Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie
Ogłoszenie z dnia 2015-01-29
Numer ogłoszenia: 20824 - 2015; data zamieszczenia: 29.01.2015
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 14828 - 2015 data 21.01.2015 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Zielonej Górze, ul. Bohaterów Westerplatte 31, 65-950 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 3255313, 3271068, 3271069, fax. 068 3253468.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.3).
- W ogłoszeniu jest: 1. Zmiany umowy będą mogły nastąpić w następujących przypadkach: a) zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej; b) zaistnienia po zawarciu umowy przypadku siły wyższej, o której mowa w pkt.4 c) nastąpienia zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia jednej lub obu Stron; d) nastąpienia konieczności wprowadzenia zmian w przebiegu realizacji poszczególnych prac (rodzajów prac) w poszczególnych lokalizacjach w ramach usługi poprzez: przesunięcie w czasie, uszczegółowienie lub inną zmianę zakresu, które będą spowodowane obiektywnymi czynnikami, których ZAMAWIAJĄCY nie był w stanie przewidzieć. e) w przypadku wydania przez ZAMAWIAJĄCEGO polecenia zmiany, o której mowa w pkt. 3 f) w przypadku zmiany przepisów prawa w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług (VAT) - zgodnie z § 5 ust. 3 umowy, g) w przypadku zmiany przez Wykonawcę rachunku bankowego do rozliczeń z Zamawiającym. 2. Zmiany umowy będą mogły dotyczyć postanowień, kształtujących treść stosunku prawnego nawiązywanego Umową, na które dana, zindywidualizowana przyczyna, określona powyżej w pkt. 1 wywarła wpływ. 3.ZAMAWIAJĄCY ma prawo polecić dokonywanie zmiany w Umowie tj. nakazać: a)pominąć lub dodać jakiś element zamówienia, b)zmienić kolejność i termin wykonania elementów zamówienia, a WYKONAWCA powinien wykonać każde z tych poleceń. ZAMAWIAJACY zastrzega sobie prawo do zmiany zakresu usług objętych zamówieniem. Polecenie zmiany, nie unieważnia w jakiejkolwiek mierze umowy, ale skutki zmiany mogą stanowić podstawę do modyfikacji wynagrodzenia i terminu wykonania przedmiotu Umowy. Zmiany wynikające z poleceń mogą wymagać sporządzenia aneksu do Umowy, natomiast zmiany wykraczające poza określenie przedmiotu zamówienia będą wymagały zawarcia odrębnej umowy. 4. STRONY przewidują możliwość zmiany terminów oraz zakresu robót określonych w Harmonogramie działań w przypadku wystąpienia następujących przyczyn, których w dniu podpisania umowy nie można było przewidzieć: a) siły wyższej, to znaczy niezależnego od STRON losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności (np. powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne); b) warunków atmosferycznych oraz hydrogeologicznych nieodpowiednich na prowadzenie prac będących przedmiotem zamówienia, c) zmiany klimatu oraz zmiany okresu wegetacyjnego wpływające na realizację zadania, d) wezwania organów administracji publicznej, organizacji ekologicznych i innych podmiotów do uzupełnień oraz zmiany zakresu i terminów działań, e) zmiany przepisów prawnych lub ich brak oraz ewentualne trudności w ich interpretacji przez organy administracji publicznej, f) powstania nowych obszarów chronionych zgodnie z ustawą o ochronie przyrody, g) wystąpienia gatunków objętych ochroną, na które wymagane jest uzyskanie zezwolenia organu ochrony przyrody w celu przeprowadzenia prac kompensacyjnych; h) w przypadku wystąpienia na terenie gatunków płazów i gadów objętych ochroną ścisłą ZAMAWIAJĄCY, uzyska stosowne zezwolenia organu ochrony przyrody, i) opóźnień związanych z udostępnieniem gruntów oraz przekazaniem materiału sadzeniowego przez Nadleśnictwo/a..
- W ogłoszeniu powinno być: 1. Zmiany umowy będą mogły nastąpić w następujących przypadkach: a) zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej; b) zaistnienia po zawarciu umowy przypadku siły wyższej, o której mowa w pkt.4 c) nastąpienia zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia jednej lub obu Stron; d) nastąpienia konieczności wprowadzenia zmian w przebiegu realizacji poszczególnych prac (rodzajów prac) w poszczególnych lokalizacjach w ramach usługi poprzez: przesunięcie w czasie, uszczegółowienie lub inną zmianę zakresu, które będą spowodowane obiektywnymi czynnikami, których ZAMAWIAJĄCY nie był w stanie przewidzieć. e) w przypadku wydania przez ZAMAWIAJĄCEGO polecenia zmiany, o której mowa w pkt. 3 f) w przypadku zmiany przepisów prawa w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług (VAT) - zgodnie z § 5 ust. 3 umowy, g) w przypadku zmiany przez Wykonawcę rachunku bankowego do rozliczeń z Zamawiającym. 2. Wysokość wynagrodzenia należnego WYKONAWCY może ulec zmianie, poza przypadkami określonymi w umowie, w przypadku zmiany przepisów ustalających: 2.1. wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę i/lub 2.2. zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokość stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, - o ile WYKONAWCA wykaże, że zmiany te mają wpływ na koszty wykonania zamówienia przez WYKONAWCĘ. W celu zmiany wynagrodzenia, o której mowa powyżej, WYKONAWCA zobowiązany jest złożyć ZAMAWIAJĄCEMU w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów dokonujących tych zmian, wniosek o dokonanie takiej zmiany. Składając wniosek WYKONAWCA zobowiązany jest udowodnić, że zmiany te mają wpływ na koszty wykonania przez niego zamówienia i są zwiększone w stosunku do tych skalkulowanych przez niego w złożonej ofercie, w odniesieniu do każdej pozycji w formularzu cenowym. W przypadku, jeśli przedłożone przez WYKONAWCĘ dowody zdaniem ZAMAWIAJĄCEGO będą niewystarczające, ZAMAWIAJĄCY ma prawo żądać dalszych wyjaśnień i dokumentów, potwierdzających wniosek WYKONAWCY. 3.ZAMAWIAJĄCY ma prawo polecić dokonywanie zmiany w Umowie tj. nakazać: a)pominąć lub dodać jakiś element zamówienia, b)zmienić kolejność i termin wykonania elementów zamówienia, a WYKONAWCA powinien wykonać każde z tych poleceń. ZAMAWIAJACY zastrzega sobie prawo do zmiany zakresu usług objętych zamówieniem. Polecenie zmiany, nie unieważnia w jakiejkolwiek mierze umowy, ale skutki zmiany mogą stanowić podstawę do modyfikacji wynagrodzenia i terminu wykonania przedmiotu Umowy. Zmiany wynikające z poleceń mogą wymagać sporządzenia aneksu do Umowy, natomiast zmiany wykraczające poza określenie przedmiotu zamówienia będą wymagały zawarcia odrębnej umowy. 4. STRONY przewidują możliwość zmiany terminów oraz zakresu robót określonych w Harmonogramie działań w przypadku wystąpienia następujących przyczyn, których w dniu podpisania umowy nie można było przewidzieć: a) siły wyższej, to znaczy niezależnego od STRON losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności (np. powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne); b) warunków atmosferycznych oraz hydrogeologicznych nieodpowiednich na prowadzenie prac będących przedmiotem zamówienia, c) zmiany klimatu oraz zmiany okresu wegetacyjnego wpływające na realizację zadania, d) wezwania organów administracji publicznej, organizacji ekologicznych i innych podmiotów do uzupełnień oraz zmiany zakresu i terminów działań, e) zmiany przepisów prawnych lub ich brak oraz ewentualne trudności w ich interpretacji przez organy administracji publicznej, f) powstania nowych obszarów chronionych zgodnie z ustawą o ochronie przyrody, g) wystąpienia gatunków objętych ochroną, na które wymagane jest uzyskanie zezwolenia organu ochrony przyrody w celu przeprowadzenia prac kompensacyjnych; h) w przypadku wystąpienia na terenie gatunków płazów i gadów objętych ochroną ścisłą ZAMAWIAJĄCY, uzyska stosowne zezwolenia organu ochrony przyrody, i) opóźnień związanych z udostępnieniem gruntów oraz przekazaniem materiału sadzeniowego przez Nadleśnictwo/a..
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
- W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.01.2015 godzina 09:30,.
- W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.02.2015 godzina 09:30,.
INNE PRZETARGI Z ZIELONEJ GÓRY
- Wykonanie usług dla jednostek UZ II.
- Przeprowadzenie kursu brukarza ( powiat międzyrzecki)
- NZ.261.28.2025 Sukcesywne dostawy specjalistycznego asortymentu wykorzystywanego w chirurgii ogólnej
- "Kompleksowa organizacja pięciu spotkań tematycznych (szkoleń), które odbędą się w dwóch lokalizacjach na terenie województwa lubuskiego (...)."
- Rozbiórka i budowa nowego przepustu zlokalizowanego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 283 w km 32+151 w okolicy m. Lasocin
- LA.261.22.2025 Sukcesywne dostawy leków refundowanych
więcej: przetargi w Zielonej Górze »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.