eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Purda › transport dzieci z terenu gminy Purda objętych obowiązkiem szkolnym do placówek szkolnych.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-07-12

Purda: transport dzieci z terenu gminy Purda objętych obowiązkiem szkolnym do placówek szkolnych.
Numer ogłoszenia: 205102 - 2010; data zamieszczenia: 12.07.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Purda , 11-030 Purda, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 5122223, faks 89 5122280.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: transport dzieci z terenu gminy Purda objętych obowiązkiem szkolnym do placówek szkolnych..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Transport dzieci z terenu gminy Purda objętych obowiązkiem szkolnym z miejsca zamieszkania lub zbiórki, do placówek szkolnych na terenie gminy Purda i miasta Olsztyn..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.70.00-1, 60.11.34.00-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium - najpóźniej w terminie do dnia składania ofert, tj. 22 lipca 2010 do godz. 9.30. 2. Wysokość wadium ustala się w kwocie: - trasa nr 1 - 700,00 zł - trasa nr 2 - 1100,00 zł - trasa nr 3 - 700,00 zł - trasa nr 4 - 800,00 zł - trasa nr 5 - 900,00 zł - trasa nr 6 - 900,00 zł - trasa nr 7 - 1000,00 zł - trasa nr 8 - 600,00 zł 3. Wadium może być wnoszone: a) w pieniądzu - wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Purdzie : Bank Spółdzielczy w Szczytnie Nr 29 8838 0005 2016 0800 2001 0001 z adnotacją umożliwiającą identyfikację celu np. Wadium na przetarg nieograniczony - Dowóz dzieci z terenu gminy Purda do szkół oraz podaniem numeru trasy, której wadium dotyczy, b) w poręczeniach lub gwarancjach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach ubezpieczeniowych, d) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.)). Wadium w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego - w kasie UG w Purdzie, w godz. od 8.00 do 13.00, natomiast w dniu składania ofert nie później niż do godz. 9.30.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności będących przedmiotem zamówienia, w tym posiadają ważną licencję na wykonywanie przewozu osób. Na potwierdzenie spełniania w/w warunków Wykonawcy dostarczą wraz z ofertą a) licencję, b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, stwierdzający, że Wykonawca prowadzi działalność gospodarczą o profilu odpowiadającym zamówieniu oraz że nie otwarto w stosunku do niego likwidacji lub nie ogłoszono jego upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, c) umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie. Dotyczy spółek cywilnych oraz podmiotów, które złożą ofertę wspólną (tzw. Konsorcjów), d) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub o wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Zamawiajacy będzie oceniał spełnianie warunków poprzez szczegółową analizę formalną i merytoryczną złożonych dokumentów.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:Posiadają niezbędną wiedzę do wykonania zamówienia - co najmniej 1 rok doświadczenia w transporcie osób. Na potwierdzenie posiadanego doświadczenia Wykonawcy dostarczą wykaz zamówień tożsamych i zbieżnych rodzajowo, wykonywanych w okresie obejmującym co najmniej 1 rok oraz referencje potwierdzające, że Wykonawca świadczył usługi przewozu osób i wykonywał je należycie. Zamawiajacy będzie oceniał spełnianie warunków poprzez szczegółową analizę formalną i merytoryczną złożonych dokumentów.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: posiadają potencjał techniczny - na potwierdzenie spełniania tego warunku Wykonawcy dostarczą Wykaz taboru do świadczenia usług (wg. Załącznika Nr 9 do SIWZ) Zamawiajacy będzie oceniał spełnianie warunków poprzez szczegółową analizę formalną i merytoryczną złożonych dokumentów.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - na potwierdzenie spełniania tego warunku Wykonawcy przedstawią potencjał kadrowy niezbędny do realizacji zamówienia (wg. Załącznika Nr 5 do SIWZ) Zamawiajacy będzie oceniał spełnianie warunków poprzez szczegółową analizę formalną i merytoryczną złożonych dokumentów.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia i złożą odpowiednie oświadczenie (wg. Załącznika Nr 4 do SIWZ) Zamawiajacy będzie oceniał spełnianie warunków poprzez szczegółową analizę formalną i merytoryczną złożonych dokumentów

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

kserokopia polisy ubezpieczeniowej OC pojazdu, którym wykonywana będzie usługa, kserokopia polisy NNW dla kierowcy i pasażeraów pojazdu, którym wykonywana będzie usługa, zaświadczenie ze stacji kontroli pojazdów o miejscu na przypięcie wózka inwalidzkiego oraz w przypadku wyposażenia auta w windę - zaświadczenie o sprawowaniu nadzoru technicznego nad windą - dotyczy wyłącznie pojazdów do przewozu osób niepełnosprawnych ruchowo zaświadczenie ze stacji kontroli pojazdów o wyposażeniu samochodu w napęd na dwie osie lub wyciąg ze świadectwa homologacji - w przypadku zaoferowania świadczenia usługi takim pojazdem wykaz taboru do świadczenia usług (zał. nr 7 do SIWZ), wykaz kierowców (zał. nr 3 do SIWZ) - do którego należy dołączyć kserokopie praw jazdy oraz wykaz opiekunów (jeżeli na trasie, której dotyczy oferta opieka jest wymagana), do którego należy dołączyć kserokopie dowodów osobistych, oświadczenie wynikające z art. 22 Ustawy - wg załączonego wzoru (zał. nr 2 do SIWZ), oświadczenie wynikające z art. 24 Ustawy - wg załączonego wzoru (zał. nr 3 do SIWZ), oświadczenie Wykonawcy, że dokonał wizji w terenie i zapoznał się z przedmiotem zamówienia, dowód wniesienia wadium, kserokopia dowodu rejestracyjnego pojazdu z ważnym badaniem technicznym, kserokopia polisy ubezpieczeniowej OC pojazdu, którym wykonywana będzie usługa, kserokopia polisy NNW dla kierowcy i pasażerów pojazdu, którym wykonywana będzie usługa, wykaz zamówień tożsamych i zbieżnych rodzajowo, wykonywanych w okresie obejmującym co najmniej 1 rok oraz referencje potwierdzające, iż Wykonawca świadczył usługi przewozu osób i wykonywał je należycie.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - napęd na dwie osie - 10

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.purda.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Purdzie 11-030 Purda 19.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.07.2010 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy w Purdzie 11-030 Purda 19 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Trasa nr 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: długość ok. 25 kilometrów kurs poranny:Stara Kaletka - Chaberkowo - Butryny - Pokrzywy - Stara Kaletka - Butryny Kurs popołudniowy odwrotnie do porannego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.70.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 10.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Napęd na dwie osie - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Trasa nr 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Trasa nr 2 - długość ok. 76 kilometrów Kurs poranny:Nowy Ramuk - Nowa Wieś - Rykowiec - Wygoda - Nowy Przykop - Nowa Wieś - Łajs - Kopanki - Nowa Wieś Kurs popołudniowy odwrotnie do porannego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.70.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 10.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Napęd na dwie osie - 10

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Trasa nr 3.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Trasa nr 3 - długość ok. 72 kilometrów Kurs poranny:Stary Olsztyn - Linowo - Szczęsne - Klewki - Kaborno - Klewki - Szczęsne - Stary Olsztyn - Trękus - Linowo - Szczęsne Kurs popołudniowy odwrotnie do porannego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.70.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 10.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Napęd na dwie osie - 10

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Trasa nr 4.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Trasa nr 4 - długość ok. 72 kilometrów Kurs poranny:Stary Olsztyn - Linowo - Szczęsne - Klewki - Kaborno - Klewki - Szczęsne - Stary Olsztyn - Trękus - Linowo - Szczęsne Kurs popołudniowy odwrotnie do porannego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.70.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 10.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Napęd na dwie osie - 10

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Trasa nr 5.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Trasa nr 5 - długość ok. 42 kilometrów Kurs poranny:Nowa Kaletka Kol. - Bałdzki Piec - Bałdy - Butryny - Nowa Kaletka Kol. - Bałdzki Piec - Butryny Kurs popołudniowy odwrotnie do poranego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.70.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 10.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Napęd na dwie osie - 10

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Trasa nr 6.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Trasa nr 6 - długość ok. 87 km DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNE - WYMAGANE MIEJSCE NA 2 WÓZKI INWALIDZKIE Rano Nerwik - Giławy - Prejłowo- Pajtuny - Purda - Patryki - Klebark Wielki - Klebark Mały - Olsztyn Po południu - odwrotnie do kursu porannego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.70.00-1, 60.11.34.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 10.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Napęd na dwie osie - 10

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Trasa nr 7.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Trasa nr 7 - długość ok. 76 kilometrów - DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNE, WYMAMGANE MIEJSCE NA 3 WÓZKI INWALIDZKIE Rano Purda - Marcinkowo j.w. - Nowa Wieś - Olsztyn Po południu - odwrotnie do kursu porannego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.70.00-1, 60.11.34.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 10.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Trasa nr 8.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Trasa nr 8 - długość ok. 29 kilometrów - DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNE - NIE WYMAGA SIĘ MIEJSCA NA WÓZKI INWALIDZKIE Rano Linowo - Trękus - Klewki -Olsztyn Po południu - odwrotnie do kursu porannego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.70.00-1, 60.11.34.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 10.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.