Ogłoszenie z dnia 2024-12-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00556302/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-10-21
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Zakrzew”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZAKRZEW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950371689
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 26
1.5.2.) Miejscowość: Zakrzew
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-155
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@zakrzew.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zakrzew.eu
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-10e39b56-cc19-41b0-a82c-e974b55b44961.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Zakrzew”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-10e39b56-cc19-41b0-a82c-e974b55b4496
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00649883
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00049602/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Zakrzew
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00556302
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GB.271.9.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbieranie zmieszanych i zbieranych selektywnie odpadów komunalnych z terenu Gminy Zakrzew obejmujących nieruchomości zamieszkałe przez mieszkańców Gminy Zakrzew i przekazanie do instalacji komunalnej tj. Zakładu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Bełżycach Sp. z o.o., ul. Przemysłowa 35A, 24-200 Bełżyce
1. Charakterystyka Gminy
1) Powierzchnia gminy – 75 km ².
2) Liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i czasowy wg stanu na dzień 30.09.2024 r.– 2776 osób. 3) Szacowana liczba gospodarstw od których będą odbierane odpady –780. Liczba gospodarstw w trakcie umowy może się zmieniać z powodów naturalnych – wyludniania bądź pojawiania się nowych gospodarstw.
4) Sołectwa wchodzące w skład Gminy Zakrzew: Annów, Baraki, Boża Wola, Dębina, Karolin, Majdan Starowiejski, Nikodemów, Ponikwy, Szklarnia, Targowisko,
Targowisko - Kolonia, Tarnawka Druga, Tarnawka Pierwsza, Wólka Ponikiewska,
Zakrzew, Zakrzew- Kolonia.
5) Ilość planowanych do odbierania odpadów z terenu Gminy Zakrzew w okresie od 01.01.2025r do 31.12.2026 r.:
Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – 377,92 Mg,
Opakowania ze szkła – 68,84 Mg,
Opakowania z tworzyw sztucznych – 94,52 Mg,
Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 5 z 34
Opakowania z papieru i tektury – 5,32 Mg,
Zużyte opony – 27,72 Mg,
Odpady wielkogabarytowe – 32,84 Mg,
Inne odpady nieulegające biodegradacji – 1 Mg,
6) Mapa gminy stanowi załącznik nr 6 do SWZ. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w terenie.
7) Pojemniki na odpady zmieszane o pojemności 120 litrów dla mieszkańców zapewnia Gmina.
W terminie 7 dni roboczych od podpisania umowy Gmina przekaże pierwszy wykaz nieruchomości/ gospodarstw domowych, z których należy odbierać odpady wraz z informacją czy w danym gospodarstwie zadeklarowano kompostowanie bioodpadów w kompostowniku przydomowym.
2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia
Odbiór i transport odpadów komunalnych Wykonawca będzie świadczył zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z:
- ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2024r., poz.54),
- ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 399),
- ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( t. j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1587),
Rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów ( Dz. U. z 2020 r. poz. 10 ).
- rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz.U. z 2013 r., poz.122.),
-rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 10 maja 2021 roku w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów ( Dz. U. z 2021 r., poz. 906).
- Planem gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2022.
- obowiązującym na terenie Gminy Zakrzew Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy.
Do obowiązków Wykonawcy należy:
1) Odbiór pojemników i worków z odpadami ustawionych przy najbliższej drodze publicznej a także bezpośrednio z nieruchomości trudnodostępnych ( około 10% wszystkich nieruchomości) następujących frakcji odpadów:
a) odpady zmieszane – odbiór z częstotliwością jeden raz w miesiącu w godzinach 7 – 18 od poniedziałku do piątku.
b) odpady zbierane selektywnie: papier w tym tektura, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, szkło, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe – odbiór z częstotliwością jeden raz w miesiącu, w godzinach 7 – 18 od poniedziałku do piątku
pod warunkiem zgromadzenia ich przez właścicieli nieruchomości w odpowiednich pojemnikach lub workach. Wykonawca zobowiązany jest również do zebrania odpadów leżących obok pojemników (posprzątania) gdy zajdzie taka potrzeba w tym również worków dostawionych z niesegregowanymi odpadami, informując o tym Zamawiającego. Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych
Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 6 z 34
zgodnie z wykazem przekazanym przez Zamawiającego, w tym z nieruchomości trudniej dostępnych poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z tych miejsc. Odpady biodegradowalne, bioodpady ( tzw. odpady zielone ) mogą występować sporadycznie, z uwagi na zagospodarowywanie ich przez właścicieli nieruchomości poprzez kompostowanie. Niedopuszczalne jest prasowanie zebranych odpadów samochodami wyposażonymi w prasy odpadów.
2) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbioru odpadów i uzyskania jego akceptacji ze strony Zamawiającego. Wymagane jest aby odpady zmieszane oraz odpady zebrane selektywnie nie były odbierane w tym samym terminie (dniu). Harmonogram odbioru odpadów ( po wcześniejszym jego uzgodnieniu z Zamawiającym) Wykonawca dostarczy mieszkańcom w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. Wykonawca jest zobowiązany poinformować mieszkańców o zmianie harmonogramu, (po uprzednim uzyskaniu akceptacji Zamawiającego na proponowaną zmianę), z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem w stosunku do terminu od którego ma być stosowany. Zamawiający przewiduje możliwość odebrania odpadów w terminie innym niż wynikającym z uzgodnionego harmonogramu w przypadku zaistnienia obiektywnych okoliczności niezależnych od wykonawcy np. złe warunki atmosferyczne (intensywne opady deszczu, śniegu, roztopy) uniemożliwiające dojazd do miejsca odbioru odpadów.
3) Odbiór odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na zgłoszenie Zamawiającego, w miarę potrzeb. Odpady będą zbierane w pojemniki dostarczone przez Wykonawcę
4) Wykonawca będzie dostarczał nieodpłatnie mieszkańcom Gminy Zakrzew zgodnie z wykazem przekazanym przez Zamawiającego worki na segregowane odpady komunalne w ilości wystarczającej. Worki o pojemności 120 litrów z folii LDPE o grubości zapewniającej wytrzymałość worków z czytelnie oznaczoną informacją o rodzaju gromadzonych odpadów, nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy; worki w kolorach i oznaczeniach zgodnych z obowiązującymi przepisami (Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów ( Dz. U. z 2021r., poz. 906).
Z uwagi na kompostowanie przez właścicieli nieruchomości odpadów ulegających biodegradacji, bioodpadów, worki na bioodpady Wykonawca dostarcza wg zgłaszanego zapotrzebowania. Selektywnie zbierane do worków odpady komunalne obejmują: papier w tym tektura, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, szkło, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowych, odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów.
5) Wykonawca będzie dostarczał nieodpłatnie mieszkańcom Gminy Zakrzew worki na odpady zmieszane zgodnie z zapotrzebowaniem w ilości wystarczającej. Worki 120 litrów odpowiednio wytrzymałe i czytelnie oznaczone z informacją o rodzaju gromadzonych odpadów, nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy. Szacowana ilość gospodarstw przewidzianych do odbioru odpadów zmieszanych gromadzonych w workach- 10% gospodarstw. Szacuje się średnio 2 worki na jedno gospodarstwo domowe miesięcznie. 6) Wykonawca minimum 4 razy w trakcie trwania umowy ( dwa razy w 2025 roku- jeden raz wiosną – między 15.04.2025r. a 15.06.2025r. i jeden raz jesienią – między 15.09.2025r. a 15.11.2025r. i dwa razy w 2026 roku- jeden raz wiosną – między 15.04.2026r. a 15.06.2026r i jeden raz jesienią– między 15.09.2026r. a 15.11.2026r.) lub częściej ( zgodnie z ofertą ) w okresach ustalonych w umowie zorganizuje zbiórkę
Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 7 z 34
odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon w formie wystawki przy drodze w poszczególnych miejscowościach.
7) Wykonawca odebrane odpady komunalne ( zmieszane i selektywnie zebrane ) będzie przekazywał do instalacji komunalnej, tj. Zakładu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Bełżycach Sp. z o.o. ul. Przemysłowa 35A, 24-200 Bełżyce. Ze względu na limit znaków pozostałe informacje znajdują się w rozdziale 4 SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 305180 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 357243,2 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 357243,2 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Usługi Transportowe Gorzel Gabriel
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7132467448
7.3.4) Miejscowość: Kazmierzówka
7.3.5) Kod pocztowy: 21-040
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-12
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 357243,20 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-01 do 2026-12-31PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych dla Powiatowego Centrum Medycznego Spółka z o. o. w Braniewie
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych z terenu Gminy Jaśliska oraz Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Jaśliskach
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych w Gminnym Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w m. Wodnica (dz. nr 20, obr. Wodnica)
- Przyjęcie i zagospodarowanie odpadów o kodzie ex 20 01 99 (popioły z palenisk) odebranych z terenów obsługiwanych przez ZZO Olszowa Sp. z o.o.
- Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują i nie zamieszkują mieszkańcy Gminy Mieleszyn w okresie od 01.10.2025 r. do 30.09.2026 r.
- Modernizacja oświetlenia ulicznego miasta Sieradza
więcej: Usługi wywozu odpadów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.