Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2007-10-24
Gorzów Wielkopolski: WYBÓR INŻYNIERA KONTRAKTU DLA ZADANIA INWESTYCYJNEGO: PRZEBUDOWA KWP POD POTRZEBY II KOMISARIATU POLICJI W GORZOWIE WLKP. UL. KWIATOWA 10 .
Numer ogłoszenia: 203742 - 2007; data zamieszczenia: 24.10.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Komenda Wojewódzka Policji, ul. Kwiatowa 10, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 095 7211420, fax 095 7211455.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.policja.gorzow.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Policja.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYBÓR INŻYNIERA KONTRAKTU DLA ZADANIA INWESTYCYJNEGO: PRZEBUDOWA KWP POD POTRZEBY II KOMISARIATU POLICJI W GORZOWIE WLKP. UL. KWIATOWA 10 ..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: Sprawowanie nadzoru nad budową budynku administracyjno-biurowego 5 - kondygnacyjnego o powierzchni całkowitej 3109,42 m²,, częściowo podpiwniczonego, krytego dachem płaskim połączonego funkcjonalnie z istniejącymi budynkami Komendy - blokami A i B, oraz adaptację istniejącego bloku A, piwnicy, parteru, I piętra pod potrzeby II Komisariatu Policji i termomodernizację budynków A i B. Technologia wykonania budynku: tradycyjna. Do obowiązków Inżyniera Kontraktu należy zarządzanie inwestycją, nadzór techniczny i prawny na budowie, kontrola i weryfikacja dokumentacji wykonawczej, tzn.: a)weryfikacja dokumentacji budowlanej zadania pod względem formalnym; bieżące załatwianie spraw dokumentacyjnych wynikających w toku realizacji zadania; koordynacja procesu realizacji inwestycji; b)nadzór inwestorski nad realizacją zadania we wszystkich branżach zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym między innymi: -sprawowanie kontroli w czasie realizacji w zakresie zabezpieczającym interesy Zamawiającego i przyszłego użytkownika; kontrola jakości wykonywanych robót, wbudowanych elementów, stosowania materiałów, zgodności robót z pozwoleniem na budowę, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót; kontrola zgodności wykonywanych robót z projektem budowlanym oraz umową; rozwiązywanie bieżących problemów technicznych powstających na budowie; weryfikacja kosztorysów (kalkulacji) Wykonawców robót pod względem rzeczowym, zgodności z obowiązującymi normami (nakładami rzeczowymi) oraz stosowania cen zgodnie z zawartą umową: zatwierdzanie sprawdzonych kalkulacji; udział w inwentaryzacji robót w toku przeprowadzanych przez Wykonawcę; kontrola zgodności przebiegu robót z obowiązującym harmonogramem - czuwanie nad terminowością realizacji zadania; organizowanie cyklicznych narad koordynacyjnych na budowie; -kontrola prawidłowości fakturowania robót - sprawdzenie i zatwierdzenie faktury do zapłaty; -spisywanie protokołów konieczności na roboty dodatkowe lub zamienne wspólnie z kierownikiem budowy i w uzgodnieniu z Zamawiającym; uczestnictwo w komisji odbioru końcowego zadania; uczestnictwo w komisji przekazującej obiekt - zadanie - do użytkowania; uczestniczenie w procesie załatwiania spraw związanych z okresem gwarancji i rękojmi w stosunku do Wykonawców robót; wykonanie innych czynności inwestorskich uzgodnionych w toku realizacji zadania; c)egzekwowanie od Wykonawcy zadania wymaganych dokumentów (gwarancje, ubezpieczenia i inne), wymaganej dokumentacji (harmonogramy, oświadczenia, inne); d) przekazywanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej inwestycji oraz innej dokumentacji związanej z inwestycją e)wykonanie czynności związanych z inwestorską obsługą księgowości zadania, a mianowicie: -bieżące prowadzenie księgowości inwestycyjnej; -bieżące prowadzenie sprawozdawczości inwestycyjnej - statystycznej; -sporządzanie protokołów PT (przekazanie środka trwałego); -rozliczanie finansowe zadania. f)zwycięski Wykonawca powinien w trakcie procesu inwestycyjnego podejmować w uzgodnieniu z Zamawiającym także wszystkie inne działania - w tym nie wymienione w pkt III ppkt 4 SIWZ - które zabezpieczałyby interes Zamawiającego i przyczyniły się do sprawnej realizacji inwestycji. g)Termin wykonania zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia zakończenia budowy tj. do 31.12.2008 r. h)Okres gwarancji 24 m-ce po zrealizowaniu inwestycji i rękojmi 12 m-cy po upływie okresu gwarancji. i)Planowana wartość netto nadzorowanej inwestycji wynosi ok. 16.997.980,00 PLN; j)Miejsce realizacji inwestycji: KWP w Gorzowie Wlkp.ul. ul.Kwiatowa 10;
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.26.20.00 - Usługi nadzoru budowlanego Kod CPV wg słownika 2008: 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego Oryginalny kod CPV: 74.26.40.00 - Usługi zarządzania budową Kod CPV wg słownika 2008: 71.54.00.00 - Usługi zarządzania budową Oryginalny kod CPV: 74.26.41.00 - Usługi zarządzania projektem budowlanym Kod CPV wg słownika 2008: 71.54.10.00 - Usługi zarządzania projektem budowlanym .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 31.12.2008.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: Zamawiający w toczącym się postępowaniu wymaga aby Wykonawcy, którzy zostaną zaproszeni do złożenia oferty cenowej wnieśli wadium w wysokości 12.295,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy dwieście dziewięćdziesiąt pięć 00 100 PLN) w jednej z dozwolonych form o których mówi ustawa p.z.p. z dnia 29 stycznia 2004 r. z późn. zm..
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunki udziału w postępowaniu: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają łącznie następujące warunki: 1)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie a)Wykonawca musi wykazać się zrealizowaniem w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia (okres od października 2005r. do października 2007r.) w tym okresie minimum 1 usługi zrealizowanej w 100% z należytą starannością, odpowiadającej przedmiotowi zamówienia, którym jest nadzór nad realizacją budowy obiektu użyteczności publicznej o kubaturze min 10.000 m³ i wartości min. 10 mln. PLN oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; b) Wykonawca musi dysponować kadrą zdolną do wykonania zamówienia, tj. inspektorami nadzoru wszystkich potrzebnych branż koordynator - inspektor robót budowlanych, inspektor robót sanitarnych, inspektor robot elektrycznych, inspektor robot drogowych. Kadra nadzorująca powinna być członkiem odpowiednich organów samorządu zawodowego i posiadać aktualne, przez cały okres realizacji inwestycji, ubezpieczenie wynikające z tej przynależności, tzn.: -Koordynator - Inspektor robót budowlanych - uprawnienia konstrukcyjno budowlane bez ograniczeń -Inspektor robót sanitarnych - uprawnienia budowlane w zakresie instalacji sanitarnych umożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia -Inspektor robót elektrycznych - uprawnienia budowlane w zakresie instalacji elektrycznych umożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia -Inspektor robot drogowych - uprawnienia budowlane w zakresie budowy dróg umożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia ; 3)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; a) Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 500.000,00 PLN. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie warunek musi być spełniony wspólnie przez występujących Wykonawców- z tym, że Lider musi posiadać ważne ubezpieczenie OC na kwotę nie mniej niż 75% wymaganej wartości. 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia; 5) z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców zgodnie z wymaganiami art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6) Ocena spełniania powyższych warunków będzie odbywała się na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów zgodnie z WYKAZEM WYMAGANYCH DOKUMENTÓW (WWD), który Zamawiający przekaże Wykonawcy na jego pisemny wniosek, który można kierować do Zamawiającego faksem nr 095 7211435 lub e-mailem: kwp_gorzow.zamowienia@lubuska.policja.gov.pl. 7) Z treści złożonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, ze Wykonawca spełnia wyżej postawione warunki.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawców. 1. W celu potwierdzenia spełnienia wymaganych warunków udziału w postępowaniu do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym należy dołączyć: a)oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki art. 22 ust. 1 ustawy i nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r.(Dz. U. Nr 19 177, z późn. zm.) W przypadku Wykonawców występujących wspólnie warunek musi być spełniony przez każdego z występujących Wykonawców. Oświadczenie musi być złożone przez wszystkich członków konsorcjum osobno (wzór załącznik nr 1 do WWD), b)w przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być dołączone stosowne upoważnienie lub pełnomocnictwo określające zakres czynności do których jest umocowany (wzór - zał. nr 2 do WWD); c)wykaz wykonanych dostaw lub usług - (w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom lub usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te dostawy lub usługi zostały wykonane należycie. Z dokumentów musi wynikać że Wykonawca spełnia warunek postawiony przez Zamawiającego w pkt III ppkt. 2 lit a niniejszego ogłoszenia. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, ze złożonych dokumentów musi wynikać, że wspólnie spełniają ten warunek (wzór zał. nr 3 do WWD); d)wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, - zgodnie z zał. nr 4 do WWD; do wykazu należy załączyć aktualne dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień i przynależność do właściwych organów samorządu zawodowego (Okręgowa Izba Budowlana) przez osoby wymienione w pkt III ppkt 2 lit b) niniejszego ogłoszenia -W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, ze złożonych dokumentów musi wynikać, że wspólnie spełniają ten warunek; e)Oświadczenie o posiadaniu ważnej polisy a w przypadku jej braku innego dokumentu ubezpieczenia, potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej Z dokumentu musi wynikać że Wykonawca spełnia warunek postawiony przez Zamawiającego w pkt III ppkt. 3 lit a niniejszego ogłoszenia. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, ze złożonych dokumentów musi wynikać, że wspólnie spełniają ten warunek W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, ze złożonych dokumentów musi wynikać, że wspólnie spełniają ten warunek. Dokument polisy lub inny dok. ubezpieczenia Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana będzie musiał przedłożyć Zamawiającemu do wglądu przed zawarciem umowy. f)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do rejestru działalności gospodarczej. Dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. g)aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia h)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r.(Dz. U. Nr 19 poz. 177, z późn. zm.), w przypadku podmiotu zbiorowego również w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r.(Dz. U. Nr 19 poz. 177, z późn. zm.), wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; i) Oświadczenie o woli współpracy Wykonawców wspólnie przystępujących do postępowania przetargowego, ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (wyznaczenie lidera). 2. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu (art. 25 w powiązaniu z art. 26 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. (z późn. zm. Dz. U. Nr 82 z 2007r.). 3. Dokumenty, o których mowa powyżej należy dostarczyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy. W przypadku pełnomocnictwa Wykonawcy muszą dołączyć do oferty oryginał pełnomocnictwa lub kopię pełnomocnictwa poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza - jeżeli dotyczy . Jeżeli złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości Zamawiający może żądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów. 4.Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę,
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.
IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: nie dotyczy
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wykaz Wymaganych Dokumentów (WWD) na pisemny wniosek Wykonawcy: Komenda Wojewódzka Policji w Gorzowie Wlkp., ul. Kwiatowa 10, Sekcja ds. Zamówien Publicznych i Funduszy Pomocowych, pok. 304, 305.
IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: nie dotyczy
IV 3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: nie dotyczy
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.10.2007 godzina 10:00, miejsce: Wnioski wraz z wymaganymi dokumentami należy składać w siedzibie Zamawiającego: Komenda Wojewódzka Policji Sekcja ds. Zamówień Publicznych i Funduszy Pomocowych blok B pok 304,305.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Ocena wniosków - oparta będzie na ocenie spełnia / nie spełnia wszystkich warunków. Jeżeli ilość wniosków spełniających minimalne wymagania będzie większa niż 5, Zamawiający dokona oceny wniosków wg poniższych kryteriów: Kryterium doświadczenie - znaczenie 100%. Zamawiający przyzna: 1 pkt - za wymagane minimum 1 usługę zrealizowaną w 100% (potwierdzone odp. dokumentami, że zostały należycie wykonane); 1 pkt - za każdą zrealizowaną w 100% usługę (potwierdzoną odp. dokumentami, że została należycie wykonana) wykazaną ponad wymagane minimum. Zamawiający zaprosi do składania ofert wyłącznie tych Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu oraz zdobędą najwyższą liczbę punktów. W przypadku, gdy nie będzie można dokonać zakwalifikowania 5 wniosków, z uwagi na to, że 2 lub więcej wniosków uzyskało taką samą liczbę punktów, Zamawiający spośród tych wniosków wybierze te, których łączna wartość wykazanych zamówień brutto będzie najwyższa. Wszelkich informacji dotyczących przetargu udziela: Sekcja ds. Zamówień Publicznych i Funduszy Pomocowych KWP w Gorzowie Wlkp. Zamawiający dopuszcza pisemny sposób porozumiewania się z Zamawiającym faxem (095) 721-14-35 ; pocztą tradycyjną i drogą elektroniczną: kwp_gorzow.zamowienia@lubuska.policja.gov.pl z tym, że fax i e-mail będzie uznany, że dotarł w sposób umożliwiający Zamawiającemu zapoznanie się z treścią dokumentu jeżeli dotrze do Zamawiającego w dniach i godzinach urzędowania Zamawiającego tj. od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 do 15:30. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej. Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
INNE PRZETARGI Z GORZOWA WIELKOPOLSKIEGO
- Opracowanie dokumentacji do złożenia wniosku o wydanie pozwolenia na budowę dla zadania inwestycyjnego dotyczącego budowy podziemnej budowli ochronnej.
- Dostawa zestawów komputerowych
- "Usługa polegająca na stwierdzeniu zgonu, wystawieniu karty zgonu oraz ustalenia jego przyczyny osobom zmarłym w granicach administracyjnych Powiatu Gorzowskiego"
- "(PUP.2500.24.2025) Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia: Opiekun osoby zależnej z językiem niemieckim - poziom podstawowy A1 (7 osób)".
- Świadczenie usług deratyzacji, dezynfekcji, dezynsekcji w gminnych budynkach i lokalach mieszkalnych administrowanych przez ZGM w Gorzowie Wlkp.
- Dostawa sprzętu komputerowego i multimedialnego dla Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w ramach realizowanego projektu "Profesjonalny nauczyciel. Kompetentny uczeń. Edukacja wobec wyzwań przyszłości"
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Usługa Inżyniera Kontraktu dla realizacji zadania pn. "Adaptacja obiektu dawnego kościoła Mennonitów na cele działalności Cappelli Gedanensis"
- Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją zadania pn. "Przebudowa drogi powiatowej nr 1846L na odcinku od km 0+009,00 do km 2+150,00 w miejscowości Pobołowice"
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniem "Kompleksowa termomodernizacja budynku Starostwa Powiatowego w Myszkowie"
- Pełnienie funk.Inspekt.Nadzoru Inwestorsk.nad realizacją zad. "Przebudowa placu manewrowego przy ul. Wyszyńskiego w Gł-zach oraz budowa ścieżki pieszo- row. w m.Bodzanów, - w systemie "zapr. i wyb."
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego robót instalacyjnych sanitarnych dla Zarządu Budynków Komunalnych w Elblągu.
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego robót instalacyjnych elektrycznych dla Zarządu Budynków Komunalnych w Elblągu
więcej: Usługi nadzoru budowlanego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





