eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piechowice › Remont i odbudowa infrastruktury drogowej (drogi i przepusty) w Piechowicach zniszczonej wskutek działania żywiołu.Znak sprawyIZP.271.1.1.2014

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-06-18

Piechowice: Remont i odbudowa infrastruktury drogowej (drogi i przepusty) w Piechowicach zniszczonej wskutek działania żywiołu.Znak sprawy: IZP.271.1.1.2014
Numer ogłoszenia: 205634 - 2014; data zamieszczenia: 18.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piechowice , ul. Żymierskiego 49, 58-573 Piechowice, woj. dolnośląskie, tel. 075 7548900, faks 075 7612274.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://piechowice.bip.pbox.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont i odbudowa infrastruktury drogowej (drogi i przepusty) w Piechowicach zniszczonej wskutek działania żywiołu.Znak sprawy: IZP.271.1.1.2014.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zamówienia pn.:Remont i odbudowa infrastruktury drogowej (drogi i przepusty) w Piechowicach zniszczonej wskutek działania żywiołu. Zamówienie to opisane jest następującymi kodami wg. Wspólnego Słownika Zamówień CPV: CPV 45 23 31 40 - 2 Roboty drogowe CPC 45 23 32 52 - 0 Roboty w zakresie nawierzchni ulic CPV 45 20 00 00 - 9 Roboty w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej CPV 45 23 00 00 - 8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównanie terenu, CPV 45 23 30 00 - 9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania na-wierzchni autostrad, dróg, CPV 45 26 20 00 - Specjalistyczne roboty budowlane inne niż dachowe CPV 45 26 25 00 - 6 Roboty murarskie i murowe CPV 45 26 25 20 - 2 Roboty murowe CPV 45 24 00 00 - 1 Budowa obiektów inżynierii wodnej CPV 45 24 60 00 - 3 Roboty w zakresie regulacji rzek i kontroli przeciwpowodziowej 2.Zamówienie pn.Remont i odbudowa infrastruktury drogowej (drogi i przepusty) w Piechowi-cach zniszczonej wskutek działania żywiołu, składa się z następujących Podzadań: 2.1.Podzadanie nr 1 - Remont ulicy Słowackiego w Piechowicach, (km 0+0,00 do 0+517,00) wraz z elementami odwodnienia (dz. nr 185/1, 194 i 449 Obręb 0008), 2.2.Podzadanie Nr 2 - Remont ulicy Górnej w Piechowicach Etap I - hm 1+61,5 do 5+00,00 wraz z elementami odwodnienia oraz remont dwóch przepustów, na działkach nr 260/2; 260/3 Obręb 0003, 2.3.Podzadanie Nr 3 - Odbudowa ulicy Buczka w Piechowicach z elementami odwodnienia (dz. nr 109 i 105 Obr. 0004) dług.184,5 m, 2.4.Podzadanie Nr 4 - Odbudowa mostu w formie przepustu na potoku Piekielnik w Piechowicach km 0+164 (dz. nr 169/1, 169/2, 437, 527 - Obręb 0008), Ad.2.1.Podzadanie nr 1 - Remont ulicy Słowackiego w Piechowicach, (km 0+0,00 do 0+517,00) wraz z elementami odwodnienia (dz. nr 185/1, 194 i 449 Obręb 0008), obejmuje wykonanie: -nawierzchni bitumicznej km od 0+0,00 do 0+241.46 (dz. nr 185/1 Obręb 0008) -nawierzchni z tłucznia km od 0+241.46 do 0+517,00 (dz. nr 194 i 449 Obręb 0008) Całość robót związanych z remontem obejmuje: 1.wykonanie robót pomiarowych 2.rozbiórka istniejącej zniszczonej nawierzchni ulicy o powierzchni 1130 m2 z wywiezieniem poza obręb robót materiałów z rozbiórki 3.wykonanie koryta pod nawierzchnię z wyprofilowaniem i zagęszczeniem dna koryta 4.wykonanie nawierzchni utwardzonej asfaltobetonowej o szerokości zgodnej z istniejącą nawierzchnią o po-wierzchni 1160m2 ze ściekiem od strony lewej na odcinku AB 5.wykonanie przepuszczalnej nawierzchni tłuczniowej o powierzchni 742 m2 na odcinku BC 6.wykonanie remontu istniejącego przepustu dł. 7m dn600 na odcinku BC w hm 4+49.00 OPIS WYKONANIA ROZWIĄZANIA TECHNICZNEGO 1.Długość odcinka remontowanej drogi - 517m w tym: na odc. AB - 241m, na odc. BC - 275 m 2.Powierzchnia projektowanej jezdni: asfaltobetonowej - 1160 m2, tłuczniowej - 742 m2 3.Spadki podłużne zgodnie z zaprojektowaną niweletą - rys. nr 3 Konstrukcja nawierzchni Przyjęto kategorię ruchu KR2 oraz grup nośności podłoża G2 ( grunty wątpliwe ) Należy wykonać następujący układ warstw nawierzchni asfaltobetonowej na odcinku AB: -warstwa ścieralna z asfaltobetonu BA ( 0 /11 mm) gr. 5 cm, -skropienie podbudowy asfaltobetonowej asfaltem w ilości 0.4 kg/m2, -warstwa wiążąca z asfaltobetonu BA 0/16 mm gr. 5 cm, -skropienie podbudowy z kruszywa asfaltem w ilości 0.6 kg/m2, -podbudowa z kruszywa 4 / 63mm gr 20 cm klinowana klińcem gr 20 cm, -stabilizacja kruszywa cementem Rm=1.5 MPa gr. 15 cm metodą mieszania na miejscu. Całkowita grubość nawierzchni z uwzględnieniem warunku przemarzania dla KR2 i G2 - 45 cm Należy wykonać następujący układ warstw nawierzchni tłuczniowej na odc. BC: -skropienie nawierzchni asfaltem w ilości 1.2 kg/m2, -nawierzchnia z kruszywa 4/31.5mm gr 20 cm klinowana klińcem i miałem kamiennym gr 25 cm, -wymienić grunt podłoża (podłoże z gruntów wątpliwych G2) na materiał niewysadzinowy - 15cm, Pobocza żwirowe należy wykonać jako nawierzchnię żwirową jednowarstwową gr. 10cm. Elementy odwodnienia powierzchniowego Należy wykonać ściek wzdłuż krawędzi drogi na odc. AB po lewej stronie na całym odcinku ulicy z odprowadze-niem na końcu odcinka w poprzek jezdni do istniejącego cieku Należy wykonać ściek betonowy korytkowy prefabrykowany na podsypce cementowo-piaskowej 1:4 gr 5 cm .Na długościach wjazdów na posesje oraz ostatni odcinek w poprzek drogi wykonać jako ściek z kostki kamien-nej 9/11z 6 rzędów kostki na podsypce cementowo-piaskowej 1:4 Remont przepustu hm 4+49.00 1.ułożenie przepustu o następujących parametrach: -przepust z rur dwuściennych karbowanych PEHD , dn 600mm, -klasa sztywności obwodowej SN 6 ( 6kPa ), -długość przepustu 7 m, spadek podłużny przepustu i=2 proc., -podbudowa - mieszanka żwirowo-piaskowa 0/20 mm gr.15cm, -przycięcie rury pod kątem 45 stopni 2.wykonanie nowego wlotu z wyprofilowaniem skarp przeznaczonych do brukowania z nachyleniem 1:1 wyko-nanie obrukowania kostką kamienną granitową o wys. 10cm na podsypce cementowo-piaskowej gr 10cm o powierzchni obrukowania 4 m2. 3.wykonanie nowego wylotu z przycięciem rury przepustowej do lica skarpy wyrównanie i wyprofilowanie skar-py z zabezpieczeniem jej stateczności poprzez wykonanie obrukowania 2 m2. Ad.2.2.Podzadanie Nr 2 - Remont ulicy Górnej w Piechowicach Etap I - hm 1+61,5 do 5+00,00 wraz z elementami odwodnienia oraz remont dwóch przepustów, na działkach nr 260/2; 260/3 Obręb 0003, Całość robót związanych z remontem obejmuje: 1.wykonanie robót pomiarowych 2.rozbiórka istniejącej zniszczonej nawierzchni ulicy o powierzchni 1030 m2 z wywiezieniem poza obręb robót materiałów z rozbiórki. 3.wykonanie koryta pod nawierzchnię z wyprofilowaniem i zagęszczeniem dna koryta 4.wykonanie nawierzchni utwardzonej asfaltobetonowej o powierzchni 1080m2 na odcinku od hm 1+61.50 do hm 5+00.00 5.wykonanie poboczy żwirowych 6.wykonanie ścieku betonowego wzdłuż krawędzi jezdni 7.wykonanie remontu istniejącego przepustu nr 1 dł. 13m dn 600 w hm 2+84.50 8.wykonanie remontu przepustu nr 2 dł. 11 m dn 600 w hm 4+64.00 9.ustawienie balustrady ochronnej od strony wlotów przepustów u dł. 4.5 m każda 10.remont istniejącego rowu odwadniającego z oczyszczeniem , wyprofilowaniem oraz ułożeniem korytek ście-kowych głębokich na podsypce OPIS PROJEKTOWANEGO 1.Długość odcinka remontowanej drogi - 338.5m w tym: 2.Powierzchnia projektowanej jezdni asfaltobetonowej - 1080 m2 3.Spadki podłużne zgodnie z zaprojektowaną niweletą - rys. nr 3 4.Spadki poprzeczne 2 procent Konstrukcja nawierzchni Konstrukcję nawierzchni należy wykonać wg rys. nr 3. Przyjęto kategorię ruchu KR2 oraz grup nośności podłoża G2 ( grunty wątpliwe ) Należy wykonać następujący układ warstw nawierzchni asfaltobetonowej na odcinku AB: -warstwa ścieralna z asfaltobetonu BA ( 0 /11 mm) gr. 5 cm, -skropienie podbudowy asfaltobetonowej asfaltem w ilości 0.4 kg/m2, -warstwa wiążąca z asfaltobetonu BA 0/16 mm gr. 5 cm, -skropienie podbudowy z kruszywa asfaltem w ilości 0.6 kg/m2, -podbudowa z kruszywa 4 / 63mm gr 20 cm klinowana klińcem gr 20 cm, -stabilizacja kruszywa cementem Rm=1.5 MPa gr. 15 cm metodą mieszania na miejscu. Całkowita grubość nawierzchni z uwzględnieniem warunku przemarzania dla KR2 i G2 - 45 cm Konstrukcję nawierzchni ogranicza: -krawężnik betonowy drogowy 12x25 na ławie betonowej z betonu żwirowego C8/10 z oporem, -ściek uliczny 50x50x15 układany na min. 5 cm podsypce cementowo-piaskowej na podbudowie nowej na-wierzchni. Pobocza żwirowe należy wykonać jako nawierzchnię żwirową jednowarstwową gr. 10cm Elementy odwodnienia powierzchniowego Ściek wykonać wzdłuż krawędzi drogi prawej stronie na odcinku ulicy od hm 1+61.50 do istn. rowu odwadniają-cego w hm 4+06.00. Na długościach wjazdów na posesje oraz ostatni odcinek w poprzek drogi wykonać jako ściek z kostki kamien-nej 9/11 z 6 rzędów kostki na podsypce cementowo-piaskowej 1:4. Remont przepustu nr 1 hm 2+84.50 i nr 2 hm 4+64.00 Należy wykonać następujący zakres robót: -przepusty z rur dwuściennych karbowanych PEHD , dn 600mm klasa sztywności obwodowej SN 6 ( 6kPa ), -długość przepustu nr 1 - 11 m , nr 2 -13 m, -spadek podłużny przepustów i=2proc., -podbudowa - mieszanka żwirowo-piaskowa 0/20 mm gr.15cm, -przycięcie rury pod kątem 45 stopni od strony wylotów na istniejącą skarpę, -skarpę na wylotach na obrukować kostką kamienną 9/11cm na podsypce cem - piask. gr 10cm. -przepusty należy usytuować licząc od wierzchu rury min 45 cm pod poziomem projektowanej ulicy -wykonanie balustrady ochronnej na poboczu przy komorach wlotowych dla zabezpieczenia przed spadnięciem ze skarpy na wlocie przepustu z zachowaniem opaski bezpieczeństwa 0.5m od krawędzi jezdni. Balustradę nale-ży pomalować na żółto kolorem RAL 1018. Ad.2.3.Podzadanie Nr 3 - Odbudowa ulicy Buczka w Piechowicach z elementami odwodnienia (dz. nr 109 i 105 Obr. 0004) dług.184,5 m, obejmuje: ODBUDOWĘ ULICY BUCZKA W PIECHOWICACH (KM 0+0,00 DO 0+184.50) WRAZ Z ELEMENTAMI ODWODNIENIA Całość robót związanych z remontem obejmuje: 1.wykonanie robót pomiarowych 2.rozbiórka istniejącej zniszczonej nawierzchni ulicy 3.wykonanie koryta pod nawierzchnię z wyprofilowaniem i zagęszczeniem dna koryta 4.wykonanie nawierzchni utwardzonej asfaltobetonowej o szerokości 2.5m 5.wykonanie pobocza o szer. 0.5m o nawierzchni żwirowej grubości 10cm 6.ułożenie ścieku odwadniającego wzdłuż prawej 7.wykonanie odprowadzenia ścieku do wlotu przepustu przez obrukowanie skarpy OPIS ZAKRESU PRAC DO WYKONANIA. długość odcinka remontowanej drogi - 184.5mm w tym: szerokość jezdni - 2.50m, powierzchnia projektowanej jezdni asfaltobetonowej - 571 m2, spadki podłużne zgodnie z zaprojektowaną niweletą - rys. nr 3, spadki poprzeczne: 2 procent w kierunku projektowanego ścieku, pobocze o szer 0.5 m przy lewej krawędzi jezdni. Konstrukcja nawierzchni. Konstrukcję nawierzchni należy wykonać wg rys. nr 3. Przyjęto kategorię ruchu KR2 oraz grup nośności podłoża G2 ( grunty wątpliwe ) Należy wykonać następujący układ warstw nawierzchni -warstwa ścieralna z asfaltobetonu BA ( 0 /11 mm) gr. 5 cm -skropienie podbudowy asfaltobetonowej asfaltem w ilości 0.4 kg/m2, -warstwa wiążąca z asfaltobetonu BA 0/16 mm gr. 5 cm, -skropienie podbudowy z kruszywa asfaltem w ilości 0.6 kg/m2, -podbudowa z kruszywa 4 / 63mm gr 20 cm klinowana klińcem gr 20 cm, -stabilizacja kruszywa cementem Rm=1.5 MPa gr. 15 cm metodą mieszania na miejscu. Całkowita grubość nawierzchni z uwzględnieniem warunku przemarzania dla KR2 i G2 - 45 cm Konstrukcję nawierzchni ogranicza: -po lewej stronie krawężnik betonowy drogowy 12x25 na ławie betonowej z betonu żwirowego C8/10 z opo-rem, -po prawej stronie ściek uliczny 50x50x15 układany na min. 5 cm podsypce cementowo-piaskowej na podbu-dowie nowej nawierzchni Elementy odwodnienia powierzchniowego Ściek wykonać wzdłuż krawędzi drogi na całym odcinku ulicy z odprowadzeniem na końcu odcinka do istniejące-go cieku przed wlotem przepustu z brukowaniem skarpy i dna cieku od strony spływu wody ze ścieku kostką granitową nieregularną 9/11 na 10 cm warstwie podsypki piaskowej - powierzchnia brukowania 4m2 Na długości mijanki i wjazdu ściek wykonać jako brukowany na podsypce cementowo-piaskowej 1:4 Ad.2.4.Podzadanie Nr 4 - Odbudowa mostu w formie przepustu na potoku Piekielnik w Piechowi-cach km 0+164 (dz. nr 169/1, 169/2, 437, 527 - Obręb 0008), polega na: ODBUDOWIE ISTNIEJĄCEGO MOSTU O KONSTRUKCJI KAMIENNEJ W FORMIE PRZEPUSTU ŻELBETOWEGO. Konstrukcja przepustu. Należy wykonać przepust o przekroju prostokątnym z betonu klasy C30/37 W8 F150 zbrojonego stalą B500SP. Wymiary przepustu: -długość całkowita: 5,30 m -szerokość w świetle: 1,40 m -wysokość w świetle: 0,86-÷0,94 m (w osi przepustu: 0,90 m) -spadek dna: 3,0 procent. Przepust będzie posiadał cztery skrzydła podwieszone do jego konstrukcji. Izolacje Powierzchnie przepustu i skrzydeł stykające się z gruntem należy zabezpieczyć powłoką z emulsji asfaltowej składającą się z warstwy gruntującej i dwóch warstw nawierzchniowych. Balustrady Przewiduje się wykonanie balustrad stalowych z rur o średnicy 60,3x3,2 mm (słupki, poręcze i elementy dolne) oraz rur o średnicy 26,9x2,3 mm. Balustrady należy zabezpieczyć antykorozyjnie zestawem składającym się z : -gruntowania żywicą epoksydową wysokocynową - grubość suchej powłoki 60 mikrometrów, -warstwa pośrednia z żywicy epoksydowej - grubość suchej powłoki 80 mikrometrów (2 warstwy), -warstwa wierzchnia z żywicy poliuretanowej - grubość suchej powłoki 60 mikrometrówm, kolor zielony (RAL 6016). Nawierzchnia na dojeździe do przepustu W bezpośrednim sąsiedztwie z przepustem należy wykonać nawierzchnię z kostki kamiennej nieregularnej 15/17. Kostkę należy układać na podbudowie górnej z betonu C16/20. Podbudowa dolna z tłucznia 0/63 mm; grubość warstwy 15 cm. Skrajne rzędy kostki nawierzchni należy układać na ławie be-tonowej gr. 30 cm z oporem. Umocnienia dna i skarp potoku przy wlocie i wylocie przepustu Przy wlocie i wylocie przepustu należy wykonać umocnienia z kostki kamiennej - kamienia łupanego gr. 15-17 cm układanej na warstwie betonu C16/20 gr. 20 cm. Przy wlocie i wylocie przewidziano progi o konstrukcji kamienno-betonowej. Uwaga: wymiary progów w obrębie wlotu do przepustu mogą być zmienione ze względu na istniejące kable energetyczne. Ostateczne wymiary będą określone w ramach nadzoru autorskiego po odkryciu kabli. Urządzenia obce Ok. 1,60 m powyżej projektowanego wlotu do przepustu znajdują się kable energetyczne średniego napię-cia. Przed wykonywaniem robót związanych z konstrukcją przepustu należy kable odkryć (bez użycia sprzętu mechanicznego). W przypadku stwierdzenia braku rur osłonowych należy zabezpieczyć je rurami dwudzielnymi HDPE o średnicy 160 mm. 3.Elementy z rozbiórki nadające się do powtórnego wykorzystania należy odwieźć do Zakładu Usług Komu-nalnych w Piechowicach przy ulicy Bocznej 15, jest to odległość do 5 km. 4.Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości i rękojmi na okres co najmniej 36 miesięcy licząc od daty podpisania końcowego protokołu odbioru. 5.Termin wykonania zamówienia. Termin zakończenia prac, robót i czynności będących przedmiotem zamówienia nie później niż w ciągu 110 dni licząc od dnia następnego po podpisaniu umowy. O dochowaniu terminu zakończenia umowy decyduje data podpisania końcowego protokołu odbioru z zakończenia realizacji umowy. Przy czym termin zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego: nie później niż w ciągu 95 dni licząc od dnia następnego po podpisaniu umowy. 6.Integralną częścią opisu przedmiotu zamówienia są niżej wymienione załączniki, które stanowią uszczegółowienie Opisu Przedmiotu Zamówienia.: 6.1Załącznik nr 8 - WYKAZ DOKUMANTACJI PROJEKTOWEJ i SPECYFIKACJI TECHNICZNYCH WYKONANIA i ODBIORU ROBOT BUDOWLANYCH DLA ZAMÓWIENIA PN.:Remont i odbudowa infrastruktury drogowej (drogi i przepusty) w Piechowicach zniszczonej wskutek działania żywiołu, składającego się z następujących Podzadań: a)Podzadanie nr 1 - Remont ulicy Słowackiego w Piechowicach, (km 0+0,00 do 0+517,00) wraz z elementami odwodnienia (dz. nr 185/1, 194 i 449 Obręb 0008): -Projekt wykonawczy - pn. Remont ulicy Słowackiego w Piechowicach, (km 0+0,00 do 0+517,00) wraz z elementami odwodnienia na działkach nr 185/1, 194 i 449 Obręb 0008, -Specyfikacje techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - Drogowych na: Remont ulicy Słowackiego w Piechowicach, (km 0+0,00 do 0+517,00) wraz z elementami odwodnienia na działkach nr 185/1, 194 i 449 Obręb 0008 b)Podzadanie Nr 2 - Remont ulicy Górnej w Piechowicach Etap I - hm 1+61,5 do 5+00,00 wraz z elementami odwodnienia oraz remont dwóch przepustów, na działkach nr 260/2; 260/3 Ob-ręb 0003: -Projekt wykonawczy - pn. Remont ulicy Górnej w Piechowicach Etap I (hm 1+61,50 do 5+00,00) wraz z elementami odwodnienia oraz remont dwóch przepustów, na działkach nr 260/2; 260/3 Ob-ręb 0003, -Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - Roboty Drogowe na: . Remont ulicy Górnej w Piechowicach Etap I (hm 1+61,50 do 5+00,00) wraz z elementami odwodnienia oraz remont dwóch przepustów, na działkach nr 260/2; 260/3 Obręb 0003, c)Podzadanie Nr 3 - Odbudowa ulicy Buczka w Piechowicach z elementami odwodnienia (dz. nr 109 i 105 Obr. 0004) dług.184,5 m, -Projekt wykonawczy pn. Odbudowa ulicy Buczka w Piechowicach z elementami odwodnienia (dz. nr 109 i 105 Obr. 0004) dług.184,5 m, -Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych pn. Specyfikacje Techniczne Wy-konania Robót Budowlanych - Roboty Drogowe - Odbudowa ulicy Buczka w Piechowicach z elemen-tami odwodnienia (dz. nr 109 i 105 Obr. 0004) dług.184,5 m, c) Podzadanie Nr 4 - Odbudowa mostu w formie przepustu na potoku Piekielnik w Pie-chowicach km 0+164 (dz. nr 169/1, 169/2, 437, 527 - Obręb 0008), -Projekt wykonawczy pn. Odbudowa mostu w formie przepustu na potoku Piekielnik w Piechowicach, -Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dla zamówienia pn. Odbudowa mostu w formie przepustu na potoku Piekielnik w Piechowicach, 6.2.Obowiązki Wykonawcy, które należy ująć w cenie oferty, wynikające z postanowień wzoru umowy, stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ, w szczególności: a)Wykonawca jest zobowiązany przez przystąpieniem do robót budowlanych i zajęciem pasa drogo-wego opracować, uzgodnić i zatwierdzić przez właściwy organ organizacji ruchu zastępczego na czas prowadzenia robót, a także ponosić opłaty za czasowe zajęcie pasa drogowego, b)zapewnienie nadzoru ze strony instytucji branżowych zgodnie z Dokumentacja projektową i ST oraz ponoszenie kosztów tego nadzoru, w tym włączeń, wyłączeń, prób eksploatacyjnych itp. jeżeli wystąpi taka potrzeba, c)wszystkie materiały z rozbiórki i wykopów nie nadające się do ponownego wbudowania , Wyko-nawca usunie z terenu budowy, zeskładuje, zagospodaruje lub zutylizuje zgodnie z obowiązujący-mi w tym zakresie przepisami prawa, 7.Materiały, wyroby, rozwiązania równoważne. W przypadku użycia w jakimkolwiek miejscu Dokumen-tacji projektowej i/lub Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (tzw. ST, STWiORB, Specyfikacje Techniczne) nazw producentów, nazw towarów, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, o których mowa w art. 29 usta 3 PZP, bądź nom, aprobat, specyfikacji technicznych i sys-temów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 do 4 PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest zobowiązany w swojej ofercie wykazać Zamawiającemu, że oferowane przez Wykonawcę wyroby, urządzenia, materiały, roboty budowlane spełniają funkcję i wymagania techniczne opisane w Dokumentacji projektowej i-lub STWiORB. W takim przypadku, do Wykonawcy należy wykaza-nie, że oferowane przez niego wyroby, materiały lub urządzenia spełniają wymagania techniczne pod katem przydatności (funkcji jaką mają spełniać0 i parametrów technicznych wyrobów, materiałów lub urządzeń przywołanych w Dokumentacji projektowej i-lub STWiORB. W każdym miejscu w Dokumentacji projektowej i/lub STWiORB, po każdym wyrazie wskazującym na kon-kretny wyrób, materiał lub urządzenie poprzez określenie nazwy producenta, znaku towarowego, nazwy towaru, patentu lub pochodzenia Zamawiający dodaje wyrazy: lub równoważny. Pod pojęciem równoważny Zamawiający rozumie każdy materiał, wyrób, rozwiązanie równoważne, który/e spełnia podstawowe funkcje techniczne, w tym między innymi wytrzymałościowe, użytkowe, funkcjonalne co najmniej jak przywołane w Dokumentacji projektowej i-lub STWiORB Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opi-sywanym przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać w swojej ofercie, że oferowane przez niego dostawy, usługi, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 8.Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełny zakres zamówienia zgodnie z SIWZ, przepisami prawa, współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez Zamawiającego w SIWZ, bez względu na trudności i nieprzewidziane okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. UWAGA: Ilekroć w niniejszym ogłoszeniu uzyto skrutu: - SIWZ nalezy przez to rozumieć Specyfikację Istotnych Warunków Zamowienia na Remont i odbudowa infrastruktury drogowej (drogi i przepusty) w Piechowicach zniszczonej wskutek działania żywiołu.Znak sprawy: IZP.271.1.1.2014, - PZP, ustawa lub ustawa PZP nalezy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówien publicznych (tekst jednolity z 2013 r. poz. 907 wraz z późn. zm.).

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.52-0, 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.30.00-9, 45.26.20.00-1, 45.26.25.00-6, 45.26.25.20-2, 45.24.00.00-1, 45.24.60.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 110.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2.Forma wadium. 1)Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 li-stopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 2)W przypadku złożenia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń - dokumenty te muszą być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem. Gwarancja/poręczenie musi być nieodwo-łalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: a)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c)kwotę gwarancji lub poręczenia d)termin ważności gwarancji lub poręczenia e)zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające następujące lub analogicznie brzmiące oświad-czenia: -Zobowiązujemy się nieodwołalnie i bezwarunkowo wypłacić Państwu-Beneficjentowi całą kwotę zo-bowiązania na pierwsze pisemne żądanie wraz z oświadczeniem, że: ................ (nazwa Wykonawcy) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo za-mówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ww. ustawy, lub pełnomocnictw, a nie udowodnił, że wynikało to z przyczyn nieleżących po jego stronie, lub w przypadku kiedy nie wywiązał się ze zobowiązań wynikających z poniższych warunków wynikają-cych z art. 46 ust. 5 ww. ustawy: -odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, -nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3.Wadium w formie gwarancji lub poręczeń nie podlega przeniesieniu na osoby trzecie. 4.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 5.Wadium w pieniądzu należy wnieść wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: prowadzony przez bank PKO PB S.A.: Nr 57 1020 2137 0000 9102 0147 6241 z adnotacją na tytule wpłaty: wadium - IZP.271.1.1.2014 - Przetarg: Remont i odbudowa infra-struktury drogowej w Piechowicach zniszczonej wskutek działania żywiołu. 6.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, za skuteczne wniesienie Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie w dniu otwarcia ofert znajduje się na rachunku Zamawiającego. Dołączenie do ofer-ty kopii polecenia przelewu nie jest wystarczającym warunkiem stwierdzenia terminowego wniesienia wdium przez Wykonawcę. 7.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał takiego dokumentu należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w pok. 10 (Referat Finansowy I piętro). Jeżeli Wykonawca prześle ofertę pocztą/przekaże za pośrednictwem kuriera lub innej osoby, winien kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty, natomiast oryginał dokumentu wadialnego umieścić np. w odrębnej kopercie oznaczonej -oryginał dowodu wniesienia wadium, przy czym oryginału dokumentu wadialnego nie należy trwale spinać z ofertą. 8.Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości. 9.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najko-rzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11. 10.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium nie-zwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należyte-go wykonania umowy. 11.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o któ-rym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynikało to z przyczyn nieleżących po jego stronie. UWAGA: W przypadku wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument ten winien zawierać klauzu-lę gwarancji zapłaty wymaganej kwoty wadium po zaistnieniu w/w okoliczności - patrz punkt 2 ppkt 2) lit. e. 13.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z punktem 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachun-ku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 15.Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a)odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 16.UWAGA: Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego. W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpiecza-ły w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego, określonych ustawą PZP - Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca po-twierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępo-waniu określonych w art. 22 ust. 1 PZP, zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ, a także wskazanego w niniejszym ogloszeniu w Sekcji III.6) pkt 1).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca: a)wykaże, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przed upływem terminu składania ofert wykonał co najmniej: -2 zadania (realizacje) w zakresie budowy i-lub przebudowy i-lub odbudowy i-lub remontu i-lub nawierzchni jezdni, parkingów, chodników, placów postojowych, ciągów pieszych itp. polegających na wykonaniu nawierzchni z asfaltobetonu wraz z podbudową, o wartości brutto minimum 150.000,00 zł każde zadanie (każda realizacja). Pod pojęciem wartości jednego zdania należy rozumieć wykonanie robót w zakresie nawierzchni z asfaltobetonu wraz z podbudową. o wartości brutto minimum 150.000,00 zł, lub -1 (jedno) zadanie (realizację) w zakresie budowy i-lub przebudowy i-lub odbudowy i-lub remontu i-lub nawierzchni jezdni, parkingów, chodników, placów postojowych, ciągów pieszych itp polegają-cych na wykonaniu nawierzchni z asfaltobetonu wraz z podbudową, o wartości brutto minimum 300.000,00 zł jedno zadanie (jedna realizacja). Pod pojęciem wartości jednego zdania należy rozumieć wykonanie robót w zakresie nawierzchni z asfaltobetonu wraz z podbudową. o wartości brutto minimum 300.000,00 zł z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, b)załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone Decyzja, które roboty budowlane są najważniejsze, pozostawiona jest Wykonawcy, przy czym Wykonawca winien ująć co najmniej te realizacje, które uznaje za roboty niezbędne do wykazania spełnienia warunku określonego powyżej w podpunkcie a) tiret pierwsze lub co najmniej to zadanie, o którym mowa w podpunkcie a) tiret drugie. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w Wy-kazie wykonanych robót budowlanych, o którym mowa niniejszym ogłoszeniu Sekcja III.4.1) tiret pierwsze (oraz w Rozdziale V, punkt 1, podpunkt 2 SIWZ), Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. Ocena spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie - Załącznik nr 2 do SIWZ (oraz wskazane w niniejszym ogłoszeniu w Sekcji III.6) pkt1)) i informacje zawarte w Wykazie wykonanych robót budowlanych - Załącznik nr 5 do SIWZ (oraz wskazane w niniejszym ogłoszeniu w Sekcji III.4.1) tiret pierwsze) oraz załączonych przez Wykonawcę właściwych dowo-dów -poświadczeń-innych dokumentów, o których mowa w Rozdziale V SIWZ (a także przywołanych w niniejszym ogłoszeniu w Sekcji III.6)).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca po-twierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępo-waniu określonych w art. 22 ust. 1 PZP, zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ, a także wskazanego w niniejszym ogłoszeniu w Sekcji III.6) pkt 1).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca: a)wykaże dysponowanie: -co najmniej jedną osobą na stanowisku Kierownika Budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, -co najmniej jedną osobą na stanowisku Kierownika robót mostowych, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności mostowej zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej ob-owiązujących przepisów, lub co najmniej jedną osobą, na stanowisku Kierownika Budowy posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej i w specjalności mostowej zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na pod-stawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, Jeżeli wskazana wyżej osoba-osoby jest-są obywatelem-i państw członkowskich Unii Europejskiej i nabyła w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje zawodowe do wykonywania sa-modzielnych funkcji technicznych w budownictwie, mając na względzie obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego wymagane będzie od tej osoby uznanie jej kwalifikacji zawodowych. Postępowanie w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych odbywa się na podstawie ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 63, poz.394). b)Wskaże podstawę do dysponowania tą- tymi osobą-ami, c)Oświadczy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają ww. wymagane uprawnienia. Ocena spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie - Załącznik nr 2 do SIWZ i informacje zawarte w Wykazie osób - Załącznik nr 6 do SIWZ oraz właściwych oświadczeniach i dokumentach, o których mowa w Rozdziale V SIWZ, a także przywołanych w niniejszym ogłoszeniu w Sekcji III.4.1) tiret drugie i trzecie oraz w Sekcji III.6).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca po-twierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępo-waniu określonych w art. 22 ust. 1 PZP, zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZa także wskazanego w niniejszym ogłoszeniu w Sekcji III.6) pkt 1).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1)Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu , o ktorych mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PZP - wzór wg. załacznika nr 2 do SIWZ. 2)Wypełniony i podpisany formularz oferty - wzór wg Załącznika nr 1 do SIWZ. 3)Dokument, z którego wynika upoważnienie osób/osoby do podpisania oferty w imieniu Wykonawcy lub pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy składa się w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza za zgodność z oryginałem, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych do oferty przez Wykonawcę. 4)Dowodami, o których mowa w wykazie robót budowlanych, o ktorym mowa w niniejszym ogłoszeniu w Sekcji III 4.1) tiret pierwsze (oraz wskazanym w SIWZ w Rozdziale IVpunkt 1, podpunkt 2, lit. b)) jest poświadczenie. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w zadaniu poprzedzającym, jako dowód traktowane będą również inne dokumenty. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były lub miały zostać wykonane , o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu. 5)Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował za-sobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (oryginał) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Treść zobowiązania powinna bezspornie i jednoznacz-nie wskazywać na zakres zobowiązania innego podmiotu, określać czego dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób i w jakim okresie będzie ono wykonywane. W sytuacji, gdy przedmiotem udostępnienia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia (np. wiedza, do-świadczenie) taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia (uczestnictwo polegające na podwykonawstwie lub uczestnictwo o innym cha-rakterze, sposobie i zasadach). 6)Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r., w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013 r. poz. 231), zgodnie z § 7 ust. 1 i 2, są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy PZP, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. 7)W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w myśl art. 23 ustawy PZP: a)należy do oferty załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców. Pełnomocnictwo to może być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza za zgodność z oryginałem. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia, b)dokumenty składane w zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy PZP, dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia winien złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, c)informację o przynależności do tej samej grupy kapitałowej albo informację o tym, że podmiot nie należy do grupy kapitałowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów składa, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 8)Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się, o którym mowa w punkcie dotyczącym podmiotów zagranicznych, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 9)W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 10)Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Istotne postanowienia do umowy zawiera wzór umowy - ZAŁĄCZNIK NR 7 do SIWZ. 2.Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co naj-mniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 2.1.przedłużenie Terminu zakończenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie Terminu zakończenia robót, w następujących sytuacjach: a)jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie Terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nie-terminowego przekazania Terenu budowy, konieczności zmian Dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie Terminu zakończenia robót, b)gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: Umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, c)gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równole-gle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, d)wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, e)gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe orga-ny są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wyko-nawca ponosi odpowiedzialność, f)jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wyko-nawcy, g)wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami. 2.2.Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany Umowy w zakresie Materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy w następują-cych sytuacjach: a)konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w Dokumentacji projektowej lub ST, a wynikających ze stwierdzonych Wad tej Dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy, b)konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w Dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego, wynikających z art. 36a ust. 1 Prawa Budowlanego, c) wystąpienia warunków geotechnicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy, d)wystąpienia warunków Terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, e)konieczności zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub ma-teriałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, f)wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, g)wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami. 2.3.Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany wynagrodzenia należnego z tytułu realizacji Umowy od-powiednio w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) w stosunku do stawki obowiązującej w dniu upływu terminu do składania ofert - dotyczy tylko robót budowlanych wykonanych i fakturowanych po dacie wprowadzenia nowej stawki od towarów i usług VAT), 2.4.obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy, spowodowane rezygnacją przez Zamawiającego z realizacji części zamówienia, spowodowane okolicznościami niemożliwymi do przewidzenia przed podpisaniem umowy. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci Wykonawcy za wszystkie spełnione świadczenia i udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy świadczeniami, 3.W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią zmiany Umowy następujące zmiany: a)zmiana osób wskazanych do kontaktów między stronami umowy, b)danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy, c)danych teleadresowych, d)danych rejestrowych, e)zmiana kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu w przypadku pisemnego wyrażenia zgody przez Zamawiającego. 4.O interpretacji zdarzenia Siły wyższej i ewentualnym uznaniu przedłużenia terminu wykonania Umowy z tego powodu, będzie decydował Burmistrz Miasta Piechowice, w trakcie realizacji robót, po złożeniu pisemnego, umotywowanego wniosku Wykonawcy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://piechowice.bip.pbox.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego: Urząd Miasta Piechowice, 58-573 Piechowice, ul.Żymierskiego 49, pok. nr 15 II piętro..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.07.2014 godzina 09:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego: Urząd Miasta Piechowice, 58-573 Piechowice, ul.Żymierskiego 49, pok. nr 6 - Sekretariat - I piętro..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1.Zamówienie nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej. 2.Zamawiający informuje, że w dzień 20 czerwca 2014 r. jest dniem wolnym od pracy w Urzędzie Miasta Piechowice i dlatego w dniu 20 czerwca 2014 r. (piątek) Urząd Miasta Piechowice będzie zamknięty (nieczynny). 3.Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 03 lipca 2014 r. o godzinie 09:30 w siedzibie Zamawiającego tj. w Urzędzie Miasta Piechowice, 58-573 Piechowice, ul. Żymierskiego 49, pok. nr 14 II piętro. 4.Zamawiający nie przewiduje: a)zawarcia umowy ramowej, b)wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej, c)udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 PZP. 5. Zamawiający informuje, że przed wszczęciem postępowania nie przeprowadzono dialogu technicznego..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.