Og³oszenie z dnia 2024-11-19
Powi±zane og³oszenia:
- 2025/BZP 00029270/01 - Wynik z dnia 2025-01-14
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Renowacja kolektora na cieku „M³ynówka”, dzielnica Paruszowiec - Piaski
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: MIASTO RYBNIK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255430
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Boles³awa Chrobrego 2
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Rybnik
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-200
1.5.4.) Województwo: ¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: +32 43 92 302
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam_pub@um.rybnik.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.rybnik.eu
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Renowacja kolektora na cieku „M³ynówka”, dzielnica Paruszowiec - Piaski
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-0687c774-a7c4-4e2b-8081-998f2d8d3172
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00601873
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-11-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00577643/29/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.17 Renowacja kolektora na cieku M³ynówka, dz. Paruszowiec - Piaski
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0687c774-a7c4-4e2b-8081-998f2d8d31723.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania (link prowadz±cy bezpo¶rednio do widoku postêpowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0687c774-a7c4-4e2b-8081-998f2d8d3172
4. Postêpowanie mo¿na wyszukaæ równie¿ ze strony g³ównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przegl±daj postêpowania/konkursy”).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie eZamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy eZamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
2. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
3. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych.
4. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania.
5. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
1) w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub
2) jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
6. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce "Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej
wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
7. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
8. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez Wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
9. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
10. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
11. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: zam_pub@um.rybnik.pl (nie dotyczy sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu).
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Klauzula informacyjna zosta³a zawarta w rozdziale I SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna zosta³a zawarta w rozdziale I SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.83.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak
4.1.5.) £±czna warto¶æ poszczególnych czê¶ci zamówienia: 1034552 PLN
4.1.6.) Warto¶æ zamówienia stanowi±cego przedmiot tego postêpowania (bez VAT): 800000 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest renowacja kolektora na cieku „M³ynówka” w dzielnicy Paruszowiec-Piaski.
Przedmiot zamówienia nale¿y wykonaæ przy pomocy bezwykopowej technologii rêkawa nawojowego utwardzanego promieniami UV bez szwu, wykonanego z tkaniny z w³ókna szklanego nas±czonego u producenta i pokrytego na powierzchni wewnêtrznej warstw± ¶cieraln± z czystej ¿ywicy zapewniaj±c± odpowiedni± odporno¶æ chemiczn± i odporno¶æ na ¶cieranie. Zewnêtrzna powierzchnia rêkawa zabezpieczona foli± ochronn± przed dzia³aniem ¶wiat³a UV oraz wodami infiltracyjnymi. Nale¿y zastosowaæ rêkaw SN8 o grubo¶ci po utwardzeniu 16 mm
i wytrzyma³o¶ci 4 kN.
Kolektor znajduje siê pod jezdni±, na której odbywa siê wzmo¿ony ruch samochodów ciê¿arowych, co nale¿y uwzglêdniæ dobieraj±c grubo¶æ rêkawa. Rêkaw ma byæ zak³adany na czê¶ci trasy kolektora, tj. w granicach dzia³ek bêd±cych w³asno¶ci± Miasta Rybnik (mapa pogl±dowa jest za³±cznikiem do SWZ).
£±czna d³ugo¶æ rêkawa wynosi 122 m i podzielona jest na 4 odcinki.
Pierwszy odcinek: 10 m rêkawa, studnia, 5 m rêkawa.
Drugi odcinek: 32 m rêkawa, studnia, 46 m rêkawa, studnia.
Trzeci odcinek: 13 m rêkawa, studnia, 1 m rêkawa.
Czwarty odcinek: 5 m rêkawa, studnia, 10 m rêkawa.
Przedmiot zamówienia powinien zostaæ wykonany w sposób zapewniaj±cy pe³n± wytrzyma³o¶æ przewodu po zakoñczeniu prac bez uwzglêdniania wspó³pracy przy przenoszeniu obci±¿eñ istniej±cego przewodu.
Przed przyst±pieniem do renowacji liniowej nale¿y usun±æ wszystkie wystaj±ce do wnêtrza kana³u ostre krawêdzie rur, zeszlifowaæ wystaj±ce przykanaliki oraz usun±æ wrastaj±ce korzenie frezem pod kontrol± kamery z wykonan± dokumentacj± filmow±.
Miejsca znacznych deformacji lub spêkañ zabezpieczyæ rêkawem krótkim z maty szklanej nas±czon± ¿ywic± chemoutwardzaln± dla przywrócenia sztywno¶ci obwodowej kana³u. Nale¿y wykonaæ dokumentacjê filmow± z zabezpieczonych miejsc.
Po instalacji rêkawa UV z minimum 4 - czterech odcinków podanych renowacji nale¿y pobraæ próbki do badañ i potwierdziæ dokumentem po badaniu ze zgodno¶ci± z obowi±zuj±cymi normami. Miejsca próbek do badañ wskazuje osoba prowadz±ca nadzór nad robotami ze strony Zamawiaj±cego.
Zamawiaj±cy nie dopuszcza pofa³dowania na rêkawach na przewê¿eniach w kanale oprócz znacznych przesuniêæ na po³±czeniach rur.
W trakcie prowadzenia renowacji liniowych nale¿y odtworzyæ wszystkie czynne przy³±cza kanalizacyjne i zabezpieczyæ nieszczelno¶ci pomiêdzy kana³em g³ównym
a przy³±czem kszta³tkami typu kapelusz, pakerokapelusz w ilo¶ci 6 sztuk.
Przedmiot zamówienia obejmuje tak¿e uzupe³nienie lub wymianê stopni w³azowych, uzupe³nienie ubytków w studniach oraz staranne wyprofilowanie/wykonanie
(w przypadku ich braku) kinet na trasie renowacji.
W razie za³amania kolektora z winy Wykonawcy podczas czyszczenia lub podczas wykonywania innych prac zwi±zanych z realizacj± przedmiotu zamówienia, Wykonawca jest zobowi±zany do jej naprawy na w³asny koszt i w³asnym sprzêtem zapewniaj±c ci±g³o¶æ przerzutu wody na czas wykonywania robót naprawczych.
Wykonawca planuj±c organizacjê robót powinien przewidzieæ ewentualn± pracê w godzinach popo³udniowych lub nocnych.
Wykonawca zobowi±zany bêdzie do opracowania i uzgodnienia organizacji ruchu w razie konieczno¶ci zajêcia pasa ruchu.
Wykonawca przez ca³y okres obowi±zywania umowy, musi posiadaæ polisê ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej, w celu zabezpieczenia ewentualnych roszczeñ odszkodowawczych w wysoko¶ci co najmniej 500.000,00 z³.
Pomiary d³ugo¶ci kanalizacji przeznaczonej do renowacji podano na podstawie dostêpnych podk³adów geodezyjnych oraz po wykonaniu czê¶ciowej inspekcji TV wnêtrza kana³u.
Dokumenty wymagane do odbioru robót:
- inspekcja tv zapisana na p³ycie DVD lub pendrive wraz z wydrukowanym raportem,
- deklaracje zgodno¶ci/deklaracje w³a¶ciwo¶ci u¿ytkowych na wbudowane materia³y,
- o¶wiadczenie osoby upowa¿nionej lub kierownika robót potwierdzaj±cej zgodno¶æ wbudowanych materia³ów z w/w wymienionymi deklaracjami,
- o¶wiadczenie Wykonawcy o zakoñczeniu prac i uporz±dkowaniu terenu po wykonanych robotach,
- o¶wiadczenie w³a¶cicieli o przywróceniu terenu do stanu pierwotnego po wykonanych robotach.
W zwi±zku z wymaganiami ustawy Prawo ochrony ¶rodowiska oraz zapisami „Programu Ochrony Powietrza dla stref województwa ¶l±skiego, w których stwierdzone zosta³y ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e w trakcie prowadzenia prac budowlanych bêdzie wymaga³ zastosowania technologii wykonania robót, które ograniczaj± do minimum pylenie stosowanych materia³ów budowlanych oraz s± nieuci±¿liwe dla ¶rodowiska. Szczególnie dla Zamawiaj±cego jest wa¿ne, by w trakcie prowadzenia prac budowlanych by³y zachowane zasady:
- zraszania wod± terenu budowy w okresach suszy,
- stosowania zabezpieczeñ pylistych materia³ów sypkich przed rozwiewaniem (przykrycie plandekami, zraszanie),
- transportu materia³ów sypkich samochodami wyposa¿onymi w plandeki ograniczaj±ce pylenie przewo¿onych materia³ów,
- stosowania gotowych mieszanek budowlanych przygotowywanych w wytwórniach.
Ponadto Zamawiaj±cy bêdzie prowadzi³ monitoring pojazdów opuszczaj±cych plac budowy pod k±tem ograniczenia zanieczyszczenia dróg. W przypadku stwierdzenia uchybieñ, które zagra¿aj± ¶rodowisku naturalnemu i s± niezgodne z przepisami polskiego prawa i powy¿szymi zapisami, Zamawiaj±cy wstrzyma prowadzenie robót.
Przypomina siê równie¿, ¿e:
- Wykonawca jest zobowi±zany do u¿ywania sprzêtu i maszyn, które s± zgodne z normami ochrony ¶rodowiska i przepisami dotycz±cymi ich u¿ytkowania,
- organizacja terenu wykonania prac oraz prowadzenie robót nie mog± zagra¿aæ ¶rodowisku naturalnemu.
Wykonawca udzieli Zamawiaj±cemu 60-miesiêcznej gwarancji na wykonane roboty i zastosowane materia³y oraz zapewni usuniêcie wad w terminie maksymalnie do 3 dni, licz±c od momentu zawiadomienia go przez Zamawiaj±cego.
Zamawiaj±cy poni¿ej okre¶la czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy:
1) czyszczenie istniej±cego kolektora betonowego dn1200,
2) wykonanie robót zwi±zanych u³o¿eniem i dopasowaniem rêkawa z w³ókna szklanego w kolektorze,
3) wykonanie robót renowacyjnych w studniach,
4) utwardzenie rêkawa lampami UV.
W odniesieniu do Wykonawców maj±cych siedzibê poza granicami Polski Zamawiaj±cy dopuszcza zatrudnienie pracowników na podstawie równowa¿nych regulacji prawnych kraju macierzystego.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie ruroci±gów do odprowadzania wody burzowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert zosta³ okre¶lony w SWZ w rozdziale XXIV
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy to w tym okresie, wykona³ co najmniej dwie roboty polegaj±ce na naprawie ruroci±gów za pomoc± bezwykopowej technologii rêkawa utwardzonego promieniami UV o ¶rednicy co najmniej 1000 mm i d³ugo¶ci co najmniej 30 metrów.2. Warunek udzia³u w postêpowaniu dotycz±cy zdolno¶ci technicznej lub zawodowej dotycz±cy wykonanych robót musi byæ spe³niony:
1) przez Wykonawcê samodzielnie; lub
2) przez minimum jeden podmiot udostêpniaj±cy wiedzê i do¶wiadczenie (podwykonawcê) samodzielnie;
3) w przypadku Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie, samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.
Nie jest dopuszczalne ³±czenie (sumowanie) wy¿ej wymaganego do¶wiadczenia w ramach do¶wiadczenia ró¿nych podmiotów zaanga¿owanych w realizacjê zamówienia.
3. W sytuacji, gdy Wykonawca polega na do¶wiadczeniu grupy Wykonawców, której by³ cz³onkiem (np. Konsorcjum), do¶wiadczenie bêdzie oceniane w zale¿no¶ci od konkretnego zakresu udzia³u tego Wykonawcy, a wiêc jego faktycznego wk³adu w prowadzenie dzia³añ, które by³y wymagane od tej grupy w ramach zamówienia publicznego wykazanego na potwierdzenie spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, zostanie wezwany do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych tj. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane na formularzu zgodnym z tre¶ci± za³±cznika nr 4 do SWZ, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
2. Okres 5 lat, o którym mowa w pkt 1, liczy siê wstecz od dnia w którym up³ywa termin sk³adania ofert.
3. Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych i/lub us³ug, które wykonywa³ wspólnie z innymi Wykonawcami, wykazy, o których mowa powy¿ej dotycz± robót budowlanych i/lub us³ug,
w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
4. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, które Zamawiaj±cy posiada je¿eli Wykonawca wska¿e te ¶rodki oraz potwierdzi ich prawid³owo¶æ i aktualno¶æ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Formularz oferty. Do przygotowania oferty zaleca siê wykorzystanie Formularza oferty, którego wzór stanowi za³±cznik nr 1 do SWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie korzysta z przygotowanego przez Zamawiaj±cego wzoru, w tre¶ci oferty nale¿y zamie¶ciæ wszystkie informacje wymagane w Formularzu oferty.2. W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania – odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia tych dokumentów, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
3. Pe³nomocnictwo z³o¿one w sytuacji:
1) Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia – pe³nomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Pe³nomocnik mo¿e byæ ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy;
2) podpisania oferty wzglêdnie innych dokumentów sk³adanych wraz z ofert± przez osobê, dla której prawo do ich podpisania nie wynika wprost z dokumentu stwierdzaj±cego status prawny Wykonawcy (np. wypisu z Krajowego rejestru s±dowego) – pe³nomocnictwo do podpisania oferty.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.2. O¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu. Wzór o¶wiadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu stanowi za³±cznik nr 2 do SWZ. O¶wiadczenie sk³ada
odrêbnie ka¿dy spo¶ród Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku o¶wiadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. O¶wiadczenie, z którego wynika, które prace wykonaj± poszczególni Wykonawcy – przy czym obowi±zek ten dotyczy wy³±cznie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy, którego wzór stanowi za³±cznik nr 3 do SWZ.
4. Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez Zamawiaj±cego wy³±cznie z pe³nomocnikiem.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany umowy w przypadkach, o których mowa w art. 455 ustawy Prawo zamówieñ publicznych oraz w ni¿ej opisanych przypadkach:1) przed³u¿enie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwa³o wstrzymanie robót ze wzglêdu na wyst±pienie zdarzeñ losowych (w szczególno¶ci: klêska ¿ywio³owa, znaleziska niewybuchów oraz przyrodnicze),
2) przed³u¿enie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwa³o wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego ze wzglêdu na wyst±pienie warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych realizacjê robót zgodnie z zasadami okre¶lonymi w normach lub przepisach technicznych, a maj±cych wp³yw na jako¶æ robót;
3) przed³u¿enie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwa³o wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego w wyniku decyzji i postanowieñ uniemo¿liwiaj±cych realizacjê umowy, a których uzyskanie nie bêdzie wynika³o z winy Wykonawcy,
4) przed³u¿enie terminu realizacji umowy o tyle dni ile trwa³o wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego ze wzglêdu na konieczno¶æ uzyskania decyzji i zezwoleñ oraz dokonania uzgodnieñ, które s± niezbêdne do wykonania zamówienia, a konieczno¶ci ich uzyskania nie mo¿na by³o przewidzieæ przed podpisaniem umowy,
5) przed³u¿enie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwa³o wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego, ze wzglêdu na konieczno¶æ wykonania nieprzewidzianych robót, niezbêdnych do realizacji niniejszego zamówienia, wykraczaj±cych poza zakres umowy a koliduj±cych z realizacj± niniejszego zamówienia, których wykonanie nie wynika z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy,
6) przed³u¿enie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwa³o wstrzymanie robót ze wzglêdu na konieczno¶æ przeprowadzenia przez Zamawiaj±cego postêpowania przetargowego na wybór nowego Wykonawcy robót dodatkowych lub uzupe³niaj±cych, które s± konieczne do wykonania, a ich wykonanie w ramach podpisanej umowy wykracza poza zakres okre¶lony w zapisach ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
2. Podstaw± przed³u¿enia terminu umownego jest zg³oszenie przerwania robót budowlanych przez Wykonawcê w dacie ich przerwania, ze wskazaniem przyczyny ich wstrzymania, potwierdzone ka¿dorazowo przez Zamawiaj±cego w formie pisemnej. Przed³u¿enie terminu nast±pi w oparciu o aneks do umowy. Podstaw± sporz±dzenia aneksu do umowy bêdzie wniosek Wykonawcy, w którym Zamawiaj±cy potwierdzi okres wstrzymania robót na podstawie okoliczno¶ci opisanych w ust. 1.
3. Umowa mo¿e zostaæ przed³u¿ona o tyle dni ile trwa³o b±d¼ o mo¿liwy do przewidzenia termin, w którym trwaæ bêdzie wstrzymanie robót. Przy czym termin mo¿liwy do przewidzenia ulega skróceniu do dnia nastêpuj±cego po dniu ust±pienia przyczyny wstrzymania robót.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmuj±ce, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-12-04 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-04 10:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-01-02
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Z postêpowania o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy wykluczy wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczno¶ci wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach wzakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507).
INNE PRZETARGI Z RYBNIKA
- Modernizacja toru zasilania Centrum Przetwarzania Danych CPD1 w Rybniku wraz z zaprojektowaniem i wykonaniem instalacji rozdzielnicy 0,4kV.
- Dostawy mro¿onych ryb,ryb wêdzonych i przetworów rybnych
- Prace remontowo-budowlane w salach do praktycznej nauki zawodu w ZSEU w Rybniku z podzia³em na dwa zadania: zad. 1: Prace (...) w pionie A zad. 2: Prace (...) w pionie D
- Wykonanie oznakowania poziomego dróg, ¶cie¿ek rowerowych na terenie miasta Rybnika.
- ¦wiadczenie us³ugi odbioru, wywozu i unieszkodliwienia odpadów ulegaj±cych biodegradacji, gruzu zmieszanego, odpadów wielkogabarytowych, zu¿ytych bêbnów i tonerów oraz tekstyliów...
- Zabezpieczenie ppo¿. w budynku Starostwa Powiatowego w Rybniku
wiêcej: przetargi w Rybniku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Przebudowa nawierzchni ul. Osiedlowej w Wyglêdach"
- "Modernizacja ulicy Starowiejskiej w Bestwince - etap II"
- "Budowa ¶cie¿ki rowerowej oraz przebudowa ci±gu pieszego w ul. 1-ego Maja oraz w ci±gu ul. Starkiewicza"
- Remont drogi ul. L. Waryñskiego w Kamiennej Górze
- Budowa ulicy Swarzêdzkiej w Kicinie
- "Przebudowa kanalizacji deszczowej w rejonie Zalewu Arkadia wraz z separatorem zlokalizowanym przy ul. Zastawie oraz Wylotem przy ul. Wojska Polskiego".
wiêcej: Roboty budowlane w zakresie ruroci±gów do odprowadzania wody burzowej »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.