogi i podestu. Uchwyty, klamki, rączki wszystkich urządzeń samochodu, drzwi, szuflad i tac powinny uwzględniać ich obsługę w rękawicach. Wszystkie włączniki i gniazda elektryczne znajdujące się na zewnątrz pojazdu powinny być dostępne z poziomu ziemi 5.4 Dach zabudowy wykonany w formie podestu roboczego pokrytego blachą aluminiową ze wzorem przeciwpoślizgowym. Jego konstrukcja powinna wytrzymać obciążenie masy dwóch strażaków i przewożonego sprzętu. Na dachu ma być zapewnione miejsce na drabinę nasadkową trzyelementową, trzy węże ssawne W75 i dwa bosaki. Na tylniej ścianie zabudowy musi być zamontowana drabinka umożliwiająca wejście na dach pojazdu. 5.5 Skrytki powinny być wentylowane, a konstrukcja ich powinna zapewniać odprowadzenie wody z ich wnętrza. 5.6 Szuflady, wysuwane podesty i tace muszą się automatycznie blokować w pozycji zamkniętej i posiadać zabezpieczenie przed całkowitym wyciąganiem - wypadnięciem z prowadnic.Po wysunięciu powinny się również automatycznie blokować, tak żeby w celu ich wsunięcia trzeba było je świadomie odblokować, np. przez wciśnięcie przycisku - za wyjątkiem szuflad uchylnych. Szuflady i tace występujące w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze -paski folii odblaskowej na powierzchniach poprzecznych i wzdłużnych. 5.7 Samochód powinien być wyposażony w wysuwaną szufladę pod agregat prądotwórczy. Ponadto powinien być wyposażony w mocowanie torby R3,deski ortopedycznej oraz półki i mocowania pod pompę pływającą NIAGARA, pompę szlamową, aparaty oddechowe - 4 szt, pilarkę do drewna, piłę do metalu, piłę do betonu - w taki sposób, aby nie następowało przemieszczanie zamontowanego na nich sprzętu podczas jazdy, gwałtownego ruszania i hamowania, a jednocześnie sprzęt dawał się łatwo i szybko wyjąć. Pojazd winien być zaopatrzony w pojemnik na sorbent oraz pojemnik na zestaw ratownictwa chemicznego. 5.8 W przedziale modułu gaśniczego powinno być zamontowane oświetlenie załączane automatycznie po otwarciu drzwi przedziału. Oświetlenie powinno zapewnić widoczność i czytelność urządzeń kontrolnych -wskaźników z odległości 1 m w każdych warunkach widoczności. Jeżeli jest to konieczne należy zastosować dodatkowe oświetlenie tablicy urządzeń kontrolno - sterowniczych. 6 Oznakowanie i malowanie pojazdu. 6.1 Samochód powinien być wyposażony w urządzenia sygnalizacyjno - ostrzegawcze świetlne i dźwiękowe oraz posiadać światła zewnętrzne zgodne z wymaganiami odrębnych przepisów krajowych - o poniżej podanych parametrach. 6.2 Płaską, niebieską lampę zespoloną -belką świetlną z podświetlanym napisem -STRAŻ, z dwiema lampami obrotowymi, z nagłośnieniem -głośniki 100W, generator z trzema modulacjami i mikrofonem. 6.3 Lampa błyskowa koloru niebieskiego na tył pojazdu. 6.4 Dwie niebieskie lampy błyskowe, pulsacyjne, zderzakowe z przodu pojazdu. 6.5 Samochód malowany: - nadwozie w kolorze czerwonym RAL 3000, - zderzaki w kolorze białym, - podwozie w kolorze czarnym 7 Wyposażenie dodatkowe 7.1 Układ wodny z agregatem wysokociśnieniowym i zbiornikiem wodnym. 7.1.1 Układ wodny powinien umożliwiać w zależności od potrzeb: - prace agregatu przy zasilaniu ze zbiornika wody z samochodu, -napełnienie zbiornika wody z hydrantu - 1 nasadka wielkości 75, -podawanie strumienia wody z prądownicy wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia. Wszystkie nasady i pokrywy nasad w układzie wodnym powinny być wykonane zgodnie z PN-91M-51024 - Pokrywy nasad i PN-91M-51038 - Nasady. 7.1.2 Agregat wysokociśnieniowy. Agregat wysokociśnieniowy powinien być wyposażony w silnik spalinowy czterosuwowy. Powinien być wyposażony w sito lub filtr zabezpieczający pompę przed uszkodzeniem w przypadku stosowania zanieczyszczonej wody. Agregat wysokociśnieniowy powinien posiadać parametry nominalne pompy: minimalna wydajność 40 l na min przy ciśnieniu 40 bar z płynną regulacją. Prądownica pistoletowa z płynną regulacją strumienia od mgłowego do zwartego strumienia wody. Zasięg rzutu zwartego strumienia nie mniejszy niż20 m. Powinien posiadać urządzenia kontrolno-pomiarowe. Należy zapewnić instalację do odprowadzenia spalin. Wylot spalin nie może być skierowany na stanowiska obsługi sprzętu zainstalowanego w samochodzie. 7.1.3 Zbiornik wody. Zbiornik wody powinien być wykonany z materiału odpornego na korozję. Wylot zbiornika-do pompy, powinien być wyposażony w sito. Układ napełniania -wlot do zbiornika z hydrantu, powinien mieć zabezpieczenie przed swobodnym wypływem wody ze zbiornika tym wylotem np. zawór zwrotny. W najniżej położonym punkcie zbiornika powinien być zainstalowany zawór do grawitacyjnego opróżnienia zbiornika. Sterowanie tym zaworem powinno być możliwe z miejsca obsługi modułu gaśniczego. Pojemność zbiornika wody powinna wynosić minimum 200dm3 .Dźwignie wszystkich zaworów, w tym również zaworów odwadniających powinny być łatwo dostępne, a ich obsługa powinna być możliwa bez wchodzenia pod samochód. 7.1.4 Linia szybkiego natarcia. Linia szybkiego natarcia powinna umożliwiać podawanie wody z prądownicy szybkiego natarcia bez względu na stopień rozwinięcia linii. Zwijadło powinno posiadać regulowany hamulec bębna i korbę umożliwiającą zwijanie zwęża -dopuszcza się inne rozwiązanie napędu bębna, jednakże korba powinna się znajdować w miejscu dogodnym do jej obracania w pozycji stojącej bez konieczności wchodzenia na jakikolwiek podest. Wąż linii szybkiego natarcia powinien mieć długość, co najmniej 40 m. Wąż powinien być zakończony prądownicą przyłączoną obrotowo, umożliwiającą podawanie zwartego i rozproszonego strumienia wody. Wąż powinien nawijać się na bęben zwijadła bez załamań i zgnieceń. Wydajność wodna prądownicy wysokociśnieniowej - dostosowana do parametrów agregatu. 7.2 Maszt oświetleniowy. Pojazd powinien by wyposażony w odpowiednio zabezpieczony - przed działaniem czynników atmosferycznych itp. otwór pod maszt oświetleniowy, tak aby z biegiem czasu możliwe było jego zamontowanie. 7.3 Wciągarka Wciągarka samochodowa zamontowana z przodu pojazdu o następujących parametrach: 1 - maksymalna siła uciągu na pierwszej warstwie liny na bębnie - minimum 3500 kg 2 - długość liny z hakiem - minimum 30 m. 3 - hamulec automatyczny - zabudowany w bębnie. Ruchy robocze wciągarki powinny być płynne i bez gwałtownych szarpnięć w całym zakresie odwinięcia liny. Wciągarka powinna zapewnić możliwość ręcznego wciągania liny. Na wyjściu liny powinny być zainstalowane rolki prowadzące. 7.4 Orurowanie przednie - zewnętrzne wzmacniające zderzak - w kolorze białym. Do parametrów nieokreślonych w powyższej specyfikacji należy stosować Wymagania dla samochodów ratowniczo - gaśniczych i samochodów ratownictwa technicznego przeznaczonych dla OSP- CNBOP - marzec 2006, zatwierdzonych przez Zarząd Główny Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP. 2. Wykonawca udzieli Zamawiającemu na samochód i występujące w nim wyposażenie 24-miesięcznej gwarancji oraz zapewni bezpłatny serwis w okresie jej zobowiązania, zgodnie z warunkami zawartymi w książce gwarancyjnej. 3. Do samochodu Wykonawca zobowiąże się dołączyć: a) wyciąg ze świadectwa homologacji samochodu, b) kartę pojazdu, c) instrukcję obsługi i konserwacji samochodu oraz wyposażenie w języku polskim, d) książki gwarancyjne samochodu oraz wyposażenia, e) dokument umożliwiający użytkowanie samochodu w ochronie przeciwpożarowej. 4. W okresie gwarancji naprawa samochodu oraz wyposażenia wykonywane będą bezpłatnie przez serwis Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego. Naprawy będą wykonywane w terminie do 72 godzin od daty zgłoszenia. Do czasu, o którym mowa wyżej nie wlicza się dni ustawowo wolnych od pracy. Dopuszcza się naprawy gwarancyjne u dostawcy, ale koszty dostarczenia pojazdu do miejsca naprawy obciążają Dostawcę.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.14.42.10 - Wozy strażackie .

II.1.5) Całkowita końcowa wartość zamówienia (bez VAT) obejmująca wszystkie zamówienia i części: 140886.92 PLN.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

IV.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA V: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

V.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27.08.2009.

V.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

V.3) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Frank-Cars Sp. z o.o., ul. Jagiellońska 147/151, 42-200 Częstochowa, kraj/woj. śląskie.

V.4) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O NIE PODLEGAJĄCYCH ODRZUCENIU OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ
I NAJWYŻSZĄ CENĄ
(bez VAT)

  • Cena wybranej oferty: 140886.92
  • Oferta z najniższą ceną: 140886.92 oferta z najwyższą ceną: 140886.92
  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.