eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BełchatówUdzielenie osobom bezdomnym tymczasowego schronienia



Ogłoszenie z dnia 2024-12-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie osobom bezdomnym tymczasowego schronienia

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bełchatowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004700711

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Staszica 18

1.5.2.) Miejscowość: Bełchatów

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-400

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 446355100

1.5.8.) Numer faksu: 446352884

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@mopsbelchatow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mopsbelchatow.bip.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/belchatow

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Pomoc społeczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie osobom bezdomnym tymczasowego schronienia

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6250f473-31a0-438a-b976-63a35f243258

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00643987

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00578451/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.8 Udzielenie osobom bezdomnym tymczasowego schronienia.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00597544

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SOP.3700.8.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 201000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest udzielenie około 21 osobom tymczasowego, całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych. Zastrzega się możliwość zmiany liczby osób w zależności od faktycznych potrzeb w zakresie zapewnienia schronienia po wcześniejszym dokonaniu uzgodnień z Wykonawcą. Schronisko dla osób bezdomnych zapewni osobom, które podpisały kontrakt socjalny, całodobowe, tymczasowe schronienie oraz usługi ukierunkowane na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej. Przyznanie osobie bezdomnej tymczasowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych przez gminę miejsca jej pobytu nie wymaga podpisania przez osobę bezdomną kontraktu socjalnego. Schronisko dla osób bezdomnych musi spełniać wymagania z art. 48a ustawy z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej oraz w załącznika Nr 2 do Rozporządzenia MRPiPS z dnia 27.04.2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni. W ramach zamówienia Wykonawca zapewni, m. in.: możliwość całodobowego przebywania w schronisku w tym miejsce do spania (łóżko wyposażone w materac i komplet pościeli: poduszkę, kołdrę, koc, poszwę oraz prześcieradło) w ogrzewanym pomieszczeniu, którego temperatura nie jest niższa niż 20 o C; całodzienne wyżywienie: śniadanie, obiad i kolację oraz dostęp do pomieszczenia kuchennego umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku i gorącego napoju; podstawowe środki czystości i higieny osobistej; wymianę odzieży oraz możliwość dezynfekcji i dezynsekcji odzieży w przypadku braku możliwości jej wymiany; możliwość prania i suszenia odzieży; stały dostęp do wc i łazienki z ciepłą i zimną wodą; podstawowe lekarstwa dostępne bez recepty i środki opatrunkowe; dostęp do lekarza pierwszego kontaktu; prowadzenie pracy socjalnej, mającej na celu pomoc w załatwianiu podstawowych spraw życiowych w tym pomoc w załatwianiu spraw urzędowych (np. w wyrobieniu dowodu osobistego, rejestracji w urzędzie pracy, zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego, ustalenia stopnia niepełnosprawności), rozwinięcie lub wzmocnienie aktywności i samodzielności osób bezdomnych, przywracanie do życia w społeczeństwie oraz usamodzielnienie tych osób; usługi aktywizacyjne ukierunkowane na wzmacnianie aktywności społecznej (np. przez trening umiejętności samodzielnego wypełniania ról społecznych, trening umiejętności interpersonalnych i umiejętności rozwiązywania problemów, uczestnictwo w grupach wsparcia) oraz uzyskanie samodzielności życiowej i wyjście z bezdomności (realizowane, np. przez zajęcia przygotowujące do podjęcia zatrudnienia, trening gospodarowania własnym budżetem, prowadzenia gospodarstwa domowego, itp.); transport w godzinach 8 - 16 osoby kierowanej z jej miejsca pobytu do schroniska oraz ze schroniska do miejsca wskazanego przez Zamawiającego; kadrę spełniającą wymogi określone w art. 48a ust. 2g ustawy o pomocy społecznej oraz w załączniku Nr 2 do Rozporządzenia MRPiPS z dnia 27.04.2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni. Wykonawca zobowiązany będzie, m.in. do: stałej współpracy z Zamawiającym, przyjmowania osób do schroniska w godzinach od 8 do 16, prowadzenia dokumentacji osób skierowanych do schroniska, a w szczególności rejestru osób przebywających w schronisku, niezwłocznego pisemnego informowania Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej świadczeniobiorcy mającej wpływ na realizację zamówienia, a w szczególności o niezgłoszeniu/nieprzebywaniu osoby bezdomnej w schronisku, o usunięciu osoby z schroniska, jego przyczynach a także o okolicznościach związanych z brakiem możliwości udzielania schronienia, wykonywania czynności należytą starannością oraz z zachowaniem przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych, powierzania czynności osobom posiadającym odpowiednie (określone przepisami prawa) uprawnienia i kwalifikacje. Wykonawca odpowiadać będzie za: właściwy stan sanitarny placówki, staranność w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył usługi oraz za prawidłowość wykonywanych przez nich obowiązków, przestrzeganie przepisów bhp i ppoż., aktywizowanie osób bezdomnych przebywających w placówce do wychodzenia z nałogów, podejmowanie działań motywujących do poprawy funkcjonowania w społeczeństwie i usamodzielnienia się. Zamawiający zobowiązany będzie do: zawarcia przed umieszczeniem w schronisku kontraktu socjalnego z osobą bezdomną, przekazania wyłącznie za zgodą osoby bezdomnej informacji dot. jej stanu zdrowia, współpracy z Wykonawcą przy realizacji umowy, zapłaty wynagrodzenia z tytułu należytego wykonywania umowy. Przyjęcie osoby bezdomnej do schroniska następować będzie po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu przyjęcia, nie później jednak niż w ciągu 24 godzin od zgłoszenia takiej potrzeby, na podstawie decyzji administracyjnej lub innego dokumentu Zamawiającego. Czas pobytu w schronisku określi decyzja administracyjna Zamawiającego. W przypadku konieczności udzielenia schronienia w trybie pilnym, dopuszcza się umieszczenie osoby na podstawie ustnego lub pisemnego skierowania, potwierdzonego następnie decyzją administracyjną. Schronienie realizowane będzie w placówce położonej w miejscowości oddalonej od siedziby Zamawiającego maksymalnie o 130 km. Wynagrodzenie stanowić będzie iloczyn liczby osobo/dób oraz ceny za 1 osobo/dobę brutto. Szacunkowa liczba osobo/dób: 4.020. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnego limitu ilościowego osobo/dób nie więcej niż 30 % wskazanej ilości, bez prawa roszczeń z tego tytułu przez Wykonawcę. Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie do 5 dnia każdego następnego miesiąca, a w grudniu 2025 r. do 23 grudnia 2025 r. faktury wraz z imiennym zestawieniem obejmującym ilość osób oraz ilość dni pobytu w placówce w danym miesiącu. Zapłata wynagrodzenia następować będzie przelewem, na rachunek bankowy Wykonawcy w terminie do 14 dni od dnia dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury i zestawienia, a w grudniu 2025 r. do 31 grudnia 2025 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli nad prawidłowością i terminowością realizacji zamówienia. W przypadku kontroli Wykonawca udostępni Zamawiającemu dokumentację pozwalającą na stwierdzenie prawidłowości realizacji zamówienia. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę/podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy, na okres co najmniej realizacji zamówienia osoby wykonującej następujące czynności: sprawowanie bezpośredniej opieki nad mieszkańcami schroniska, dbanie o kształtowanie właściwej atmosfery wśród mieszkańców schroniska, mobilizowanie mieszkańców do aktywnego spędzania czasu wolnego, aktywizowanie mieszkańców do zwiększenia ich samodzielności życiowej, udzielanie pierwszej pomocy w sytuacjach zagrożenia zdrowia lub życia, pomoc w utrzymaniu pokojów w czystości, w tym zmiana pościeli (dot. osób wymagających wsparcia), pomoc w przygotowywaniu posiłków, karmieniu, kąpieli, utrzymaniu higieny osobistej mieszkańców wymagających wsparcia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca/podwykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego zatrudnienia w to miejsce innej osoby. Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych odnośnie spełnienia wymogu zatrudnienia. Zamawiający jest uprawniony m.in.: do żądania złożenia oświadczeń i dokumentów, żądania wyjaśnień oraz do przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w terminie 3 dni od daty zawarcia umowy, oświadczenie, że przy realizacji zamówienia osoba jest zatrudniona na podstawie umowy o pracę na okres realizacji umowy zawierającego następujące informacje: imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika. W przypadku wprowadzenia zmian zatrudnionej osoby Wykonawca powiadomi Zamawiającego o zmianie i dostarczy odpowiednie oświadczenie najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez nowego pracownika. Minimalna ilość osób i forma ich zatrudnienia nie może ulec zmianie. Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 500 zł za każdy miesiąc, w którym wymóg zatrudnienia nie będzie spełniony. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Wykonawca realizując zamówienie zapewni dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami: w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej - Wykonawca korzystał będzie ze środków wspierających komunikowanie się: poczta elektroniczna, przesyłanie wiadomości tekstowych (z wykorzystaniem wiadomości SMS i MMS), komunikacja audiowizualna, np. przesyłanie faksów.; w zakresie dostępności architektonicznej - zamówienie realizowane będzie w budynku: nieposiadającym barier architektonicznych, które utrudniałyby poruszanie się w nim osobom z niepełnosprawnościami, posiadającym zaplecze higieniczno-sanitarne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wykonawca złoży Zamawiającemu oświadczenie o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, co najmniej w zakresie określonymi minimalnymi wymaganiami, o których mowa w art. 6 ustawy z dn. 19.07.2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz w SWZ. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić co najmniej 10% udziału pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20.06.1997r. Prawo o ruchu drogowym używanych przy wykonywaniu zamówienia. Na potwierdzenie ww. wymogu Wykonawca złoży, najpóźniej w ostatnim dniu obowiązywania umowy, oświadczenie o liczbie i udziale procentowym pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym, używanych przy wykonywaniu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 49,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 49,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 49,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Stowarzyszenie Centrum Wsparcia Społecznego

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5291820614

7.3.3) Ulica: Brzozowa

7.3.4) Miejscowość: Baranów

7.3.5) Kod pocztowy: 96-314

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-10

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 196980,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.