Ogłoszenie z dnia 2011-07-19
Wrocław: PEŁNIENIE FUNKCJI INŻYNIERA KONTRAKTU ORAZ SPRAWOWANIE NADZORU INWESTORSKIEGO NAD REALIZACJĄ PRZEDSIĘWZIĘCIA INWESTYCYJNEGO pn.: BUDOWA BUDYNKU DOLNOŚLĄSKIEGO PARKU INNOWACJI I NAUKI S.A. - ETAP 1 INFRASTRUKTURA WSPIERAJĄCA INNOWACYJNOŚĆ DOLNEGO ŚLĄSKA PRZEZNACZONA DLA PRZEDSIĘBIORSTW
Numer ogłoszenia: 205510 - 2011; data zamieszczenia: 19.07.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Dolnośląski Park Innowacji i Nauki S.A. , ul. Wystawowa 1, 51-618 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 725 40 41, faks 71 723 13 05.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.dpin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka S.A., duże przedsiębiorstwo.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PEŁNIENIE FUNKCJI INŻYNIERA KONTRAKTU ORAZ SPRAWOWANIE NADZORU INWESTORSKIEGO NAD REALIZACJĄ PRZEDSIĘWZIĘCIA INWESTYCYJNEGO pn.: BUDOWA BUDYNKU DOLNOŚLĄSKIEGO PARKU INNOWACJI I NAUKI S.A. - ETAP 1 INFRASTRUKTURA WSPIERAJĄCA INNOWACYJNOŚĆ DOLNEGO ŚLĄSKA PRZEZNACZONA DLA PRZEDSIĘBIORSTW.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu wraz z pełnieniem funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z polskim prawem budowlanym przy realizacji projektu: BUDOWA BUDYNKU DOLNOŚLĄSKIEGO PARKU INNOWACJI I NAUKI S.A. - ETAP 1 INFRASTRUKTURA WSPIERAJĄCA INNOWACYJNOŚĆ DOLNEGO ŚLĄSKA PRZEZNACZONA DLA PRZEDSIĘBIORSTW, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 Priorytet 1: Wzrost konkurencyjności dolnośląskich przedsiębiorstw (Przedsiębiorstwa i Innowacyjność) w ramach Działania nr 1.4. Infrastruktura wspierająca innowacyjność i przedsiębiorczość w regionie. Kontrakty z projektantem i wykonawcą robót budowlanych prowadzone będą według warunków kontraktowych FIDIC - WARUNKI KONTRAKTOWE DLA URZĄDZEŃ ORAZ PROJEKTOWANIA I BUDOWY CONDITIONS OF CONTRACT FOR PLANT AND DESIGN-BUILD, Edycja: 4, wydanie angielsko-polskie niezmienione z 2008 r. z erratą (tłumaczenie 1. wydania 1999). Planowane prace projektowe i budowlane opisane są w programie funkcjonalno-użytkowym (PFU) stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) przygotowanie i przeprowadzenie wspólnie z Zamawiającym postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dla następującego Kontraktu: - BUDOWA BUDYNKU DOLNOŚLĄSKIEGO PARKU INNOWACJI I NAUKI S.A. - ETAP 1 INFRASTRUKTURA WSPIERAJĄCA INNOWACYJNOŚĆ DOLNEGO ŚLĄSKA PRZEZNACZONA DLA PRZEDSIĘBIORSTW, 2) pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu podczas realizacji Projektu pn.: BUDOWA BUDYNKU DOLNOŚLĄSKIEGO PARKU INNOWACJI I NAUKI S.A. - ETAP 1 INFRASTRUKTURA WSPIERAJĄCA INNOWACYJNOŚĆ DOLNEGO ŚLĄSKA PRZEZNACZONA DLA PRZEDSIĘBIORSTW, obejmuje: a) przygotowanie kompletnej dokumentacji przetargowej (ogłoszenia o zamówieniu, kompletnej SIWZ wraz z załącznikami, wzoru umowy oraz wszelkich dokumentów wg PZP) oraz przeprowadzenie wspólnie z Zamawiającym i pod jego nadzorem, postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy robót i dokumentacji projektowej (zgodnie z systemem Zaprojektuj-Wybuduj) zgodnie z wymogami przepisów PZP; b) - weryfikację dokumentacji projektowej, przekazanie Zamawiającemu wykazu koniecznych uzupełnień i poprawek do projektu budowlanego i wykonawczego, udział w egzekwowaniu przez Zamawiającego od autorów projektu budowlanego i projektu wykonawczego (i wszelkich projektów technicznych) uzupełnień i poprawek oraz dostosowania zakresu i formy tych projektów do obowiązujących aktualnie wymogów formalno-prawnych, a szczególnie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. nr 120 poz. 1133, zm. Dz. U. z 2008 r. nr 201, poz. 1239); - aktualizację lub sporządzenie i aktualizację kosztorysów inwestorskich pod względem wartości wg wymogów art. 35 ust. 1 PZP; - wnioskowanie do Zamawiającego o uzyskanie zmiany decyzji pozwolenia na budowę, jeśli w wyniku aktualizacji dokumentacji projektowej będą takie zmiany wymagane. Wnioskowanie do Zamawiającego o uzupełnienie dokumentacji projektowej o specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych; - wykonanie lub analiza przedmiarów robót, wykonanie obmiarów bieżących robót i wykonanie i analiza obmiarów robót końcowych i okresowych w celu prowadzenia rozliczeń z wykonawcą prac budowlanych; - korekty lub wykonanie i korekty harmonogramów realizacji prac w przedmiotowym projekcie; - wykonywanie przedmiarów i kosztorysów ewentualnie zaistniałych robót dodatkowych na zlecenie Zamawiającego; - wnioskowanie do wykonawcy robót budowlanych i projektu o uzupełnienie dokumentacji projektowej w wersji elektronicznej w ustalonym przez Zamawiającego formacie plików. c) prowadzenie kontroli zgodności realizowanych Kontraktów z warunkami kontraktowymi, dokumentacją projektową, pozwoleniami na budowę, przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej, d) wspomaganie działań Zamawiającego lub wykonanie wszelkich potrzebnych czynności w imieniu Zamawiającego mających na celu uzyskanie wszelkich decyzji i pozwoleń administracyjnych umożliwiających wykonanie uzbrojenia terenu w przyłącza zewnętrzne i przygotowanie terenu do budowy, e) udział Inspektorów Nadzoru w naradach organizowanych przez Zamawiającego, f) udział Inspektorów Nadzoru lub Specjalistów w spotkaniach roboczych organizowanych przez Zamawiającego, g) przygotowanie cyklicznych sprawozdań (raportów) z postępu robót wg zaleceń Zamawiającego, h) opracowanie lub udział w opracowaniu dokumentów, raportów, zestawień, potrzebnych do rozliczeń okresowych z Wykonawcą robót budowlanych; sprawdzenie ilości wykonanych prac przez Wykonawcę robót w celu przeprowadzenia i weryfikacji okresowych rozliczeń tych robót, i) kontrolę jakości wykonywanych robót, j) okresową kontrolę i nadzór nad przepływami finansowymi robót w realizowanym Kontrakcie, dot. nadzoru nad zgodnością opisu faktury ze stanem faktycznym, i sporządzanie stosownej, określonej dla Kontraktu sprawozdawczości (raportów), k) współpracę z Zamawiającym w przygotowaniu wszelkich opracowań wymaganych przez Instytucje finansujące i wspierające, l) udział w odbiorach częściowych, odbiorach końcowych i przekazaniu Zamawiającemu przewidzianych w kontrakcie obiektów, m) wykonanie czynności niezbędnych dla uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu, n) udział i nadzór w okresie zgłaszania wad i przeprowadzenie odbioru pogwarancyjnego, o) przygotowanie dla Zamawiającego, jako jednostki realizującej projekt, projektów wniosków o płatność za roboty, lub wspieranie Zamawiającego w tych czynnościach, udział w kwalifikacji kosztów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie wytycznymi, monitorowanie zgodności robót z Kontraktem, pomiędzy Zamawiającym a wykonawcą robót budowlanych, rzetelne raportowanie, bieżącą sprawozdawczość na podstawie własnej oceny, p) sporządzenie Raportu końcowego Projektu zgodnie z obowiązującymi wytycznymi i zaleceniami Instytucji zaangażowanych w Projekt; r) realizowanie przedmiotu zamówienia wg oczekiwań Zamawiającego, z zachowaniem najwyższej jakości usług. 3) Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto wykonanie wszelkich czynności potrzebnych oraz wszelkich działań przygotowawczych umożliwiających Zamawiającemu przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla przedsięwzięcia inwestycyjnego BUDOWA BUDYNKU DOLNOŚLĄSKIEGO PARKU INNOWACJI I NAUKI S.A. - ETAP 1 INFRASTRUKTURA WSPIERAJĄCA INNOWACYJNOŚĆ DOLNEGO ŚLĄSKA PRZEZNACZONA DLA PRZEDSIĘBIORSTW, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi IZ RPO WD w tym zakresie, w trakcie realizacji przedsięwzięcia, po zrealizowaniu 50 % planowanych wydatków całkowitej wartości projektu, a przed terminem zakończenia rzeczowego realizacji projektu. 3. W szczególności zakres czynności i obowiązków Wykonawcy obejmuje: 1) przygotowanie zgłoszenia o rozpoczęciu robót budowlanych do odpowiedniego organu nadzoru budowlanego, 2) sprawowanie funkcji przedstawiciela Zamawiającego na budowie, upoważnionego do podejmowania decyzji dotyczących zagadnień technicznych tej budowy, w zakresie i charakterze uzgodnionym z Zamawiającym, w ramach dokumentacji projektowej i Prawa Budowlanego oraz umowy o jej realizację, 3) wprowadzanie, w uzgodnieniu z Zamawiającym, autorem projektu i kierownikiem budowy, poprawek w dokumentacji projektowej pod warunkiem, że nie spowodują one zwiększenia kosztu nadzorowanych robót budowlanych, nie będą miały wpływu na zasadnicze rozwiązania konstrukcyjne, technologiczne i instalacyjne oraz nie spowodują pogorszenia użyteczności obiektu lub jego wpływu na środowisko naturalne, 4) przekazanie kierownikowi budowy dziennika budowy wraz z wypełnioną częścią tytułową, 5) przekazanie protokolarnie wykonawcy robót budowlanych terenu budowy wraz ze znajdującymi się na nim urządzeniami, 6) sprawowanie kontroli przebiegu budowy w zakresie niezbędnym do zabezpieczenia interesów Zamawiającego, a w szczególności: a) kontrolowanie jakości wykonanych robót budowlanych, wbudowanych elementów i stosowanych materiałów, zgodności robót z warunkami pozwolenia na budowę, przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami, zasadami bezpieczeństwa obiektu w toku budowy i przyszłego użytkowania oraz zasadami wiedzy technicznej, b) kontrolowanie zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową i umową, c) kontrolowanie zgodności przebiegu robót z obowiązującym harmonogramem realizacji projektu, d) kontrolowanie jakości i wartości wykonanych robót w trakcie realizacji i przed odbiorem zakończonego przedmiotu umowy lub jakiejkolwiek jego skończonej części, e) kontrolowanie prawidłowości zafakturowania wykonanych robót. 7) nadzorowanie wszelkich zmian i korekt w projekcie przedsięwzięcia inwestycyjnego, wynikających z uwag i nowych wymagań co do obiektu, przedstawionych przez Zamawiającego oraz opiniowanie możliwości wprowadzenia takich wymagań do realizacji oraz ich wpływie na koszt przedsięwzięcia; 8) kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót, 9) ciągłe monitorowanie stanu budowy i informowanie Zamawiającego o wszystkich okolicznościach na budowie, 10) prowadzenie narad koordynacyjnych na budowie z udziałem Wykonawcy robót i Zamawiającego, 11) rozstrzyganie w porozumieniu z kierownikiem budowy, i w uzgodnieniu z Zamawiającym, wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu, 12) każdorazowe zawiadamianie właściwego organu nadzoru budowlanego o wypadkach naruszenia Prawa Budowlanego, 13) sprawdzanie jakości, zgodności z projektem, wytycznymi Zamawiającego, zgodności z przepisami technicznymi i sztuką budowlaną, i dokonywanie odbiorów robót podlegających zakryciu i robót zanikających, 14) zatwierdzenie wykonania i kontrola wykonania przez zespół geodezyjny pomiarów inwentaryzacyjnych, sprawdzenie zgodności usytuowania obiektów i ich elementów z projektem, 15) uczestniczenie w przeprowadzanych przez Wykonawcę robót budowlanych próbach instalacji i urządzeń technicznych, zatwierdzanie wyników tych prób, sporządzanie protokołów prób, uczestniczenie i dokonywanie odbiorów instalacji i urządzeń technicznych, 16) potwierdzanie w dzienniku budowy zapisu kierownika budowy o gotowości obiektu lub jego części do odbioru oraz zorganizowaniu i uporządkowaniu placu budowy, 17) sprawdzenie kompletności i poprawności przedstawionych przez wykonawcę dokumentów i zaświadczeń niezbędnych do przeprowadzenia odbiorów wewnętrznych oraz odbiorów przeprowadzanych przez wszelkie instytucje zewnętrzne biorące udział w inwestycji, oraz dołączenie do nich opracowanej przez siebie, zatwierdzonej przez Zamawiającego, oceny jakości robót wraz z uzasadnieniem, 18) gromadzenie i przechowywanie materiałów analitycznych niezbędnych do rozliczenia wykonanych robót i oceny osiągniętych efektów rzeczowych i ekonomicznych, 19) uczestniczenie w czynnościach odbioru obiektu i robót budowlanych i przekazanie ich do użytku, 20) przejęcie od kierownika budowy dziennika budowy i przekazanie go Zamawiającemu, 21) uczestniczenie w komisjach stwierdzających wady i usterki oraz kontrola usunięcia stwierdzonych wad i usterek przez Wykonawcę robót budowlanych, 22) skompletowanie wszystkich świadectw gwarancji wykonania robót przez Wykonawcę robót budowlanych i przekazanie ich Zamawiającemu, 23) udokumentowanie wykonania i zakończenia robót budowlanych przez Wykonawcę robót budowlanych oraz udokumentowanie usunięcia przez Wykonawcę wszystkich stwierdzonych wad i usterek, 24) podejmowanie decyzji o wykonaniu pilnych prac zabezpieczających, z jednoczesnym informowaniem o tym fakcie Zamawiającego, 25) podejmowanie również innych działań wcześniej nie wymienionych, które przyczyniają się do sprawnego wykonania inwestycji i do przeprowadzenia jej odbiorów, w tym także działań chroniących przed zagrożeniem utraty życia i zdrowia na terenie budowy, 26) udział w opracowaniu i przekazaniu Zamawiającemu protokołu przejęcia środka trwałego na druku OT, 27) obsługę okresu gwarancyjnego i okresu rękojmi robót budowlanych. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ. 4. Termin wykonania zamówienia Zamówienie realizowane będzie od dnia określonego w umowie przez okres 24 miesięcy, od dnia rozpoczęcia realizacji Zamówienia. Termin ten może ulec modyfikacji zgodnie z harmonogramem robót zaktualizowanym po wybraniu Wykonawcy robót budowlanych. Do okresu wykonania zamówienia należy dodać obsługę okresu gwarancji jakości i rękojmi na czas 5 lat, udzielonej przez Wykonawcę Robót wybranego w wyniku planowanego postępowania..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.54.10.00 - Usługi zarządzania projektem budowlanym 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego 71.31.80.00 - Inżynieryjne usługi doradcze i konsultacyjne 71.63.13.00 - Usługi technicznego nadzoru budowlanego 71.31.00.00 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane 79.42.11.00 - Usługi nadzoru nad projektem inne niż w zakresie robot budowlanych .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 7000 PLN brutto
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące oświadczenie: - Oświadczenie o posiadaniu uprawnień niezbędnych do wykonywania działalności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich. (załącznik nr 5 do SIWZ)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć odpowiednie oświadczenia i dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniane będą łącznie wiedza i doświadczenie. Zamawiający stwierdzi, iż powyższy warunek jest spełniony, jeśli Wykonawca wykaże: a) wykonanie (zakończenie), w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzech usług polegających na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu, Inwestora Zastępczego lub usług równoważnych, tzn. obejmujących co najmniej: zarządzanie kontraktem oraz rozliczenie wykonawcy i prowadzenie nadzoru inwestorskiego, dla co najmniej trzech zakończonych kontraktów, wszystkich w zakresie robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji budynku, należącego do PKOB 122, 123, 124, 125 lub 126, w tym co najmniej dwóch kontraktów o wartości robót minimum 5 mln PLN bez VAT każdy, w tym co najmniej jedną usługę w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC (lub inne równoważne warunki kontraktowe), oraz co najmniej jedną usługę dla kontraktu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Przy czym przez zakończenie kontraktu rozumie się wystawienie Świadectwa Przejęcia lub zatwierdzonego protokołu odbioru końcowego robót. W celu udokumentowania wymaganego doświadczenia Wykonawca powinien przedstawić wykaz wykonanych (zakończonych) usług, według wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ (załącznik nr 6), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających w sposób jednoznaczny, że usługi te zostały wykonane należycie. b) przygotowanie i przeprowadzanie co najmniej 1 postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą PZP, na wybór generalnego wykonawcy robót budowlanych polegającego na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji budynku należącego do grup PKOB 122, 123, 124, 125 lub 126, dla którego postępowanie zostało zakończone podpisaniem umowy z wykonawcą, oraz co najmniej 1 postępowania na wybór wykonawcy kompletnej dokumentacji projektowej, dla którego postępowanie zostało zakończone podpisaniem umowy z wykonawcą. Każde z przeprowadzonych postępowań wyboru wykonawcy robót budowlanych oraz wykonawcy dokumentacji projektowej powinno dotyczyć inwestycji budowlanych o wartości minimum 1 mln PLN bez VAT każde. W celu udokumentowania wymaganego doświadczenia Wykonawca powinien przedstawić wykaz wykonanych (zakończonych) usług, według wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ (załącznik nr 6), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających w sposób jednoznaczny, że usługi te zostały wykonane należycie. Przedkładane dokumenty powinny zawierać, co najmniej: a) wskazanie, że Wykonawca składający ofertę, realizował zamówienie (usługę Inżyniera), którego dokument dotyczy, b) wskazanie zamawiającego, na rzecz którego realizowane było zamówienie (usługa Inżyniera), c) wskazanie inwestycji (dla której była wykonywana usługa Inżyniera) i jej wartości, d) wskazanie według jakich warunków kontraktowych była realizowana inwestycja oraz czy inwestycja była dofinansowana ze środków UE i zakończyła się skutecznym pozyskaniem dofinansowania, e) opinię stwierdzającą, że zamówienie (usługa Inżyniera) zostało wykonane należycie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć odpowiednie dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniane będą łącznie potencjał techniczny i osoby zdolne do wykonania niniejszego zamówienia. 2. Zamawiający stwierdzi, iż powyższy warunek jest spełniony, jeśli Wykonawca przedłoży: - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (załącznik nr 3 do SIWZ) i/lub pisemnego zobowiązania innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób zdolnych do wykonania zamówienia. 3. Dla wszystkich osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia (z wyjątkiem tych określonych w SIWZ) Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć oświadczenia, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, aktualne zaświadczenie o wpisie na listę odpowiednich izb samorządu zawodowego oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. 4. Skład osobowy zespołu Inżyniera Kontraktu, wymagany jako minimalny: a1) 1 osoba, która będzie pełniła funkcję Kierownika Zespołu Inżyniera, która (łącznie): - posiada wykształcenie wyższe techniczne; - posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w dowolnej specjalności bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; - posiada aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów oraz posiadający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, - posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe zdobyte po uzyskaniu uprawnień budowlanych w pełnieniu funkcji Kierownika Zespołu Inżyniera lub samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w myśl ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane; - posiada doświadczenie zawodowe zdobyte po uzyskaniu uprawnień budowlanych w pełnieniu funkcji Kierownika Zespołu Inżyniera lub Kierownika Inwestora Zastępczego (lub równoważne) przy realizacji co najmniej: dwóch zakończonych inwestycji budowlanych o wartości nie mniejszej niż 5 mln PLN bez VAT każda, co najmniej jednej zakończonej inwestycji budowlanej realizowanej według Warunków Kontraktowych FIDIC lub równoważnych warunków kontraktowych, oraz co najmniej jednej zakończonej inwestycji budowlanej współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej (przy czym przez zakończenie kontraktu rozumie się wystawienie Świadectwa Przejęcia lub zatwierdzonego protokołu odbioru końcowego robót). W celu potwierdzenia spełnienia w/w warunków do załącznika nr 3 dla osoby pełniącej funkcję Kierownika Zespołu Inżyniera Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć oświadczenia, że osoba ta posiada wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, aktualne zaświadczenie o wpisie na listę odpowiednich izb samorządu zawodowego oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. a2) 1 osoba, która będzie pełniła funkcję Inżyniera Rezydenta, która (łącznie): - posiada wykształcenie wyższe, - posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w dowolnej specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; - posiada aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów oraz posiadający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, - posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe zdobyte po uzyskaniu uprawnień budowlanych w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w myśl ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane; - posiada doświadczenie w pełnieniu funkcji Inżyniera Rezydenta lub Kierownika Zespołu Inżyniera lub Kierownika Inwestora Zastępczego (lub równoważne) przy realizacji: co najmniej jednej zakończonej ( inwestycji budowlanej, o wartości nie mniejszej niż 5 mln PLN bez VAT, co najmniej jednej zakończonej inwestycji budowlanej realizowanej według Warunków Kontraktowych FIDIC lub równoważnych warunków kontraktowych, oraz co najmniej jednej zakończonej inwestycji budowlanej współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej (przy czym przez zakończenie kontraktu rozumie się wystawienie Świadectwa Przejęcia lub zatwierdzonego protokołu odbioru końcowego robót). W celu potwierdzenia spełnienia w/w warunków do załącznika nr 3 dla osoby pełniącej funkcję Inżyniera Rezydenta Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć oświadczenia, że osoba ta posiada wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, aktualne zaświadczenie o wpisie na listę odpowiednich izb samorządu zawodowego oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. a3) min. 1 osoba, która będzie pełniła funkcję Inspektora nadzoru robót budowlanych, która (łącznie): - posiada wykształcenie wyższe techniczne, - posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnieniabudowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - posiada aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów oraz posiadający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, - posiada co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu robót konstrukcyjno-budowlanych (łącznie) na stanowiskach: inspektor nadzoru inwestorskiego, kierownik budowy lub kierownik robót, - posiada doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego przy co najmniej 3 inwestycjach budowlanych polegających na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji budynku należącego do grup PKOB 122, 123, 124, 125 lub 126 o wartości minimum 5 mln PLN bez VAT każda. W celu potwierdzenia spełnienia w/w warunków do załącznika nr 3 dla osoby pełniącej funkcję Inspektora nadzoru robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć oświadczenia, że osoba ta posiada wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, aktualne zaświadczenie o wpisie na listę odpowiednich izb samorządu zawodowego oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. a4) min. 1 osoba, która będzie pełniła funkcję Inspektora nadzoru robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, sanitarnych i kanalizacyjnych, instalacji c.o., klimatyzacji, wentylacji i instalacji technologicznych, która (łącznie): - posiada wykształcenie wyższe techniczne, - posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane (wystarczający zakres w specjalności sieci wodociągowe i kanalizacyjne), które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - posiada aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów oraz posiadający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, - posiada co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu robót instalacyjnych, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, sanitarnych i kanalizacyjnych, instalacji c.o., klimatyzacji, wentylacji i instalacji technologicznych (łącznie) na stanowiskach: inspektor nadzoru inwestorskiego, kierownik budowy lub kierownik robót, - posiada doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji Inspektora nadzoru robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, sanitarnych i kanalizacyjnych, instalacji c.o., klimatyzacji, wentylacji i instalacji technologicznych, przy co najmniej 3 inwestycjach budowlanych polegających na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji budynku należącego do grup PKOB 122, 123, 124, 125 lub 126 o wartości minimum 5 mln PLN bez VAT każda, w zakresie których znajdowała się budowa/przebudowa/modernizacja sieci instalacji wewnętrznych i zewnętrznych. W celu potwierdzenia spełnienia w/w warunków do załącznika nr 3 dla osoby pełniącej funkcję Inspektora nadzoru robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć oświadczenia, że osoba ta posiada wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, aktualne zaświadczenie o wpisie na listę odpowiednich izb samorządu zawodowego oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. a5) min. 1 osoba, która będzie pełniła funkcję Inspektora nadzoru robót instalacyjnych w zakresie sieci i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, instalacji telefonicznych i RTV, która (łącznie): - posiada wykształcenie wyższe techniczne, - posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - posiada aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów oraz posiadający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, - posiada co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu robót sieciowych elektrycznych i elektroenergetycznych (łącznie) na stanowiskach: inspektor nadzoru inwestorskiego, kierownik budowy lub kierownik robót, - posiada doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji Inspektora nadzoru robót sieciowych elektrycznych i elektroenergetycznych, przy co najmniej 3 inwestycjach budowlanych polegających na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji budynku należącego do grup PKOB 122, 123, 124, 125 lub 126 o wartości minimum 5 mln PLN bez VAT każda., w zakresie których znajdowała się budowa/przebudowa/modernizacja sieci instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych. W celu potwierdzenia spełnienia w/w warunków do załącznika nr 3 dla osoby pełniącej funkcję Inspektora nadzoru robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć oświadczenia, że ta osoba posiadawymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lubim odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, aktualne zaświadczenie o wpisie na listę odpowiednich izb samorządu zawodowego oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. a6) min. 1 osoba, która będzie pełniła funkcję Inspektora nadzoru w branży drogowej, która (łącznie): - posiada wykształcenie wyższe techniczne, - posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,, - posiada aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów oraz posiadający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, - posiada co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu robót drogowych (łącznie) na stanowiskach: inspektor nadzoru inwestorskiego, kierownik budowy lub kierownik robót, - posiada doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji Inspektora nadzoru robót drogowych, przy co najmniej 3 inwestycjach budowlanych o wartości minimum 5 mln PLN bez VAT każda, w zakresie których znajdowała się budowa/przebudowa/modernizacja dróg wraz z parkingami. W celu potwierdzenia spełnienia w/w warunków do załącznika nr 3 dla osoby pełniącej funkcję Inspektora nadzoru robót w branży drogowej Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć oświadczenia, że ta osoba posiada wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lubim odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, aktualne zaświadczenie o wpisie na listę odpowiednich izb samorządu zawodowego oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. a7) min. 1 osoba, pełniąca funkcję specjalisty ds. rozliczeń i kosztów, która (łącznie): - posiada wykształcenie wyższe, - posiada co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w zakresie rozliczania kosztów, weryfikacji czy tworzenia kosztorysów w inwestycjach budowlanych, w tym dla co najmniej jednego zakończonego kontraktu współfinansowanego ze środków Unii Europejskie, zakończonego skutecznym pozyskaniem dofinansowania. a8) min. 1 osoba, pełniąca funkcję specjalisty ds. zamówień publicznych, która: - posiada wykształcenie wyższe, - posiada co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w zakresie przygotowywania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą PZP, w tym przeprowadzenia co najmniej 1 postępowania na wybór generalnego wykonawcy robót budowlanych i co najmniej 1 postępowania na wybór wykonawcy kompletnej dokumentacji projektowej, dla których postępowanie zostało zakończone podpisaniem umowy z wykonawcą
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć odpowiednie dokumenty w formie oryginału lub poświadczonej kopii: a) opłaconej polisy, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 250.000 PLN (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Potwierdzenie opłacenia polisy na cały okres trwania kontraktu będzie wymagane w momencie podpisania umowy. W przypadku, gdy Wykonawca przedstawi polisę o wartości wyrażonej w innej walucie niż PLN, Zamawiający dokona przeliczenia na PLN po kursie średnim ogłoszonym przez Narodowy Bank Polski dla danej waluty z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (załącznik nr 9)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
zaakceptowany wzór umowy, formularz oferty, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, oświadczenie dot. osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
a) termin realizacji umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany - wskutek wystąpienia okoliczności, niezależnych od stron umowy, związanych z koniecznością zmiany okresu realizacji Przedsięwzięcia, co do którego Wykonawca pełni rolę Inżyniera Kontraktu; b) osób będących przedstawicielami Zamawiającego z przyczyn niezależnych od niego; c) sposobu zabezpieczenia należytego wykonania umowy - zgodnie z regulacją PZP; d) innych - mogących mieć wpływ na niezakończenie przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od stron; e) osób tj. osób wymienionych w cz. III ust. 1.3) a) a1-a8 SIWZ, spełniających warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu przetargowym, pod warunkiem wyrażenia pisemnej zgody przez Zamawiającego; f) zakresu robót powierzonych podwykonawcom, pod warunkiem wyrażenia uprzedniej pisemnej zgody przez Zamawiającego; g) innych postanowień umowy, jeżeli wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dpin.pl/pl/innowacje/przetargi.html
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dolnośląski Park Innowacji i Nauki S.A.
ul. Wystawowa 1, 51-618 Wrocław,
sekretariat: pokój 121.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.07.2011 godzina 14:00, miejsce: Dolnośląski Park Innowacji i Nauki S.A. ul. Wystawowa 1, 51-618 Wrocław, sekretariat: pokój 121.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 Priorytet 1: Wzrost konkurencyjności dolnośląskich przedsiębiorstw (Przedsiębiorstwa i Innowacyjność) w ramach Działania nr 1.4. Infrastruktura wspierająca innowacyjność i przedsiębiorczość w regionie.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- USŁUGA SERWISU TECHNICZNEGO ORAZ NAPRAW APARATÓW MEDYCZNYCH M. IN. DO KOMPRESJI KLATKI PIERSIOWEJ, APARATÓW EKG, STOŁÓW, KARDIOMONITORÓW ORAZ DO URZĄDZEŃ REHABILITACYJNYCH - POWTÓRKA
- WYKONANIE ROBÓT REMONTOWYCH WOLNYCH LOKALI MIESZKALNYCH (PUSTOSTANÓW) STANOWIĄCYCH WŁASNOŚĆ GMINY WROCŁAW
- 59.2025 Wykonanie analizy morfologii i składu chemicznego implantów dentystycznych na potrzeby Katedry i Zakładu Chirurgii Stomatologicznej Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
- Pielęgnacja terenów zielonych obszaru Kampusu Grunwaldzkiego, pomiędzy ulicami: Wyszyńskiego, Szczytnicką, Polaka, Joliot Curie we Wrocławiu
- Usługi transportu krwi, materiałów krwiopochodnych, biologicznych, leków cytostatycznych oraz szpiku kostnego, komórek krwiotwórczych i innych produktów komórkowych przeznaczonych
- Usługa hotelowa dla uczestników konferencji iNOW2025 we Wrocławiu
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego w ramach zadania inwestycyjnego polegającego na wymianie stolarki okiennej w bud. A i bud. mieszkalnym w siedzibie MI wraz z robotami towarzyszącymi
- Usługa sprawowania nadzoru nad zgodnością realizowanych robót budowlanych z dokumentacją projektową pn.: "Przebudowa ulic Krzemiennej i Smoczej" - drugi etap realizacyjny
- Wybór osoby pełniącej funkcję specjalisty ds. szkoleń branżowych i zawodowych
- Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla projektu pn.: "Rozwój i poprawa bezpieczeństwa, jakości i wyników leczenia osób starszych w Szpitalu Specjalistycznym im. A Falkiewicza we Wrocławiu".
- Modernizacja i wyposażenie sali operacyjnej w formule "wybuduj i wyposaż" wraz z adaptacją przenoszonych pomieszczeń oraz pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego.
- Wyłonienie Wykonawcy na świadczenie usług kompleksowego wielobranżowego nadzoru inwestorskiego związku z realizacją projektu pn. "Modernizacja infrastruktury Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu".
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.