Ogłoszenie z dnia 2024-11-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00589496/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-11-12
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Zakup licencji oprogramowania biurowego i CAL”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Śląskie Centrum Przedsiębiorczości
1.3.) Oddział zamawiającego: ŚCP
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240754902
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Katowicka 47
1.5.2.) Miejscowość: Chorzów
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-500
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32-743-91-60
1.5.8.) Numer faksu: 32-743-91-61
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@scp-slask.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://scp-slask.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0ec50352-51af-434f-97f6-2b3f3a330f721.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zakup licencji oprogramowania biurowego i CAL”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0ec50352-51af-434f-97f6-2b3f3a330f72
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00620986
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00010795/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.7 Zakup licencji oprogramowania biurowego i CAL
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
5. Wydatek częściowo finansowany ze środków FE SL 2021-2027 w ramach działania Pomoc Techniczna.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00589496
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: SCP-ZP-09/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 150178,89 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 – Oprogramowanie biurowe – 139 licencji4.5.3.) Główny kod CPV: 48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
4.5.5.) Wartość części: 117306,73 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 – Licencje CAL – licencje dostępowe do Windows Server 2025- 164 licencji4.5.3.) Główny kod CPV: 48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
4.5.5.) Wartość części: 32872,16 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający dokonał unieważnienia postępowania na podstawie art.255 pkt 6) ustawy Pzp, który stanowi, że:
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:[…]
postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
UZASADNIENIE
Zamawiający w dniu 20.11.2024 r. po upływie terminu składania ofert przystąpił do czynności otwarcia ofert zgodnie z terminem i godziną wyznaczoną w Specyfikacji Warunków Zamówienia tj. 20.11.2024 r. o godzinie 10.00. Jednakże nie mógł dokonać tej czynności
z uwagi na występujące trudności techniczne w prawidłowym otwarciu ofert.
Niezwłoczne Zamawiający zarejestrował zgłoszenie problemów technicznych na platformie e-Zamówienia. W odpowiedzi otrzymał informację, że występują problemy, które są na bieżąco naprawiane. Ponieważ nie było informacji zwrotnej oraz możliwości otwarcia ofert Zamawiający w tym samym dniu zamieścił na stronie prowadzonego postępowania
pn. „Informacja dotycząca informacji z otwarcia ofert”. Zamawiający następnie otrzymał wiadomość z Urzędu Zamówień Publicznych, że w dniu 20 listopada br. występowały trudności związanie ze składaniem ofert, tj. Wykonawcy nie mieli technicznej możliwości złożenia oferty między godziną 0.00 a 11.00. System wyświetlał komunikat dotyczący braku klucza dziennego i uniemożliwiał złożenie oferty przez potencjalnych Wykonawców. Ponadto Zamawiający otrzymał informacje od potencjalnych Wykonawców, że występują problemy w złożeniu oferty poprzez platformę e-Zamówienia.
W związku z powyższą okolicznością Zamawiający unieważnia postępowanie, gdyż wystąpiła wada niemożliwa do usunięcia w postępowaniu. Nie można konwalidować terminu składania ofert, który upłynął.
KIO wyraziło pogląd w wyroku z 18 kwietnia 2023 r. (KIO 893/23, KIO 894/23), że dłuższa przerwa w działaniu platformy stanowi przeszkodę przy składaniu oferty.
Ponadto w roku KIO z dnia 4 marca 2019 r. sygn. akt: KIO 268/19 również wskazała, że:
„Izba podziela stanowisko zaprezentowane w wyroku KIO z dnia 4 marca 2019 r. sygn. akt: KIO 268/19, iż „nadmierne utrudnienie, czy wręcz uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty, narusza istotę postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i stanowi poważną wadę postępowania. Nie musi być to przy tym celowe działanie ze strony zamawiającego ani okoliczność od niego zależna – może wynikać właśnie z powodów technicznych (…)”.
Uniemożliwienie złożenia oferty wskutek awarii platformy stanowi wadę niemożliwą
do usunięcia, gdyż brak jest możliwości do naprawienia błędu Zamawiającego przy użyciu przepisów ustawy Pzp, w które wyposażył go ustawodawca. Żadne przewidziane przez ustawę Pzp czynności nie mogą doprowadzić do sanacji czynności składania ofert.
Została ograniczona możliwość ubiegania się o udzielenie zamówienia, ponieważ czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Uniemożliwienie Wykonawcom złożenia oferty wskutek awarii platformy może mieć wpływ na wynik postępowania.
Mając na uwadze powyższe okoliczności oraz zasadę uczciwej konkurencji Zamawiający unieważnia postępowanie „Zakup licencji oprogramowania biurowego i CAL”.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający dokonał unieważnienia postępowania na podstawie art.255 pkt 6) ustawy Pzp, który stanowi, że:
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:[…]
postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
UZASADNIENIE
Zamawiający w dniu 20.11.2024 r. po upływie terminu składania ofert przystąpił do czynności otwarcia ofert zgodnie z terminem i godziną wyznaczoną w Specyfikacji Warunków Zamówienia tj. 20.11.2024 r. o godzinie 10.00. Jednakże nie mógł dokonać tej czynności
z uwagi na występujące trudności techniczne w prawidłowym otwarciu ofert.
Niezwłoczne Zamawiający zarejestrował zgłoszenie problemów technicznych na platformie e-Zamówienia. W odpowiedzi otrzymał informację, że występują problemy, które są na bieżąco naprawiane. Ponieważ nie było informacji zwrotnej oraz możliwości otwarcia ofert Zamawiający w tym samym dniu zamieścił na stronie prowadzonego postępowania
pn. „Informacja dotycząca informacji z otwarcia ofert”. Zamawiający następnie otrzymał wiadomość z Urzędu Zamówień Publicznych, że w dniu 20 listopada br. występowały trudności związanie ze składaniem ofert, tj. Wykonawcy nie mieli technicznej możliwości złożenia oferty między godziną 0.00 a 11.00. System wyświetlał komunikat dotyczący braku klucza dziennego i uniemożliwiał złożenie oferty przez potencjalnych Wykonawców. Ponadto Zamawiający otrzymał informacje od potencjalnych Wykonawców, że występują problemy w złożeniu oferty poprzez platformę e-Zamówienia.
W związku z powyższą okolicznością Zamawiający unieważnia postępowanie, gdyż wystąpiła wada niemożliwa do usunięcia w postępowaniu. Nie można konwalidować terminu składania ofert, który upłynął.
KIO wyraziło pogląd w wyroku z 18 kwietnia 2023 r. (KIO 893/23, KIO 894/23), że dłuższa przerwa w działaniu platformy stanowi przeszkodę przy składaniu oferty.
Ponadto w roku KIO z dnia 4 marca 2019 r. sygn. akt: KIO 268/19 również wskazała, że:
„Izba podziela stanowisko zaprezentowane w wyroku KIO z dnia 4 marca 2019 r. sygn. akt: KIO 268/19, iż „nadmierne utrudnienie, czy wręcz uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty, narusza istotę postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i stanowi poważną wadę postępowania. Nie musi być to przy tym celowe działanie ze strony zamawiającego ani okoliczność od niego zależna – może wynikać właśnie z powodów technicznych (…)”.
Uniemożliwienie złożenia oferty wskutek awarii platformy stanowi wadę niemożliwą
do usunięcia, gdyż brak jest możliwości do naprawienia błędu Zamawiającego przy użyciu przepisów ustawy Pzp, w które wyposażył go ustawodawca. Żadne przewidziane przez ustawę Pzp czynności nie mogą doprowadzić do sanacji czynności składania ofert.
Została ograniczona możliwość ubiegania się o udzielenie zamówienia, ponieważ czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Uniemożliwienie Wykonawcom złożenia oferty wskutek awarii platformy może mieć wpływ na wynik postępowania.
Mając na uwadze powyższe okoliczności oraz zasadę uczciwej konkurencji Zamawiający unieważnia postępowanie „Zakup licencji oprogramowania biurowego i CAL”.
INNE PRZETARGI Z CHORZOWA
- MODERNIZACJE NAWIERZCHNI NA TERENIE MIASTA CHORZOWA
- Dostawa odczynników, sprzętu laboratoryjnego oraz testów wraz z dzierżawą analizatorów.
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym
- Stała i bezpośrednia ochrona fizyczna osób i mienia wraz z monitorowaniem sygnałów alarmowych i interwencją grupy oraz dzierżawą systemu alarmowego do budynku przy ul. Ratuszowej 3
- Świadczenie usługi przygotowywania i wydawania na wynos gorących posiłków podopiecznym Ośrodka Pomocy Społecznej w Chorzowie w 2026 r.
- Naprawa tynków pomieszczeń oraz elewacji budynku Sądu przy ul. Pocztowej 20 w Świętochłowicach Naprawa tynków oraz malowanie ścian piwnic w budynku SR w Chorzowie przy ul. dr J. Rostka 2
więcej: przetargi w Chorzowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa symulatora osób z niepełnosprawnościami w technologii VR dla Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
- Dostawa wyposażenia Karkonoskiego Centrum Informatycznego w Jeleniej Górze - wyposażenie i sprzęt do pracowni informatycznej w filii DODN we Wrocławiu mieszczącej się w Jeleniej(...)"-II postępowanie
- Dostawa, instalacja, konfiguracja i wdrożenie systemu bezpieczeństwa FortiSandbox lub rozwiązania równoważnego
- Zakup sprzętu komputerowego w ramach projektu pn. "Informatyczna Robinsonada" realizowanego ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.
- Dostawa sprzętu komputerowego, biurowego i multimedialnego na potrzeby wyposażenia żłobka i przedszkola przy ul. Okrężnej.
- Zakup, dostawa, montaż i uruchomienie syst. do chromatografii cieczowej FPLC do oczyszczania białek, oligonukleotydów, kwasów nukleinowych, RNA i DNA wraz z kolektorem frakcji dla WBBiB i szkoleniem.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.