eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódźwykonanie nakładek bitumicznych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-04-04

POZYCJA 20320

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Łódź: wykonanie nakładek bitumicznych Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi, do kontaktów: mgr inż. Agnieszka Jońca tel.0436782342- przedmiot zamówienia; mgr Maria Ziemlicka - procedura, ul. Sienkiewicza 3, 90-113 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6162270, 71, fax 042 6162273, e-mail: dz@zdw.lodz.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): www.zdw.lodz.pl Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Administracja samorządowa; Inne:zarządzanie drogami wojewódzkim w imieniu Samorządu Województwa. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wykonanie nakładek bitumicznych. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: roboty budowlane, wykonanie. Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych: drogi wojewódzkie nr 469;710;479. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: WYKONANIE NAKŁADEK BITUMICZNYCH, NA DROGACH WOJEWÓDZKICH ADMINISTROWANYCH PRZEZ ZDW REJON DRÓG WOJEWÓDZKICH W PODDĘBICACH 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: zgodnie z STWiOR 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg Kod CPV wg słownika 2008: 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: WYKONANIE NAKŁADEK BITUMICZNYCH, NA DROGACH WOJEWÓDZKICH ADMINISTROWANYCH PRZEZ ZDW REJON DRÓG WOJEWÓDZKICH W PODDĘBICACH Zakres robót obejmuje: ZADANIE 1 - DROGA WOJEWÓDZKA NR 469 - 11.172,6 m2 UNIEJÓW - GOSTKÓW -WRÓBLEW km 24+718 - 26+087 dł. odc.1.369 m szer.5,4 pow. 7.392,6 m² km 28+311 - 29+011 dł. odc. 700 m , szer. 5,4 m pow. 3.780 m² (z wyrównaniem 270 m²) lp. RODZAJ ROBÓT jedn. miary ILOŚĆ 1./ Mechaniczne wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-asfaltową -tony - ( 27) 2./Oczyszczenie nawierzchni - m2- ( 11.172,6) 3./ Skropienie nawierzchni- m2 (11.172,6) 4./ Nawierzchnia z BA dla ruchu KR3, grubość warstwy ścieralnej po zagęszczeniu 4 cm ( frakcja 0- 12,8)-m2- ( 11.172,6) ZADANIE 2 - DROGA WOJEWÓDZKA 710 - 2.574 m2;DROGA WOJEWÓDZKA 479 - 1.352 m2 Wykonanie remontu nawierzchni w formie nakładki Droga woj. 710: km.26+200 - 26+400 -dł. odc. 200 m. szer. 5,2 m. pow. 1.040 m2) km. 30+600 - 30+770 - dł. odc. 170 m. szer. 5,2 m. pow. 884 m2); km. 31+000 - 31+125 - dł. odc. 125 m. szer. 5,2 m. pow.650 m2) Droga woj.479:km.12+870 - 12+950 -dł. odc. 80 m. szer. 5,2 m. pow. 416 m2) km. 14+780 - 14+960 - dł. odc. 180 m. szer. 5,2 m. pow. 936m2) Lp. Elementy robót Jedn.miary Ilość 1./ Oczyszczenie nawierzchni - droga 710 - m2- 2.574) 2./ Skropienie nawierzchni- droga 710 -m2- 2.574.) 3./ Nawierzchnia z BA dla ruchu KR3 ,grubość warstwy ścieralnej po zagęszczeniu 4 cm ( frakcja 0-12,8) droga 710- m2- 2.574.) 4./Oczyszczenie nawierzchni- droga 479 - m2-1.352.) 5./ Skropienie nawierzchni -droga 479- m2- 1.352.) 6./ Nawierzchnia z BA dla ruchu KR3 ,grubość warstwy ścieralnej po zagęszczeniu 4 cm ( frakcja 0-12,8) droga 479- m2-1.352.) 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; data zakończenia: 30.08.2007

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: zadanie 1 = 4.300zł; zadanie 2= 1.400 zł 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: Minimalne warunki udziału w postępowaniu są następujące: Potencjał ekonomiczno-finansowy Wykonawca musi wykazać: posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem zamówienia przewidzianego do wykonania w ramach niniejszego zadania, na równowartość co najmniej 300 tys. PLN. Potencjał ekonomiczno-finansowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że warunek powyższy spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy, Potencjał kadrowy Wykonawca musi mieć do dyspozycji osoby legitymujące się doświadczeniem i kwalifikacjami odpowiednimi do stanowisk jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi w ofercie kandydatów na każde stanowisko wymienione w poniższej tabeli. Lp.Stanowisko - Wymagane uprawnienia-Minimalne doświadczenie jako kierownik podobnych robót (w latach) 1 2 3 4 1./Kierownik budowy w specjalności drogowej- Uprawnienia drogowe lub konstrukcyjno-budowlane w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia (2) Przez minimalne doświadczenie jako kierownik dla stanowisk, dla których wymagane są uprawnienia budowlane, rozumie się lata czynne zawodowo od daty uzyskania uprawnień budowlanych oraz lata przepracowane na odpowiednich stanowiskach kierowniczych (kierownika budowy/robót zgodnie z ustawą Prawo budowlane). Przez roboty podobne dla kierownika budowy rozumie się roboty związane z remontami dróg wojewódzkich klasy technicznej min. Z. Potencjał kadrowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunek. Potencjał techniczny Wykonawca musi dysponować w pełni sprawnymi jednostkami sprzętu i środkami transportu, wymienionymi w poniższej tabeli: Lp - Wyszczególnienie (parametry) Min. liczba jednostek 1 2 3 1./Wytwórnia mas bitumicznych o wydajności min. 30 t/h położona w uzasadnionej technologicznie odległości lub umowa dostawy betonu asfaltowego (1) 2./Układarka mas bitumicznych o wydajności skorelowanej z wydajnością wytwórni, sterowana elektronicznie (1) 3./Zestaw sprzętu do zagęszczania mas bitumicznych (1) 4./Zestaw sprzętu do zagęszczania robót ziemnych i podbudów (1) 5./ Równiarka o mocy co najmniej 74 KW (1) 6./ Samochody samowyładowcze o ładowności min. 10 Mg (2) 7./ Frezarka o szer. frezu min. 2,0 m (1) 8./ Skrapiarka (1) 9./ Koparka (1) - Potencjał techniczny Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunek. Doświadczenie Wykonawca musi wykazać, że zrealizował (zakończył) w okresie ostatnich 5 lat, co najmniej 2 zadania o zakresie, złożoności i wartości porównywalnej z przedmiotem niniejszego przetargu, wykonał nakładki bitumiczne na drodze wojewódzkiej klasy technicznej min. Z. Doświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunek. Podwykonawstwo Zamawiający nie dopuszcza wykonania przedmiotu zamówienia przy udziale Podwykonawców. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: wg zasady spełnia / nie spełnia Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz warunków uczestnictwa w postępowaniu, zgodne z treścią Formularza 3.1. instrukcji dla wykonawców- oryginał - Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. -Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt od 4 do 8 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. - Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. -Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Powyższe zaświadczenia muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. - Na potwierdzenie spełniania warunków szczegółowych opisanych w pkt 7.2.Instrukcji dla Wykonawców Wykonawcy winni przedłożyć następujące dokumenty (oryginały lub kopie poświadczone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem): -Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia, jaki będzie wykonywał w ramach niniejszego zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż w SIWZ. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności na formularzu zgodnym z treścią Formularza 3.2. instrukcji dla wykonawców Informacja musi zawierać dane na temat kwalifikacji i doświadczenia wskazanych osób w kierowaniu budową/robotami o treści wymaganej wzorem dołączonym do Formularza 3.2.instrukcji dla wykonawców, potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 7.2.2 Instrukcji dla Wykonawców. Do informacji winny być dołączone kopie uprawnień budowlanych (przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, o których mowa w ustawie Prawo budowlane i dokument potwierdzający przynależność do Krajowej Izby Inżynierów Budownictwa) - odpowiadające zakresowi i przedmiotowi zamówienia oraz załączyć dokument -informacja o kwalifikacjach i doświadczeniu- zgodnie z załącznikiem oraz innych wymaganych uprawnień - Wykaz niezbędnego do wykonania zamówienia sprzętu i środków transportu (narzędzi i urządzeń), jakimi dysponuje Wykonawca (Potencjał techniczny), na formularzu zgodnym z treścią Formularza 3.3.instrukcji dla wykonawców Wykaz musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 7.2.3Instrukcji dla Wykonawców. -Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania, na formularzu zgodnym z treścią Formularza 3.4.instrukcji dla wykonawców. Wykaz musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 7.2.4 Instrukcji dla Wykonawców. Do wykazu winny być dołączone dokumenty potwierdzające, że wymienione w wykazie roboty zostały wykonane należycie. - Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 8.1.2, 8.1.4 i 8.1.5 instrukcji dla wykonawców składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu. c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 8.1.3.instrukcji dla wykonawców, Wykonawca składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonych w art. 24 ust.1 pkt. 4-8 ustawy Pzp. Dokumenty, o których mowa w ppkt. a) i c) oraz wymienione w zdaniu powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt. b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Termin złożenia takiego oświadczenia być właściwy do ważności dokumentów określonej powyżej. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę. - W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu potwierdzenia spełnienia warunków ogólnych, dokumenty wymienione w pkt 8.1.instrukcji dla wykonawców winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę - za wyjątkiem oświadczenia o treści z art. 8.1.1.instrukcji dla wykonawców - które należy przedłożyć w formie oryginału podpisanego łącznie przez wykonawców występujących wspólnie. W celu potwierdzenia spełnienia warunków szczegółowych dokumenty wymienione w pkt .2. winien przedłożyć w imieniu wszystkich ten, lub ci spośród Wykonawców, w stosunku do których niniejsza Instrukcja dla Wykonawców wymaga potwierdzenia spełnienia warunku. -Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zwarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdw.lodz.pl. Opłata: 20 Waluta PLN. Warunki i sposób płatności: gotówka lub za zaliczeniem pocztowym. 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.05.2007 godzina 10:00. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 21.05.2007, godzina 10:00, siedziba zamawiającego Łódź ul. Henryka Sienkiewicza nr 3 pok.304; składanie ofert pok.211 - sekretariat.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie. 2) Informacje dodatkowe: Niniejsze ogłoszenie zostało umieszczone na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń w siedzbie zamawiającego w dniu 03.04.2007 r. 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 02.04.2007. ZAŁĄCZNIK B - INFORMACJE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA CZĘŚĆ Nr: 1 Nazwa: zadani nr 1. 1) Krótki opis: WYKONANIE NAKŁADEK BITUMICZNYCH, NA DROGACH WOJEWÓDZKICH ADMINISTROWANYCH PRZEZ ZDW REJON DRÓG WOJEWÓDZKICH W PODDĘBICACH. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42. 3) Wielkość lub zakres: WYKONANIE NAKŁADEK BITUMICZNYCH, NA DROGACH WOJEWÓDZKICH ADMINISTROWANYCH PRZEZ ZDW REJON DRÓG WOJEWÓDZKICH W PODDĘBICACH Zakres robót obejmuje: ZADANIE 1 - DROGA WOJEWÓDZKA NR 469 - 11.172,6 m2 UNIEJÓW - GOSTKÓW -WRÓBLEW km 24+718 - 26+087 dł. odc.1.369 m szer.5,4 pow. 7.392,6 m² km 28+311 - 29+011 dł. odc. 700 m , szer. 5,4 m pow. 3.780 m² (z wyrównaniem 270 m²). 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 30.08.2007 5) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 2 Nazwa: zadanie nr 2. 1) Krótki opis: WYKONANIE NAKŁADEK BITUMICZNYCH, NA DROGACH WOJEWÓDZKICH ADMINISTROWANYCH PRZEZ ZDW REJON DRÓG WOJEWÓDZKICH W PODDĘBICACH. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42. 3) Wielkość lub zakres: WYKONANIE NAKŁADEK BITUMICZNYCH, NA DROGACH WOJEWÓDZKICH ADMINISTROWANYCH PRZEZ ZDW REJON DRÓG WOJEWÓDZKICH W PODDĘBICACH ZADANIE 2 - DROGA WOJEWÓDZKA 710 - 2.574 m2 DROGA WOJEWÓDZKA 479 - 1.352 m2 Wykonanie remontu nawierzchni w formie nakładki Droga woj. 710: km.26+200 - 26+400 -dł. odc. 200 m. szer. 5,2 m. pow. 1.040 m2 km. 30+600 - 30+770 - dł. odc. 170 m. szer. 5,2 m. pow. 884 m2 km. 31+000 - 31+125 - dł. odc. 125 m. szer. 5,2 m. pow.650 m2 Droga woj. 479: km.12+870 - 12+950 -dł. odc. 80 m. szer. 5,2 m. pow. 416 m2 km.14+780 - 14+960 - dł. odc. 180m. szer. 5,2 m. pow. 936m2. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 30.08.2007 5) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 6) Informacje dodatkowe:

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.