eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SanokPrzebudowa Szkoły Podstawowej nr 8 wraz z dostosowaniem budynku do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami".



Ogłoszenie z dnia 2024-12-31

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa Szkoły Podstawowej nr 8 wraz z dostosowaniem budynku do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasta Sanoka w Sanoku

1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Miasta Sanoka

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440710

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Sanok

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-500

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@um.sanok.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.sanok.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7b733ff5-73ea-4065-9a5f-d3f60ddc5c5a

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa Szkoły Podstawowej nr 8 wraz z dostosowaniem budynku do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7b733ff5-73ea-4065-9a5f-d3f60ddc5c5a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00681566

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00090918/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Budowa i modernizacja infrastrukturyedukacyjnej w budynkach SZkoły podstawowej nr 2 i Szkoły Podstawowej nr 8 w Sanoku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie negocjacji bez ogłoszenia na podstawie: art. 301 ust. 1 pkt 3 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zgodnie z art. 301 ust. 1 pkt 3 Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, jeżeli ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia, niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której wcześniej nie można było przewidzieć, nie można zachować terminów określonych dla trybu podstawowego.
Z uwzględnieniem powyższej regulacji, zamawiający wskazuje, że w dniu 28 lipca 2023 r. pomiędzy Gminą Miasta Sanoka - Zamawiającym, a wybranym w przetargu nieograniczonym Wykonawcą – Solkan sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie, została zawarta umowa (nr 347/07/2023) na wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji Zamawiającego pn. „Przebudowa Szkoły Podstawowej nr 8 wraz z dostosowaniem budynku do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami” (jako zadanie nr 2) w ramach zadania pn. Budowa i modernizacja infrastruktury edukacyjnej w budynkach Szkoły Podstawowej nr 2 i Szkoły Podstawowej nr 8.
cd w sekcji IV pkt 4.5.1) i sekcji IX

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.15.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania nr 2
w zakresie przebudowy Szkoły Podstawowej nr 8 wraz z dostosowaniem budynku do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. Zadanie będzie polegało na:
- remoncie elewacji, wykonaniu instalacji elektrycznych wraz z instalacją fotowoltaiczną, przebudowie instalacji grzewczej i budowie instalacji klimatyzacji
w budynku Szkoły Podstawowej nr 8 w Sanoku,
-dostosowaniu budynku Szkoły Podstawowej nr 8 w Sanoku dla potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.

Cd sekcji III pkt. 3.1.1)

Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki

Realizacja inwestycji przewidziana została na 14 miesięcy od dnia zawarcia umowy tj. do dnia 28 września 2024r. i miała polegać m.in. na wykonaniu docieplenia i elewacji budynku, wykonaniu stropu nad 2 piętrem, wymianie okien na sali gimnastycznej, zamontowaniu klimatyzacji w części pomieszczeń, demontażu istniejącej kotłowni, wykonaniu c.o, instalacji ogniw fotowoltaicznych, instalacji odgromowej, modernizacji oświetlenia sal szkolnych, gniazd wtyczkowych i bezpieczeństwa, a także na przebudowie pod kątem potrzeb związanych z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (umieszczenie oznakowania kierunkowego we wszystkich punktach węzłowych, wykonanie systemu identyfikacji wizualnej, czy zastosowanie informacji dotykowej w alfabecie Braille’a przy wejściach do pomieszczeń i na poręczach schodów).
Część prac była zaplanowana wewnątrz budynku szkolnego zatem konieczna była taka koordynacja prac by wykonać ich jak najwięcej w okresie ferii, przerw świątecznych i wakacji szkolnych pod nieobecność uczniów. W związku z narastającymi opóźnieniami budowy i wysoce niezadowalającym postępem prac zamawiający pozostawał z Wykonawcą w stałym kontakcie w celu zabezpieczenia terminowej realizacji zamówienia. Wobec realnego zagrożenia niedotrzymania terminu wykonania zamówienia, Zamawiający przeprowadził z Wykonawcą szereg negocjacji. Latem 2024r. podczas trwających wakacji szkolnych gdy prace powinny już zbliżać się do końca zgodnie z umownym terminem ich zakończenia zaawansowanie robót było wciąż na zbyt niskim poziomie (ok. 11,5 %) zaś przerób ledwie na poziomie osiemset tysięcy złotych podczas gdy zgodnie z umową wartość wynagrodzenia wykonawcy wynosiła 6.940.910,98 zł. Zważyć należy, że Szkoła Podstawowa nr 8 jest istotnym elementem miejskiej sieci szkół, jest położona w centrum miasta, ma chlubne tradycje i w roku szkolnym 2024/25 uczęszcza do niej ponad 460 uczniów. Zamawiający jako organ prowadzący dla SP nr 8 był zmuszony w sierpniu br. zorganizować tymczasowe przeniesienie 20 oddziałów do innej placówki w mieście (SP 4) z uwagi na niezakończone roboty wewnętrzne. Tymczasowa alokacja całej szkoły do placówki oświatowej położonej w innej dzielnicy, odległej ok. 2 km spowodowało szereg perturbacji dla uczniów, ich rodziców, kadry, należało m.in. zabezpieczyć dojazd dzieci do nowej szkoły. Założono, że dzieci i młodzież oraz kadra wrócą do macierzystej placówki w dniu 2 grudnia 2024r. co także okazało się nierealne z uwagi na brak mobilizacji wykonawcy.
Ostatecznie, z uwagi na brak postępu prac budowlanych inwestor zdecydował o nieprzedłużeniu umowy z Wykonawcą, której termin realizacji upłynął w dniu 28.09.2024 r.. Dotychczasowy Wykonawca także wszedł w spór z Zamawiającym i przedstawiając swoją interpretację zaistniałej sytuacji pismem z dn. 11.10.2024 r. odstąpił od umowy.
Obecnie, Miasto nadal pozostaje w obowiązku zabezpieczenia miejsc szkolnych dla prawie pół tysiąca uczniów SP nr 8, którzy wciąż uczą się w innym, tymczasowym miejscu. Zamawiający szacuje, iż do wykonania prac wewnątrz budynku SP nr 8 (co warunkuje powrót uczniów do placówki) potrzeba około 2 miesięcy. Mając na uwadze wyjątkową sytuację w związku z pilną potrzebą zabezpieczenia miejsc szkolnych i jak najszybszego powrotu dzieci do placówki macierzystej Zamawiający podjął decyzję o szybkim dokończeniu przebudowy szkoły za pomocą wykonawcy wybranego w trybie negocjacji bez ogłoszenia na podstawie art. 301 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Cd w sekcji IX

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 6133046,49 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 6884990,06 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 6133046,49 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: FBT Stalfred Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6871984356

7.3.3) Ulica: Lipińskiego 86

7.3.4) Miejscowość: Sanok

7.3.5) Kod pocztowy: 38-500

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 6133046,49 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

cd z sekcji III pkt.3.1.1) i sekcji IV pkt.4.5.1)

Ustawodawca przewidział istnienie sytuacji wyjątkowych (niewymienionych co do rodzaju), w których odejście od konieczności zastosowania trybu konkurencyjnego (przetargu) przez Zamawiającego jest uzasadnione i dopuszczalne z uwagi na istnienie wyższych wartości, które za tym przemawiają. Art. 301 ust. 1 pkt 3 jest p.z.p., umożliwia dokończenie realizacji inwestycji Zamawiającemu, w tym przypadku robót budowlanych niezbędnych do niezwłocznego dokończenia budowy i oddania do użytku szkoły, za czym przemawiają względy społeczne i prawne.
Zastosowanie trybu negocjacji bez ogłoszenia jw. jest uzależnione od łącznego spełnienia następujących przesłanek: 1) ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia 2) nie wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego; 3) wcześniej nie można było przewidzieć konieczności udzielenia przedmiotowego zamówienia; 4) nie można zachować terminów przewidzianych przez ustawę dla przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem. Zgodnie z doktryną orzeczniczą pomiędzy wystąpieniem pilnej potrzeby udzielenia zamówienia niewynikającej z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której wcześniej nie można było przewidzieć, a niemożnością zachowania terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem musi zachodzić związek przyczynowo-skutkowy oraz związek czasowy. Zdaniem Zamawiającego sytuacja w której się znalazł za przyczyną poprzedniego wykonawcy, brak możliwości zapewnienia nauki w macierzystej placówce, przedłużające się tymczasowe przeniesienie całej szkoły generujące problemy z dojazdem uczniów, wyczerpuje przesłankę pilnej potrzeby udzielenia zamówienia rozumianej jako konieczność ochrony interesu uczniów i ich rodziców, którego naruszenie zagrożone jest wystąpieniem nieprzewidywalnych okoliczności, a który to interes może doznać dalszego uszczerbku w przypadku zbyt długiego oczekiwania na udzielenie zamówienia publicznego (sygnatura akt KIO 88/11). Krajowa Izba Odwoławcza zgodziła się również ze stanowiskiem wyrażonym w uchwale KIO/KD 58/10, że „fakt podjęcia przez stronę zamawiającą decyzji o zakończeniu bytu dotychczasowej umowy nie może przemawiać za brakiem możliwości uznania, że była to decyzja nieprzewidywalna, gdyż uzależniona przecież była od nieprzewidywalnych przesłanek. Innymi słowy decyzja o odstąpieniu od umowy następuje niejako automatycznie po zaistnieniu pewnych przesłanek - jednak ich zaistnienie w trakcie realizacji umowy nigdy nie jest pewne i nie może być z góry zakładane.” Zastosowanie zatem, trybu negocjacji bez ogłoszenia, jest dopuszczalne w sytuacji, gdy potrzebna jest jak najszybsza, pilna realizacja przedmiotu zamówienia. Jest to sytuacja, w której Zamawiający musi pilnie zareagować, tak aby możliwie najkrótszym czasie uzyskać efekt w postaci realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający podpisując i realizują umowę o roboty budowlane z poprzednim Wykonawcą, nie mógł przewidzieć, że roboty będą postępować w tak niskim tempie. W efekcie zaistniałej wyjątkowej i nieprzewidzianej sytuacji wykonawca zszedł z placu budowy, co uniemożliwia Zamawiającemu wykonanie w terminie obowiązku zapewnienia właściwych warunków do nauki w ich macierzystej placówce oświatowej dysponującej odpowiednim zapleczem. W niniejszej sprawie przesłanka konieczności podjęcia przez Zamawiającego decyzji pilnej realizacji będąca reakcją na zaistniałą sytuację jawi się jako spełniona, gdyż jest uzasadniona koniecznością szybkiego zakończenia przebudowy szkoły i powrotu do niej 460 uczniów. Zastosowanie trybu konkurencyjnego innego niż wynikający z art. 301 ust. 1 pkt 3, może istotnie wydłużyć czas wyboru wykonawcy a tym samym zakończenia przebudowy szkoły znacznie przeciągnie się w czasie i przymusowa alokacji szkoły wydłuży się co najmniej do końca bieżącego roku szkolnego co będzie eskalować opisane wyżej negatywne skutki społeczne.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.