Ogłoszenie z dnia 2008-01-30
Koszalin: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych przeprawy promowej wodno - lądowej z użyciem statków przez jezioro Jamno pomiędzy miejscowościami Jamno i Unieście (zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym ETAP 1 wraz z załącznikiem nr 5 stanowiącym integralną część programu funkcjonalno - użytkowego) dla Miejskiego Zakładu Komunikacji Spółki z o.o. w Koszalinie przy ul. Gnieźnieńskiej 9.
Numer ogłoszenia: 20297 - 2008; data zamieszczenia: 30.01.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zakład Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie, ul. Gnieźnieńska 9, 75-736 Koszalin, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3423021, fax 094 3422768.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzk.koszalin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych przeprawy promowej wodno - lądowej z użyciem statków przez jezioro Jamno pomiędzy miejscowościami Jamno i Unieście (zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym ETAP 1 wraz z załącznikiem nr 5 stanowiącym integralną część programu funkcjonalno - użytkowego) dla Miejskiego Zakładu Komunikacji Spółki z o.o. w Koszalinie przy ul. Gnieźnieńskiej 9..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje odwołanie.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych przeprawy promowej wodno - lądowej z użyciem statków przez jezioro Jamno pomiędzy miejscowościami Jamno i Unieście (zgodnie z programem funkcjonalno - użytkowym - ETAP 1 wraz z załącznikiem nr 5 stanowiącym integralną część programu funkcjonalno - użytkowego) dla Miejskiego Zakładu Komunikacji Spółki z o.o. w Koszalinie przy ul. Gnieźnieńskiej 9. 2.Zamówienie obejmuje: a.sporządzenie projektu budowlanego i uzyskanie dla niego, niezbędnych, wynikających z przepisów: opinii, uzgodnień i pozwoleń; b.uzyskanie pozwolenia na budowę po uzyskaniu pełnomocnictwa od Zamawiającego; c.sporządzenie projektów wykonawczych; d.wykonanie robót budowlanych oraz montażu urządzeń na podstawie powyższych projektów; e.zapewnienie nadzoru autorskiego przez cały okres trwania inwestycji, f.wykonanie dokumentacji powykonawczej oraz instrukcji obsługi wszystkich urządzeń wykorzystywanych podczas funkcjonowania przeprawy promowej wodno - lądowej, przez jezioro Jamno pomiędzy miejscowościami Jamno i Unieście, g.dokonanie rozruchu technologicznego i przeszkolenie personelu Zamawiającego w zakresie obsługi z uwzględnieniem przepisów BHP, h.uzyskanie pozwolenia na użytkowanie po uzyskaniu pełnomocnictwa od Zamawiającego. 3.Przedmiot zamówienia musi być zrealizowany zgodnie z Programem Funkcjonalno - Użytkowym - ETAP 1 wraz z załącznikiem nr 5 stanowiącym integralną część programu funkcjonalno - użytkowego, Prawem Budowlanym, zasadami wiedzy technicznej, polskimi normami, wskazaniami Nadzoru Inwestorskiego oraz obowiązującymi przepisami, a zwłaszcza przepisami BHP i przeciwpożarowymi, z oznakowaniem dróg ewakuacyjnych. 4.Przed przystąpieniem do wykonawstwa robót - projekt techniczny podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. 5.Jeżeli Wykonawca powierzy wykonanie części robót podwykonawcom, wówczas jest zobowiązany do opracowania planu BIOZ oraz pełnienia roli koordynatora wobec Wykonawcy. 6.Roboty wykonane będą z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. 7.Po zakończeniu prac Wykonawca przedłoży dokumentację powykonawczą. 8.W czasie trwania inwestycji Zamawiający prowadził będzie monitoring środowiskowy, od wyników którego uzależniony będzie postęp prac wykonywanych przez Wykonawcę.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej Kod CPV wg słownika 2008: 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 30.06.2008.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: 1. Każda składana oferta musi dla swej ważności być zabezpieczona wadium w wysokości 51 000,00 zł (słownie złotych: pięćdziesiąt jeden tysięcy). Termin ważności wadium - od terminu składania ofert do terminu związania ofertą (z zastrzeżeniem pkt 4c). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w formie pieniężnej musi wpłynąć na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu (przed godziną) składania ofert. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy dołączyć do oferty w oryginale. 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądzu; b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późniejszymi zmianami). 4.Gwarancja bankowa lub gwarancja ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać - co najmniej następujące warunki: a. ustalać beneficjenta gwarancji, tj. jego nazwę i adres; b. określać kwotę gwarantowaną w złotych; c. określać termin ważności gwarancji (termin ważności gwarancji winien być dłuższy o 15 dni od terminu związania z ofertą). d. określać przedmiot gwarancji, nazwę i numer zamówienia wynikający ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz tytuł (np. wadium); e. być gwarancją samoistną, nie odwoływalną i bezwarunkową, płatną na każde żądanie). 5.Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacać przelewem na rachunek Zamawiającego: BANK MILLENNIUM O/KOSZALIN 75116022020000000061750721, z dopiskiem: Wadium do przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych przeprawy promowej wodno - lądowej przez jezioro Jamno pomiędzy miejscowościami Jamno i Unieście z użyciem statków dla Miejskiego Zakładu Komunikacji Spółki z o.o. w Koszalinie przy ul. Gnieźnieńskiej 9. 6.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: a. upłynął termin związania ofertą; b. zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy; c. zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy: a. który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; b. który został wykluczony z postępowania; c. którego oferta została odrzucona. 8.Złożenie przez Wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez Wykonawcę prawa do wniesienia protestu. 9.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony..
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy spełniający wymogi Art. 22 pkt 1 i nie są wykluczeni na podstawie Art. 24 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych wraz z późniejszymi zmianami oraz spełniający wymogi SIWZ. 2.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy posiadają doświadczenie w prowadzeniu działalności będącej przedmiotem zamówienia. 3.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują co najmniej 2 osobami mogącymi pełnić funkcję kierownika budowy, którzy posiadający uprawnienia do kierowania robotami i należą do OIB. 4.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają polisę OC. Wymagana suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 100% wartości brutto złożonej oferty. Ocena spełnienia warunków dokonywana będzie na podstawie analizy i weryfikacji przedstawionych dokumentów.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie wykonawcy (załącznik nr 2 do SIWZ) dotyczące Art. 22 ust. 1 pkt. 1,2,3,4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych wraz z późniejszymi zmianami to jest, że: a. posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; b. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; c. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; d. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2.Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 i art. 24 ustawy: a. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, b. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidywane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert, c. wykaz (załącznik nr 3a do SIWZ)wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. Jako niezbędne doświadczenie Zamawiający uzna wykonanie przez Wykonawcę, w ostatnich pięciu latach, minimum 1 pracy o podobnym charakterze, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, o wartości brutto, co najmniej 70% wartości brutto złożonej oferty każda. d. wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. e. dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. f. dokumenty potwierdzające przynależność do OIB osób, o których mowa w pkt 5.3. SIWZ. 3.Polisa ubezpieczeniowa lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Wymagana suma ubezpieczenia nie mniejsza niż 100 % wartości złożonej oferty. W przypadku upływu terminu ważności polisy w trakcie realizacji umowy Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu nowej polisy, na tych samych warunkach, na 7 dni przed upływem terminu obowiązywania poprzedniej polisy. Polisa ma być utrzymywana również przez cały okres gwarancji. 4.W przypadku wnoszenia oferty przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wymagane dokumenty należy złożyć na zasadach określonych w § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605). W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia wspólnie przez dwóch lub więcej Wykonawców wyżej wymienione dokumenty muszą złożyć wszyscy Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia. Wymienione dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Wszystkie dokumenty muszą być napisane w języku polskim lub przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzk.koszalin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Zakład Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie ul. Gnieźnieńska 9 75-736 Koszalin.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.02.2008 godzina 09:00, miejsce: Miejski Zakład Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie ul. Gnieźnieńska 9 75-736 Koszalin pokój nr 20 - sekretariat.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1.Oferta musi być złożona na dołączonym do specyfikacji formularzu, który stanowi integralną część specyfikacji (załącznik nr 1). Musi on być wypełniony czytelnie w języku polskim. Wszystkie załączniki winny być podpisane przez osoby uprawnione, ponumerowane i zszyte w jeden pakiet opatrzony spisem. Ofertę należy umieścić w zamkniętej wewnętrznej i zewnętrznej kopercie, które będą zaadresowane na Zamawiającego oraz będą posiadać oznaczenie Oferta do przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych przeprawy promowej wodno - lądowej przez jezioro Jamno pomiędzy miejscowościami Jamno i Unieście z użyciem statków dla Miejskiego Zakładu Komunikacji Spółki z o.o. w Koszalinie przy ul. Gnieźnieńskiej 9. Poza wymienionymi oznaczeniami koperta wewnętrzna powinna posiadać nazwę i adres Wykonawcy. 2. Oferta winna zawierać następujące dane dotyczące Wykonawcy: a. nazwa firmy; b. imię i nazwisko osoby działającej w imieniu Wykonawcy, adres firmy, pieczęć firmy. 3. Oferta będzie odrzucona w przypadkach określonych w Art.89 i w Art.24 ust.4 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych tj. jeżeli: a. jest niezgodna z ustawą; b. jej treść nie odpowiada treści istotnych warunków zamówienia; c. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów z zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; d. zawiera rażąco nisko cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia; e. została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; f. zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie Art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny; g. wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny; h. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów; oraz jeżeli: i. nie będzie złożona na załączonym formularzu oferty; j. jest nieczytelna, nie podpisana lub podpisana przez osobę nieuprawnioną; 4.Do wypełnionej czytelnie oferty należy załączyć wszystkie dokumenty oraz oświadczenia. Jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - należy dołączyć pełnomocnictwo. 5.Cenę brutto uwzględniającą podatek VAT należy wyliczyć na podstawie kalkulacji własnej, w oparciu o Program Funkcjonalno - Użytkowy wraz z załącznikiem nr 5 stanowiącym integralną część Programu Funkcjonalno - Użytkowego, stanowiący integralną część specyfikacji oraz wizji lokalnej działek: 751/5 obręb Jamno gmina Będzino oraz 4/123, 4/111 w miejscowości Unieście, obręb Mielno, gmina Mielno, stanowiących przyczółki przeprawy. 6.Wynagrodzenie za usługę będzie rozliczone na podstawie faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę po wykonaniu usługi i stwierdzeniu przez Zamawiającego, że usługa została wykonana należycie. a. Należyte wykonanie usługi zostanie potwierdzone protokołem odbioru końcowego. b. Datą uznaną jako data wykonania i przekazania przedmiotu umowy będzie data uzyskania pozwolenia na użytkowanie. c. Faktura VAT zostanie wystawiona z 90 dniowym terminem płatności po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. d. Strony wyłączają możność dokonywania przez Wykonawcę potrąceń jakichkolwiek jago należności lub wierzytelności w stosunku do Zamawiającego. e. Rozliczenie będzie następować w złotych polskich. 7.1.Wykonawca, którego oferta została wybrana zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zabezpieczenie wnoszone w formie pieniężnej musi wpłynąć na rachunek Zamawiającego przed podpisaniem Umowy. Zabezpieczenie wnoszone w pozostałych formach należy przedłożyć Zamawiającemu w oryginale przed podpisaniem Umowy. Zasady zwrotu zabezpieczenia określa projekt umowy stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ. 7.2.Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: a. pieniądzu; b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w Art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 7.3.Gwarancja bankowa lub gwarancja ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia zabezpieczenia winna spełniać - co najmniej następujące warunki: f. ustalać beneficjenta gwarancji, tj. jego nazwę i adres; g. określać kwotę gwarantowaną w złotych; h. określać termin ważności gwarancji (termin ważności gwarancji winien być dłuższy o 15 dni od terminu upływu okresu gwarancji usunięcia wad i usterek). i. określać przedmiot gwarancji, nazwę i numer zamówienia wynikający ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz tytuł (np. zabezpieczenie); j. być gwarancją samoistną, nie odwoływalną i bezwarunkową, płatną na każde żądanie). 7.4.Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BANK MILLENNIUM O/KOSZALIN 75116022020000000061750721, z dopiskiem: Zabezpieczenie należytego wykonania umowy Na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych przeprawy promowej wodno-lądowej przez jezioro Jamno pomiędzy miejscowościami Jamno i Unieście (z użyciem statków) dla Miejskiego Zakładu Komunikacji Spółki z o.o. w Koszalinie przy ul. Gnieźnieńskiej 9. 7.5.W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium w poczet zabezpieczenia. Zamawiający wymaga, aby zgoda została wyrażona w formie pisemnej. 7.6.Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym były one przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew na rachunek bankowy Wykonawcy. 7.7.Ustala się zabezpieczenie w wysokości 10 % wartości brutto podanej w ofercie. 7.8.Zamawiający zwraca 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. 7.9.Zamawiający zwraca 30% zabezpieczenia po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji jakości. 8.1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 8.2.W przypadku, o którym mowa w punkcie 8.1. Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postanowieniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8.3.Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa w punkcie 8.1. 8.4.Jeżeli o udzielenie zamówienia ubiegają się wspólnie Wykonawcy, a ich oferta została wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców - pod rygorem odstąpienia od zawarcia umowy. 9. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 10.Wykonawca może powierzyć wykonanie umowy podwykonawcom, za zgodą Zamawiającego na warunkach określonych w umowie. 11.1.Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający odpowiada na każde pytanie niezwłocznie chyba, że prośba o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie do Zamawiającego w terminie na mniej niż 6 dni przed terminem otwarcia ofert. 11.2.W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonaną w ten sposób modyfikację Zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, a jeżeli specyfikacja jest udostępniona na stronie internetowej, zamieszcza także na tej stronie. 11.3.Modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie może dotyczyć kryteriów oceny ofert, warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu oceny ich spełnienia. 11.4.Zamawiający przedłuża termin składania ofert, jeżeli w wyniku modyfikacji treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia niezbędny jest dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach. 11.5.O przedłużeniu terminu składania ofert Zamawiający niezwłocznie zawiadamia wszystkich Wykonawców, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, a jeżeli specyfikacja jest udostępniona na stronie internetowej, zamieszcza tę informację na tej stronie. Wszelkie zobowiązania stron określone są w załączonym do specyfikacji - projekcie umowy (załącznik nr 4). Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.
INNE PRZETARGI Z KOSZALINA
- Sukcesywna dostawa gazów medycznych i technicznych wraz z dzierżawą urządzeń do ich magazynowania dla SP ZOZ MSWiA w Koszalinie - 2
- Ochrona mienia znajdującego się w Zasobie Własności Rolnej Skarbu Państwa oraz obiektów administracyjnych położonych na terenie działania KOWR OT w Koszalinie"
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa
- Sprzątanie pomieszczeń biurowych i socjalnych w budynku OD w Choszcznie, Baczyn 4
- Dostawa gazów medycznych wraz z dzierżawą urządzeń do ich magazynowania
- Usługa ochrony mienia i osób w budynkach Sądu Rejonowego w Wałczu
więcej: przetargi w Koszalinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa 14 budynków mieszkalnych jednorodzinnych, dwulokalowych, w zabudowie bliźniaczej wraz z infrastrukturą techniczną na działkach 56/35, 56/7, 56/8, 56/9, 56/10, 56/12,56/13, 56/14 w msc. Wielmoża
- Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn: "Budowa ścieżki pieszo - rowerowej łączącej ul. Łowicką z zalewem Zadębie"
- Budowa czterech zjazdów techniczno-ratunkowych w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- Modernizacja stacji uzdatniania wody w Borowej Górze
- Roboty budowlane w formule "zaprojektuj i wybuduj" w zakresie poprawy efektywności energetycznej budynku Krajowej Informacji Skarbowej przy ul. Warszawskiej 5 w Bielsku-Białej
- Modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Gminy Turobin
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





