eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Brzeźnio › Adaptacja budynku w Nowej Wsi na Centrum Inicjatyw Obywatelskich

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-11-12

Brzeźnio: Adaptacja budynku w Nowej Wsi na Centrum Inicjatyw Obywatelskich
Numer ogłoszenia: 206795 - 2009; data zamieszczenia: 12.11.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Ośrodek Kultury w Brzeźniu , ul. Wspólna 45, 98-275 Brzeźnio, woj. łódzkie, tel. 0-43 820 31 87, faks 0-43 820 31 87.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gokbrzeznio.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Adaptacja budynku w Nowej Wsi na Centrum Inicjatyw Obywatelskich.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana: Adaptacja budynku w Nowej Wsi na Centrum Inicjatyw Obywatelskich a) Branża budowlana: - roboty rozbiórkowe: roboty w zakresie burzenia, prace dotyczące usuwania azbestu, roboty w zakresie usuwania gruzu - fundamenty projektowane, izolacja ścian fundamentowych oraz opaska wokół budynku: fundamentowanie, wykonanie izolacji przeciwwilgociowych, wykonanie izolacji cieplnych, roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych - ściany budynku: prace murarskie i murowe, instalowanie ścianek działowych - konstrukcje żelbetowe: betonowanie konstrukcji, prace dotyczące kładzenia zbrojeń - podłogi i posadzki: kładzenie podłóg, wykonanie izolacji przeciwwilgociowych, wykonanie izolacji cieplnych, prace dotyczące kładzenia elastycznych wykładzin podłogowych, kładzenie parkietu, prace dotyczące kładzenia płytek - stolarka okienna i drzwiowa: instalowanie okien z tworzyw sztucznych, instalowanie drzwi drewnianych, instalowanie drzwi metalowych - dach: prace dotyczące wznoszenia dachów, prace dotyczące krycia dachu, prace dotyczące obróbki blacharskiej oraz kładzenia rynien, prace dotyczące wykonania izolacji termicznej, instalacja podwieszanych sufitów - tynki, ocieplenie ścian i ich malowanie: prace dotyczące wykonywania izolacji termicznej, prace dotyczące wykonywania okładziny tynkowej, roboty malarskie b) Instalacje wodno - kanalizacyjne - instalacja wodociągowa: układanie wodociągów, izolacja rurociągowa, montaż osprzętu, wykonanie próby ciśnieniowej i dezynfekcja, wykucie bruzd i zamurowanie; - instalacja kanalizacyjna: układanie rurociągów, montaż białego osprzętu, wykonanie próby szczelności, wykucie bruzd i zamurowanie; - instalacja centralnego ogrzewania: układanie rurociągów, izolacja rurociągowa, montaż zaworów i grzejników, wykonanie próby ciśnienia, płukanie instalacji, regulacja, wykucie bruzd i zamurowanie; - kotłownia: montaż kotła, połączenie z kominem, połączenie z instalacja CO, instalacja naczynia wzbiorczego, montaż pomp i osprzętu, układania rurociągów, płukanie rurociągów, próba ciśnienia na zimno i na gorąco, czyszczenie rurociągów, izolacja antykorozyjna, zakładanie izolacji termicznej, rozruch kotłowni. c) Branża elektryczna - wykonanie zasilania głównego WZL - wykonanie rozdzielni głównej RG - wykonanie rozdzielni kotłowni RK i zasilania - wykonanie instalacji gniazd - wykuwanie bruzd - układanie przewodu w bruzdach - zaprawianie bruzd - montaż gniazd - wykonanie instalacji oświetlenia - wykuwanie bruzd - układanie przewodów pod tynkiem - układanie przewodów na suficie - zaprawianie bruzd - montaż opraw i osprzętu - wykonanie instalacji odgromowej i połączeń wyrównawczych - wykonanie zwodów pionowych - wykonanie uziomu pionowego - wykonanie zwodów odprowadzających - wykonanie zacisków kontrolnych - wykonanie połączeń wyrównawczych - wykonanie szyny wyrównawczej - wykonanie szyny uziemiającej - wykonanie badań i pomiarów instalacji. Adaptacja budynku w Nowej Wsi na Centrum Inicjatyw Obywatelskich realizowana będzie w ramach środków: Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach działania Odnowa i rozwój wsi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Rozdziale III SIWZ niniejszego postępowania. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. Kosztorysy nakładcze (ślepe) są wyłącznie elementem pomocniczym. Wykonawca wykona wszystkie roboty wynikające z dokumentacji projektowej, nawet wtedy, gdy nie zostały wcześniej ujęte w przedmiarach robót. Jeżeli gdziekolwiek w niniejszej SIWZ (dokumentacji przetargowej tj. projekty budowlane, opisy techniczne, kosztorysy nakładcze i przedmiary robót) pojawia się nazwa, marka lub typ wskazujący na konkretnego producenta, to należy to interpretować, że określenie to ma jedynie charakter przykładowy, a wykonawca sporządzając ofertę może uwzględnić wyrób każdego innego producenta, który jest równoważny tzn. posiada co najmniej takie same lub korzystniejsze parametry wydajnościowe i jakościowe oraz standard wykonania w stosunku do podanych w SIWZ przykładów. Równoważność zaoferowanych materiałów i urządzeń musi być udokumentowane załączonymi do oferty obliczeniami, szczegółowymi rysunkami technicznymi, atestami PZH, aprobatami, deklaracjami zgodności, kartami katalogowymi urządzeń zamiennych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych urządzeń i materiałów w stosunku do przyjętych w projekcie. Powyższe zmiany muszą być wykazane w załączonej tabeli Wykaz urządzeń i materiałów równoważnych i dołączone do oferty - załącznik nr 8 do SIWZ. Brak wskazania w załączniku propozycji zastosowania urządzeń i materiałów równoważnych oznaczać będzie deklaracją wykonawcy, że przedmiot zamówienia zostanie wykonany przy zastosowaniu urządzeń i materiałów przyjętych w projekcie budowlanym. Udowodnienie, że urządzenia i materiały są równoważne spoczywa na wykonawcy na etapie składania ofert. Dokumenty potwierdzające równoważność należy załączyć do oferty. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny równoważności proponowanych rozwiązań. Zamawiający zastrzega sobie także prawo do korzystania z opinii ekspertów. Parametry równoważności: Branża budowlana: Okna dachowe specyfikacja: 1. wymiary okna (zewnętrzne wymiary ościeżnicy) - 78x140 cm; 2. okno obrotowe drewniane w kolorze naturalnym z nawiewnikiem automatycznym (Automatyczny nawiewnik niezależnie od różnicy ciśnień i wielkości podmuchu wiatru wpuszcza do pomieszczenia optymalną ilość powietrza; chroni przed wychłodzeniem pomieszczenia, co wydatnie zmniejsza koszty ogrzewania) 3. współczynnik Uszyby=1,0W/m2K; szyba niskoemisyjna, z gazem szlachetnym, szyba zewnętrzna - hartowana, 4. współczynnik Uokna=1,4W/m2K; 5. wydajność nawiewnika automatycznego - 23-52 m3/h; 6. mikrouchylenie, trzy uszczelki w oknie; klasa drewna - I. Branża sanitarna: Grzejniki Specyfikacja: - grzejniki płytowe z elementami konwekcyjnymi wykonane zgodnie z BS EN ISO 9001 oraz BS EN ISO 14001 - grzejniki z zasilaniem dolnym wyposażone w zawory termoregulacyjne - wysokość 600 mm - ciśnienie robocze 10 bar - temperatura robocza min 110 stopni Celsjusza - malowane przez napylanie elektrostatyczne Zawory termostatyczne cyrkulacji ciepłej wody użytkowej Specyfikacja: - zawory termostatyczne bezpośredniego działania o średnicy o15 mm - ciśnienie robocze 10 bar - temperatura robocza min 90 stopni Celsjusza Kocioł Specyfikacja: - wolnostojący dwufunkcyjny kocioł, z pierścieniowym zasobnikiem ciepłej wody ze stali nierdzewnej z palnikiem olejowym z możliwością wymiany na gazowy - nominalna moc cieplna regulowana od 29 do 40 kW - ciśnienie robocze części c.o. 3 bar - ciśnienie robocze c.w.u. 10 bar - temperatura robocza 90 stopni Celsjusza - termostatyczny zawór mieszający o 20 mm - zasilanie 240 V - kocioł powinien posiadać oznaczenie CE potwierdzające zgodność z Europejskimi Dyrektywami 92/42/EC Efektywnościową i 90/396/EC Gazową. Jak również zgodnie z Rozporządzeniem MG z dnia 21.12.2005 (ciśnieniowe, gazowe) oraz z dnia 20.10.2005 wydane przez Egip. efektywnościowe..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.52.22 - Roboty budowlane w zakresie ośrodków społecznych 45.31.11.00 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.31.73.00 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.24.00 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych 45.33.11.10 - Instalowanie kotłów .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.07.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy: 1) spełniają warunki wynikające z art. 22 ust.1 ustawy, tzn.: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia; 2) W przypadku gdy o udzielenie zamówienia ubiega się konsorcjum, wówczas wymaga się, aby członkowie łącznie spełniali warunki określone w pkt 1 ust. 1 pkt a-c niniejszego rozdziału. 3) Komisja Przetargowa dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych w ofercie oświadczeń i dokumentów. Komisja Przetargowa dokona oceny spełnienia w/w warunków na podstawie kryterium spełnia/niespełna. Wykonawcy którzy we wskazanym przez zamawiającego terminie nie złożyli wymaganych oświadczeń lub dokumentów lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty zawierające błędy lub złożyli wadliwe pełnomocnictwa zostaną wezwani do ich uzupełnienia, chyba, że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania (art. 26 ust. 3 ustawy z dn. 20 stycznia 2004 roku Pzp (Dz. U. z 2007 roku Nr 223, poz. 1655, z 2008 roku Nr 171, poz.1058)..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale VI niniejszej specyfikacji Wykonawcy muszą przedstawić następujące dokumenty: oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ; 1) W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp składa następujące dokumenty: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga: Za aktualne uznane zostanie także zaświadczenie wydane wcześniej, którego aktualność potwierdza organ wydający w wymaganym terminie. Potwierdzenie przez w/w organ za zgodność z oryginałem nie stanowi potwierdzenia aktualności zaświadczenia. Wyciąg z rejestru nie stanowi zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Przedłożenie wyciągu w miejsce wymaganego zaświadczenia nie zostanie uznane za potwierdzenie spełnienia warunku. b) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. c) aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (należy złożyć w przypadku podmiotów zbiorowych). 2) W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, składa następujące dokumenty: a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-rozliczeniowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości co najmniej 425 000,00 zł wystawioną nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert, b) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. Uwaga: Polisa załączona do oferty powinna być aktualna (ważna) na dzień wyznaczony do składania ofert. W przypadku wygaśnięcia ważności polisy lub innego dokumentu po terminie wyznaczonym do składania ofert lecz przed zawarciem umowy Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest do przedłożenia nowej ważnej polisy lub innego dokumentu obejmującego cały okres realizacji zamówienia najpóźniej w dniu wyznaczonym na zawarcie umowy - przed jej podpisaniem. Nie przedłożenie w/w dokumentów w opisanych okolicznościach będzie traktowane przez Zamawiającego jako odstąpienie przez Wykonawcę od zawarcia umowy. 3) W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda: a) wykazu wykonanych minimum 2 robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, polegającym na przebudowie budynków o kubaturze 1 700 m3 z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. b) Wskazania do wykonania niniejszego zamówienia następujących osób wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (zał. Nr 6 do siwz): - Kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej - Kierownik robót budowlanych - Kierownik robót w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie sieci i instalacji sanitarnych - Kierownik robót w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych W/w zobowiązani są posiadać min. 3 letnie doświadczenie z zakresu nadzorowanych prac i przedłożyć kwalifikacje zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Należy załączyć do oferty kserokopię uprawnień oraz zaświadczenia z Izby Inżynierów Budownictwa. Zamawiający dopuszcza połączenie pełnionych funkcji przez poszczególne osoby, jeżeli dana osoba spełnia wymagania dla połączonych funkcji. c) W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione w ust. 1 a - e niniejszego rozdziału SIWZ składa każdy z Wykonawców oddzielnie. 4) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w pkt 1 a,b,c,e niniejszego rozdziału SIWZ składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, - nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzją właściwego organu, - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, Natomiast zamiast informacji zawartej w punkcie 1 c składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 5) Dokumenty, o których mowa w punkcie VII niniejszej specyfikacji, należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 6) W przypadku konsorcjum dokumenty wymienione w rozdziale VII pkt 1 niniejszej specyfikacji przedstawia każdy z członków konsorcjum. Pozostałe dokumenty mogą być przedstawione przez jednego Wykonawcę lub wspólnie. 7) W przypadku konsorcjum do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i przy zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:


  • 1 - Cena - 90
  • 2 - okres gwarancji - 10

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.brzeznio.finn.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Brzeźniu, ul. Wspólna 44; 98 - 275 Brzeźnio, pow. sieradzki, woj. łódzkie.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.12.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Brzeźniu, ul. Wspólna 44; 98 - 275 Brzeźnio, sekretariat - pok. Nr 17, I piętro.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie inwestycyjne realizowane bedzie w ramach środków: Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach działania Odnowa i rozwój wsi..

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.