eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SkoczówOPRACOWANIE PROGRAMU ROZWOJU I PROMOCJI TURYSTYKI Z OKREŚLENIEM LOKALNYCH PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH NA OBSZARZE DZIAŁANIA TRZECH GMINCHYBIE, SKOCZÓW I STRUMIEŃ

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2010-07-29

Skoczów: OPRACOWANIE PROGRAMU ROZWOJU I PROMOCJI TURYSTYKI Z OKREŚLENIEM LOKALNYCH PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH NA OBSZARZE DZIAŁANIA TRZECH GMIN: CHYBIE, SKOCZÓW I STRUMIEŃ
Numer ogłoszenia: 203565 - 2010; data zamieszczenia: 29.07.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 173247 - 2010r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta Skoczowa, ul. Rynek 1, 43-430 Skoczów, woj. śląskie, tel. 033 8532974, faks 033 8532974.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: OPRACOWANIE PROGRAMU ROZWOJU I PROMOCJI TURYSTYKI Z OKREŚLENIEM LOKALNYCH PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH NA OBSZARZE DZIAŁANIA TRZECH GMIN: CHYBIE, SKOCZÓW I STRUMIEŃ.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowania programu rozwoju i promocji turystyki z określeniem lokalnych produktów turystycznych na obszarze działania trzech gmin: Chybie, Skoczów i Strumień, w podziale na dwa komponenty: Komponent I: Opracowanie studium, które obejmować będzie dwa etapy: 1.badania i inwentaryzacja, 2.analiza. Ad.1. W pierwszym etapie dokonana zostanie inwentaryzacja wszystkich atrakcji turystycznych 3 gmin,z ich przyporządkowaniem geograficznym, przyporządkowaniem do danych typów turystyki, jak i oceną atrakcyjności (mierzoną obecną odwiedzalnością). Pozwoli to na wyodrębnienie produktów turystycznych mogących być niejako motorem późniejszej kampanii promocyjnej. Wykonanie diagnozy obszaru projektowego w kontekście posiadanego potencjału i możliwości jego wykorzystywania pozwoli na opracowanie koncepcji produktów turystycznych. Wymagać to będzie dokładnego i wszechstronnego poznania potencjału obszaru, trendów panujących na rynku turystycznym, potrzeb i oczekiwań turystów oraz stanu zagospodarowania. Etap pierwszy to także etap badań (inwentaryzacja dotychczasowych wyników badań oraz przeprowadzenie nowych badań) nt. rozpoznawalności i stosunku do markowych produktów turystycznych tych gmin wśród trzech grup: mieszkańców tych gmin, turystów krajowych i turystów zagranicznych. Ponadto przeprowadzone zostaną badania aktualnego ruchu turystycznego. Wszystkie zebrane wartości pozwolą na określenie wskaźników wyjściowych dla projektu. Badania jakościowe mają zapewnić zdobycie wiedzy na temat rozpoznawalności i stosunku do markowych produktów turystycznych. Mogą być prowadzone metodą grup fokusowych - co najmniej 2 grupy dyskusyjne liczące nie mniej niż 6 uczestników. Pierwszą grupę stanowić będą przedstawiciele branży turystycznej oraz mieszkańcy Chybia, Skoczowa, Strumienia; drugą - osoby, które w ciągu ostatnich dwóch lat odwiedziły ten teren w celach turystycznych. Badania ilościowe przeprowadzone metodą PAPI (Pen&Paper Interwiew) za pomocą wywiadów kwestionariuszowych obejmujące przynajmniej 400 osób. Ad.2. W drugim etapie zebrane informacje z inwentaryzacji atrakcji turystycznych oraz badań zostaną poddane dogłębnej analizie, której wynikiem będzie: a)określenie grup docelowych dla projektu, b)określenie typów i atrakcji turystycznych charakterystycznych dla danej gminy dla zidentyfikowanych grup docelowych, c)określenie rynków, na których powinny być prowadzone działania promocyjne, d)określenie największych atutów tych gmin, tj. produktów turystycznych, które potencjalnie mogą stać się turystycznymi markami tego obszaru, e)identyfikacja możliwych partnerów lokalnych, regionalnych, a może zagranicznych. W efekcie powstanie koncepcja produktów turystycznych, czyli z jednej strony pokazanie pomysłu na wykorzystanie potencjału, a z drugiej działań jakie należy podjąć, aby ten pomysł wcielić w życie. Podstawą jej opracowania będzie wybór rynków docelowych, do których ma być adresowana oferta. Przedstawione zostaną pomysły na produkty spełniające oczekiwania grup docelowych oraz opis działań jakie należy podjąć, aby produkty te mogły być sprzedawane na rynku. W tym etapie powinny zostać zrealizowane następujące zadania: 1) przeprowadzenie diagnozy atrakcyjności potencjału turystycznego 3 gmin: w szczególności: a/ analiza dostępnych źródeł pierwotnych i wtórnych mówiących o ofercie i atrakcyjności turystycznej 3 gmin (w tym zasobów sieci WWW, materiałów dostarczonych przez zamawiającego, ofert handlowych, informatorów turystycznych); b/ wizji lokalnej obejmującej wizytę w obiektach stanowiących atrakcje kulturowe i przyrodnicze, obiektach infrastruktury sportowo-rekreacyjnej oraz obiektach bazy turystycznej i uzupełniającej; c/ wykonanie specjalistycznych analiz: interesariuszy, konkurencji, SWOT. 2) kreacja min. 10 markowych produktów turystycznych 3 gmin: Chybie, Skoczów, Strumień odzwierciedlających potencjał obszaru objętego projektem i oczekiwania turystów oraz założenia Strategii Rozwoju Turystyki w Woj. Śląskim na lata 2004-2013, a w szczególności: a/ wskazanie form turystyki szczególnie predestynowanych do rozwoju na wskazanym obszarze oraz ocena możliwości rozwoju aktualnie realizowanych; b/ opisanie profilu turystów obecnie korzystających z oferty oraz mogących skorzystać z niej w przyszłości; c/ propozycja kierunków rozwoju; d/ konsultacja przyjętych kierunków z przedstawicielami samorządów; e/ określenie 10 markowych produktów turystycznych, w tym produktów wiodących i niszowych skierowanych do specyficznych grup odbiorców; f/ wskazanie pozycjonowania oferty turystycznej 3 gmin na tle zdiagnozowanej konkurencji w oparciu o jej unikalne cechy; g/ opisanie procesu wdrażania markowych produktów turystycznych wraz ze wskazaniem źródeł finansowania. Komponent I ma być opracowany w formie dokumentu w formacie tekstowym (word) zawierający wnioski z przeprowadzonych badań, inwentaryzacji i analizy, uzupełniony dokumentacją fotograficzną (w wersji papierowej 3 szt. oraz elektronicznej - format word oraz pdf). Komponent I odbierany będzie protokołem odbioru. Komponent II: Opracowanie programu promocji tj. określenie narzędzi promocyjnych w odniesieniu do zidentyfikowanych w komponencie I grup i rynków docelowych będzie odbywać się w oparciu o określone typy turystyki i największe atrakcje. W tym przypadku dużą rolę będzie odgrywało promowanie mniej znanych atrakcji i o mniejszym potencjale markowym, jako produktów niszowych, skierowanych do specyficznych grup odbiorców. Komponent II obejmuje: 1. opracowanie dokumentu: Program promocji turystyki obszaru 3 gmin: Chybie, Skoczów, Strumień, w oparciu o komponent I, zawierającego: 1) co najmniej opisane wyżej elementy składowe(komponent I), 2) usystematyzowaną wiedzę dotyczącą obszaru 3 gmin: Chybie, Skoczów, Strumień, w następującym zakresie: a/ położenie i zakres przestrzenny 3 uczestniczących w projekcie gmin; b/ przyrodnicze walory turystyczne; c/ kulturowe walory turystyczne; d/ infrastruktura materialna dla rozwoju gospodarki turystycznej; e/ uwarunkowania rozwoju turystyki (przyrodnicze, społeczno-ekonomiczne, organizacyjne); f/ analizę rynków konkurencyjnych w zakresie turystyki; g/ koncepcję markowych produktów turystycznych; g/ źródła finansowania rozwoju produktów turystycznych; h/ metody, techniki i narzędzia promocji produktów turystycznych; i/ monitoring i analizę skuteczności działań promocyjnych, 3) zagadnienia dostępności promowanych produktów zgodnie z podstawowymi założeniami polityki horyzontalnej równości szans UE. 4) opracowanie systemu identyfikacji wizualnej dla markowych produktów turystycznych 3 gmin uwzględniające potrzeby osób niepełnosprawnych (wykorzystanie istniejącego systemu symboli). 2. prezentację w/w dokumentu w siedzibie zamawiającego, uwzględnienie uwag zamawiającego do w/w dokumentu i naniesienie ewentualnych poprawek, 3. Dostarczenie pełnego wydruku programu w wersji papierowej - 3 egzemplarze, 3. Opracowanie i dostarczenie skróconej wersji programu: a) w formie papierowej: druk 200 egzemplarzy (format A5, w sztywnej, kolorowej okładce) b) w formie elektronicznej: pdf, w formie prezentacji multimedialnej tłoczenie 200 szt. płyt CD, format word zapisany na płycie CD 3 szt. Wykonawca zobowiązany jest do: a/ udziału w konferencji otwierającej projekt (w siedzibie zamawiającego), na której zaprezentowany zostanie cel projektu i główne działania przewidziane do realizacji wraz z przygotowaniem niezbędnych materiałów b/ przygotowania i udziału w konferencji kończącej projekt (połączonej z prasową), na której pokazane zostaną osiągnięte produkty i rezultaty projektu wraz z przygotowaniem niezbędnych materiałów. Komponent II odbierany protokołem odbioru. Uwaga: Wszystkie opracowania oraz inne elementy stanowiące przedmiot zamówienia będą uwzględniały wizualizację określoną w Wytycznych Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji z lipca 2009 r. Wytyczne do pobrania ze strony: www.rpo.silesia-region.pl. Koncepcja projektu opracowania programu rozwoju i promocji turystyki z określeniem lokalnych produktów turystycznych na obszarze działania trzech gmin: Chybie, Skoczów i Strumień stanowi załącznik do siwz..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.30.00.00 - Projekt i realizacja badań oraz rozwój .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007- 2013..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.07.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • INSTYTUT TURYSTYKI Sp. z o.o., ul. Merliniego 9A, 02-511 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 60655,74 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 73200,00

  • Oferta z najniższą ceną: 73200,00 / Oferta z najwyższą ceną: 73200,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.